Weet je hoe erg ik in retrospective van deze eerste aflevering heb genoten?
Je zou bijna denken dat we bijna 10 jaar terug zijn qua spel. Laten we beginnen bij het begin. Een rustige ontmoeting met de kandidaten, mooi met die spreuken zo. Gelijk gebeurt er overal van alles: gespiegelde borden, telefoonnummers, spiegels met teksten erop, maar hoe gaat dit samenkomen? Dat komt dan uiteindelijk samen en ze verdienen daar een mooie 1000 euro mee, maar dan komt een leuk moment van chaos. Prima opening, zou niet hebben misstaan tussen de openingen van seizoen 6-10. Wat mij betreft niks mis mee.
Vervolgens de gasten-opdracht. Heerlijk gelaagd. Eerst die lijst opnoemen, maar ze doen zich daar natuurlijk geen goed aan. Des WIDMs zo'n twist... Of nou ja, zo'n twist zou je zien in de oudere seizoenen, maar in de afgelopen paar seizoenen kwam hij amper terug.
Die molopdracht was een heerlijke mindfuck en hopelijk zien wij de mol in aflevering 8 hier onthuld worden.
Geen vrijstellingen in de eerste aflevering is ook wel eens mooi voor de verandering.
Ik ben van mening dat deze aflevering voor mij zo geslaagd was omdat de opdrachten iets meer "light" waren. Ze waren te begrijpen voor de kijker en voor de kandidaten ook. De mol moest écht iets doen. Hij/zij komt er niet van af met een "ja de kandidaten snapten het toch niet, dus ik kon rustig aan doen". Want de kandidaten konden weinig NIET aan deze opdrachten begrijpen. Een sprong naar de seizoenen 6-10 deze aflevering. Heerlijk. Hopelijk op deze toer verder