Poll

Wie is de Mol?

Alexy
6 (4.6%)
Michèle
77 (59.2%)
Sarah
47 (36.2%)

Totaal aantal stemmen: 130

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 32447 keer)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #620 Gepost op: Gisteren om 21:49:26 »
Eens. Maar ook bij de mol kunnen ze mogelijk een keer een
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
seizoen doen.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #621 Gepost op: Gisteren om 22:04:47 »
Wat mij op dit forum al het hele seizoen aflevering na aflevering
opvalt, is dat Michèle onmiddellijk na de aflevering vaak het gezelschap van andere kandidaten naast of boven zich moet dulden maar zich telkenmale doorzet in de loop van de week, als de aflevering wat bezonken is en inzichten gedeeld.
Zo ook deze week.
Dat lijkt er niet op te wijzen dat ze verdacht wordt neergezet.
Mijn gevoel zegt ook dat het Sarah is die clever in de picture wordt gezet. Ik zit al sinds aflevering 1 heel stevig in de Michèle tunnel maar ik “voel” de laatste twee afleveringen ook een push richting Sarah waardoor ik niet verrast was dat het net na de aflevering nek aan nek was.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 07:19:13 door Molekule »

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #622 Gepost op: Gisteren om 22:25:47 »
Wat mij opviel bijvoorbeeld bij de foto maken. We zien Sarah hard naar Michèle roepen maar we zien die weggedoken terwijl er wel toeristen naar beneden gaan.
Vind dat toch meer een verdachte edit voor Michèle. Zo zijn er wel meer dingetjes.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #623 Gepost op: Gisteren om 22:26:17 »
Niet vergeten dat de mol ook heel graag wil tijdrekken. Niemand uit de container is sowieso geen geld verdiend. Dus pas als het eerste groepje uit de container is wil zij ontsnappen. Dat werd mooi aangegeven door Gilles.

Waarom lukt het dan toch niet? De simpelste verklaring: de mol vond het te opvallend/spannend om dan in een paar minuten ineens heel vaak je gezicht aan te raken. Ook voor ons TV kijkers natuurlijk. Het is de allereerste opdracht, je staat onder hoogspanning, je wil niet gelijk ontdekt worden. Ze heeft het wat langzamer en subtieler geprobeerd te doen, maar was daardoor net te laat. Niet zo gek toch? Ik zou daar echt niet zoveel vanaf laten hangen.
Toen de eerste container werd geopend stond de teller op 8 of 9. Dat de mol niet uit de container is geraakt omdat hij zijn neus niet kon aanraken is te belachelijk voor woorden (en de derde container was ruim te laat).

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #624 Gepost op: Gisteren om 22:46:36 »

Dat lijkt er niet op te wijzen dat ze verdacht wordt neergezet.
Mijn gevoel zegt ook dat het Sarah is die clever in de picture wordt gezet. Ik zit al sinds aflevering 1 heel stevig in de Michèle tunnel maar ik “voel” de laatste twee afleveringen ook een push richting Sarah waardoor ik niet verrast was dat het net de aflevering nek aan nek was.

Je bevestigt eigenlijk dat ze wel verdacht wordt neergezet. Stel dat ze als mol het verkeerd heeft ingeschat en te laat uit de container is geraakt, wat ik best wel vind kunnen, wordt ze in de tweede opdracht heel verdacht in beeld gebracht met het doorgeven van de noedels en het negeren van de via ferrata. Tegelijkertijd zegt ze wel "sun sun", wat echt wel de aanzet is tot het juiste antwoord van Rusiana, hoewel dat hier aan de anderen wordt geweten. Je zwijgt gewoon daarover als mol, net als het zwemmen met haar vriend. Noem het hotel, vertel wat je wil daarover, maar mond toe over een zwembad.
Ik vind het wel verdacht dat ze bij de lift de stoel van Jan uitschakelde, die misschien de 100 had die je mee wil naar de trein. Dat neem ik dan mee.

