Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 4398 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 31-03-2024, 23:41:54 »
Fantastisch!  ::bravo:: ::bravo::

Een van de allerbeste afleveringen ooit voor mij!

Leuk sfeertje in de groep ook nu..  :-X
Vond het ook wel een van de beste afleveringen tot nu toe! Het land is ook zo prachtig. 
 
Heel veel spanning, maar ook genoeg grappige momentjes tussendoor. Ben benieuwd of het openen van de doos er voor zorgt dat de groep nu meer samen gaat werken of juist nog meer strijd gaat brengen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2024, 00:05:55 »
Wat een geweldige aflevering! Waar ik vooral van sta te kijken is dat ze er na 9 jaar op rij nog steeds in slagen om originele opdrachten te verzinnen. Waar ik vorige week soms wat commentaar las over dat bepaalde aspecten van vorige opdrachten duidelijk terugkwamen, wat uiteraard ook zo is en vaak onvermijdelijk is, verzinnen ze nu opnieuw 2 totaal originele opdrachten die mij niet doen denken aan iets wat ik al eerder gezien heb.

Ik snap zeker dat er mensen zijn die het moeilijk hebben dat er voordelen zoals pasvragen tegenover geld wordt gezet, maar ik vind dat ze sinds vorig jaar echt wel iets hebben gedaan met de kritiek die al een tijdje werd gegeven. Vorig seizoen al zagen we dat er vaak negatieve gevolgen gekoppeld waren aan een voordeel of hebzucht en dat lijkt zich ook nu door te trekken. Ok €2000 lijkt niet veel in vergelijking met 2 pasvragen, maar je moet meerdere dingen in rekening nemen. Zo moeten ze de beslissing in duo maken en weten ze niet wat de gevolgen zijn die eraan vasthangen. De "dekselse doos" vond ik trouwens wel een goede tip, in tegenstelling tot wat sommigen hier doen uitschijnen, de naam van de mol stond toch effectief op het deksel van de doos. Als je iets beter de omgeving rond de doos onderzoekt als kandidaat had je perfect die blacklightlamp kunnen vinden onder dat tafeltje. Daarnaast is het natuurlijk maar de vraag of we wel willen dat een kandidaat zo vroeg in het spel al zekerheid heeft over de mol.

Die "alles komt terug" blijft ook bij mij nog wat nazinderen. Benieuwd of er ook effectief nog twists of andere dingen uit eerdere seizoenen zullen opduiken. Deze vond ik alvast geslaagd. Geniaal ook dat verhaal over hoe de doos zogezegd van Griekenland naar Sicilië is gereisd.

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 2
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2024, 02:08:02 »
Wat een briljante aflevering weer!! Al verbaasde ik me over het feit dat Senne & Michael die kist niet eerst verder onderzochten.. "alles komt terug." Het was duidelijk dat de naam van de mol wederom te ontdekken was binnen de kist. Mede hierdoor komen de twee hoog op mijn verdenkingslijstje te staan.
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Re: Aflevering 2
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2024, 02:18:46 »
Wat een briljante aflevering weer!! Al verbaasde ik me over het feit dat Senne & Michael die kist niet eerst verder onderzochten.. "alles komt terug." Het was duidelijk dat de naam van de mol wederom te ontdekken was binnen de kist. Mede hierdoor komen de twee hoog op mijn verdenkingslijstje te staan.
Waren in de ban van de vrijstelling, kinderlijk blij. Michaël meteen iedereen gaan wakker maken en dacht eerst aan de groepspot ipv kijken wie de mol zou zijn, lijkt me net heel kandidaats.

Re: Aflevering 2
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2024, 02:28:08 »
Stand na aflevering 2...

1. Senne - 5
2. Stéphanie - 4.5
3. Charlotte - 4,5
______________
4. Bernard - 3
5. Marta 'Coco' - 3
6. Michaël - 3
______________
7. Lynn - 1,5
8. Philippe - 0


Voorlopig spreid ik bij Stéphanie, Charlotte & Senne.
Bernard en Coco hou ik nog even in het oog.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2024, 13:07:23 »
Misschien wel een van de beste afleveringen ooit ::oink::

Snap nog steeds niet hoe ze elk jaar het niveau nog hoger tillen.

Senne heel verdacht. Zogenaamd “douchen” + tijdrekken om ze de oprdacht niet te halen, om vervolgens een sleutelpositie te hebben bij doos van pandora om 3k uit de pot te halen.

Typisch zon bedachte molactie die je bij de Belgische mol vaker hebt

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2024, 13:15:29 »
Senne heel verdacht. Zogenaamd “douchen” + tijdrekken om ze de oprdacht niet te halen, om vervolgens een sleutelpositie te hebben bij doos van pandora om 3k uit de pot te halen.

