Auteur Topic: [Kandidaat] Lynn  (gelezen 5052 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2024, 22:29:46 »
Ik vind haar het meest verdacht toen ze in opdracht 3 niet aangaf dat Bernard iets aan het verzinnen was over de filmpjes. Hij zou dan wel door de mand gevallen zijn en dat zou geen halvering betekent hebben.

Ja, precies dit. Ze wist dat het nonsens was wat hij vertelde en liet hem ermee wegkomen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #21 Gepost op: 25-03-2024, 22:52:58 »
Ja of eindelijk een beetje kandidatentactiek van Lynn. Ze kan meteen de bruinhemd gaan uithangen, maar het is ook wel tactisch om die info voor jezelf te houden en goed te observeren.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #22 Gepost op: 25-03-2024, 23:53:54 »
Ik vind haar het meest verdacht toen ze in opdracht 3 niet aangaf dat Bernard iets aan het verzinnen was over de filmpjes. Hij zou dan wel door de mand gevallen zijn en dat zou geen halvering betekent hebben.

Gillian zag ook het hele filmpje (zei hij in café de mol) en sprak Bertrand er ook niet op aan.
klaar voor de strijd

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2024, 08:51:38 »
Ik vind haar het meest verdacht toen ze in opdracht 3 niet aangaf dat Bernard iets aan het verzinnen was over de filmpjes. Hij zou dan wel door de mand gevallen zijn en dat zou geen halvering betekent hebben.

Mocht Bernard dit gedaan hebben om te testen dan zou dit wel eens een enkeltje finale voor hem kunnen betekenen

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2024, 10:16:54 »
Misschien is de leugen idd wel een test van bernard om te zien of iemand hem aangeeft en is lynn slim genoeg om de test te doorzien en dus niks te zeggen ondanks dat dat beter zou zijn geweest voor de groep .

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2024, 10:23:53 »
Net voor Gilles zijn gesprek begint met de mol in het begin van de aflevering, komt het toestel met de filmspoelen in beeld. Onmiddellijk daarna spreekt Gilles de mol toe: ‘Dag mol…’
 Lynn is videograaf. Dat zou een tip kunnen zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #26 Gepost op: 26-03-2024, 11:30:58 »
Ik denk dat zij een heel goede Mol zou kunnen zijn en hou haar, samen met Michaël, goed in de gaten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2024, 11:43:54 »
Het zou misschien helemaal niet zo'n gek idee zijn om een kandidaat die liever niet de mol wil zijn, toch te kiezen als mol. Die kandidaat zal van nature eerder geneigd zijn om kandidatengedrag te vertonen en daardoor minder snel verdacht worden. Het enige wat je dan als regie moet doen is dusdanige opdrachten bedenken dat één iemand die relatief makkelijk en ongemerkt kan saboteren. Ik denk dat de mol sowieso molacties volgens een voorbedacht script uitvoert.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #28 Gepost op: 26-03-2024, 11:45:30 »
Ze begon haar verhaal ook met iets in de trant van 'aan de ene kant niet...' dus er was wellicht nog een andere kant die wel ja zei.
Daarnaast moesten ze (iig met de huidige opzet) toch wel iémand hebben die nee zei voor opdracht 1.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #29 Gepost op: 26-03-2024, 12:00:09 »
Lynn zegt letterlijk: "Mijn eerste idee is nee." Dan volgt er een duidelijke knip.
Ze kan dus later alsnog "ja" hebben geantwoord, bijvoorbeeld nadat de productie haar gezegd heeft dat ze een mol zoeken die overtuigend de kandidaat kan spelen.
Goede jacht!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #30 Gepost op: 26-03-2024, 14:04:05 »
De recentste Nederlandse Mol ambieerde aanvankelijk niet het Molschap, maar merkte gaandeweg de mollicitatie dat het hem/haar wel heel leuk leek om de Mol te zijn. In theorie kan een soortgelijk scenario zich bij Lynn hebben voorgedaan.

