Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288228 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #820 Gepost op: 15-01-2014, 08:07:56 »
Niet dat het iets uitmaakt maar..

Geen hint, maar waar is Daphnes been??  ::oink::

Ze heeft gewoon haar benen over elkaar gevouwen en haar rechter voet achter haar linker voet geplaatst.  :)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 08:18:48 door Bakkertje, Reden: foto tussen spoilertags geplaatst »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #821 Gepost op: 15-01-2014, 08:36:42 »
Klopt niet helemaal, bij Kees was er ook een aanwijzing van grattifi '28' op een gebouw (dit was zijn geboortejaar)
Hij zag er nog goed uit voor een 84-jarige.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #822 Gepost op: 15-01-2014, 10:23:53 »
Ik moest opeens denken aan Jennifer die ging kruipen...

Dit zegt niks over wie de mol is, iedereen kan hier weleens aan denken  ::vergroot::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #823 Gepost op: 15-01-2014, 10:25:31 »
Ik moest opeens denken aan Jennifer die ging kruipen (bij Dennis zijn seizoen toen hij de Mol was zat hij eens onder de grond, achteraf bleek dit een aanwijzing omdat Mollen onder de grond zitten) nu kruipt Jennifer onder die dozen, een mol kruipt/zit graag ergens onder/een mol is graag niet zichtbaar?

Maar ik zit toch eerder op Sofie.

In dat jaar van Dennis had iedereen een sleutel positie.  Die vrouw moest met een graafmachine graven,  Edo met een schep en Dennis onder de grond. Is alledrie wat voor te zeggen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #824 Gepost op: 15-01-2014, 11:31:47 »
Geen hint, maar waar is Daphnes been??  ::oink::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
achter het been van Owen..grapjas... ow wacht...Daphne..waarom wissel ik die steeds om met Sofie...(iig is daar het zelfde voor te zeggen)

Hebben jullie dit al gezien (via de .nl site)? Is feitelijk aflevering 3 (wordt er iig gezegd, en lijkt ook juist gezien de kandidaten, tenzij niemand is afgevallen en dit feitelijk aflevering 4 is) maar dat topic is logischerwijs nog niet open..

https://twitter.com/Feestboek/status/423213320465027072/photo/1

Dit lijkt niet op de executie zoals te zien was in de vooruitblik.
Nou kan dit natuurlijk eventueel ook de uitleg of de evaluatie van een opdracht zijn, maar ziet er wel heel executie-achtig uit (hoewel geen laptop te zien)..
ik denk...dat dit het moment is VOOR dat Art gaat staan... Als art gaat staan moeten ze iets op een wit briefje of envelop schrijven in wiens handen zij hun lot leggen...en dan komen ze op de een of andere manier in tweetallen te zitten (waarschijnljik in wiens handen ze hun lot leggen...

iig zullen de groepjes dan zijn
Freek en Sofie
Aaf en Daphne
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 11:41:17 door SomeOne_01 »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #825 Gepost op: 15-01-2014, 11:36:37 »
Ik moest opeens denken aan Jennifer die ging kruipen (bij Dennis zijn seizoen toen hij de Mol was zat hij eens onder de grond, achteraf bleek dit een aanwijzing omdat Mollen onder de grond zitten) nu kruipt Jennifer onder die dozen, een mol kruipt/zit graag ergens onder/een mol is graag niet zichtbaar?

Maar ik zit toch eerder op Sofie.

Prima afleidingsmanoeuvre toch, vooral als je het door echte Molsacties heenmonteert?  ::tandpastasmiley::
Twee dames die door een labyrint kruipen aka 'Mols' doen. Mooi rookgordijntje.  ::jaja::

Ik denk juist dat de 150KG opdracht en de manier waarop die 'verpakt' werd niet toevallig was.
Het feit dat daarbij stond dat het op de '1st floor' was, maar feitelijk gerekend vanaf de controlekamer (dus op de 3e was) geeft een Mol een perfecte camouflage. En de afleiding van een kruiplabyrint, die welhaast zeker door dames gedaan zou worden gezien de laagte is voor zowel de andere kandidaten als kijkers een perfecte bliksemafleider.  ::ok::


« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 11:38:24 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #826 Gepost op: 15-01-2014, 11:52:23 »
En als het 1 1/2 vanaf de controlekamer is? Net zoals Tygo op de 1e verdieping vanaf de controlekamer moest zijn en niet op de 1e verdieping zelf? Zou dat een mogelijkheid zijn?

