Auteur Topic: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing  (gelezen 93522 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #240 Gepost op: 2-02-2014, 00:54:50 »
Joseph met Jezus?
@ 36.51 (Uitz. Gem.).

Heilige aanwijzing?

*Joseph Freek?*

Edit; foto Loebas, vergeet die nu eens niet!

Edit 2; kan ook St. Christoffel zijn, maar mis zijn stok?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2014, 00:59:28 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #241 Gepost op: 2-02-2014, 01:04:05 »
Ikzelf zie er een hartje in... (Anika31 zei dat al eerder ook, post #410). Ook werd er al eerder opgemerkt dat er een regenboog bij de 10,000 Boeddha tempel te zien is... En dan heb je natuurlijk nog heel veel Jezusbeelden in de kerk. Ze kunnen allemaal gelinkt worden naar Freek en zijn vele musicals.

Samenvatting:
Hart gevormd door wolken:  Love Story (actueel), The Normal Heart, Aspects of Love, From Sammy With Love
Regenboog bij Boeddha tempel: Joseph and the Amazing Technicolour Dreamcoat
Jezus in de kerk: Jezus Christ Superstar in concert

Misschien kan iemand meezoeken naar Petticoats, Uther Pendragon of een Franse revolutiestrijder uit Parijs die leefde in het jaar 1832?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2014, 01:05:54 door thorinnl »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #242 Gepost op: 2-02-2014, 01:21:00 »
@41.28 (Uitz. Gem.) zegt 1 van de dames:" Ja Jezus".
Als men snel terug moet rennen naar de kerk.

Het lijkt of Jennifer dit zegt. Maar kan gemonteerd zijn.

Toch een (wellicht niet zo sympathieke) Heilige Aanwijzing?
In dat geval Susan of Aaf (vanwege exit Jennifer 'tuurlijk).
Omnia vincit amor

Offline DontShootM.

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #243 Gepost op: 2-02-2014, 02:10:38 »
Ik denk dat de ware mol zich in aflevering 5 ("een heilige aanwijzing") aan ons onthuld heeft. Vrij vroeg in het seizoen dus eigenlijk.

Het Wie is de Mol team toont ons in de aflevering een heilige in de kerk met wijs- en middelvinger in de lucht (foto 1 bijlage).

Exact deze twee vingers gebruikt Susan veelvuldig tijdens de budha speurtocht. Met welk doel precies? Om de tien budha's aan te wijzen die haar medekandidaten moeten verzamelen. Op de momenten dat zij een foute budha aanwijst gebruikt ze slechts één vinger.

We zien natuurlijk niet elk van van haar heilige aanwijsacties maar in foto 2 van de bijlage zie je haar bijvoorbeeld in een split second op het moment dat Tygo zegt voor 100% zeker een juiste budha te hebben gevonden.

In foto 3 van de bijlage zie je haar op het moment dat ze een budha aanwijst waarvan wij inmiddels weten dat het een verkeerde is. Ze gebruikt hierbij overduidelijk een paar keer enkel haar wijsvinger.

Zo zijn er nog een paar voorbeelden waaruit volgens mij duidelijk is dat ze niet puur met twee vingers in de weer is omdat ze toevallig op zoek is naar een budha met twee vingers in de lucht. Zo passeert ze op een gegeven moment een aantal beelden en tikt ze redelijk onopvallend met twee vingers naar de grond (foto 4 bijlage). Ze WIJST hier, onder het oog van haar medekandidaten, één van de tien correcte budha's AAN.

Alle bijkomende theorieën zijn mooi meegenomen (symbolisme van twee vingers bij een heilige = dualiteit van menselijk vs goddelijk. Bij de mol = oprechte kandidaat vs geslepen mol?!) maar in dit geval moeten we het volgens mij niet al te ver zoeken.

Aflevering heet: HEILIGE AANWIJZING.
We zien: EEN HEILIGE MET RING- EN WIJSVINGER.
We zien: DE MOL DIE MET RING- EN WIJSVINGER HAAR MEDEKANDIDATEN DE JUISTE BUDHA'S AANWIJST.


