Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319651 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2015, 20:14:34 »
Ik denk nog steeds dat we dat "aanvallende mol" niet zo letterlijk moeten nemen..
Klopt, zei ik na afl. 1 ook al, toen opeens die hulpmol-verzoekbriefjes kwamen...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2015, 20:59:22 »
Martine
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2015, 21:27:04 »
Ik blijf nog even bij Rik als hoofdverdachte. Ik moet verder nog alles op een rijtje zetten om andere kanshebbers van het molschap te bepalen.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2015, 22:38:50 »
Ik ben in de loop van de aflevering hard gaan draaien naar Carolien... als enige was zij subtiel bezig bij het aanwijzen van de hulpmol. Uhhh... ik bedoel penningmeester :P

Zit je in gedachten terug in Zuid-Afrika Lo?  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Feodora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2015, 22:49:52 »
Rik en Chris zijn mijn hoofdverdachten met een minieme voorsprong voor Rik.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2015, 22:58:24 »
Ik weet het ff niet. Ik verdenk alle spelers in team Kluns (ofwel Martine, Caroline en Rik), maar er springt er nog geen eentje uit. Als ik nu moet kiezen, Caroline, maar of ik dat ook wil ... ach, het is nog lang geen donderdag.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2015, 23:46:16 »
Ik beperk het voorlopig tot: Martine, Margriet, Carolina, Chris.

Carolina op 1 qua molposities. Margriet viel me naast de 200euro vooral doordat ze voorstelde dat mensen met zn tweeen gingen kijken  Ook Martine ging niet zelf kijken, maar stelde wel voor dat Evelien ging. Dit zou ik als mol eerder doen dan zelf kijken. Chris hou ik nog aan als dark horse. Hij had erg weinig haast om de tuktuk te laten rijden en liet Martine lekker doorratelen. Chris en Martine hebben echter geen logische molposie in opdracht 3.

1.Carolina 2. Margriet 3. Martine
« Laatst bewerkt op: 9-01-2015, 23:49:05 door Qper »

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #87 Gepost op: 10-01-2015, 01:55:14 »
Ik beperk het voorlopig tot: Martine, Margriet, Carolina, Chris.

Dit is precies mijn lijstje  :o!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2015, 09:58:15 »
Zit je in gedachten terug in Zuid-Afrika Lo?  :P
Meerdere jaren, Yvonisdemol ;)

Ik zat ook op Arjen, een tijd. En Tim Kamps. En dat seizoen eerder Marit.

Ik ben dus een geoefende tunnelgraver maar ik ben er altijd wel op tijd uitgegraven gelukkig dus ik kan supersnel graven ;).

Ik heb me wel voorgenomen vorig jaar als voorbeeld te nemen want je vindt vooral de mol in de bondjes en verkramptheid. Nou zag ik nog niet veel van Evelien in haar bondje met Carolina, behalve dat het vooral van Carolina leek uit te gaan. Evelien leek wel haar zelf te zijn maar toch op alle beslissende momenten reageerde ze secundair... tot deze aflevering dan! Toen ze ineens tegen Margriet als hulpmol inging.

Als schot voor de boeg leek Marlijn me niet helemaal haarzelf te zijn. Maar dat nam ik direct terug toen ik de eerste beelden zag.

Momenteel heb ik Carolina... alles klopt bij haar... maar ik moet zeggen dat wel kan kloppen wat Margriet in de biecht van haar zei: dat ze wel heel erg timide is, en daardoor opvalt. Een 2e Liesbeth. Tim. Valkuilmol dus.

Viktor is wel op mijn lijst gestegen nu we niks terug hebben gezien van Jokergate (joker die maar 1 aflevering geldig is maar die hij dan niet inzet, lijkt Susan wel met die envelop, wat ook niet klopte). En Viktor is dus de enige die zich afzijdig houdt en geen bondje aangaat. Lijkt weer sterk op Susan. En hij kiest de hulpmol Margriet. Wel heel erg agressief... dus dan hebben we alsnog een aanvallende mol want niet bepaald het geval is bij Carolina  :P ::)

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2015, 12:34:42 »
Ik blijf bij Margriet.

