Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154608 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #260 Gepost op: 24-01-2014, 14:56:12 »
Ook kan je beredeneren dat als Freek daadwerkelijk 200 euro zoek heeft gemaakt en wel 1000 euro heeft gedropt, dat hij dan niet de inhoud van het koffertje kan weten (en dus niet de mol is).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #261 Gepost op: 24-01-2014, 15:00:16 »
Ook kan je beredeneren dat als Freek daadwerkelijk 200 euro zoek heeft gemaakt en wel 1000 euro heeft gedropt, dat hij dan niet de inhoud van het koffertje kan weten (en dus niet de mol is).

Sorry, maar deze snap ik even niet. Wat hebben het koffertje en het geld zoek maken met elkaar te maken? Hoezo zit daar een causaal verband in? Waarom zou de één niet zonder de ander kunnen?
~Mol

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #262 Gepost op: 24-01-2014, 15:09:15 »
Sorry, maar deze snap ik even niet. Wat hebben het koffertje en het geld zoek maken met elkaar te maken? Hoezo zit daar een causaal verband in? Waarom zou de één niet zonder de ander kunnen?
Er zijn 8 kokers met 250 (Art: er viel 2000 euro te winnen). 6 daarvan zijn binnengesleept. 1 daarvan hangt er nog (heeft JW in het boekje van Aaf gekeken). Er kan dus nog maar 1 vraag zijn, waarbij de koker niet is meegenomen, maar dat er wel geld in zit.

Nu krijg je dus de vreemde paradox over Freek. Als de 1000 euro vraag wel correct zou zijn, dan hebben we de laatste 250 koker. Dat betekent dus dat de koker of Freek de inhoud van de koffer weet -100 bevat!

Andere opties zijn mogelijk. Bijvoorbeeld dat Freek 500 euro zoek heeft gemaakt. Maar de enige optie die er niet is, is dat Freek 200 euro heeft kwijtgemaakt en de mol is.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline molloog!

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #263 Gepost op: 24-01-2014, 15:11:40 »
De mol wist natuurlijk bij de roltrap-opdracht welke woorden er al ingevuld op het bord zouden staan en zal vooral díe woorden doorgeven aan de volgende.
Heeft iemand al uitgezocht of er een kandidaat bij was die "spontaan" de woorden vergeten bleek te zijn  die achteraf moesten worden ingevuld?

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #264 Gepost op: 24-01-2014, 15:16:23 »
Volgens mij nog niet langs geweest maar...

Als Art zo spannend doet "maak jullie klaar voor... een spannende opdracht" Hoor je een vrouw? zeggen "ik wist het, ik wist het"
Het klinkt als Sofie, maar ik zie haar mond niet bewegen en die van de andere dames ook niet.
Tja als mol weet je natuurlijk dat er nog een opdracht komt, een soort Jon molactie die riep ook "ik wist het"
Iemand die het wel ziet?

Het was Aaf. Aaf wist het.  ;D
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #265 Gepost op: 24-01-2014, 15:33:18 »
Weer een ABC'tje, opdracht 1 ABC opdracht.. En die ABC zijn we nu wel heel vaak tegengekomen.. Er moet nu wel iets zijn met Aaf Brandt Corstius

ondanks dat is JW mijn mol :P

Verder is de opmerking van tygo echt gewoon een kandidaten opmerking voor de grap.. Het kan niet zo zijn dat de avro dit zomaar er eventjes inlaat dat zou wel heeeel makkelijk zijn :P
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #266 Gepost op: 24-01-2014, 15:41:00 »
Nu krijg je dus de vreemde paradox over Freek. Als de 1000 euro vraag wel correct zou zijn, dan hebben we de laatste 250 koker. Dat betekent dus dat de koker of Freek de inhoud van de koffer weet -100 bevat!

Andere opties zijn mogelijk. Bijvoorbeeld dat Freek 500 euro zoek heeft gemaakt. Maar de enige optie die er niet is, is dat Freek 200 euro heeft kwijtgemaakt en de mol is.

Ik ben het eens met de analyse dat er maar 1 goed antwoord is blijven hangen, helaas krijgen we niet alle vragen te horen en komen we hier niet zo snel verder mee.

Ik acht het ook waarschijnlijk dat de mol weet hoeveel geld er in het koffertje zat, maar het hoeft niet persé. De mol weet veel, maar niet alles. In de ontknoping van vorig seizoen gaf Kees aan niet te weten dat Tim de drie kokers zou hebben. Zo af en toe weet de mol dus iets niet...

