Zag net wat discussie dat de makers van het programma dit seizoen dan wel of dan niet een mol hebben gekozen op basis van het 'drama' van vorig jaar.
Ik denk dat mensen het een beetje overschatten hoeveel de makers rekening hebben gehouden met vorig jaar in hun keuze dit jaar. Ten eerste zien de makers vorig jaar volgens mij helemaal niet als 'drama', maar als een moedige keuze van Philippe. Ten tweede zeggen makers wel eens dat ze op bepaalde zaken letten (zoals bijvoorbeeld feedback of reactie van de kijkers), maar ze dit niet per sé meenemen in hun keuze's omdat ze hun eigen programma willen maken. Daarom ben ik ook van mening dat het afvallen van Philippe weinig invloed had op de keuze voor de mol dit jaar.
Ik vind het een beetje storend hoe het feit dat Philippe is afgevallen vorig jaar zo vaak als argument gebruikt wordt voor de keuze voor de mol dit jaar. Sowieso is dit jaar weer een nieuw seizoen, en zouden ze sowieso al niet iemand kiezen die niet geschikt is voor de rol als mol. Dat laatste heeft niks met vorig jaar te maken.
Het enige wat me opvalt is dat de groep dit jaar vaak wat langer op dezeflde locatie verblijft, en dat is ook vaak een luxe villa. Misschien om de stress wat weg te nemen. Maar dat kan ook met logistiek te maken hebben. Afijn, mochten we weer een chat met Gilles krijgen, zou het wellicht een interessant iets zijn om te vragen.