Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48868 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #340 Gepost op: 20-04-2023, 12:00:23 »
Persoonlijk heb ik Comfort door het rode scherm al grotendeels uitgesloten. En ook door haar prestatie tijdens de legeropdracht. Maar ik snap dat niet iedereen overtuigd was.

Echter: ook bij het vliegen komt ze niet over als mol. Stel dat ze het is, dan is het denk ik wel slim om niet te vliegen (dat verwachten de filmkenners niet). Maar dan is het nog steeds zaak om 1) slecht de stunts te beschrijven en 2) goed te acteren dat je echt vliegt.

Ze faalt hier eigenlijk op beide punten. Ze omschrijft de stunts perfect. En het viel de filmkenners op dat ze niet echt vloog (ook al kozen ze er uiteindelijk niet voor). Dus voor een mol ging dat helemaal verkeerd.

Als ze de mol is dan weet ze ook allang dat ze moet kunnen acteren dat ze in een vliegtuig zit. Ze heeft dit dan zelfs kunnen oefenen, of op z'n minst mentaal kunnen voorbereiden. Daar leek het helemaal niet op. Dus het lijkt me heel sterk dat Comfort de mol is.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #341 Gepost op: 20-04-2023, 12:08:15 »
En dan is er nog de vlugge uitschakeling van haar in de rodeo, geld binnenhalen in de eetopdracht en de eerste opdracht perfect uitvoeren (kiezen voor de rookmelder, Thomas en Leïla niet willen achterlaten, slang zonder informatie juist plaatsen).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #342 Gepost op: 20-04-2023, 13:30:48 »
Ehhh... Ik denk niet dat het de Comfort verdenkers zijn, die in een ander topic zeggen dat Thomas de mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #343 Gepost op: 20-04-2023, 15:20:03 »
Nee, want het is Ruben.

Maar ter zijde, waarom moet ze last minute nog net die boodschappen binnenhalen? Als mol laat je het dan toch effe zoals Ruben doet.

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #344 Gepost op: 20-04-2023, 18:22:51 »
Last minute boodschapje om niet op te vallen, lijkt me.
De 1000 van het rode pak is weg, dus dan kan er nog wel 200 bij.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #345 Gepost op: 20-04-2023, 18:43:02 »
In een ander topic wordt ook gewoon gezegd Thomas is de mol. Dan mogen we hier ook stellen dat Comfort niet de mol is.

Hoe kan een post zoals dit toegestaan zijn na verschillende waarschuwingen? Toxic gedrag.

On topic: Comfort weet zich zelf steeds in een positie te krijgen die, kennende de makers, perfect voor een mol zouden zijn.

Daarnaast mag een mol af en toe geld binnen halen en legeropdrscht was daar perfect voor. Aangezien de pot bijna leeg was.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #346 Gepost op: 20-04-2023, 19:43:35 »
Hoe kan een post zoals dit toegestaan zijn na verschillende waarschuwingen? Toxic gedrag.

Excuses dan als dit fout overkwam. Ik deed een vaststelling, hopelijk mag dat nog.

En akkoord, ze komt vaak in een interessante positie. Maar buiten de zipline is daar nog weinigs spectaculair uitgekomen.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2023, 21:11:43 door Belgian Mol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #347 Gepost op: 20-04-2023, 20:44:59 »
Ahum, sinds wanneer is een draadje met de naam van een kandidaat een soort reservaat waarin alleen maar mag worden gezegd dat die persoon de Mol is? Een forum is toch bedoeld om te discussiëren, dus dan mag je toch ook tegenargumenten aandragen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #348 Gepost op: 20-04-2023, 21:23:23 »
Mee eens, daar is het een forum voor. Van mij had Belgian Mol zijn post ook niet hoeven verwijderen. Tot nu toe zelfs een van de sterkste tegenargumenten: 'Comfort is niet de mol, want in een ander topic wordt gezegd dat Thomas de mol is'.
;)

Maar alle gekheid op een stokje, tegenargumenten zijn zeker welkom en interessant. Al vind ik 1x of desnoods 2x plaatsen van hetzelfde argument door dezelfde poster in hetzelfde draadje persoonlijk wel genoeg. Dat gaat als het om Comfort gaat helaas wel eens anders.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #349 Gepost op: 20-04-2023, 21:38:18 »
Juist Thomas die coûte que coûte de foute keuze wilde doordrammen maakte zich hier verdacht.

