Nog even dit. Ze blijven aanhalen. Dat ze binnen het kader improviseert.
Tikikie opvallend wel dat het nu "improviseert" is geworden. Eerder was het "reageert binnen het kader".
Verder weet ik het gewoon niet zo goed met die joker...
Is de mol wel te koppelen aan de joker figuur? Ik twijfel. Elk seizoen heeft wel iets unieks. Zoals een joker om open te breken, de intro van muntgeld , topitos, de zwarte vrijstelling... Het hoeft niet per sé op de mol te slaan. Het kan ook gewoon een extraatje zijn.
Dat gezegd, wil ik wel een poging doen om toch de jokerfiguur aan de mol te linken:
- Gelijkenissen met een hofnar?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nar_(persoon) Renee is wel de figuur die je in eerste instantie niet zo serieus neemt. Om haar leeftijd of doofheid misschien. Ze wordt snel onderschat denk ik. Maar een nar is slimmer dan je denkt, houd je voor de gek, houd je een spiegel voor. Een nar is "iemand die ingaat tegen de heersende opvattingen, zonder ervoor gestraft te worden". Misschien is de heersende opvatting hier dat de mol het geld zelf uit de pot zou moeten halen. Daar gaat dit seizoen in elk geval tegenin, door de kandidaten het vuile werk op te laten knappen.
- Het zou kunnen slaan op de jokerregen waarmee Renee die groep probeerde te verdelen en zand in de ogen strooide.
- Verder is een joker (nar, harlekijn) in het algemeen een theatraal figuur. Wat weer wijst op het beroep van de mol.
We zullen het snel zien!