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2015, 13:05:59 »
Ik blijf bij het rijtje Viktor, Carolina en Marlijn. Marlijn zakt weg door het aanwijzen van Rik als penningmeester.

Laat ik op basis van aflevering 2 maar voor Carolina kiezen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 10-01-2015, 13:23:22 »
Op basis van wat ik nu gezien heb verwacht ik dat Rik, Carolina of Margriet de Mol zal zijn.

Offline Toupeira

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2015, 16:35:44 »
Martine blijft mijn Mol.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2015, 16:43:08 »
Voorlopig denk ik Marlijn, Carolina of Martine (maar lijkt me minder waarschijnlijk momenteel)
klaar voor de strijd

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 10-01-2015, 19:51:08 »
Wow, dat levert een whopping taartpunt voor hem op
Wanneer kwamen die punten ook alweer, pas vanaf afl. 3 toch ??? ::)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2015, 16:12:53 »
Na aflevering 2 ben ik helemaal de kluts kwijt. ::zweet:: Dus maar Viktor als Mol houden? Hij gedraagt zich verdacht bij het kiezen van de penningmeester. Maar verder? Vooral veel goede acties, al geldt dat voor de meeste kandidaten.

Ik twijfel om over te stappen naar Margriet of Rik (of bij Viktor te blijven). Margriet zou vooral om molacties (of minste positieve acties) zijn, maar misschien moet ik me maar eens laten leiden door mogelijke verborgen hints. Want scheepsrecht -> zeemansshirt Rik en reclame "Anchor" (nieuwsanker) zijn wel erg mooi. (Net zoals de eerste aflevering "lezen en schrijven" waarin we Rik dit letterlijk gelijktijdig zien doen.)

Nog maar even uitstellen die beslissing dan. Want ik vind het wel leuk om steeds één Mol kiezen erin te houden.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 11-01-2015, 16:41:15 »
Ipv mij niet te focussen op Rik, maar juist op Marlijn en Chris kan ik het na de tweede aflevering gaan omgooien.  ::rofl::

Aflevering 1: Marlijn is speelbal van de mol door de jokers te vinden, Chris idem bij het vinden van de vrijstellingen ware het niet dat Ajouad hem te snel af was (en hij dus allang was ingelicht?). Bij het oude politiebureau doolt Chris vaak alleen rond, ideale kans om te mollen. Marlijn gaat fanatiek aan de slag samen met Ajouad, maar Ajouad heeft kennelijk als eerste de primeur om ala voor wat, hoort wat uit te voeren door zo opzichtig de camera op de trap om te tikken, waarmee hij Chris verdacht maakt bij Evelien.

Rik kan mooi verwarring stichten door en soms in de controlroom te zijn en rond te lopen. Ten eerste door anderen verdacht te maken zodra tig schermen uitvielen (jij bent hier, jij bent hier, wie zijn hier nu op dit moment niet?) Maar je hoeft niet bij de camera te staan om de kabel eruit te trekken. Met hetzelfde gemak trek je de kabel in de controlroom eruit, zelfde effect. Tot slot probeert Marlijn Viktor bij Rik verdacht te maken, maar Rik ziet daar doorheen. Das meer iets voor een kandidaat dan voor een mol om te doen wat Marlijn deed. Chris pikt geen vrijstelling van Ajouad, doet er geen moeite voor, is er zelfs oké mee, want ja een mol heeft er toch geen fluit aan. (houd ze goed bij je, je kunt ze goed gebruiken is wel weer zo'n moluitspraak)

Aflevering 2: Marlijn is speelbal, want voert bij de art gallery haar voor wat, hoort wat opdracht uit. Had wel net zoals Chris de ideale gelegenheid of om voor een derde keer, of om de tweede keer langer dan 10 seconden te blijven plakken. Typisch is dat Rik samen met Ajouad nooit is wezen kijken op de eerste 30 gratis seconden na. Het was toch niet nodig met hulpmolletje Marlijn in de hand? Indien Rik de mol is, dan weet hij dat Martine/Margriet bij de vraag wie penningmeester worden dat hoe dan ook binnen willen slepen ter beloning van een joker. Dan is het ook niet verwonderlijk dat Rik, zoals Chris bij de vrijstellingen, zo staat te aarzelen waardoor Margriet 100 euro uit de hand van Art kan grissen.

