Wie is de Mol NIET? - Aflevering 1Tijd voor de allereerste aflevering!
Opdracht 1 - Vrijstellingduel + tijd inschatten
- Molpositie: als Mol wil ik zeker niet riskeren een hele aflevering aan de kant staan (en dus niet te kunnen mollen), dus geef ik de eerste kandidatenpunten van dit seizoen aan
Toos en
Lieselot.
- Factor 1 - Het bepalen van hoe de tijd wordt gemeten
--> Groep 1 bestaande uit
Leïla,
Thomas,
Comfort en
Matteo kiest één van de beste manieren om de tijd mee te meten. De rookmelder wordt vooral onder leiding van Comfort gekozen, maar ook dankzij het overleg onder elkaar (hoewel Thomas eerst zegt dat de batterij bijna leeg zou zijn). Ze krijgen dus alle vier een kandidatenpunt.
---> Groep 2 bestaande uit Ruben, Conny, Lancelot en Samya pakt het bijzonder slecht aan, dus daar positieve punten uitdelen zal moeilijk worden.
- Factor 2 - Tussenopdracht 1: Mensenkennis
--> Hoewel er een walkietalkie is, wordt die lang niet opgemerkt. Het is
Leïla die de walkietalkie uiteindelijk ziet, dus een kandidatenpunt voor haar.
--> Groep 1:
Thomas en
Leïla slagen erin alles juist te hangen, maar vertrekken zonder iets te zeggen. Daarom slechts een halve kandidatenpunt in plaats van een hele voor hun.
--> Groep 2: Conny en Samya slagen niet in hun opdracht.
- Factor 3 - Tussenopdracht 2: Trage durvers
--> Groep 1:
Matteo en
Comfort werken goed samen en slagen zo in hun opdracht.
--> Groep 2:
Lancelot zorgt voor het slagen van de opdracht. Ruben heeft hier een zeer beperkte invloed op. Meteen na het slagen van de opdracht geeft Lancelot echter aan dat hij een beter gevoel heeft bij 90 dan bij 88 keer de zandloper omgedraaid hebben. Probeert hij op deze manier zijn verdienste weg te spelen? Enkel voor Lancelot dus een halve kandidatenpunt, omdat hij toch in de opdracht slaagde.
- Factor 4 - Het stopzetten van de tijd
--> Hier verloopt niet veel goed, dus kan ik geen punten uitdelen.
- Matteo geeft op en geeft toe dat hij niet Steve is, dus ook hier niemand om punten aan uit te delen.
Opdracht 2 - Linedance + slackline
- Molpositie: als Mol wil ik bij de dansers zitten, want dan heb ik invloed op zowel het te verdienen geld bij het dansen als op de verplaatsing van het spaarvarkentje. Kandidatenpunten voor
Toos,
Samya,
Ruben. Ook nog een halve kandidatenpunt voor
Comfort, omdat ze toch wel een beslissende rol heeft bij de minder aantrekkelijke groep. Overigens nog een kandidatenpunt voor
Lieselot, want ze was als Mol niet aanwezig tijdens de opdracht en dat lijkt me niet meteen jouw voorkeur als Mol te zijn.
- Factor 1 - Slackline
-->
Toos,
Samya en
Ruben voeren hun opdracht perfect uit waardoor het spaarvarkentje volledig gevuld is. Zij krijgen dus elk een kandidatenpunt.
--> Comfort faalt in haar opdracht om het spaarvarkentje terug mee te nemen.
- Factor 2 - Linedance
--> Dans 1:
Leïla,
Lancelot en
Matteo dansen alle drie foutloos. Ze krijgen elk 1/3 kandidatenpunten.
--> Dans 2:
Leïla en
Matteo dansen foutloos terwijl Lancelot twee fouten maakt. Leïla en Matteo krijgen dus elk 1/3 kandidatenpunten.
--> Dans 3:
Leïla en
Lancelot dansen foutloos terwijl Matteo twee fouten maakt. Leïla en Lancelot krijgen dus elk 1/3 kandidatenpunten.
--> Dans 4: Thomas maakt de eerste fout waarna Conny er nog twee maakt. Geen kandidatenpunten.
--> Dus 1 volledig kandidatenpunt voor Leïla, halve kandidatenpunten (om het niet te ingewikkeld te maken) voor Lancelot en Matteo en geen kandidatenpunten voor Conny en Thomas.
Opdracht 3 - Lieselot bevrijden- Dit vind ik een vrij moeilijke opdracht om te beoordelen. Een competitieve kandidaat kan net zoals een Mol graag hebben dat de sleutel zo laat mogelijk/niet wordt gevonden. Daarnaast zou je als Mol er ook voor kunnen kiezen om de sleutel zo vroeg mogelijk te vinden.
- Je zou Conny punten kunnen geven voor het vinden van de sleutel, maar ze stonden net op dat moment met 5 mensen naar de klok te kijken waardoor het écht niet uitmaakte en zelfs als Mol hiermee jezelf onverdacht had kunnen maken.
De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 1We zijn aanbeland aan de eerste tussenstand van het seizoen! Leïla leidt de tussenstand met maar liefst 3,5 kandidatenpunten. De winnaar van de vrijstelling, Toos, volgt op 3 punten waarna Comfort de top 3 afsluit met 2,5 punten. Lieselot, Ruben en Samya hebben elk 2 kandidatenpunten. In de kelder van de tussenstand vinden we Thomas en Lancelot met respectievelijk 1,5 en 1 punt(en). Als laatste met geen enkel kandidatenpunt vinden we Conny.
Extra aanvullingen en bedenkingen zijn altijd van harte welkom!