Het is altijd een beetje een probleem om de finale interessant te maken, maar ik was deze keer voor grote delen van de aflevering verveeld.
De eerste opdracht was prima, maar daarna begon terugblik op terugblik. Bij alle terugblikken dacht ik: ‘ja, dat klopt, ik heb de vorige afleveringen ook gezien, kunnen we door?’ Ik had uitgekeken naar een link tussen de laatste opdracht en de opening van het seizoen maar het voelde een beetje als een anticlimax. De onthulling van Charlotte als verliezer kon je in de aflevering al aan voelen komen doordat Renee plots Rocky ging verdenken (zonder echte uitleg waarom). Ik keek de aflevering via uitzending gemist en ik moest constant de verleiding weerstaan om door te spoelen naar het einde. Toen de aflevering voorbij was had ik er spijt van dat ik niet gewoon had doorgespoeld.
Ik vond dit de slechtste aflevering van het seizoen en zelfs voor een finale één van de minder geslaagde pogingen. Jammer, want ik vond de rest van het seizoen qua opdrachten, spanning en presentatie wel erg goed.