Vetgedrukte deel klopt! Nadat Charlotte "dood" is gaat Rocky naar station 1 om de hendel van Splinter naar beneden te halen en die van Marije en Charlotte zijn dan al naar beneden.
Daar heb ik ook aan gedacht, dat de edit vooral om praktische redenen is zoals die is. Van Rocky is ook een shot 2x gebruikt zo lijkt het. ( hoe weten we dat Rocky bij station 5 is als ze Marije haar 3e leven ontneemt? Het is een shot waarbij ingezoomd is op haar handen) Toch zijn er van Splinter bij station 1 meerdere shots en vanuit verschillende perspectieven, zelfs van binnenuit door een raam. Zijn er retakes geweest?
Zoals Leendert opmerkte, zou het logisch zijn dat als iemand dood is, alle hendels van die persoon naar beneden gedrukt worden, Dat zou verklaren dat bij station 1, als Rocky daar is, Charlotte en Marije als weggedrukt zijn. Ze liggen uit het spel dus hen kan je niet meer wegspelen.
Het shot van Rocky is bij station 5, geen twijfel mogelijk, aan het begin van het shot zie je de voet van de schoorsteen.
Als je enkel kijkt naar de shots waarbij de kandidaten een volgcamera dicht op zich hebben staan, dus zonder alle drone en langeafstandsshots (waarop geen volgcamera te zien is en dus waarschijnlijk als vulling zijn opgenomen), dan zijn de routes redelijk goed te volgen, zie afbeelding hieronder:
Een aantal zaken die mij opvallen:
-Eigenlijk kan alleen Rocky de hendel van Charlotte op station 5 hebben weggedrukt, voordat ze naar 4 ging en daarna weer terug naar 5 voor Marije. Of Charlotte was toen al af via een ander paneel dat we niet zien.
-Wie de hendel van Rocky op station 6 heeft weggedrukt blijft onduidelijk, ik denk dat dat alleen Charlotte kan zijn geweest, of Rocky zelf.
-De startpositie van Charlotte is twijfelachtig, ze staat eerst bij de gele cilinder, maar bij het startsignaal zie je haar achter het muurtje wegrennen dat verder staat. Ik heb het verste punt genomen, maar dat kan ook later opgenomen zijn. Als deze route klopt, dan zou ze inderdaad al af zijn voor ze bij station 1 aankomt en dus enkel de laptop gevonden hebben.
-De startpositie van Renee kan ik nog steeds niet helemaal plaatsen, maar is volgens mij in de buurt van waar ik hem nu gezet heb, de rest van haar route is vrij duidelijk in beeld.
-Ik ben vrij zeker van de routes van Rocky en Marije, het enige vreemde is dat Rocky Splinter moet zijn tegen gekomen, maar dat staat niet op beeld. Maar Splinter kan ook binnendoor gegaan zijn, de route door het gebouw die Charlotte genomen heeft.
Splinter kan vanaf station 5 ook via de beginpositie van Renee naar zijn 'sterfplek' gelopen zijn, daar zijn shots van, maar dit past beter in de tijdlijn.
-Ik vond het vreemd dat station 3 niet gebruikt is, maar als je het zo bekijkt is daar ook nooit iemand langsgelopen. Zo lopen enkel in een aantal opvulshots door deze straat, maar dan is dit station niet eens meer te zien.
EDIT: Marije kan ook heel goed verantwoordelijk zijn voor de hendel van Charlotte op station 5, we zien haar in die richting rennen vanaf station 4, maar als ze vervolgens weer in beeld komt is dat in de buurt van station 2. Dit lijkt mij misschien wel de meest logische verklaring. Dan zou Marije in haar eentje volledig verantwoordelijk zijn voor de snelle uitschakeling van haar mol. En was dus Charlotte in werkelijkheid eerder af dan Marije.