Auteur Topic: Tweets van de Mol (hints)  (gelezen 165943 keer)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #340 Gepost op: 24-02-2015, 22:30:37 »
Wat een rare zin wordt dat dan??
Vooral dat wit blad. Of is dat het witte blad wat Chris in de fotocamera opdracht pakte  ::rofl::

je hebt gelijk, ik zit nog in de bloementheorie

bloem margriet is onschuldig en heeft wit blad


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #341 Gepost op: 24-02-2015, 22:42:36 »
Ik denk dat ik de tweets nu compleet heb!


wat ontbrak waren de overgeslagen letters door het vormen van het woord onschuldig.

Neem de eerste letter van de tweet op de regels die buiten het woord onschuldig vallen.

Hussel ze en je krijgt dan: MARGRIET VAN DER LINDEN ONSCHULDIG WIT BLAD

Een andere aanwijzing naar Margriet heb ik geplaatst in topic MOL=X
Het betreft de pakjescodes, daar komt de letter L uit.
WIT BLAD of wat daar ook uit mag gaan komen vind ik ook weer heel mooi gevonden! ::ok:: Maar kan je nog even uitleggen waar MET vandaan komt, want daar mis ik volgens mij nog iets? Of komt dat van METEEN?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #342 Gepost op: 24-02-2015, 22:51:08 »
Ik zat inderdaad even niet mijn hoofd in de bloemen  ::rofl::

Maar inderdaad hebben Margrieten over het algemeen witte blaadjes.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #343 Gepost op: 24-02-2015, 22:52:33 »
ik vind het de mooiste tweet bevinding ever!

petje af  ::bravo::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #344 Gepost op: 24-02-2015, 22:55:55 »
ik vind het de mooiste tweet bevinding ever!

petje af  ::bravo::
leuk van je, Dank!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #345 Gepost op: 24-02-2015, 23:02:22 »
WIT BLAD of wat daar ook uit mag gaan komen vind ik ook weer heel mooi gevonden! ::ok:: Maar kan je nog even uitleggen waar MET vandaan komt, want daar mis ik volgens mij nog iets? Of komt dat van METEEN?

Foutje inderdaad
m en e zijn de vraagtekens,  niet de a en d

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #346 Gepost op: 24-02-2015, 23:09:29 »
Je hebt toch een T teveel (en A te weinig, maar ik zie hoe je die met 1=A oplost) voor wit blad?

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #347 Gepost op: 24-02-2015, 23:15:42 »
Je hebt toch een T teveel (en A te weinig, maar ik zie hoe je die met 1=A oplost) voor wit blad?
was het woord MET vergeten te typen, heb het net aangepast

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #348 Gepost op: 24-02-2015, 23:17:40 »
Foutje inderdaad
m en e zijn de vraagtekens,  niet de a en d
Toch top hoor!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Je hebt toch een T teveel (en A te weinig, maar ik zie hoe je die met 1=A oplost) voor wit blad?
Ik heb zelf even de tweets in Excel geplakt. Ik krijg de volgende letters (en teken): BT+WLDIT

Als je dan deze slimme opmerking van evelien meeneemt...
'+' wordt ook wel uitgesproken als 'en'.
.. wordt het: BTENWLDIT

Waarvan je kan maken: WITTE BLADEN

Dan hebben we bij de finale & ontknoping nog een A en E tegoed. Het plusteken is een mooie uitweg om tot 11 letters te komen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #349 Gepost op: 24-02-2015, 23:22:49 »
ALS dit allemaal een hint blijkt te zijn, echt veel respect dan voor JP en zijn crew om deze zinnen te bedenken. Begin er maar aan: 'Ok, we zoeken een zin met beginletter W zodat op de 23e plaats een letter kan staan uit Margriet haar naam. Oh ja, en omdat het aflevering x is, moet er op de x'de plaats een letter uit onschuldig komen.' ;D

Ik vrees dat enkel 'onschuldig' uiteindelijk een hint gaat zijn, omdat hij kinderlijk simpel is en in de lijn ligt van eerdere tweet-hints.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #350 Gepost op: 24-02-2015, 23:33:46 »
Toch top hoor!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Ik heb zelf even de tweets in Excel geplakt. Ik krijg de volgende letters (en teken): BT+WLDIT

Als je dan deze slimme opmerking van evelien meeneemt..... wordt het: BTENWLDIT

Waarvan je kan maken: WITTE BLADEN

Dan hebben we bij de finale & ontknoping nog een A en E tegoed. Het plusteken is een mooie uitweg om tot 11 letters te komen.

Er komen nog maar twee letters bij, dus in totaal 10 letters.
De +1 lees ik als A omdat het de eerste letter van het alfabet is (na niets).

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #351 Gepost op: 25-02-2015, 01:41:00 »
Zomaar een wilde theorie die me door het hoofd schoot ... alle tweede tweets op de dag van uitzending gaan over de pot. Nu denk ik eigenlijk dat dit is om ons te wijzen op het molgeld, waar mogelijk een hint in zit (muis?). Maar het zou ook kunnen aanduiden wie de drie finalisten zijn: Margriet, Rik en Chris hebben de pot gehad.

Als je in de Christunnel zit (wat ik niet zit, want Rik is de mol :p) zou je dit ook nog kunnen koppelen aan 'scheepsrecht' / de vele drieeën die door sommigen gespot zijn (en waar ik zelf schijnbaar blind voor ben). De derde die de pot heeft is de Mol? Of wint die 'm?

