Bernard is de mol.
Speelt als grote fan het spel ook met kinderen op school.
1.1 snel bevrijd speelt samen met 3 anderen 6000 euro weg. Gaf als enige tegenspraak om meteen te duiken, daaraan herken je zijn kwaliteit als mol.
1.2 kwam niet op zijn gewenste positie dankzij Lynn. Niks opvallend heeft deze aflevering een ander doel, nml. Het beheer van de verdubbelaars. Ten eerste omdat dit zijn dekmantel is, ten tweede omdat hij deze in afl.2 aan een mogelijke afvaller kan geven en dat doet hij ook. Waarom niet aan Senne of Michaël, die zijn zeker door.
Afl.2 Hier begint Bernard aan zijn normale molopdrachten. Voorzichtig mollen en gebruikt alle verfijnde kunstjes - 1 goed en 1 fout antwoord afwisselen- die je maar kan bedenken zonder op te vallen. Kan goed puzzelen maar komt niet met een bijdrage aan de oplossing van de autopuzzel.
2.2 en 2.3 Verfijnd mollen zonder op te vallen in groepje 4, rn benadrukt het groepsgevoel.
2.4 geeft de verduBBelaars door aan Lynn.
Senne. In 1.1 idem als Bernard maar doet pas later mee aan de discussie wanneer te gaan duiken. 1.2 Kwallen als witvoetje. 1.3 Gooit Charlotte voor de bus, maar pas na voorspraak door Philippe.
2.1 Geeft veel goede antwoorden, maar puzzelt slecht. 2.2 en 2.3 Staat vol in beeld als doucher, gevangene en als koffer openmaker. Veel te opvallend, er staat nu een bordje Mol op zijn hoofd.
Senne heeft last van zenuwen zoals trillende handen en knipperende ogen.
Staat bij mij op 4 als mol.
Philippe
Phillippe zou een goede mol kunnen zijn, maar in opdracht 1 hangen in een vlaggenmast is een no go. Dat hij de autopuzzel oplost, kan ik hem ondanks twee fouten antwoorden niet vergeven.
Staat voorlopig bij mij op 3 als mol.
Stéfanie.
1.1 Zelfde als Bernard en Senne, maar dringt als tweede aan op duiken. Gesprek met Charlotte over verkeerde aanpak. En hier wringt de schoen. Ze had als eerste moeten gaan en de meest ondiepe verduBBelaar moeten pakken om als mol geloofwaardig te zijn. 1.2 Meest opvallend is hoe ze op haar positie terecht komt. Geen idee. Ideale positie om voorzichtig te mollen. 1.3 Drukt snel maar wordt ontmaskerd. Slechte molpositie. 2.1 Komt wederom onduidelijk op positie bij de ijsjes.Is boos en gefrustreerd, maar doet weinig goed. 2.2+2.3 gaat mee met Bernard op 4. Maar waar Bernard valletjes zet, meegaat in fouten van anderen en vooral met de eer strijkt van goede groepsconclusies zie ik dat hier niet terug bij Stéfanie. Geeft kamernummer 14 van Lynn terwijl de teller van de groepspot naar beneden loopt. Dit levert geld en goodwill op.
Meest opvallend bij Stéfanie vind ik dat we niet zien hoe ze op haar positie kom bij dansen en ijsjes. Stéfanie staat bij mij op 2.
Tsja, dikke tunnel op Bernard, mijns inziens volkomen terecht, zijn dekmantel werkt zo te zien echt supergoed. Zijn gedrag is ook mols met grapjes, groepsgevoel benadrukken, meegaan in fouten, met de eer gaan strijken van het goede werk van anderen. Hij is zo rustig in alles.
Als Lynn had gevraagd wat hij aan het einde van het filmpje dan had gezien, kon hij haar altijd de verduBbelaars aanbieden als blijk van vertrouwen.