Marlijn heeft in de Ragal bioscoop de ideale molpositie maar benut die niet, net zoals Carolina en Martine. Rik/Chris niet, want die hebben geen invloed met iemand naast zich waar ze naar toe gaan. Ze kunnen worden gecorrigeerd in hun handelen, terwijl dat bij Marlijn niet zo was. Desondanks is Rik zijn uitspraak: "waarom kon je daar nou niet opkomen Marlijn? Een witte eikel, op naar de Boedistische bibliotheek!" eentje met voorkennis, hoe weet hij plots waar ze naar toe moeten? Tenzij je de mol bent natuurlijk. Bij de sjouwopdracht zit Chris niet in een ideale molpositie, maar wellicht uit voorkennis al eerder in Sri Lanka geweest te zijn, had ie al gezien hoe behulpzaam de lokale bevolking is. Ergo: uit voorkennis weet Chris dat deze opdracht niet te saboteren is. Marlijn en Rik zitten desondanks in een betere molpositie door ofwel een item te vermollemanen dan wel te veel te treuzelen. Rik probeert het wel, maar helaas wederom die behulpzame bevolking die hem toont hoe je hem wel moet oppakken die kar. Marlijn doet verrekte weinig met haar ideale molpositie.

Chris blijft voor mij de outsider, Rik wordt steeds waarschijnlijker. Qua mogelijke molpositie, mogelijke molacties en mogelijke molhints (die Anchor, newsanchor + als een matroos gekleed gaan met een anker is een mooie subtiele molaanwijzing) ga ik dus Rik maar beter in de gaten houden. Als Chris niet uit zijn schulp komt, de betere molposities niet gaat innemen en benutten voor mogelijke molacties dan is het al duidelijk na aflevering 2 :) En dat zonder rode-draad-hint ala handgebaren/Case-hint.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Black Molly

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 11-01-2015, 17:12:52 »
Mijn Mol is Rik. De bioscoopreclame voor Anchor-boter is volgens een sterke aanwijzing. Chris houd ik ook nog even in de gaten, evenals Margriet.
Carolina heb ik weggestreept na het laatste dagboek-bericht van de Mol. De Mol eindigt daar met:"En oh ja, Eveline. Bedankt voor alle mooie momenten. Ik had je graag wat beter leren kennen." Carolina en Eveline kennen elkaar toch al vanaf de lagere school?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 11-01-2015, 18:03:23 »
Na aflevering 2 is Carolina mijn hoofdverdachte gevolgd door Margriet. Viktor verdenk ik nu een stuk minder en Chris (door 2 afvallers genoemd) en Ajouad zijn het minst waarschijnlijk als mol.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2015, 21:46:54 door Luc »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2015, 19:02:14 »
wel leuk om steeds één Mol kiezen erin te houden.
Ja dat vind ik zeker een goede ::ok::

Maar ben zelf ook de kluts kwijt hoor.

Ik ga nu uit van Viktor vanwege Jokergate en het kiezen van de penningmeester.

Op mollenstreken letten ben ik sowieso een beetje afgeleerd in de loop der jaren. Achteraf krijgen we dan als ultiem moment te zien dat het hoogtepunt het weggooien van een krijtje was (pot -50 euro hooguit). Dat niveau.

Margriet zie ik niet als mol. Zij is zo goed te lezen. Ze is oprecht geirriteerd als een opdracht niet gaat zoals gepland.

Rik zou wel een mooie zijn, zeker omdat het bondje alleen van Marlijn uitgaat en niet van hem uit. Ik denk toch nog altijd dat de mol wel moeite heeft zijn meest naaste keihard te verraden, dat zag je ook terug in de Molspecial (Jon over Rick). Rik zou dus kunnen maar ik zie in hem meer een finalist.