De doos had de Mol op elke positie (edit: o nee, niet op de laatste) kunnen openen als dit nog niet eerder gedaan was. Misschien dat het leuker is als de Mol de doos opent maar ik verwacht eerder dat de Mol het liever door een ander laat doen om zelf onverdacht te blijven.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2024, 13:17:52 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2024, 13:17:54 »
Heeft senne de sleutelpositie bij de doos?  Ik denk dat een mol hier teveel aandacht op zichzelf richt door de doos te openen. Er zitten genoeg deelnemers in deze groep die gaan voor die pasvragen , zodat de mol niet zelf zijn handen moet branden.

Waarom ligt lynn apart zo ver weg ?
Gelooft iemand bernard die zegt de doos niet te openen, of marta




Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2024, 15:29:11 »
Wauw wat een aflevering! Fantastisch! Ik kom later nog wel terug met bevindingen, nu nog even nagenieten  ::tandpastasmiley::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 2
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2024, 15:43:55 »
Om het deksel te onderzoeken en de verstopte info te vinden moest en de doos open en je had een blacklight nodig.   Deze zou dus echt nooit gevonden worden .


Verder vond ik dit voor het eerst in heel veel jaren geen prettige aflevering en dat ligt aan het groepsgebeuren. Niet normaal meer hoeveel er gevloekt werd en hoe fel ze tegen elkaar te keer gingen . Natuurlijk ontstaat er stress door de adrenaline van het spel, maar ik vind bij de ijsjes marta erg fel bezig en later bij de kaarsen zijn er ook een aantal ( oa bernard en karolien) die nul voor de groep spelen maar enkel hun idee willen doorvoeren.

Bij de doos is het inherent aan het spel en heb ik er persoonlijk wat minder problemen mee.
Mijn “onvrede” is puur oersoonlijk en betreft zeker niet de opdrachten want die vind ik wel tof

Ik vond dat juist één van de - zeer vele - ijzersterke punten van deze aflevering. De Mol is immers ooit bedoeld als realityprogramma, en in het echte leven, of dat nou in familieverband of op kantoor of tussen forummers is, krijgen mensen conflicten - zeker in een spelsituatie waarin heel veel geld op het spel staat, er een onbekende verrader is en men bovendien elk moment eruit kan vliegen. Bij De Mol krijg ik het gevoel dat er écht iets op het spel staat, en dat de kandidaten zich daar ook zozeer van bewust zijn dat ze daar ook helemaal in opgaan. Bovendien besteedt het programma ook ruim voldoende aandacht aan de veel gemoedelijker momenten, zowel tijdens de opdrachten als tussendoor.
Woosie down?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2024, 16:58:49 »
Ik vond dat juist één van de - zeer vele - ijzersterke punten van deze aflevering. De Mol is immers ooit bedoeld als realityprogramma, en in het echte leven, of dat nou in familieverband of op kantoor of tussen forummers is, krijgen mensen conflicten - zeker in een spelsituatie waarin heel veel geld op het spel staat, er een onbekende verrader is en men bovendien elk moment eruit kan vliegen. Bij De Mol krijg ik het gevoel dat er écht iets op het spel staat, en dat de kandidaten zich daar ook zozeer van bewust zijn dat ze daar ook helemaal in opgaan. Bovendien besteedt het programma ook ruim voldoende aandacht aan de veel gemoedelijker momenten, zowel tijdens de opdrachten als tussendoor.

Als je de Behind the Scenes terugkijkt zie je ze ook weer lachen met elkaar. Het is een harde, eerlijke maar vooral fanatieke groep.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 2
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2024, 17:11:42 »
Ik vond dat juist één van de - zeer vele - ijzersterke punten van deze aflevering. De Mol is immers ooit bedoeld als realityprogramma, en in het echte leven, of dat nou in familieverband of op kantoor of tussen forummers is, krijgen mensen conflicten - zeker in een spelsituatie waarin heel veel geld op het spel staat, er een onbekende verrader is en men bovendien elk moment eruit kan vliegen. Bij De Mol krijg ik het gevoel dat er écht iets op het spel staat, en dat de kandidaten zich daar ook zozeer van bewust zijn dat ze daar ook helemaal in opgaan. Bovendien besteedt het programma ook ruim voldoende aandacht aan de veel gemoedelijker momenten, zowel tijdens de opdrachten als tussendoor.
Helemaal mee eens. Het is geen Vlaanderen Vakantieland ;)

Ik vond het ook weer een heerlijke aflevering ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2024, 17:13:37 »
Dat is ook wat ik al meldde dat in de behind the scenes te zien was dat het dan wel een relaxte sfeer is .

