Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154596 keer)

Offline Robin8

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #80 Gepost op: 23-01-2014, 22:32:32 »
5:12..

Overigens wel grappig: de telfort reclame (zie vodcast) was nu de reclame op widm.nl als je daar de afl kijkt xD

Telfortreclame? Waar Patrick Stoof (oud-mol) in zit, en waar Susan de stem inspreekt?  ::vergroot::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #81 Gepost op: 23-01-2014, 22:34:28 »
Eindelijk een interessante aflevering om te gaan achterhalen op welke plek de mol het best kan saboteren.  ::ok::

1) Allereerst de titel: Jennifer.
Interessante titel en misschien een hint slaande op het feit wie naar Jennifer wijst of wie Jennifer zelf aanwijst in het begin (Net zoals dat Anne-Marie de kwartetten van de namen die in de titel stonden in die aflevering toen).

Dan verder met een analyse van de eerste twee opdrachten:
Opdracht 1)
Dan het kiezen van de vertrouwenspersoon. Erg belangrijk voor de mol dat hij/zij wordt aangewezen als vertrouwenspersoon, want die kan bepalen of iemand anders de ingevulde woorden nog mag veranderen.
Sofie, Freek en Aaf willen sowieso graag vertrouwenspersoon zijn. Susan wil dit niet en kan daarom denk ik de mol niet zijn. Als mol wil je de touwtjes in handen hebben. Aaf wil niet graag gaan voor de methode van het wijzen, blijkt uit haar opmerking.

Daphne, Freek en Susan wijzen naar Jan-Willem
Tygo wijst naar Aaf
Sophie wijst naar Jennifer
Aaf wijst naar Daphne

We zien niet goed naar wie Jennifer en Jan-Willem zien we helemaal niet wijzen. Of is er iemand die dit nog kan uitzoeken.

Daarna wordt bepaald dat ze in omgekeerde volgorde van het alfabet gaan staan op de trappen. Ook dit is interessant, want als de mol niet de vertrouwenspersoon is, dan staat hij of zij het liefst bovenaan om nog zoveel mogelijk fout door te geven, zodat er zo min mogelijk goed is op het bord. Daarnaast is het voor de mol van belang om voor te doen tijdens de opdracht dat je veel van de woorden weet, zodat je eventueel nog door Jan-Willem uitgekozen kan worden om te bepalen wat er uiteindelijk wordt ingevuld.

-----------------
Dan zien we tussendoor Aaf geld opsturen. Ze stuurt maar liefst 350 euro op. Niet echt veel en er valt niet echt te oordelen of dit nu een molactie is of niet. Er is voor haar in ieder geval geen kans meer om nog een keer veel geld op te sturen naar een al afgevallen kandidaat. We zien dat ze Suus op haar envelop schrijft en dus haar eventueel verdenkt van het molschap.
-----------------

Opdracht 2)
Bij het enveloppenspel hebben Daphne en Aaf het snelst een envelop te pakken, als ik het goed gezien heb. Aaf pakt echter een envelop met niets erin en dat is niet echt mols te noemen.
Freek en Susan hebben de enveloppen met geld en dat lijkt me een envelop die een mol in bezit moet zien te krijgen, zodat hij/zij vervolgens niet ruilt met diegene die de andere envelop met geld heeft (wat de mol dus weet). Zou een van hun twee de mol zijn?

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #82 Gepost op: 23-01-2014, 22:34:35 »
Net na of net voor de roltrappenopdracht geloof ik. Leef je uit ;D
5:12 van de aflevering
Weet je het niet, antraciet

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #83 Gepost op: 23-01-2014, 22:35:36 »
Ik vond het trouwens best raar dat Aaf (doet alsof) niet weet dat Jan-Willem in haar boekje heeft gelezen.. in dat shot wat we zien als die stelling opkomt zien we dat Aaf haar boekje zelf uit Jan-Willems handen vist.. en dan dus zeker wel zou weten dat hij erin heeft zitten kijken...

Zat dat shot eigenlijk wel in desbetreffende uitzending mensen ??
Nee ? Nou dan is het geforceerde verdachtmakerij van de productie om het te laten zien.
Dan kan ik Aaf wel afschrijven

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2014, 22:35:49 »
Bij de roltrapopdracht was Jennifer het meest opzichtig aan het mollen, door van de overzichtelijke Abc methode af te stappen en een verhaal te verzinnen, wat verwarring schept bij Freek, die onmols is door de methode weer terug te brengen naar het ABC systeem.

