Ik vind de verdubbelaar ook niet zo’n ‘wauw’ding.
Ik denk dan vooral vanuit productie perspectief. De gemiddelde pot van De Mol is 20.000€ op het eind. Met genoeg verdubbelaars, kijk je dan nu vlug aan op een potentiële 30.000€, als we ervan uit gaan dat de helft van de verdubbelaars verzilverd wordt.
Da’s een smak geld voor (in mijn ogen) niet zo’n immens spectaculair ding. Ik vond het een beetje een anticlimax.
De enige meerwaarde die ik voorlopig zie, is dat de mol extra gaat moeten mollen als er een verdubbelaar wordt ingezet. Als kijker kun je daar dan wel op letten.
Iedere molkijker gaat sowieso kijken. Maar het is nu ook niet zo dat die verdubbelaar zoveel nieuwe kijkers gaat trekken. Dus vanuit productie gezien, ga ik ervan uit dat de pot op het eind niet al te veel hoger zal eindigen, als programma wil je nog steeds mooie winst maken.
Daarom vermoed ik eerder dat mingeld ook verdubbeld zal worden. Anders zijn die verdubbelaars echt cadeaus die het programma niet echt verbeteren. Ik vermoed ook dat er veel ‘push your luck’ en ‘alles of niets’ opdrachten zullen zijn, zodat de mol op een kandidaatse manier opdrachten kan laten falen.