Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma  (gelezen 3768 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2024, 10:42:01 »
Is er een uitleg waarom de tomatenallergie van Stéphanie niet van toepassing is op de spaghettisaus?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2024, 11:12:17 »
Meestal is zo’n allergie alleen voor rauwe tomaat. Iets met pollen dacht ik.

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #22 Gepost op: 22-04-2024, 11:18:54 »
Hoe herken je ook de spaghetti van je zus, Lynn had de hare juist dus nog 1 op 5 kans om de juiste te kiezen.
80% kans op voorkennis dus, van je mama herken je hem wel denk ik.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #23 Gepost op: 22-04-2024, 11:23:00 »
Ik dacht dat Stéphanie allergisch was voor prosecco, omdat zij een geelkleurig niet-allergisch alternatief kreeg. Is ze ook allergisch voor tomaten?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #24 Gepost op: 22-04-2024, 11:23:26 »
Ik dacht dat Stéphanie allergisch was voor prosecco, omdat zij een geelkleurig niet-allergisch alternatief kreeg. Is ze ook allergisch voor tomaten?
Kaas, wijn en tomaten

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #25 Gepost op: 22-04-2024, 11:32:07 »
Kaas, wijn en tomaten

lol, perfect seizoen voor deelname aan widm dus

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #26 Gepost op: 22-04-2024, 12:48:16 »
Kaas, wijn en tomaten

Juist echt wel de bekendste producten van Italië. Wat is de kans dat je in combinatie allergisch bent aan al deze dingen? Ik kan het moeilijk geloven...

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #27 Gepost op: 22-04-2024, 13:52:30 »
Ik vraag me ook wel af hoe de moeder van Stephanie dan spaghetti bolognese maakt. Ik vond alle gerechten er toch uitzien alsof er tomaat in zit. Maar wellicht heeft Stephanie er niet van gegeten.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #28 Gepost op: 22-04-2024, 14:15:13 »
Ik vraag me ook wel af hoe de moeder van Stephanie dan spaghetti bolognese maakt. Ik vond alle gerechten er toch uitzien alsof er tomaat in zit. Maar wellicht heeft Stephanie er niet van gegeten.
De meeste mensen met een tomatenallergie zijn alleen allergisch aan rauwe tomaten. In soep of saus, wanneer de tomaten verhit worden treden meestal geen reacties op.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #29 Gepost op: 22-04-2024, 14:28:02 »
Inderdaad. Ik heb zelf een lichte tomatenallergie. Mijn tong tintelt en zwelt licht op bij het eten van bijvoorbeeld kerstomaten.
Maar ik heb nooit last bij opgewarmde tomaten, dus sauzen en soepen met tomaat zijn geen probleem.
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #30 Gepost op: 22-04-2024, 15:58:58 »
De moeder van Bernard, Kathie, lijkt wel gemold te hebben. Ik lees in extra materiaal dat ze spaghetti vroeger altijd met groenten maakte, maar dat die groentes er altijd uitgepikt werden als zijnde niet lekker. Toen is ze spaghetti bolognese gaan maken met bijna geen groente erin. Maar ze presenteert hier vervolgens wel een spaghetti met groentes erin, precies wat Bernard niet had aangekondigd, hij zei dat er weinig groentes in zou zitten. Exact de reden waarom het fout ging.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #31 Gepost op: 22-04-2024, 17:04:26 »
Maar de moeders weten niet of hun zoon/dochter de mol zijn of niet.
En dat hoeft ook niet. Bernard als hij de mol is (wat ik overigens sterk betwijfel als ik even naar follow the money kijk) perfect zeggen dat zijn ma altijd een bolognaise maakt zonder groenten, terwijl hij goed weet dat ze er wel groenten in doet. Ik zou het bizar vinden mochten ze hiervoor een extra persoon betrekken in het complot.
I was blind but now I can see

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #32 Gepost op: 22-04-2024, 18:47:33 »
Initieel dacht ik ook: de mol zal het langst erover doen om het glas leeg neer te zetten. Maar als laatste duo valt er weinig meer te mollen. Of kandidaten hebben onbedoeld de verkeerde combi gemaakt en dan zit het vanaf daar al fout. En als het volledig goed zit valt het wel enorm op als jij als laatste duo de borden verkeerd kiest.

