Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot  (gelezen 38996 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #140 Gepost op: 26-01-2020, 18:35:30 »
Rik bevestigt overigens in de podcast ook dat de prijs van het servies de prijs die in beeld getoond werd was. Dus ja.. duidelijker kan je het niet krijgen.  :P

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #141 Gepost op: 26-01-2020, 18:37:19 »
Citaat
Maar er was geen overeenstemming want achteraf zegt iemand (geloof Mil) dat het opeens werd besloten en dat ze dat gek vond.. ook Rob geeft achteraf aan dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt

Dat zegt ze toch achteraf in een biecht? Het maakt haarzelf minder verdacht. Ze wil gokken en blijft daar ook bij. Zegt ze dus achteraf. Op het moment zelf reageert ze er niet op. En de anderen ook niet zichtbaar of hoorbaar.

En als Rob het zo zegt, kan dat heel goed duiden op overeenstemming. Dat zit voor mij in de woorden 'wij' en 'keuze'.

Citaat
Rik bevestigt overigens ook dat de prijs van het servies de prijs die in beeld getoond werd was. Dus ja.. duidelijker kan je het niet krijgen.

Op zich helder. Maar we weten nog steeds wie wat besloten heeft. Alleen van Nathan weten we het. Anderen trekken hun handen er vanaf of zeggen er niets over achteraf.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #142 Gepost op: 26-01-2020, 18:38:23 »
Ja, wat je zegt TheoVV. Achteraf. Het moment waarop het besluit is besproken en besloten werd jammer genoeg niet in beeld gebracht. Als je goed terugkijkt geloof ik nu niet meer dat Nathan zo, vanuit het niets, het geld pakte.
Nathan dus onmols.
Weet alleen nog niet hoe ik de blik van Mil moet interpreteren. Zij kan zo ondoorgrondelijk kijken.

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #143 Gepost op: 26-01-2020, 18:39:24 »
Viel mij op dat Rik extra geld in z'n handen zat, zal dit het totale bedrag zijn of gewoon een random bedrag extra?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #144 Gepost op: 26-01-2020, 18:44:04 »
Tussen het "We gaan het gokje wagen toch?" van Miljouschka en het ingrijpen van Nathan, zit een knip en missen we toch wel wat beelden.
Dit zijn screenshots van de 2 frames direct na elkaar. Voor de knip discussiëren ze nog, daarna staan ze in een afwachtende houding . Hoeveel tijd ertussen zit weten we niet, maar misschien is het minder abrupt gegaan dan we te zien krijgen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #145 Gepost op: 26-01-2020, 18:46:01 »
Citaat
Viel mij op dat Rik extra geld in z'n handen zat, zal dit het totale bedrag zijn of gewoon een random bedrag extra?

Het zou gek zijn als dat gewoon het bedrag was en er geen extra twist mogelijk was. Geen mogelijkheid om te zeggen: dit hadden jullie verdiend als... Of als niet...

Ik zie het vanuit een tunnel en dan lijkt het heel erg op: Mil mag niet verdacht worden en Nathan wel. Maar wat er ècht gebeurt, gebeurd is of gebeurd zou zijn, zien we niet.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #146 Gepost op: 26-01-2020, 18:51:57 »
In deze opdracht is mijninziens het moment, waarop vertwijfeling ontstaat of het laatste item voor in de koffer wel de juiste is, cruciaal in het ontmaskeren van De Mol. Als Mol wil je bij deze discussie zijn om te kunnen sturen. Sturen op de keuze dat het NIET het goede potje is, maar dat liever anderen laten uitspreken. In volgorde van niet-verdacht naar verdacht op basis van deze discussie:

0. Nathan en Buddy sluiten zich zelf uit door niet deel te nemen aan de discussie.
1. Jaike viel in deze aflevering af en is de Mol niet.
2. Johan is er heilig van overtuigd dat het item goed is en dit klopt uiteindelijk.
3. Claes roept 'Ik ga terug in de winkel' en rent weg en sluit zich daarbij uit in het keuzeproces (zie afbeelding).
4. Miljuschka twijfelt maar neemt helemaal geen actieve stelling.
5. Leonie roept meermaals dat het niet de juiste is, maar gaat uiteindelijk toch voorstag.
6. Rob voedt Leonie's stelling dat het item niet de juiste kleur heeft.

Mijn inziens heeft Rob hier de meeste potentiële Mol-punten gescoord.

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #147 Gepost op: 26-01-2020, 18:53:01 »
Ik heb geen idee. Het zou ook best kunnen dat niemand reageerde op Mil en ze maar 2 seconden weggeknipt hebben. En dan komt Nathan opeens naar voren. Aan de biechten van Mil en Rob te horen, was er in ieder geval nog geen meerderheid voor.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #148 Gepost op: 26-01-2020, 18:57:02 »
Citaat
Miljuschka twijfelt maar neemt helemaal geen actieve stelling.

In mijn tunnel is dat onderdeel van haar tactiek. Zelf de fout niet maken, maar altijd de boel zo (proberen te) manipuleren dat een ander de fout wel maakt.