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #267 Gepost op: 24-01-2014, 15:45:19 »
De volgende dingen zijn mij deze aflevering opgevallen:

- Op het begin zei Susan: 'Moltelefoon!' En wie nam er direct op? Freek.
- Titel is 'Jennifer'. Tygo ruilt tijdens de 'traktatie-opdracht' met Jennifer.
- Ik vond het verdacht dat Susan zo makkelijk een joker weg gaf. Heeft ze die niet zelf nodig? Of niet... als mol?
- Sofie zegt rond 46:55 '.. en dus geheel naakt op die test worden afgerekend.' Was zij niet een keer naakt bij een radio-uitzending? (deze is misschien te ver gezocht)

P.s.: Ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan Tygo. Z'n manier van praten en doen staat me niet aan, maar dat geheel ter zijde. Waarschijnlijk geen aanwijzing ;p
P.p.s: De muziek in deze aflevering was geweldig. Weet iemand toevallig welke muziek er speelt tussen het gesprek van J-W en Tygo en Art's aankondiging van opdracht 3 (het begin van deze video: http://www.youtube.com/watch?v=t6WJTkOAW48)?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #268 Gepost op: 24-01-2014, 16:03:27 »
Volgens mij nog niet langs geweest maar...

Als Art zo spannend doet "maak jullie klaar voor... een spannende opdracht" Hoor je een vrouw? zeggen "ik wist het, ik wist het"
Het klinkt als Sofie, maar ik zie haar mond niet bewegen en die van de andere dames ook niet.
Tja als mol weet je natuurlijk dat er nog een opdracht komt, een soort Jon molactie die riep ook "ik wist het"
Iemand die het wel ziet?

Dat was toch Aaf, die ook bleef lachen?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #269 Gepost op: 24-01-2014, 16:03:49 »
Ik ben het eens met de analyse dat er maar 1 goed antwoord is blijven hangen, helaas krijgen we niet alle vragen te horen en komen we hier niet zo snel verder mee.

Ik acht het ook waarschijnlijk dat de mol weet hoeveel geld er in het koffertje zat, maar het hoeft niet persé. De mol weet veel, maar niet alles. In de ontknoping van vorig seizoen gaf Kees aan niet te weten dat Tim de drie kokers zou hebben. Zo af en toe weet de mol dus iets niet...
Ben het met je eens hoor, maar ik zie mensen erop duiken alsof het al duidelijk is, terwijl de stelling Freek is de mol wel tot rare situaties leidt. Jouw disclaimer dat Freek wellicht niet weet wat er in het koffertje zat, of mijn disclaimer dat ie dan wellicht 500 euro heeft zoekgemaakt, houden het vermoeden is stand, maar Freek is bij mij hierdoor gedaald.

Ik denk dat het verhaal is: Freek wist niet wat er in het koffertje zat, is niet de mol, heeft netjes 1200 euro verstuurd. De koker die dan als laatste is blijven hangen met 250 euro is dan de vraag van Jennifer/Daphne die we niet te zien krijgen of JW die er eentje overslaat.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #270 Gepost op: 24-01-2014, 16:06:59 »
Waar is overigens aan de kandidaten uitgelegd dat je als je geld met geld ruilde dit geld zou opleveren? Als ik het logisch bekijk hebben aan het begin 2 mensen de helft van €1.500,-. Na de ruilingen is dit gelijk gebleven. Als de geld-personen met elkaar ruilen zit de €1.500,- toch niet ineens in elkaar?

Dat was ook zeer slecht vertelt. Tot nu toe klagen vele op het niet goed uitleggen van opdrachten op tv. Tot nu toe vond ik dat bullshit, maar deze opdracht had volgens mij echt geen kans van slagen doordat het niet goed uitgelegd werd...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #271 Gepost op: 24-01-2014, 16:07:50 »
Ook vind ik dat de enige echte mol actie die we gezien hebben het verkeerde antwoord van Aaf was en de enige twee twijfelachtige acties de actie van JW waren om een koker over te slaan en het antwoord van Aaf dat zij het boekje van Tygo heeft ingekeken. Tygo he?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #272 Gepost op: 24-01-2014, 16:10:06 »
Ik heb de tabel van Rat wat aangevuld. Leuk om te zien, hoeveel iedere ploeg aan kokers moet hebben meegenomen. Dit is af te leiden uit het totaal.
Even een andere invalshoek:
We gaan er vanuit dat er 2 juiste stellingen (250 euro) aan elk touw hing. Op deze screenshot van Heinz http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=51209.0;attach=129472;image
is te zien dat er op de markt geen 1500 maar 1400 euro te vinden was. Dit zou betekenen dat geen van de stellingen die door de andere kandidaten achter gelaten zijn juist kan zijn. Er zijn immers maar 8 kokers met geld, 6 zijn er meegenomen, 2 zijn blijven hangen, beide bij Jan-Willem.