Nee hoor dat is helemaal niet onmols. Want als Freek de mol is dan weet hij dat Jan-Willem meeluistert. Zou dus erg dom zijn om nu te gaan mollen. Dan doen andere wel.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2014, 22:36:11 »
Snelle telling:

Tygo: 25*10 woorden= 250 euro max
Susan: 2*25*10= 500 euro max
Sofie= 3*25*10= 750 euro max
Jennifer= 4*25*10= 1000 euro max
Freek= 5*25*10= 1250 euro max
Daphne= 6*25*10= 1500 euro max
Aaf= 7*25*10= 1750 euro max.


Nu is er 350 euro verdiend.
Iemand anders kiezen zou leiden tot mogelijk meer geld behalve bij Tygo. Die kon max.250 euro verdienen.
Ook al zou je voor iedereen 50 euro aftrekken door Tygo's startfout, dan had enkel Tygo door maximum te scoren minder kunnen hebben.

Dus hij heeft het risico niet genomen dat iemand meer zou kunnen scoren.
Enkel Tygo kiezen had minder opgeleverd. 350-250= 100 euro minder
en door zijn beginfout 350-200= 150 euro zeker minder.
klaar voor de strijd

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2014, 22:36:17 »
5:12 van de aflevering


Maar een ingeving hoor, maar staan de cijfers misschien voor letters? Dus een E en L in dit geval? Áls het al een hint is.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #87 Gepost op: 23-01-2014, 22:36:57 »
Opdracht 2)
Bij het enveloppenspel hebben Daphne en Aaf het snelst een envelop te pakken, als ik het goed gezien heb. Aaf pakt echter een envelop met niets erin en dat is niet echt mols te noemen.
"Niets" is wat het lijkt! ::vergroot::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #88 Gepost op: 23-01-2014, 22:37:22 »
Overigens loog jan willem ook bij de roltrapopdracht.

Hij zei dat hij bij de letter E nooit wat anders dan emotie gehoord had, maar tygo zegt in het begin bij het leren van het rijtje gewoon Examen. Als tygo dan Emotie zegt tegen suus, zie je JW verbaasd opkijken, m.a.w. Hij wist dat de E fout was

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #89 Gepost op: 23-01-2014, 22:39:27 »
Wat als, als mol, Aaf wist dat Daphne vorige aflevering de test het slechtst maakte en daarom expres het geld naar Daphne verstuurde? Omdat ze nu toch wel wist dat ze het waarschijnlijk niet zo halen om in afl. 9 te komen
::vergroot::
Precies, en naast gemis van leuk mens, ook schuldgevoel en dus tranen.
Jammer dat Daphne weg is, leuk mens!
Blij dat Aaf er nog in zit! Ook leuk mens...en Mol?! :)

ABC wel weer duidelijk.
Nu lijkt het bijna mijn Mol tegen te werken zó duidelijk ;)

Over Jennifer...en haar "gemiste" kans met het ABC'tje op de roltrap.
Een zeer plausibele manier om 20 woorden te onthouden.
Ik denk nog meer zelfs dan een ABC'tje!
Maak er een verhaal van en geloof me, je kunt het!
Door er een logisch verhaal van te maken past het, en imho beter dan een ABC'tje.
Misschien daarom "Jennifer" idd, zij wijkt af van ABC...







Omnia vincit amor

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #90 Gepost op: 23-01-2014, 22:39:35 »
Heeft J-W er goed aan gedaan niemand anders die woordjes nog even in te laten vullen? hebben we dat al uitgerekend?
ja, als tygo er 10 goed had was het 10 x 25 maar 250 euro.
Na tygo hadden ze er allemaal nog minder geweten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #91 Gepost op: 23-01-2014, 22:40:42 »
"Niets" is wat het lijkt! ::vergroot::

Haha dat is precies wat ik ook zei tijdens de uitzending op het moment dat je zag dat Aaf "niets" in haar envelop had ::rofl::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #92 Gepost op: 23-01-2014, 22:41:58 »
Haha dat is precies wat ik ook zei tijdens de uitzending op het moment dat je zag dat Aaf "niets" in haar envelop had ::rofl::
De mol geeft niets weg.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #93 Gepost op: 23-01-2014, 22:42:28 »
Snelle telling:

Tygo: 25*10 woorden= 250 euro max
Susan: 2*25*10= 500 euro max
Sofie= 3*25*10= 750 euro max
Jennifer= 4*25*10= 1000 euro max
Freek= 5*25*10= 1250 euro max
Daphne= 6*25*10= 1500 euro max
Aaf= 7*25*10= 1750 euro max.