Johan wegstrepen lijkt me op zijn plaats. De montage suggereert verder van alles, maar niets is sluitend te beredeneren zonder aannames te doen om de gaten in het verhaal op te vullen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #149 Gepost op: 26-01-2020, 19:08:14 »
Ik heb geen idee. Het zou ook best kunnen dat niemand reageerde op Mil en ze maar 2 seconden weggeknipt hebben. En dan komt Nathan opeens naar voren. Aan de biechten van Mil en Rob te horen, was er in ieder geval nog geen meerderheid voor.
Ik krijg juist het idee dat er wel een meerderheid was, want geen protest. Er was alleen geen unanieme beslissing, mil en rob hadden liever gegokt (heel onmols voor deze 2 ook).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #150 Gepost op: 26-01-2020, 19:15:21 »
Ik krijg juist het idee dat er wel een meerderheid was, want geen protest. Er was alleen geen unanieme beslissing, mil en rob hadden liever gegokt (heel onmols voor deze 2 ook).

Als je heel goed kijkt en luistert zie je Rob in het oor van buddy zeggen: huh wat deed ie nou?
Je ziet ook Jaike reageren...
Je hoort ook mil achteraf dat ze t gek vond

Denk echt niet dat er een hele discussie aan vooraf is gegaan en dat ze iets overeengekomen waren

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #151 Gepost op: 26-01-2020, 19:27:40 »
Als je heel goed kijkt en luistert zie je Rob in het oor van buddy zeggen: huh wat deed ie nou?
Je hoort ook mil achteraf dat ze t gek vond

Denk echt niet dat er een hele discussie aan vooraf is gegaan en dat ze iets overeengekomen waren

Inderdaad... dit lijkt me genoeg bewijs voor dat Nathan gewoon een knoop door heeft gehakt zonder groepsoverleg.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #152 Gepost op: 26-01-2020, 19:34:49 »
Inderdaad... dit lijkt me genoeg bewijs voor dat Nathan gewoon een knoop door heeft gehakt zonder groepsoverleg.

Ja dat lijkt me helder.
Of hem dat mols maakt of niet laat ik daarbij in het midden. Maar de misvatting dat er een belangrijk gesprek uit is geknipt wilde ik wel even uit de weg hebben.

Verder doet Nathan dit niet heel erg comfortabel.. alsof er spanning op stond.. een anti kandidaatse spanning.

Maar snap dat de niet Nathan verdenkers het opvallend vinden.
Daarentegen staat hij niet bovenaan in de verdenkingen dus valt mee hoe erg t allemaal opvalt

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #153 Gepost op: 26-01-2020, 19:35:41 »
Inderdaad... dit lijkt me genoeg bewijs voor dat Nathan gewoon een knoop door heeft gehakt zonder groepsoverleg.

Het lijkt er naar mijn idee op dat ze er een vraag van Rik uitgeknipt hebben.

Als Nathan naar voren stapt, lijkt hij eerst ‘Ik’ te zeggen.

Mogelijk een reactie op: ‘Wie hakt de knoop door?!’ Of een soortgelijke vraag van Rik.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #154 Gepost op: 26-01-2020, 19:36:15 »
Zitten we alleen nog met de vraag waarom het servies in minder dan een jaar twee keer zo duur is geworden...

::oink::

Zo eendimensionaal als het nu is gepresenteerd zal het toch niet zijn?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #155 Gepost op: 26-01-2020, 19:38:35 »
Het lijkt er naar mijn idee op dat ze er een vraag van Rik uitgeknipt hebben.

Als Nathan naar voren stapt, lijkt hij eerst ‘Ik’ te zeggen.

Mogelijk een reactie op: ‘Wie hakt de knoop door?!’ Of een soortgelijke vraag van Rik.

Ja precies , dat is wat er gebeurd is denk

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #156 Gepost op: 26-01-2020, 20:15:56 »
 
Ik zie nu dat de set op 3 juni afgelopen jaar online is gezet.. Ik denk dat de productie er gewoon vanaf moest.  ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #157 Gepost op: 26-01-2020, 20:18:51 »
Dat er een belangrijk stuk is weggeknipt is geen misvatting, maar blijkt overduidelijk uit de beelden, dus dat moet niet van tafel geveegd worden.

Dit is een bewuste keuze van de makers.

Het gevolgd hiervan is dat Nathan verdachter overkomt.


Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #158 Gepost op: 26-01-2020, 20:19:42 »
Het lijkt er naar mijn idee op dat ze er een vraag van Rik uitgeknipt hebben.

Als Nathan naar voren stapt, lijkt hij eerst ‘Ik’ te zeggen.

Mogelijk een reactie op: ‘Wie hakt de knoop door?!’ Of een soortgelijke vraag van Rik.

Zoals ik eerder ook al precies aangaf... je hoort hem  "ja ik" zeggen.
Ik beweerde ook niet dat er een discussie is uitgeknipt...
Door het eruit te halen lijkt daardoor Nathan veel verdachter, dan met een vraag erbij als voorzetje.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #159 Gepost op: 26-01-2020, 20:25:22 »
Ik vind het wel heel vreemd als ze het besluit van de groep eruit hebben geknipt. Dat zou juist betekenen dat iemand zijn stem heeft gewijzigd en dat maakt dan juist Rob, Mil of Leonie extra verdacht voor mij.

Dit dus!   ::ok::
En daarom is het hilarisch dat er nu ineens overbevolking in de Nathan-tunnel heerst.
Maar voor mij kansen in de pool is dat uitstekend, dus veel plezier daar met zijn allen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!