Als Renee de mol is, dan is het wel een beetje het verhaal van (1) mislukte molacties (3.1, 3.3, 4.3), (2) molacties die ze toch niet aandurft wegens de verdenkingen (2.1), (3) molacties die niet veel verdachter zijn dan de gemiddelde groepsprestatie (1.1, 2.2) (4) goed meedoen bij een paar opdrachten om vertrouwen te winnen (4.1, 4.2) en (5) mogelijk een paar kleine sabotages buiten beeld (1.3, 2.3). Dat feitenpatroon is voor mij wel een red flag om haar als mol te kiezen.
Het kan zijn dat ze het moeilijk heeft als mol, maar waar heeft dan ze mogelijk toch een goede mollenstreek uitgehaald? Zelfs met speculatie over wat er buiten beeld gebeurd kan zijn, kom ik niet heel ver.
Nou moet ik zeggen dat ik bij Charlotte een beetje hetzelfde heb ((1) mislukte molacties (3.1, 3.3, 4.3), (2) molacties die ze toch niet aandurft wegens de verdenkingen (4.2), (3) molacties die niet veel verdachter zijn dan de gemiddelde groepsprestatie (1.1, 2.2) (4) goed meedoen bij een paar opdrachten om vertrouwen te winnen (1.3, 4.1), (5) mogelijk een paar kleine sabotages buiten beeld (1.2, 2.3) en (6) opdrachten waar ze buitenspel stond (2.1)).
Daarom blijf ik hoop houden dat het toch Splinter is, want hij zou een paar keer buiten beeld wel kunnen hebben toegeslagen. Maar ik ben niet heel hoopvol.