... hoe heb je de volgorde bepaald van wie welke 'rol' heeft? Waarom de Mol als laatste in beeld bijvoorbeeld? Ik denk dat het feit dat Remco er tussen is gemonteerd het iets minder aannemelijk maakt ook, maar zou leuk zijn als het iets oplevert!
Het is natuurlijk allemaal in hoge mate speculatief, maar ik denk dat de regie er heel bewust voor kiest wie wanneer en hoe in beeld komt.
Daarom heeft de regie mogelijk bedacht om de mol zelf in beeld te brengen direct nadat Rik zegt dat de mol zelf het antwoord heeft gegeven.
Alleen de mol laten zien op dat moment is te duidelijk voor de kijker.
Daarom nog een paar kandidaten in beeld. De twee andere finalisten en als contrast de eerste afvaller.
Er zijn dan veel verschillende volgordes mogelijk, waaronder:
- eerst de mol, dan de winnaar/verliezer en als laatste de afvaller;
- eerst de mol, dan de afvaller, dan winnaar/verliezer;
- eerst winnaar/verliezer, dan de mol, dan de afvaller;
- eerst winnaar/verliezer, dan de afvaller, en als laatste de mol.
Gevoelsmatig vind ik de gekozen volgorde perfect (als Charlotte de mol is).
Eerst Renée omdat die superverdacht is en door veel kandidaten als mol is gezien. Door haar meteen als eerste in beeld te brengen versterkt dat de suggestie dat zij de mol is.
Dan de tweede finalist Rocky.
En, voordat de echte mol in beeld komt zien we een geweldig shot van Remco in opperste verwarring naar links en rechts kijkend welke kandidaat nou die mol was.
Vervolgens ook weer perfect getimed zien we Charlotte met een gespeelde gezichtsuitdrukking van tsja ik weet het ook niet.
Dan is de montage klaar en heet Rik ons welkom voor het 21e seizoen.
Waarom Renée in de rol van winnaar?
Ik denk dat ze test zeker beter heeft gedaan dan Rocky als Charlotte de mol blijkt te zijn.
De volgorde is: twee finalisten - eerste afvaller - de mol