Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154521 keer)

Offline boudewijnk

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #380 Gepost op: 25-01-2014, 17:50:20 »
Ik heb ook maar een account aangemaakt om hier te kunnen reageren.

Mijn prime suspect is sophie, omdat ze talloze verdachte/vreemde dingen doet, maar misschien wel tè veel. De AVRO zou van de echte mol veel minder laten zien.

Daartegenover staat dus Jan Willem. Ik vind dat hij een beetje op de achtergrond verblijft en een hele duidelijk molactie (het missen van de derde koker bij het abseilen) krijgt maar weinig aandacht.

Daarbij zegt Jan Willem in zijn voice over op 23.22 in Afl. 4 "en 1 joker, was WAT MIJ BETREFT, de slechtste onderhandelingspositie.". Dit is natuurlijk heel vreemd, want met NIETS heb je overduidelijk een slechtere positie. Het is daarom een beetje een vreemde zin, en het zou een subtiele hint kunnen zijn naar 'IK ben de mol'/'wat MIJ betreft.'. Bovendien, omdat hij dit in de voice over zegt en de kandidaten dit niet horen, kan dit eindeloos worden ingesproken, totdat het er goed en niet te overduidelijk op staat. Dit soort subtiele hints heeft de AVRO vaker gebruikt in andere seizoenen, maar ook in afl 1.

Weliswaar een andere aflevering, dus weet niet of ik dat hier mag plaatsen, maar in afl. 1 op 43.03 zegt hij iets soortgelijks "Ik maak me kenbaar.". Een kandidaat zou eerder zeggen, wij maken ons kenbaar, omdat je meer als groep denkt. Daarbij komt dat die aflevering 'schijnbeweging' heet. En met die 'schijnbeweging' maakt de mol zich kenbaar.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 17:54:10 door boudewijnk »

Offline random_t

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #381 Gepost op: 25-01-2014, 18:15:10 »
Ja mijn punt: noodplan!
Maar misschien een goede vraag voor de molfandag ;) (of er daadwerkelijk iemand af kon vallen in afl3) er is ieder jaar een afl zonder afvaller maar het is denk ik niet zo dat ze die van tevoren bepalen, ik denk dat er een plan B en zelfs wel plan C zijn.

Dat zou ook betekenen dat kandidaten valse info hebben over hun schermkleur, dan zou iemand groen zien daar het rood had kunnen zijn.
Deze vraag is al beantwoord door de avro op de vorige molfandag :) Als er tóch iemand uitgaat, verzinnen ze de aflevering daarna een nieuwe manier om iemand in het spel te kunnen houden.

Edit > het bewijs: http://www.youtube.com/watch?v=xYcY47iQe1c#t=1254
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 18:21:03 door random_t »

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #382 Gepost op: 25-01-2014, 18:54:51 »
Ik schrok even toen ik Susan haar envelop zag open doen met nummer 4 erop en nog geen vier seconden later haar de envelop weer zag neerleggen met nummer 3 erop.

Maar wat blijkt, het openen van de envelop is een frame, dat gebeurde na de enveloppen ruil met Daphne (die envelop 4 had). Gewoon een montage foutje. ::rofl::


Dit viel mij ook op!

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #383 Gepost op: 25-01-2014, 19:07:57 »
Nog iemand opgevallen dat susan aan haar porto zat met haar andere hand voordat JW Susan negeerde? Zal wel niets zijn maar vond het verdacht dat juist dat moment daarna JW Susan negeerde.
Profiler

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #384 Gepost op: 25-01-2014, 20:00:05 »
Nog iemand opgevallen dat susan aan haar porto zat met haar andere hand voordat JW Susan negeerde? Zal wel niets zijn maar vond het verdacht dat juist dat moment daarna JW Susan negeerde.

Goed gevonden! Hoorde JW haar echt niet of drukte Suzan gewoon het knopje van de porto niet in? Lastig te beoordelen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #385 Gepost op: 25-01-2014, 20:58:33 »
:o ::oink:: Ik zie net dat JW de 3e koker gewoon gepakt heeft. Zie afbeelding. (39:47 van download) ::vergroot::

Dat maakt JW een stuk minder verdacht in deze opdracht en Susan een beetje verdachter! Het is natuurlijk een ideale cover richting de kandidaten om haar heen om te doen alsof JW hier een fout maakt. Ze creëert daarmee de mogelijkheid om de laatste koker over te slaan. Al zou dat natuurlijk voor JW een dead giveaway zijn dat ze zit te klooien. Dus dan gewoon de montage die de verwarring van Susan gebruik om zand in onze ogen te strooien.

