Sinds afl. 1 is Anke mijn Mol. Mocht ze de Mol zijn, dan zie ik enkele parallellen met een eerdere Vlaamse Mol:
Bij Elisabet was de voorbereidingstijd ook beperkt – nog veel meer zelfs – en zij wist eveneens goed haar kalmte te bewaren ten overstaan van de groep om te verbloemen dat ze misschien de Mol was.
De belangrijkste reden om voor Anke te gaan heeft ermee te maken dat het belang van een goede pokerface zo vaak wordt benadrukt. In de eerste aflevering wordt er vijf keer melding van gemaakt, evenals in het Molboekje en bij de introductie van de kandidaten in november. Blijkbaar was dit aspect erg belangrijk voor de makers. Vóór de mollicitatie was de beginopzet met Everons belletje al bekend. Ik denk dat de Molkeuze ditmaal voor een aanzienlijk deel is bepaald door de seizoensopening. Die Mol mocht echt niet door het ijs zakken. Tijdens en na de mollicitatie zal in mijn optiek vooral onderzocht zijn of een kandidaat kalm blijft.
Ik vond Anke uiteindelijk
by far de allerbeste pokerface hebben na het belletje met Everon. Misschien was die pokerface dermate belangrijk voor de makers dat de camera-ervaring van een acteur/actrice of presentator/presentatrice nu even minder van belang was. (Edit: ze is soms wel te zien bij RTL Boulevard.)
Anke [...] komt bovenal over als iemand die niet puur en spontaan reageert op situaties.
Dat gevoel had ik toen ze met Sander aankwam bij VOC Vegetable Garden. Haar enorme krijs van teleurstelling vond ik net iets té aangezet en
out of character.