Ze hadden het niet zo overduidelijk in beeld hoeven brengen met een (hypothetische) mol die al niet bepaald onder de radar blijft. Het pleit dus ook tegen Thomas.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #350 Gepost op: 23-04-2023, 09:00:51 »
On topic: Comfort weet zich zelf steeds in een positie te krijgen die, kennende de makers, perfect voor een mol zouden zijn.

Daarnaast mag een mol af en toe geld binnen halen en legeropdrscht was daar perfect voor. Aangezien de pot bijna leeg was.

Dit vat het kernachtig samen ::jaja:: En FTM niet te vergeten.
Ik wil er ook nog wel het teveel aan toeval rondom Comfort aan toevoegen. Ook al aangekaart door Molebuster in een ander topic.

- legt toevallig de nadruk op 'binnen de tijd' bij de tip, en heeft toevallig de sleutel van de caravan in handen tijdens de discussie
- ruimte zat, maar kiest toevallig niet zo'n handige plek als Samya en Lancelot hun dure voorwerpen moeten gooien
- zorgt ervoor dat Tornado, Lucky Luke en Pipi Langkous vroeg in het spel raken, terwijl er nog 20 andere hoefijzers zonder kleur liggen (Als die drie snel gekoppeld worden, kan er geen 1.000 euro per stuk meer mee worden verdiend)
- is toevallig ook buiten geweest toen het ei van Lancelot kapot ging
- heeft gelukkig meteen door hoe het werkt met de rode knop (moet het uitleggen aan Lancelot), zodat het spel niet meteen afgelopen is
- is toevallig nu eens niet geïnteresseerd in een goede positie, als later blijkt dat je ook op een andere manier in de bunker kan komen
- gokt toevallig alle kinderfoto's waar ze geen hulp bij krijgt fout, en toevallig alles op C
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 10:20:39 door Molest »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #351 Gepost op: 23-04-2023, 09:19:14 »
Mooi lijstje Molest!
Ik vind Comfort persoonlijk ook de interessantste tegenkandidaat-mol voor Thomas.
Mijn voornaamste twijfel bij haar is haar acteerprestatie als ze na rood groen krijgt, die is dan Oscar-waardig. Chapeau als dat gespeeld is.
Haar molpositie bij het stuntvliegen lijkt me ook niet zo sterk: ze kan dan wel 1500 euro uit de pot halen door de drone-kandidaten te misleiden, maar door dat goed te doen (met Ruben en Toos die erop staan te kijken) is de kans groot dat het filmfragment over Marina geraden wordt. Niet dat Lieselot er veel wijzer leek door te worden, maar toch: de molactie kan zichzelf neutraliseren. Dat lijkt me een beetje vreemd op het eerste gezicht. Jouw idee hierover?
Ik hoop in elk geval dat ze finale haalt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #352 Gepost op: 23-04-2023, 09:39:39 »
Ha, mooi dat je toch nog met een schuin oog naar deze tunnel blijft kijken. Altijd welkom terug ook! ::tandpastasmiley::

Ik ben het met je eens dat bijdragen aan de juiste film (+ 1.500 euro) en de verrassing dat zij niet vliegt (-1.500) elkaar neutraliseren. Maar als iedereen ging vliegen had ze geen beter resultaat gehad. Dan was het hoogstens andersom geworden: slecht beschreven stunts (-1.500) maar iedereen vliegt (+1.500). En was zij meer verdacht geweest.
En als de mol bij de filmkenners zit, wordt het heel lastig om als alle stunters vliegen te stellen dat iemand dat niet doet. Dus vandaar dat ik het toch wel een mooie molactie vindt.