Daarmee kunnen alle tabellen en daaruit getrokken conclusies over deze opdracht weer overboord. Ik moet nog even kijken , maar volgens mij vergroot dat de kans dat Freek inderdaad weet wat er in het attachékoffertje zat, omdat hij de mol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #386 Gepost op: 25-01-2014, 21:24:15 »
:o ::oink:: Ik zie net dat JW de 3e koker gewoon gepakt heeft. Zie afbeelding. (39:47 van download) ::vergroot::

We weten niet hoeveel kokers er hingen dus die koker die jij omcirkeld hebt kan ook een vijfde koker zijn. Tygo had ook vijf kokers volgens zijn biecht. (In die laatste zat de zwarte vrijstelling, dus mogelijk had alleen hij er vijf.)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #387 Gepost op: 25-01-2014, 21:44:02 »
We weten niet hoeveel kokers er hingen dus die koker die jij omcirkeld hebt kan ook een vijfde koker zijn. Tygo had ook vijf kokers volgens zijn biecht. (In die laatste zat de zwarte vrijstelling, dus mogelijk had alleen hij er vijf.)
Je hebt gelijk, dat is een aanname die ik onterecht heb genomen. Ik heb even gekeken en in het begin van de opdracht is het kaartje van Aaf te zien, daar lijken inderdaad 5 stellingen op te staan.

Ik was net zo blij dat ik dacht een reden gevonden hebben om JW weer minder verdacht te vinden. :-\\

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #388 Gepost op: 25-01-2014, 21:55:13 »
Wel mooi gespot hoor, en dat het kaartje van Aaf te zien is is voor mij ook nieuw, ga ik gelijk terugkijken. Ik blijf het jammer vinden dat we veel stellingen helemaal niet horen. Van Sofie horen we er maar twee en we weten niet eens welke nummers die hebben. :-\\

Edit: beeld van het kaartje van Aaf gevonden op 36:57. Ik heb niet de HD download. Zou het daarmee te lezen zijn? Zou heel fijn zijn. Jelsir? ::vergroot:: ;D
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 22:16:01 door Heinz »

Offline huntelaar110

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MolFreak
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #389 Gepost op: 25-01-2014, 22:00:01 »
Heb nog niet alles terug kunnen lezen, maar vond het nog wel even het vermelden waard dat de €350 die Aaf opgestuurd heeft naar afl. 9, €350 blijft.

Daphne is exit en dus geen rente,

Toegevoegde waarde van deze post: miniem  ::hypocriet::

Offline boudewijnk

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #390 Gepost op: 25-01-2014, 22:17:15 »
Nog even over het moment waar Jan Willem wordt geconfronteerd met het versturen van enveloppen in Afl. 4 plm 20 min.

Stel nu eens dat Jan Willem de mol is. En daarbij dat je als mol niet van plan bent om een envelop te verduisteren, omdat je denkt dat je jezelf dan wel erg verdacht maakt (wat je uiteraard niet wilt als mol). In dat geval is het natuurlijk buitengewoon vervelend voor Jan Willem om te zeggen dat ie een envelop kwijt is. Hij krijgt onbedoeld extra aandacht die hij eigenlijk niet wil.

Eerder werd in dit topic gesuggereerd dat Jan Willem hier slecht liegt en een beetje slecht uit zijn worden komt, maar met bovenstaande aannames is het begrijpelijk dat je extra zenuwachtig bent. Zoveel aandacht heb je liever niet als mol.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #391 Gepost op: 25-01-2014, 22:24:10 »
...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline boudewijnk

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #392 Gepost op: 25-01-2014, 22:35:53 »
Piece of cake voor CSI...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #393 Gepost op: 25-01-2014, 22:44:29 »
Bedankt Jelsir. Jammer dat het nog steeds onleesbaar is. Het is dat Aaf hier redelijk zichtbaar voor de andere kandidaten haar kaartje laat zien, anders had ze ook gewoon stellingen kunnen verzinnen, want nergens anders zien we haar een kaartje door een medekandidaat laten lezen. (Alhoewel, de kandidaten zullen na zo'n opdracht vast alle kaartjes willen zien om alle info te kunnen noteren in de boekjes.)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #394 Gepost op: 25-01-2014, 22:54:18 »
Bedankt Jelsir. Jammer dat het nog steeds onleesbaar is. Het is dat Aaf hier redelijk zichtbaar voor de andere kandidaten haar kaartje laat zien, anders had ze ook gewoon stellingen kunnen verzinnen, want nergens anders zien we haar een kaartje door een medekandidaat laten lezen. (Alhoewel, de kandidaten zullen na zo'n opdracht vast alle kaartjes willen zien om alle info te kunnen noteren in de boekjes.)

Ik neem toch aan dat niemand het kaartje van Sofie heeft kunnen zien, dat zou extra interessant zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #395 Gepost op: 25-01-2014, 23:02:27 »
Ik neem toch aan dat niemand het kaartje van Sofie heeft kunnen zien, dat zou extra interessant zijn.

