In opdracht 3 vind ik het opvallend hoe ze in de biecht benadrukt dat zij het zo goed doet. Zo snel is, etc. Bv. ook: 'Ik had wel aangegeven, ik ga voor de koker met lucifers, dan wordt dat tenminste niet vergeten'. Maar even daarvoor was het Renée die zei: 'Charlotte, jij gaat voor de lucifers, hè.' Charlotte: 'Lucifers? Dan ga ik dat gewoon doen nu hè'. Niks initiatief van Charlotte! Gewoon een opdracht gekregen.
Ook met het vuur wordt ze door Splinter terug naar het kleine vlotje gedirigeerd. Ze loopt met de sleutels in haar hand, misschien was ze zich liever met de touwen gaan bemoeien. Maar Charlotte krijgt erg weinig bewegingsruimte van de groep. Mengde zich vooraf ook niet in de discussie wie wat ging doen. Dus dan die biecht maar weer als verklaring: 'Nijs, je moet wel opletten wie waar gaat staan, want er zijn best wat belangrijke posities'. Waarom niet protesteren tegen Joshua's positie? Had ze toch bij Splinter ook gedaan bij de lift? Mijn indruk: Nijs zit aan alle kanten klem.