Dit was een heerlijk seizoen in Sicilië met een hele leuke mol en mooie locaties. Ik ben zelf niet zo'n fan van de Mediterraanse locaties en vind het qua sfeer niet heel erg veel uitmaken (grof bekeken) of ze nu in Griekenland, De Canarische Eilanden of Italië zitten. Al die zon en al dat ontspannen breken ook de spanningsboog. Alleen al daarom eindigen die seizoenen niet bovenaan in m'n ranking. En staat Duitsland nog altijd bovenaan. Totaal onverwachts, want leek in eerste instantie een anticlimactische locatie. Maar bleek een gouden beslissing, met al die duistere wouden, sprookjes en mist. En natuurlijk de onovertroffen bunkeropdracht. Ook een fenomenale mol toen, mijn favoriet tot nu toe. Zuid-Afrika was zeker zo goed met een fantastische locatie, de beste openingsopdracht die ik ooit in de mol heb gezien en een leuke groep. Had op Davey gehoopt dat jaar, maar die kregen we min of meer dít jaar, want Senne was wel een Davey type. Goede mol, maar ik blijf erbij dat dit seizoen teveel ijsjes en eten en lolopdrachten had en te weinig duisternis. Ze hadden minstens een opdracht in de catacomben van Palermo moeten doen. Het is geen puur vakantie eiland, maar just een plek van sterke licht vs duisternis, ook met de hele mafia geschiedenis. Heb die kant van dat eiland gemist, op de een of andere manier. (Hoogtepunt was die enge robot Cerberus hond haha, heerlijk). Zelfde een beetje voor Vietnam btw, ben geen fan van een zomerkamp sfeer alle afleveringen.
1. Duitsland
2. Zuid-Afrika
3. VS
4. Sicilië
5. Argentinië
6. Griekenland
7. Vietnam
8. Canarische Eilanden