Freek biecht op 35:08 over de 'bliep'-opdracht: "Die kamer, dat duurde zo lang omdat ook iemand heeft gezegd het is in de kelder. Maar als je naar die plattegrond die erbij lag had gekeken stond er duidelijk 'way to the rooftop'."

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus ook hier is de blijkbaar de fout gemaakt niet vanaf de controlekamer te rekenen. Dat JW en Daphne naar het dak moesten was duidelijk, de Quiz werd per toeval gevonden. Dus de enige opdracht waar ze zich niet in de verdiepingen vergist hebben, is het Labyrint (leek op de begane grond te zijn, volgens mij geen plattegrond van in beeld).

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #827 Gepost op: 15-01-2014, 12:04:52 »
Freek biecht op 35:08 over de 'bliep'-opdracht: "Die kamer, dat duurde zo lang omdat ook iemand heeft gezegd het is in de kelder. Maar als je naar die plattegrond die erbij lag had gekeken stond er duidelijk 'way to the rooftop'."

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus ook hier is de blijkbaar de fout gemaakt niet vanaf de controlekamer te rekenen. Dat JW en Daphne naar het dak moesten was duidelijk, de Quiz werd per toeval gevonden. Dus de enige opdracht waar ze zich niet in de verdiepingen vergist hebben, is het Labyrint (leek op de begane grond te zijn, volgens mij geen plattegrond van in beeld).

QFT. Dit haalt me iets uit de Aaf tunnel. Ik kan nog steeds niet plaatsen waar haar zaklamp gebleven is, maar Jan-Willem en/of Daphne kunnen dus ook met een zaklamp de Blieb kamer bereiken, nadat hun opdracht mislukt was.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #828 Gepost op: 15-01-2014, 14:40:17 »
1 minuut aflevering 3 staat online...aaf probeert het geld pas na de volgende executie te versturen. vertraging dus. tegelijkertijd zegt ze in de biecht dat ze het verstandig vindt dat dat in groepsverband moet gebeuren...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r7nbbZ3_tc8[/youtube]

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #829 Gepost op: 15-01-2014, 14:46:30 »
Laten we het er over hebben in het widm-beeldmateriaal-topic  ::tandpastasmiley:: Ben net overgehaald om uit de JW-tunnel te springen...
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #830 Gepost op: 15-01-2014, 14:50:03 »
1 minuut aflevering 3 staat online...aaf probeert het geld pas na de volgende executie te versturen. vertraging dus. tegelijkertijd zegt ze in de biecht dat ze het verstandig vindt dat dat in groepsverband moet gebeuren...


In dat laatste heeft ze denk ik wel gelijk. Als je het aan de individuen overlaat kunnen ze dat geld idd verdonkeremanen. Als 1 penningmeester (hoewel ook altijd een risico) de pot bijhoudt, het geld iedere keer publiek nageteld wordt, daarna en public uitgeteld wordt en in de envelop wordt gedaan etc blijft er nog enig zicht op hoeveel geld er in de pot zit (incl het opgestuurde geld), en kan er ook geconstateerd worden of er geld gestolen is of niet. Als je het geld gaat verdelen en iedereen zelf kan bepalen wie wat opstuurt en naar wie is het zicht op het geld volkomen verdwenen.

Moet je nog steeds wel de penningmeester vertrouwen (kan tricky zijn), maar dat is beter dan iedereen maar te vertrouwen en het zicht op het geld/de pot volledig kwijt te zijn, alsmede het zicht op hoeveel geld naar wie is gestuurd in aflevering 9.

EDIT: kan ik dit bericht verplaatsen naar een ander topic? Zo ja hoe doe ik dat?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 14:51:37 door Whiskers »

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #831 Gepost op: 15-01-2014, 15:55:42 »
In dat laatste heeft ze denk ik wel gelijk. Als je het aan de individuen overlaat kunnen ze dat geld idd verdonkeremanen. Als 1 penningmeester (hoewel ook altijd een risico) de pot bijhoudt, het geld iedere keer publiek nageteld wordt, daarna en public uitgeteld wordt en in de envelop wordt gedaan etc blijft er nog enig zicht op hoeveel geld er in de pot zit (incl het opgestuurde geld), en kan er ook geconstateerd worden of er geld gestolen is of niet. Als je het geld gaat verdelen en iedereen zelf kan bepalen wie wat opstuurt en naar wie is het zicht op het geld volkomen verdwenen.

Moet je nog steeds wel de penningmeester vertrouwen (kan tricky zijn), maar dat is beter dan iedereen maar te vertrouwen en het zicht op het geld/de pot volledig kwijt te zijn, alsmede het zicht op hoeveel geld naar wie is gestuurd in aflevering 9.

