Commy had goede molacties zoals de Highschool, de bus, de slackline maar bijv. de allereerste opdracht heeft ze niets gedaan. Heel aflevering 2 vind ik tegenvallen. Over de treinopdracht hebben we alleen gehoord dat ze probeerde verwarring te brengen door te zeggen dat het hert 50 cm was en bij de bootcamp alleen maar de geschilde patatten pakken ( dat had evengoed een andere kandidaat kunnen doen). In de rodeo lag ze m.i. te vroeg uit het spel etc.
Ik vind dit maar rare argumenten. Ten eerste kan je alleen kritisch zijn op de mol bij opdrachten waar er (veel) geld verdiend wordt. De eerste opdracht mislukt volledig, dus voor een mol een perfecte score. Je kan hetzelfde zeggen voor de opdracht in de trein. Een uitstekende mol gaat zich (uiteraard) niet onnodig verdacht maken als de opdracht toch mislukt.
Bij de navy wordt er behoorlijk wat verdiend. Comfort heeft hier ook aan bijgedragen. Ik denk inderdaad dat ze hier best wat meer had kunnen mollen, maar ze is betrokken bij de belangrijkste molactie (de geschilde patatten pakken). Bij de rodeo speelt ze ook 1000 euro uit de pot, voor ze zich laat uitschakelen. Prima gedaan voor een mol. Vreemd om hier kritisch op te zijn.
Laten we eens kijken naar andere opdrachten waar veel verdiend is. Dat is uiteindelijk waar een mol op beoordeeld kan worden.
De opdracht met de rode knop: Comfort zit beneden en slaagt erin om Lancelot/Lieselot niet te verhinderen bij de pasvragen te raken. Prima gedaan, balen voor haar dat ze die niet pakken.
De opdracht in het hotel met de vrijstelling: de mol kon weinig doen met Lancelot die veel wou drukken. Lijkt me ook geen probleem.
De stuntvliegopdracht: door niet te vliegen houdt ze behoorlijk wat geld uit de pot. Ze had ook een andere strategie kunnen kiezen, maar voor een mol een prima score toch?
De postkoetsopdracht: Comfort telt verkeerd af en houdt 1000 euro uit de pot. Verder gaan er natuurlijk ook wat dingen goed, maar daar was het vrij onmogelijk mollen.
In de laatste aflevering wordt er nog wel wat verdiend, maar ze houdt ook behoorlijk wat geld uit de pot als nieuwslezeres. Ik vind dit sowieso niet echt meetellen: Lancelot en Toos wisten feitelijk al dat ze mol was, dan is overdreven mollen een beetje flauw.
We kunnen hier ook nog eens tegenover zetten dat Comfort een erg grote hand had in het volledig mislukken van de "alles of niets" opdrachten slackline, les met lancelot en bus. Daar viel flink te verdienen, dus dat deed ze keurig. Natuurlijk mislukken die opdrachten niet
alleen door Comfort, maar dat doet er niet toe: de opdracht als mol is zo min mogelijk geld in de pot, niet eigenhandig alles verpesten.