Sofie laat tijdens de opdracht haar kaartje aan Aaf zien. Zou ze op dat moment zelf nog niks over de vijfde koker gelezen hebben? Hm...
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 23:22:04 door Heinz »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #396 Gepost op: 25-01-2014, 23:19:42 »
Je hebt aanhangers hierin hoor. Ik vind een sessie met schermpjes een executie.

Wat ik wel heb begrepen van de vragen is dat er op genoeg vragen discussie kan zijn over juist of onjuist. Afstand van de groepjes? Ik heb op Google Maps Airplanes gekeken om de hemelsbreed afstand te bepalen: 1500 meter. 1500 euro op de markt? Zou 1400 kunnen zijn. Weet Freek de inhoud van het koffertje? Ik denk het niet. Was het gewicht eigenlijk 50kg? Geen idee. Heeft Aaf het boekje van Tygo bekeken? Ik verwacht het niet.

Ik heb me in deze opdracht meer gericht op twee stellingen: Er zijn 2 kokers met 250 euro overgeslagen én het is als kandidaat logischer een koker te pakken als je het niet zeker weet (250 euro in de plus tegen 100 in de min).

Er wordt toch alleen gezegd dat er geld en mingeld te verdienen valt? Niet de precieze bedragen...

Daarnaast: Waarschijnlijk heeft iedere kandidaat 2 goed en 2 foute stellingen gehad. Waarom zou je dan drie kokers gaan pakken. Dan weet je sowieso dat je een min bedrag heb. Al moet wel gezegd worden dat volgens mij niet bekend was dat er in totaal 8 goede stellingen zijn, dus dit is ook weer achteraf gepraat waar je dus tijdens de opdracht niets mee kunt...

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #397 Gepost op: 25-01-2014, 23:21:56 »
Er wordt toch alleen gezegd dat er geld en mingeld te verdienen valt? Niet de precieze bedragen...

Daarnaast: Waarschijnlijk heeft iedere kandidaat 2 goed en 2 foute stellingen gehad. Waarom zou je dan drie kokers gaan pakken. Dan weet je sowieso dat je een min bedrag heb. Al moet wel gezegd worden dat volgens mij niet bekend was dat er in totaal 8 goede stellingen zijn, dus dit is ook weer achteraf gepraat waar je dus tijdens de opdracht niets mee kunt...

2 x 250 + 2 x -100 = 300 euro. En 2 x 250 + 1 x -100 = 400 euro.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #398 Gepost op: 25-01-2014, 23:25:45 »
2 x 250 + 2 x -100 = 300 euro. En 2 x 250 + 1 x -100 = 400 euro.

Snap niet dat dit een reactie is op mijn post?

Aaaah, so true! (behalve dan dat er 8 -100 kokers waren)

Dan heb ik nog maar één stelling over: er is 1 koker blijven hangen met 250 euro erin, waarvan we niet (echt) weten welke. De 1e is door JW laten hangen op aanraden van Aaf/Susan.

Ik verwacht zelf dat er bij iedereen 2 goede en 2 foute hingen. Dat is wel zo eerlijk. Anders zetten ze de mol gewoon bij degene met b.v. maar 1 goede en 3 fouten. Kan die extra geld uit de pot halen... Ik verwacht dus dat iedereen 2 kokers had moeten pakken dan was er 2000 verdiend. Iemand had toch een overzicht gemaakt met welke vragen sowieso goed/fout waren en of de koker gepakt is? Daarmee kunnen we mogelijk elke deelnemers afstrepen, omdat ze twee goede vragen gepakt hebben.

Aan de andere kant: De mol kan ook op een of andere manier een koker verdoezelen. Wel pakken, maar vervolgens of laten vallen, of net als Tygo iets in zijn onderbroek stoppen. Dat hebben de andere kandidaten toch niet gezien? Zo'n actie kan de mol ook gehad hebben, waardoor er een koker met 250 euro verdwenen is...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #399 Gepost op: 25-01-2014, 23:32:51 »
Bedankt Jelsir. Jammer dat het nog steeds onleesbaar is. Het is dat Aaf hier redelijk zichtbaar voor de andere kandidaten haar kaartje laat zien, anders had ze ook gewoon stellingen kunnen verzinnen, want nergens anders zien we haar een kaartje door een medekandidaat laten lezen. (Alhoewel, de kandidaten zullen na zo'n opdracht vast alle kaartjes willen zien om alle info te kunnen noteren in de boekjes.)

Kaartje van Sofie, hoe zou dat dan zitten met de zwarte vrijstelling? Toch niet op het kaartje en voorkennis van b.v. de mol? Niet dat Sofie mijn voornaamste verdachte is, maar toch...