Plus ik vraag me af of de mol dit echt zou gaan verstieren met bezoek op komst.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #33 Gepost op: 22-04-2024, 18:55:38 »
Ik denk eerlijk gezegd van niet. Misschien alleen als er een verdubbelaar ingezet zou zijn.

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #34 Gepost op: 22-04-2024, 19:13:15 »
Stephanie had haar glas al geat voor dat Gilles aan zijn tweede zin kon beginnen. Denk je dat ze zo veel dorst had of was het een atje voor de mol?  >:D

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #35 Gepost op: 22-04-2024, 19:27:25 »
Nog eentje voor in mijn tunnel, Stephanie wil echt wel Lynn haar bolognese pikken.
"Ik ga voor deze denk ik. O, nee ook niet." Yeah right...
Dan een sprintje naar Lynn haar bordje, maar Lynn staat er al dus snel terug sprinten naar haar bord.
Moest dit gelukt zijn was vrijwel iedereen op de foute plek gaan zitten, want Lynn moest dan een bordje inpikken van een andere mamma.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 19:30:35 door Mogura »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #36 Gepost op: 22-04-2024, 19:33:19 »
Nog eentje voor in mijn tunnel, Stephanie wil echt wel Lynn haar bolognese pikken.
"Ik ga voor deze denk ik. O, nee ook niet." Yeah right...
Dan een sprintje naar Lynn haar bordje, maar Lynn staat er al dus snel terug sprinten naar haar bord.
Moest dit gelukt zijn was vrijwel iedereen op de foute plek gaan zitten, want Lynn moest dan een bordje inpikken van een andere mamma.
Er hoefde maar 1 moeder (of zus) verkeerd te zitten en de opdracht was mislukt. Stephanie had nog het makkelijkste excuus: "sorry, maar mijn zus heeft niet zo vaak voor me gekookt". Had ze willekeurig een bord van iemands mama mee kunnen wegkapen.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #37 Gepost op: 22-04-2024, 19:36:14 »
Er hoefde maar 1 moeder (of zus) verkeerd te zitten en de opdracht was mislukt. Stephanie had nog het makkelijkste excuus: "sorry, maar mijn zus heeft niet zo vaak voor me gekookt". Had ze willekeurig een bord van iemands mama mee kunnen wegkapen.

Had de zus wel gekookt? Ik dacht dat de mama's thuis de saus hadden bereidt en meegebracht, het zou best kunnen dat Stephanies mama die wel nog gemaakt heeft.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #38 Gepost op: 22-04-2024, 19:38:57 »
Er is inderdaad thuis voor ze gekookt (bleek uit behind the scenes). Maar in hoeverre dat bij de opdracht is verteld? Mama's waren er al 1 dag eerder, ik zou eigenlijk vers bereide pastasaus hebben verwacht.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Spaghetti della Mamma
« Reactie #39 Gepost op: 22-04-2024, 22:23:52 »
Nog eentje voor in mijn tunnel, Stephanie wil echt wel Lynn haar bolognese pikken.
"Ik ga voor deze denk ik. O, nee ook niet." Yeah right...
Dan een sprintje naar Lynn haar bordje, maar Lynn staat er al dus snel terug sprinten naar haar bord.
Moest dit gelukt zijn was vrijwel iedereen op de foute plek gaan zitten, want Lynn moest dan een bordje inpikken van een andere mamma.

Maar waarom zou ze per sé Lynn haar bord willen als er nog 4 andere borden zijn waar ze uit kan kiezen? 1 fout was genoeg om de hele opdracht te doen mislukken. Of ze nu Lynns bord pakt of Charlotte haar bord, maakt niets uit.
I was blind but now I can see