Nogmaals ik begrijp dat het uit intensiteit en speladrenaline kwam, maar persoonlijk vond ik sommige opmerkingen in deze afleveringen wat te fel.
Intensiteit, hardheid, hier en daar gevloek als iets niet gaat ( remember de vloekende priester ) niks mis mee.  Maar misschien was ik gisteren wat emotioneel in disbalans, ik had het lastig met wat gedragingen in de aflevering, maar dat was niet meer dan het was een persoonlijke bevinding  en zoals gezegd het doet niets af  aan de opdrachten of de film die de mol is .

Offline Isabelle

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2024, 19:01:15 »
Heel leuke aflevering!
Wel een rare keuze van Bernard om de verdubbelaars te geven aan de persoon die in het vorige spel nog als minst betrouwbaar werd beschouwd. Als je er zeker wil van zijn dat de verdubbelaars meegaan naar de volgende aflevering, dan geef je ze toch aan iemand die 4 pasvragen heeft?
Ik kijk uit naar nog meer van dit!

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #34 Gepost op: 1-04-2024, 20:17:14 »

Tegelijkertijd vond ik de eerste proef en tweede proef weer als vanouds des mols. De klassieke parkeerpuzzel en Bernard met Daccia das Italiaans. Porsche qua logo heeft wel iets van een Ferrari paard weg in het klein. Maar Maserati dan weer niet herkennen als Italiaans kom aan..


Goh, die logo's... Maserati herkende ik toevallig wel, maar Porsche had ik dan weer niet wat anderen mogelijk wel heel makkelijk vonden. Kan zeker een molactie geweest zijn in die opdracht, maar ik schrijf niemand af op het niet kunnen plaatsen van een logo zonder de naam er in. Als dat laatste er bij had gestaan, was het een ander verhaal.

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #35 Gepost op: 1-04-2024, 20:21:18 »
Ik vond dat juist één van de - zeer vele - ijzersterke punten van deze aflevering. De Mol is immers ooit bedoeld als realityprogramma, en in het echte leven, of dat nou in familieverband of op kantoor of tussen forummers is, krijgen mensen conflicten - zeker in een spelsituatie waarin heel veel geld op het spel staat, er een onbekende verrader is en men bovendien elk moment eruit kan vliegen. Bij De Mol krijg ik het gevoel dat er écht iets op het spel staat, en dat de kandidaten zich daar ook zozeer van bewust zijn dat ze daar ook helemaal in opgaan. Bovendien besteedt het programma ook ruim voldoende aandacht aan de veel gemoedelijker momenten, zowel tijdens de opdrachten als tussendoor.

Ik ben het ook wel eens met Tarbozan, het gevloek en de onderlinge verwijten waren voor mij ook net té. Ik ergerde me heel erg aan Coco hier. Vind het heerlijk als de groep fanatiek is en zich helemaal smijt, maar nu is het even onaangenaam competitief voor mij.

Ik ben ook wel heel erg conflict-avers, dus het ben er vermoedelijk iets gevoeliger aan dan anderen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 2
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2024, 21:15:50 »
 ::respect:: Wat een aflevering weer ! ::confettie:: Het italiaanse ijs, het verkeer, de kaarsen en ventilatoren, echt bijzonder fijne Mol televisie. Heel erg tof bijvoorbeeld om halverwege de parkeeropdracht de mogelijke oplossing grafisch voorgeschoteld te krijgen, maar ook de rauwe emoties van de kandidaten tijdens een opdracht mee te krijgen, de Vlaamse verwensing & veronschuldiging.... - gewoon: hoe men met elkaar omgaat, met zoveel respect, vind ik persoonlijk een verademing- .

De doos van Pandora vind ik geloof ik tot nu toe de enige meest zuivere mollige mooie manier van de pot leegtrekken.
Men is dubbel en dwars gewaarschuwd, openen heeft nare gevolgen, heerlijk.

Wat een supermooi programma tot nu toe.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2024, 22:23:31 »
Fijne aflevering. Eens met Michmol.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #38 Gepost op: 2-04-2024, 00:13:01 »
::respect:: Wat een aflevering weer ! ::confettie:: Het italiaanse ijs, het verkeer, de kaarsen en ventilatoren, echt bijzonder fijne Mol televisie.
Dit is wat de Belgische variant zo bijzonder maakt. Gebruik maken van natuurlijke processen om opdrachten te 'begrenzen'. Ijs wat smelt, kaarsen die uitgaan door luchtstromen. Zo hadden ze in Griekenland een opdracht die begrensd werd door hartslagen. Je moet maar op het idee komen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 2
« Reactie #39 Gepost op: 2-04-2024, 09:17:59 »
Met de creatives in het Mol team zit het wel goed  ::bravo:: Fantastisch ook om in Behind the Scenes te zien hoe die chemie is; gewoon lekker Gilles in de zeik nemen, en andersom, heerlijk. En ondertussen 24/7 topprestatie leveren.