Hier is de hele opdracht nogmaals terug te kijken:
« Laatst bewerkt op: 2-02-2014, 02:15:55 door DontShootM. »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #244 Gepost op: 2-02-2014, 02:19:44 »


Exact deze twee vingers gebruikt Susan veelvuldig tijdens de boeddha speurtocht.
Ja, het is wel erg over de top, ik vind 'm leuk!
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #245 Gepost op: 2-02-2014, 02:21:28 »
Ik denk dat de ware mol zich in aflevering 5 ("een heilige aanwijzing") aan ons onthuld heeft. Vrij vroeg in het seizoen dus eigenlijk.


Ik ga dat nog eens terug kijken. Hoop het niet, want dan moet ik van Freek als mol afstappen  ::rofl::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #246 Gepost op: 2-02-2014, 02:31:41 »
Ik ga dat nog eens terug kijken. Hoop het niet, want dan moet ik van Freek als mol afstappen  ::rofl::
::rofl:: Het is over the top!
Maar....; "niets is wat het lijkt"


*Truste ;)*

Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #247 Gepost op: 2-02-2014, 03:20:34 »
::rofl:: Het is over the top!
Maar....; "niets is wat het lijkt"


*Truste ;)*



Nou.... ik kon er ook niets aan ontdekken. Ze wees met 1 vinger, met 2 vingers, met haar complete hand. Heb haar niet naar de grond zien wijzen.

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #248 Gepost op: 2-02-2014, 03:24:14 »
Is de foto van de Boeddha met de twee vingers niet door Aaf en Sofie aan Susan toebedeeld? Want dan is door de productie niet te voorspellen wie welke Boeddha's zou krijgen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #249 Gepost op: 2-02-2014, 09:54:55 »
Citaat
Is de foto van de Boeddha met de twee vingers niet door Aaf en Sofie aan Susan toebedeeld? Want dan is door de productie niet te voorspellen wie welke Boeddha's zou krijgen.
Daarom geloof ik ook niet in de theorie van de vingers van Susan

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #250 Gepost op: 2-02-2014, 10:47:29 »
En voor sommige mensen is het onthouden door het uitbeelden van dingen of het in een verhaaltje te verwerken (wat Jennifer deed op de roltrap) makkelijk. Dan vergeten ze dingen minder snel. Dus wellicht heeft Susan dat ook dat ze door het vasthouden aan de twee vingers haar focus daar wat beter op kan leggen??

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #251 Gepost op: 2-02-2014, 11:44:17 »
Is de foto van de Boeddha met de twee vingers niet door Aaf en Sofie aan Susan toebedeeld? Want dan is door de productie niet te voorspellen wie welke Boeddha's zou krijgen.

Ja, klopt wel, maar de shots van de kerk en de afleveringstitel worden pas daarna gegeven aan iedere aflevering. Zou ook wel vervelend zijn om aflevering 4 Jennifer te noemen als Jennifer al is afgevallen. Daarom geloof ik juist wèl in deze theorie. Toen ik dit donderdag zag, was ik overtuigd.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #252 Gepost op: 2-02-2014, 12:05:11 »
Maar er was toch ook een theorie dat de titels verwezen naar de afvaller van de week daarop en juist niet naar de mol.

Als je die dan volgt zou Susan daardoor juist afvallen?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #253 Gepost op: 2-02-2014, 13:31:26 »
Was er in het molboekeje ook geen link naar een liedje van skunk anansie gevonden?
Skunk anansie => sofie of janwillem zeiden het beide...
#teamamaimiljaarde

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #254 Gepost op: 2-02-2014, 13:46:55 »
Was er in het molboekeje ook geen link naar een liedje van skunk anansie gevonden?
Skunk anansie => sofie of janwillem zeiden het beide...

Het leek wel van Sofie te komen, maar we hebben het Sofie nooit horen zeggen. Bovendien betrof dit een Boeddhabeeld dat Jan-Willem vinden moest (maar niet vond). Wat ik ook vreemd vond was dat JW er op een gegeven moment "Afrikaanse Skunk Anansi" van maakte want hoewel de zangeres Skin een donkere huidskleur heeft, de band komt daar niet vandaan. Echter de verhalen over de spin Anansi (waar de band naar vernoemd is) komen wel uit Afrika.