Ik snap echter niet zo goed waarom de crew ervoor heeft gekozen om vanaf het begin te laten weten dat één deelnemer in elk geval aanvankelijk niet de Mol wilde zijn. De verdeling van de deelnemers op, naast of vlak bij de boot had ook gerust anders kunnen plaatsvinden en het betrof ook geen proef die in het teken stond van vertrouwen of zo. Als kandidaat (niet-mol) zou ik er absoluut niet blij mee zijn dat ik als potentiële mol voor de anderen vermoedelijk direct afval, ook als ik niet van plan was om te nepmollen. En als Lynn de mol is, dwing je haar gelijk in een veel minder gunstige molplek: hangend aan de boot is echt een betere uitgangspositie. Misschien is een onverdachte status dat nadeel wel waard, maar al met al vind ik de productionele keuze van de kandidatenverdeling bij de eerste proef (dus op basis van de molvraag) alsnog ongelukkig.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2024, 15:37:37 door Molzkovicz »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #31 Gepost op: 27-03-2024, 00:12:57 »
Als kandidaat (niet-mol) zou ik er absoluut niet blij mee zijn dat ik als potentiële mol voor de anderen vermoedelijk direct afval, ook als ik niet van plan was om te nepmollen.
Dat ligt dan meer aan de reactie van die kandidaat bij de vraag of hij of zij de mol zou willen zijn, dan aan de rolverdeling bij de opdracht. Maar het spreekt lang niet vanzelf dat iemand die in eerste instantie niet de mol wenst te zijn het ook niet wordt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #32 Gepost op: 27-03-2024, 13:25:26 »
Waarom kijkt Lynn als enige bij alletwee de foto’s recht in de camera? Ik neig ertoe haar af te schrijven, ligt eraan wat ze in afl 2 laat zien.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #33 Gepost op: 27-03-2024, 13:46:24 »
Misschien omdat ze als enige de mol niet wilde zijn?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2024, 09:32:31 »
Een heel sympathieke en lieve vrouw, maar absoluut niet de mol. Aflevering 1 niets mols gedaan, nu weer een opdracht bijna geen invloed, gevolgd door een opdracht die ze bijna in haar eentje redt. Door haar kan echt wel het eerste kruis.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #35 Gepost op: 2-04-2024, 19:43:11 »
Ik ben het eens met dat er weinig molse acties zijn bij lynn, maar haar gedragingen en hiuding tijdens de eliminaties is dan weer zo relaxed dat het bijna weer verdacht wordt .

Door haar op de laatste plaats staan bij de lijst slaapt ze apart en moet ze gehaald worden en gaat er dus geld uit de pot .

En haar gedragingen van de eerste dagen zorgen er voor dat ze door karolien en philippe en senne daar wordt gezet . Wist lynn dat die plek dit zou betekenen? Ja. Heeft ze daar zelf invloed op ? Te weinig.

We moeten ooit beginnen met conclusies, geen mol voor mij

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #36 Gepost op: 2-04-2024, 21:28:23 »
Ligt ze wel lekker in de groep? Kiest ze daar zelf voor -zo komt het over iig- ietwat afgezonderd en meer individueel het spel spelend? Erg katuitdeboomkijkend, in actie op eigen initiatief, lichtelijk op-zichzelf-handelend.
Benieuwd hoe ver ze daarmee gaat komen. Ik zou het leuk vinden als ze dan bijna geheel op eigen kracht de finale haalt, zonder hulpmiddelen. Niet zo sociaal. Wel stoer.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #37 Gepost op: 2-04-2024, 21:34:09 »
Ik vind haar het meest verdacht toen ze in opdracht 3 niet aangaf dat Bernard iets aan het verzinnen was over de filmpjes. Hij zou dan wel door de mand gevallen zijn en dat zou geen halvering betekent hebben.

In mijn beleving reageerde ze overdonderd en kon ze in zo'n korte tijd niet beslissen of het wel of niet wijs was om daar iets mee te doen, ook leek ze te twijfelen aan zichzelf (heb ik dan iets belangrijks gemist?). Voor mij was haar reactie juist een reden om haar niet te verdenken (:

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #38 Gepost op: 3-04-2024, 10:21:03 »
Ik denk dat gewoon heel duidelijk is dat Lynn kandidaat is. Of in elk geval dat de anderen zo denken. Ze zetten door haar 0% kans te geven een concurrent buiten de strijd voor voordeel. Daarmee vergroten ze hun eigen kansen om voordeel te krijgen en gaan ervanuit dat de mol geen voordeel nodig heeft.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Lynn
« Reactie #39 Gepost op: 3-04-2024, 13:54:23 »
Denk dat Lynn heel mooi past in het rijtje Joeri, Christan, Lieselot etc.  ;D