Dit betekent dat:
-Het gewicht in de verlaten tv studio 50 kilo was ipv 150
-Freek geen 1000 euro naar Ellis Island heeft verstuurd (hij heeft dus of meer dan 200 euro verduisterd of alles opgestuurd)
-Freek niet weet wat er in het koffertje zat bij de kamerzoek opdracht
-Aaf niet in het boekje van Tygo heeft gekeken.

Kanttekeningen:
Deze analyse klopt alleen als er 2 kokers met goede antwoorden per touw hingen én als er geen 1500 euro op de markt lag.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 16:11:56 door Yaco »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #273 Gepost op: 24-01-2014, 16:11:20 »
Het beste wat de mol bij de enveloppenopdracht zou kunnen doen is afwachten. Degenen die als eerste ruilden kan je wegstrepen. Dat zou de mol nooit doen, want dan heeft hij geen grip meer op het spel.
De mol weet natuurlijk vantevoren welke enveloppen geld bevatten (de enveloppen zijn niet voor niets genummerd). De mol ziet precies hoe de onderhandelingen verlopen.
En ja hoor...JW wacht het langste af en ziet dat ingrijpen niet meer nodig is.....



Je gaat als Mol natuurlijk ook niet afwachten tot je de laatste bent want ook dan heb je geen enkele grip meer, het geld kan immers voor geld geruild.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #274 Gepost op: 24-01-2014, 16:11:26 »
Zo, heb nu pas de uitzending kunnen bekijken want had gisteren een vergadering. Tv stond wel aan maar met een half oog kijken werkt gewoon niet. Ik had in ieder geval wel de afvaller goed.

Ik vond het wel een gave aflevering deze keer. Heb ook van alles zitten uitwerken al, maar ga zo eerst hier eens wat pagina's doorlezen of dingen niet dubbel gaan.
Maar tot nu toe blijf ik bij mijn mollen Aaf en Susan en JW als twijfel hangen en als afvaller volgende week verwacht ik Sofie.

Moet alleen de stuwdam opdracht nog eens terug kijken want blauwe briefjes zijn 250 en rode -100 maar er is 1200 verdient? Er wordt op een gegeven moment wel gezegd "dan zitten we nu op -300" maar het is bijna onmogelijk om de kokers die afgegeven worden en het geld wat geteld wordt goed te tellen. Maar dat ga ik morgen nog wel eens terug kijken want iets klopt niet in mijn lijstje.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #275 Gepost op: 24-01-2014, 16:12:09 »
Dat was ook zeer slecht vertelt. Tot nu toe klagen vele op het niet goed uitleggen van opdrachten op tv. Tot nu toe vond ik dat bullshit, maar deze opdracht had volgens mij echt geen kans van slagen doordat het niet goed uitgelegd werd...
Ik snap het sentiment, en ik ben wellicht in de minderheid, maar ik hou ervan zoals het nu gaat. Je moet als groep echt goed samenwerken om geld binnen te halen. Doe je dat niet: weinig geld in de pot. En zo mag het van mij zijn. Iedereen molt al alsof hij of zij Art heet, dat mag wat mij betreft ten koste van de pot gaan.

Voor deze opdracht was het wat mij betreft duidelijk: je moet met elkaar praten voordat je weet hoe er geld verdiend kan worden. Maar onze groep doet dat niet: jokers, vrijstellingen: graaien maar.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #276 Gepost op: 24-01-2014, 16:13:18 »
Waarom zou Freek maar 200 vd 1200 achterover drukken en niet alles???  ???

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #277 Gepost op: 24-01-2014, 16:14:57 »
Kanttekeningen:
Deze analyse klopt alleen als er 2 kokers met goede antwoorden per touw hingen én als er geen 1500 euro op de markt lag.
Die 1400 kan ik me prima in vinden. De kleuren kunnen prima aangeven om welk bedrag het gaat dus ik geloof het direct.
De twee kokers per touw vind ik gewaagd.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline FrankieB

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #278 Gepost op: 24-01-2014, 16:44:43 »
Waar gaan ze eigenlijk volgende aflevering heen. Plaatjes zag er niet echt uit als de filipijnen

Offline Adl333

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #279 Gepost op: 24-01-2014, 16:47:23 »
Die 1400 kan ik me prima in vinden. De kleuren kunnen prima aangeven om welk bedrag het gaat dus ik geloof het direct.
De twee kokers per touw vind ik gewaagd.

Art vertelt in de uitleg dat er 2 kokers met + geld per touw hangen.