EDIT: kan ik dit bericht verplaatsen naar een ander topic? Zo ja hoe doe ik dat?

Ik weet niet of dat kan, maar anders plaats je het (inclusief citaat) in een nieuwe post op een ander topic en verwijder je het hier. Ik neem aan dat je het naar het topic over de enveloppen wilt overhevelen (THEORIE Post)?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #832 Gepost op: 15-01-2014, 15:57:43 »
En wat wil je nou zeggen Good-Riddance?
Dat we 2 mollen hebben? Want jij hebt het zowel over Susan als over Sofie schijnbaar.


(m.a.w. je bent nog niet uit de mol :P)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #833 Gepost op: 15-01-2014, 16:07:20 »
Ik weet niet of dat kan, maar anders plaats je het (inclusief citaat) in een nieuwe post op een ander topic en verwijder je het hier. Ik neem aan dat je het naar het topic over de enveloppen wilt overhevelen (THEORIE Post)?

Nee, naar "extra beeldmateriaal". Maar daar slaat deze post wellicht weer als een tang op een varken omdat het een antwoord is op een post hier (al gaat het dan wel over extra beeldmateriaal).

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #834 Gepost op: 15-01-2014, 16:27:48 »
Hebben jullie dit al gezien (via de .nl site)? Is feitelijk aflevering 3 (wordt er iig gezegd, en lijkt ook juist gezien de kandidaten, tenzij niemand is afgevallen en dit feitelijk aflevering 4 is) maar dat topic is logischerwijs nog niet open..

https://twitter.com/Feestboek/status/423213320465027072/photo/1

Dit lijkt niet op de executie zoals te zien was in de vooruitblik.
Nou kan dit natuurlijk eventueel ook de uitleg of de evaluatie van een opdracht zijn, maar ziet er wel heel executie-achtig uit (hoewel geen laptop te zien)..

Executie wordt in twee delen gedaan. Voordat Art staat, daarna gaan de kandidaten nog wat doen, en dan daarna nog een deel.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #835 Gepost op: 15-01-2014, 16:34:31 »
Executie wordt in twee delen gedaan. Voordat Art staat, daarna gaan de kandidaten nog wat doen, en dan daarna nog een deel.

Kan, maar bij de twee executies (als het er twee zijn) zitten ze dus niet alleen in een andere volgorde/groepsopstelling, maar hebben ze ook andere (boven)kleding aan..

Nou ja, we zullen het morgen wel zien  ;)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #836 Gepost op: 15-01-2014, 17:28:38 »
Valt jullie niks op? Alles grijs behalve één vakje. En wat staat eigenlijk achter Art op het bord? (Al staat het wel beide zo onduidelijk erop dat ik me niet kan voorstellen dat het een aanwijzing is)



En wat voor soort kettinkje heeft Sofie eigenlijk aan?

Waar is dat screenshot van? van de terugblik? want in de aflevering kan ik dat framepje niet vinden. Overigens is het volgens mij wel grijs, alleen glinsterd die meer dan de anderen. Kijk maar naar de originele beelden. de tekst achter art zijn chinese tekens.

Sofie heeft een kettinkje met een vlindertje en een soort van blauwe kraal er aan.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 17:31:12 door SomeOne_01 »

Offline Michieliosios

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #837 Gepost op: 15-01-2014, 17:31:58 »
Als je alle nummers op de palen bij de executie achter elkaar zet (die 5 en 6 of 6 en 5) en je preekt het uit in chinees is het zus anne mol. susanne is de mol.

De nummers op de palen die je tijdens de executie (53:18 - 57:40) kan zien, zijn in volgorde dat ze getoond worden: 3 6 5 6 3 6 3. Dat klinkt in het Chinees als: "Sān liù wǔ liù sān liù sān." Als je misschien 3.656.363 bedoelde, is het veel te lang om maar enigszins te klinken als "zus anne mol". Welke getallen bedoelde je dan?

(4 3 in het Chinees klinkt trouwens wel als Su San / Susanne, maar ik zie geen 4 tijdens de executie.)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 17:36:46 door Michieliosios »

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #838 Gepost op: 15-01-2014, 18:04:15 »
Tijdens executie 1, daar zijn je 5 en 6. En 2 keer eerder ook nog 6&5 en 5&6.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #839 Gepost op: 15-01-2014, 18:09:04 »
Even een vraagje: wie heeft nog meer een tattoo afgezien van tygo.