Nu is er 350 euro verdiend.
Iemand anders kiezen zou leiden tot mogelijk meer geld behalve bij Tygo. Die kon max.250 euro verdienen.
Ook al zou je voor iedereen 50 euro aftrekken door Tygo's startfout, dan had enkel Tygo door maximum te scoren minder kunnen hebben.

Dus hij heeft het risico niet genomen dat iemand meer zou kunnen scoren.
Enkel Tygo kiezen had minder opgeleverd. 350-250= 100 euro minder
en door zijn beginfout 350-200= 150 euro zeker minder.


Als hij voor Tygo had gekozen, had hij de verdenking van de hele groep op zich gehad. Uitstekende beslissing van JW als hij de mol is.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #94 Gepost op: 23-01-2014, 22:43:01 »
En ik verdwijn nog verder in mijn tunnel:

Sofie verdacht:
1e afl: zij vindt de zwarte vrijstelling...
vandaag, bij ruilen, ze pakt de groene vrijstelling... die ruilt ze met niets,
waardoor ze een kaartje krijg voor het vinden van de zwarte vrijstelling

JW had niets, Sofie had geld.
klaar voor de strijd

Offline kaasfondue

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #95 Gepost op: 23-01-2014, 22:43:43 »
Met het kokerspel was er de stelling of Jan-Willem de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Jan-Willem dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.

Om hier zeker van te zijn moet ik de aflevering opnieuw kijken en tellen hoeveel stellingen goed of niet goed waren beantwoord, maar daar heb ik geen zin in :D ik vond dit alleen merkwaardig!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #96 Gepost op: 23-01-2014, 22:44:39 »
Snelle telling:

Tygo: 25*10 woorden= 250 euro max
Susan: 2*25*10= 500 euro max
Sofie= 3*25*10= 750 euro max
Jennifer= 4*25*10= 1000 euro max
Freek= 5*25*10= 1250 euro max
Daphne= 6*25*10= 1500 euro max
Aaf= 7*25*10= 1750 euro max.


Nu is er 350 euro verdiend.
Iemand anders kiezen zou leiden tot mogelijk meer geld behalve bij Tygo. Die kon max.250 euro verdienen.
Ook al zou je voor iedereen 50 euro aftrekken door Tygo's startfout, dan had enkel Tygo door maximum te scoren minder kunnen hebben.

Dus hij heeft het risico niet genomen dat iemand meer zou kunnen scoren.
Enkel Tygo kiezen had minder opgeleverd. 350-250= 100 euro minder
en door zijn beginfout 350-200= 150 euro zeker minder.


Super, misschien kan iemand ook nog gaan turven hoeveel woorden al deze personen daadwerkelijk goed hadden herhaald bij de overdracht? Dus hoeveel ze potentieel in de pot konden brengen? Des te hoger op de trap, des te minder goede antwoorden immers. JW was degene die meekreeg bij welke kandidaten de hoeveelheid goede antwooren aan het afnemen waren. Heel raar dat hij voor Aaf's antwoorden koos, terwijl hij allang had gezegd dat het onderweg mis was gegaan. 175 maal 0 is immers nog steeds nul.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2014, 22:46:02 »
Een goede aflevering! Vaak kan ik het jaarlijkse joker/vrijstelling-spel niet zo waarderen, maar deze vond ik erg spannend. Het kan ook zijn dat ik eraan begin te wennen dat de focus dit seizoen iets anders ligt.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #98 Gepost op: 23-01-2014, 22:46:53 »
Nee hoor dat is helemaal niet onmols. Want als Freek de mol is dan weet hij dat Jan-Willem meeluistert. Zou dus erg dom zijn om nu te gaan mollen. Dan doen andere wel.

Akkoord, met je eens. Maar ik heb nog niet scherp hoeveel goede woorden hij daadwerkelijk heeft overgenomen en doorgegeven. Van de mol mag je verwachten dat hij/zij er foutieve tussen gooit, wellicht heeft Freek dat alsnog gedaan.

Offline Spork

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #99 Gepost op: 23-01-2014, 22:47:08 »
Even de betekenis van Jennifer opgezocht. Is de mol misschien blond?

Uitleg: De naam Jennifer is een Engelse vorm van de Keltische naam Guinevere. Deze naam was oorspronkelijk het Welshe Gwenhwyfar, opgebouwd uit de woorden gwen: wit, blank, blond en hwyfar: zacht, glad. Net als bij veel andere Keltische namen heeft de betekenis van Jennifer betrekking op het uiterlijk.
Neither a spoon, nor a fork.