Hier nog een link naar een afbeelding van een van de verhalen over de spin geillustreerd door Noni Lichtveld. Heel in het begin van de serie al eens gepost maar ik weet niet meer waar.
Op het plaatje zie je de spin met een rode broek (roodbeen?) er staat een vis op afgebeeld en een slang (westerse en oosterse sterrenbeeld van JW)
http://www.deboekensalon.nl/dbs/book/146104
« Laatst bewerkt op: 2-02-2014, 14:15:13 door tureluurs »

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #255 Gepost op: 2-02-2014, 14:47:59 »
Maar er was toch ook een theorie dat de titels verwezen naar de afvaller van de week daarop en juist niet naar de mol.

Als je die dan volgt zou Susan daardoor juist afvallen?

Ik snap niet hoe "schijnbeweging" specifiek op Owen slaat, noch hoe "vindingrijk" op geen afvaller slaat, noch hoe "een zware keuze" op Daphne slaat. Alleen "Jennifer" klopt, vandaar het ontstaan van de theorie, waar je Jennifer gebruikt als kapstok om de rest aan op te hangen. Ik dacht na het vertrek van Jennifer zelf ook meteen aan de afvaller van de volgende aflevering waar naar gehint wordt in de titels, maar dat is allemaal tè ver gezocht.

Ik wil geen negativiteit verspreiden door te zeggen dat in de wolken geen hints zitten of door de te beweren dat de titels niet op de volgende afvallers slaan, maar soms wil je gewoon dat er een duidelijke hint is en ga je zoeken op de overduidelijke plaatsen, tevergeefs. ::vergroot::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #256 Gepost op: 2-02-2014, 15:09:18 »
Tja, de titels zijn ongeveer keer op keer aan iedereen te linken op een of andere (soms erg kromme manier)... Dus de afvaller van deze week, is vast te koppelen aan de titel van vorige week... En zo krijg je dus een afvallerstheorie...

Hij was trouwens al verzonnen voor Jennifer eruit lag...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #257 Gepost op: 2-02-2014, 15:18:50 »
En sinds Jennifer eruit ligt wordt er een beetje getwijfeld aan de theorie. Volgens mij ook door de bedenker van de theorie zelf (bij voorbaat excuus als ik daar naast zit, maar dacht dat ergens te lezen). Omdat het niet cryptisch is maar net ff iets te letterlijk..

Edit: dit hoort meer in het topic afleveringstitels thuis trouwens
« Laatst bewerkt op: 2-02-2014, 15:25:44 door FS »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #258 Gepost op: 2-02-2014, 22:08:07 »
FS: dat klopt. Sinds dat Jennifer afviel, ben ik zelf aan het twijfelen omdat het niet cryptisch genoeg is.
en deze theorie had ik inderdaad ook al bedacht voor Jennifer afviel.  :)
klaar voor de strijd

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #259 Gepost op: 3-02-2014, 10:02:36 »
Thanks, ja die codes zouden best weleens wat kunnen betekenen, op welk letter/getal kom je altijd alles bij elkaar optellend?

Edit ik zag een 'mol verschijning' in de laptop, normaal zie je altijd gewoon een zwart scherm en dat witte balkje, nog nooit zo vaag de mol ervoor!

Too Obvious. Dat mol-logo lijkt ook wel maar half in beeld op de laptop//misschien wijst dat mol-logo op een bepaalde manier op DE mol tegenover, een heilige aanwijzing... al helemaal geen rare beredenering dat logo ergens naartoe wijst, aangezien spiegelbeeld/ogen blijven terugkeren iedere aflevering... heb dat vage mol-logo nog nooit op zo'n rare manier op die laptop gezien in ieder geval...



Nogal wat klein, hier uitvergroot:



Trouwens wat betreft de clue 'heilige aanwijzing' vond ik (dat Sofie dat heilige ding pakte en Aaf zei: afblijven, das heilig ofzoiets) de meest logische optie.

Het mol logo staat gewoon op het scherm er spieled iets bruins over heen waarschijnlijk 1 van die balken bij de ramen.
Hier door lijkt het raar maar is er niets aan de hand.
Hoe zou ik niets achter zoeken.