Kortom, je kunt er alle kanten mee uit ... maar wilde 'm toch even geponeerd hebben :-)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 01:43:13 door tumtum »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #352 Gepost op: 25-02-2015, 02:19:47 »
Ik heb zelf de tweets in Excel geplakt om te kijken hoe het nou zat met alle uitzonderingsregels en mogelijkheden van deze geniale vondsten... en ik hoop dat ik morgen niet door mijn wekker heen slaap, maar het was de moeite waard. Ik heb de hele Excel sheet geautomatiseerd om mij te dwingen eenduidige regels te gebruiken. Alle hulde aan met name Missmolly en Starlight, de vinders van de hints.

De Excel kan je hier onder downloaden daarin kan je de nieuwe tweets toevoegen en alternatieve oplossingen invullen (zolang het niet meer letters gebruikt, als ik vanuit ga)(moet ingevoerd worden met hoofdletters). Ongebruikte letters worden netjes weergegeven en als je letters gebruikt die er nog niet zijn, wordt het vakje rood.
Daarnaast heb je ook alle vrijheid om zelf met de file te prutsen om regels aan te passen, maar daarvoor moet je wel iets van Excel begrijpen. Verder: Kopiëren & plakken is meestal geen probleem in Excel, maar knippen & plakken kan er voor zorgen dat de formules over de kop gaan.

Algemeen
- Ik begin net als Missmolly met de "Ben je er klaar voor?" tweet.
- De tweet van 29 januari heb ik er uit gelaten, maar geeft het zelfde resultaat als de eerste tweet van 30 januari.
- Ik heb de tweets van 12 februari omgedraaid. (Zoals volgens mij iedereen doet.)
- Ik zie de 3 hints voor het gemak als losse hints zonder verband.

"Onschuldig"
- Deze hint is vrij straight forward. Elke 2e tweet, steeds een stapje verder.

"Witte Bladen"
- Ik ga hier voor de variant uit mijn vorige post, op basis van de +=EN dat door Evelien gepost was.

"Margriet van der Linden"
- De basis van deze hint is bekend.
- Ik pak eerst het eerste teken van de tweet om het aantal stapjes te bepalen. Daarbij word een speciaal teken als 0 stapjes gerekend (relevant voor de +).
- Vervolgens negeer/verwijder ik alle spaties, speciale tekens en "widm". (Ik weet in Excel geen standaard formule voor het verwijderen van speciale tekens, dus op dit moment gaat het om .,:!?+#€. Mochten ze nog andere speciale tekens gaan gebruiken dan moet de sheet daarop worden aangepast.)
- Als je bij een getal uitkomt wordt de eerste letter van het uitgeschreven getal gepakt.
- Vier letters blijven ontbreken dan nog: M I D N. Gelijk aan wat Missmolly in haar laatst plaatje nog open heeft staan.

Dus, het is niks nieuws onder de zon, maar was voor mijzelf een leuke bezigheid en een manier om grip te krijgen op alles wat er gepost werd over mogelijke uitzonderingen. Zoals gezegd doe er mee wat je niet laten kan (Maar wel met het advies om in eerste instantie alleen de cellen te bewerken met de tekst van de tweets en de vakjes met oplossing. De rest gaat als het goed is vanzelf.)

EDIT: Ik ben de haakjes vergeten te verwijderen als speciale teken, maar dat heeft op dit moment geen invloed op het resultaat.
EDIT2: Ander known issue die ik me nog bedacht is dat de getal regel alleen nog maar in de tweets vanaf rechts wordt meegenomen. Deze zal ik vanavond ook nog doorvoeren in de tweets van links.

EDIT3: Bovenstaande punten zijn aangepast. Ik zag overigens dat ik niet alleen 'widm' weghaal, maar alles vanaf en achter die hashtag wegknip. Heeft op dit moment geen gevolgen, maar dat zou met de laatste 4 tweets nog kunnen veranderen. Het lijkt me leuk om nog checkboxes toe te voegen waardoor je bepaalde regels in en uit kan schakelen, maar ik heb veel te kort geslapen afgelopen nacht en ben enigszins moe.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 20:59:12 door Rat »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #353 Gepost op: 25-02-2015, 02:51:58 »
goed werk rat!  ::ok::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #354 Gepost op: 26-02-2015, 10:43:26 »
Nieuwe tweet. V, dus 22 stapjes, wordt een J. Die zit niet in margriet. Toch?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #355 Gepost op: 26-02-2015, 10:45:08 »
Nieuwe tweet. V, dus 22 stapjes, wordt een J. Die zit niet in margriet. Toch?

Ik zie geen nieuwe tweet? Die van het WieIsDeMol account moet je niet meenemen he ;)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #356 Gepost op: 26-02-2015, 10:59:31 »
Ik zie geen nieuwe tweet? Die van het WieIsDeMol account moet je niet meenemen he ;)
ow wacht, ja, he. foutje...bedankt (harry)!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #357 Gepost op: 26-02-2015, 20:00:54 »
4 3 2 1?
#widm Zometeen, 20:30 uur, NPO1.


Succes om er iets van te maken. ;D

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #358 Gepost op: 26-02-2015, 20:07:34 »
Nou niks dus haha

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #359 Gepost op: 26-02-2015, 20:08:31 »
Ik wil er wel wat anders van maken. Finale met 4?