Alvast een eerste opzet. Vul maar aan of verbeter desgewenst . Laat het speuren beginnen
Splinter: Of ik de mol ben? Dat zullen we zien aan het eind van het programma. Euh. Maar nee, ik ben niet de mol. Denk ik... euh... maar niet heel erg goed...
Charlotte: Ben ik de mol? Ja. Ben ik de mol? Ik weet het niet ... dus uhm met dat antwoord zeg ik al genoeg (knikt ja)
Remco: Iedereen kan de mol zijn, dus ik ook. Maar de vraag is alleen of je er een zorgeloze tijd voor.. rare dingen, dan is het vrij relaxt.
Renee: Nou ik euh. Zou best de mol kunnen zijn.
Joshua: Ben ik de mol? Wie zal het zeggen.
Marije: Of ik de mol ben? Ik zou wel een hele goeie zijn.
Erik: Ik denk dat ik een goeie mol kan zijn ja, ja, ik denk dat ik dat wel kan.
Rocky: Ik denk dat ik een hele goeie mol kan zijn, want euh de meeste mensen zien mij toch wel als een...
Florentijn: Ik geloof dat ik niet de mol ben, maar zeker weten doe ik het niet. Het zou zomaar kunnen.
Lakshmi: Ja ik zou wel een hele goede mol kunnen zijn euh
Edit: enkele aanvullingen.
Remco zegt als enige niet meteen ik ben/zou etc de mol. Maar Iedereen Kan de mol zijn: afgekort ook IK de mol..
Ik denk ook dat de kandidaten uit de antwoorden op de kennelijke vraag "zou jij een goede Mol zijn" op moeten kunnen maken wie de Mol is. En wij dus ook als we de uitspraken van de kandidaten zoals die op de WIDM website staan analyseren.
Iemand die zegt dat hij een goede Mol
zou kunnen zijn bevestigt daarmee volgens mij dat hij de Mol niet is. Iemand die de Mol
is zou volgens mij meer neigen om (goede) eigenschappen van een Mol te benoemen, daarmee eigenlijk in het midden latend dat hij de Mol is.
Charlotte, Erik, Lakshmi, Marije, Renée, Rocky zeggen expliciet dat ze de Mol zouden kunnen zijn.
Florentijn zegt duidelijk dat hij natuurlijk niet de Mol is.
Blijven over Joshua, Remco en Splinter.
Joshua zegt: Ik heb zin in de sfeer waar waarheid en leugens door elkaar heen gaan. En tegelijkertijd dat het eindelijk geoorloofd is om te liegen. En mensen ook, ja, gewoon eruit te werken. Einde citaat.
Remco zegt dat iedereen de Mol kan zijn dus hij ook. Zegt dus eigenlijk niets.
Splinter geeft een lange beschrijving van goede eigenschappen van een Mol en zegt dan dat hij het zou kunnen zijn maar ook niet. Dus ook weer vaag.
Joshua is volgens mij de enige die NIET zegt dat hij een (goede) Mol zou kunnen zijn en daarmee volgens deze theorie de Mol.