Verder valt me op dat ex-partner Sam toch wel een wat andere kijk op Commy heeft dan zijzelf.
In haar voorstelfilmpje:
'Al mijn expressies zitten in mijn gezicht, en ik kan dat niet wegsteken. Ik heb dat van mezelf niet door, maar ge kunt redelijk veel van mijn gezicht aflezen. En ik ben een beetje een flapuit'.
Ex-partner Sam:
'Commy kan heel goed dingen voor zich houden, of heel goed doen alsof. Ze zou het zeker kunnen'.

Dat zijn twee heel verschillende types mens.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #353 Gepost op: 23-04-2023, 11:27:41 »
Dit vat het kernachtig samen ::jaja:: En FTM niet te vergeten.
Ik wil er ook nog wel het teveel aan toeval rondom Comfort aan toevoegen. Ook al aangekaart door Molebuster in een ander topic.

- legt toevallig de nadruk op 'binnen de tijd' bij de tip, en heeft toevallig de sleutel van de caravan in handen tijdens de discussie
- ruimte zat, maar kiest toevallig niet zo'n handige plek als Samya en Lancelot hun dure voorwerpen moeten gooien
- zorgt ervoor dat Tornado, Lucky Luke en Pipi Langkous vroeg in het spel raken, terwijl er nog 20 andere hoefijzers zonder kleur liggen (Als die drie snel gekoppeld worden, kan er geen 1.000 euro per stuk meer mee worden verdiend)
- is toevallig ook buiten geweest toen het ei van Lancelot kapot ging
- heeft gelukkig meteen door hoe het werkt met de rode knop (moet het uitleggen aan Lancelot), zodat het spel niet meteen afgelopen is
- is toevallig nu eens niet geïnteresseerd in een goede positie, als later blijkt dat je ook op een andere manier in de bunker kan komen
- gokt toevallig alle kinderfoto's waar ze geen hulp bij krijgt fout, en toevallig alles op C
Ik durf het bijna niet, maar ik voeg hier toch toe:
- weet toevallig een rood scherm om te zetten in een groen scherm

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #354 Gepost op: 23-04-2023, 14:33:55 »
Ik durf het bijna niet, maar ik voeg hier toch toe:
- weet toevallig een rood scherm om te zetten in een groen scherm

Zou vooral erg zijn als de kandidaat het niet gelukt was dit om te zetten. Een foto gokt iedereen wel goed en twee vragen kunnen zo een verschil maken.

Dus ongeacht de rode scherm discussie gebeurt hier niet veel speciaals.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #355 Gepost op: 23-04-2023, 14:43:14 »
Bij de ontploffing bleef Comfort braafjes zitten en pakte het laatste bordje met Strontium. Als Lancelot als voorlaatste dat bordje genomen had stond Comfort buitenspel. Hoezo mols?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #356 Gepost op: 23-04-2023, 14:59:55 »
Bij de ontploffing bleef Comfort braafjes zitten en pakte het laatste bordje met Strontium. Als Lancelot als voorlaatste dat bordje genomen had stond Comfort buitenspel. Hoezo mols?
Ze had natuurlijk de code van Ruben gezien, dus zo buitenspel stond ze nu ook weer niet.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #357 Gepost op: 23-04-2023, 19:14:18 »
Een foto gokt iedereen wel goed en twee vragen kunnen zo een verschil maken.
Iedereen, behalve Comfort... ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #358 Gepost op: 23-04-2023, 19:40:10 »
Bij Thomas sloot ze 2 foto's uit, bij Lancelot 1.
De kans dat ze Thomas, Toos, Lancelot en Ruben allemaal fout gokt is dan 1/2 * 3/4 * 2/3 * 3/4 = 18,75%
Kan wel, maar waarschijnlijk is het niet. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #359 Gepost op: 23-04-2023, 21:32:54 »
Hebben de Comfort-verdenkers al een mooi lijstje van verdachte acties in aflevering 6?

Ik herinner me de verkeerde titel van het schilderij, waarbij ze opvallend genoeg zelf wel zei dat ze misschien een fout maakte, wat ik weer onmols vond.

En groen had ze als Mol misschien niet moeten zeggen toen Ruben geel zei? Bij het kaartspel tegen de Mol leek ze ook geen beslissingen zelf te nemen maar ging ze mee met de anderen? Ik vond het niet heel overtuigend mols allemaal.