Ik verdacht eerst Pedro, maar was er al snel uit dat hij ook verdacht werd neergezet, met zijn lachjes in beeld, het nadenken zonder te fietsen, het snel los zijn in de trein.
Na aflevering 2 ben ik dan naar Sarah geschakeld.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #625 Gepost op: Vandaag om 01:08:03 »
Tijdens de fruitwandeling probeert ze haar mol bij een opdracht te krijgen maar de groep werkt haar tegen.

Hiervan uitgaande hè, was Nimrod Michèle haar mol. Moest ze dan niet heel verbaasd zijn dat hij zojuist afviel? Heb ik niet bij haar gezien. En moest Michèle dan niet afvallen ipv Pedro met 3 pasvragen?

Ik denk dat de mol hoe dan ook zou gaan vertragen bij de fruitwandeling met als excuus de extra testvragen. Et voila.

Het is allemaal erg krom rondom Michèle.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #626 Gepost op: Vandaag om 02:15:29 »
Ja, op zich logisch. Echter, de laatste jaren konden we steeds de mol vinden dankzij die openingsopdracht. Ik mag hier geen namen zetten om niet te spoilen. Keer op keer bij de openingsopdracht kon je al een selectie maken en dan op einde aflevering bleef er 1 of soms 2 over. Maar zelf als je die keuze niet maakte, was er focus op 3 of 4 personen.
Stel dat dit weer het geval is en dus de mol zit in de container die tot aan de heli geraakt. In aflevering 1 valt Els af en in aflevering 2 Pedro dan heb je op einde aflevering 2 wellicht al de mol gevonden...

Eens.
Als de mol tot in de heli geraakt dan is de kans dat zij de enige van de finalisten is die dat doet 7/12 of 58%.

Als ze niet de heli geraakt is de kans dat minstens 1 van de finalisten wel tot de heli geraakt (en dus tot en met de finale verdacht gemaakt kunnen worden) ook 7/12.

Twee goede redenen om pas uit de container te komen als de helikopter met haar busje niet meer gehaald kan worden maar in het geval ze toch als tweede container vrijkomt aan 1 fout antwoord (96% kans) genoeg heeft om te voorkomen dat de eerste container op tijd binnenkomt.

En nog maar eens herhalen, Michèle beïnvloedt met haar actie wel degelijk de kans dat de helikopter tijdig wordt gehaald. Als die kans zonder molactie 1/2 is, wordt die met de molactie 1/4.
De mol maakt het de kandidaten dus wel degelijk twee keer zo moeilijk, maar als ze het toch halen mogen ze zelf beslissen over eigen voordeel of de molkoffer eruit. De mol laat hen die keuze bij goed spel. Niet toevallig dat Michèle geen gelegenheid laat voorbij gaan om de groep fijntjes te laten weten dat zij de molkoffer nooit hadden mogen laten passeren.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 07:23:17 door Molekule »

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #627 Gepost op: Vandaag om 08:57:15 »

Waarom lukt het dan toch niet? De simpelste verklaring: de mol vond het te opvallend/spannend om dan in een paar minuten ineens heel vaak je gezicht aan te raken. Ook voor ons TV kijkers natuurlijk. Het is de allereerste opdracht, je staat onder hoogspanning, je wil niet gelijk ontdekt worden. Ze heeft het wat langzamer en subtieler geprobeerd te doen, maar was daardoor net te laat. Niet zo gek toch? Ik zou daar echt niet zoveel vanaf laten hangen.

ehm... Ze stonden op 9 toen Gilles zei dat er 1 container leeg was, onmiddellijk vloekt Michele. (en hierna ook Pasquino) waardoor ze direct naar 7 gaan.

Dus waarom als mol vloeken? 1x aanraken was genoeg geweest
klaar voor de strijd

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #628 Gepost op: Vandaag om 09:03:40 »
eens met wouterv. De teller stond inderdaad op 9. Als Alexy of Michèle de mol is hoefden ze gewoon één keer hun neus aan te raken en ze zijn eruit.
Er wordt soms ook geopperd dat de mol doelbewust niet uit de container wilde geraken en erop rekenen dat er weinig wordt verdiend en de molkoffer wordt doorgelaten. Ik kan mij niet voorstellen dat de mol die opdracht van de productie heeft gekregen.

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #629 Gepost op: Vandaag om 10:11:27 »
ehm... Ze stonden op 9 toen Gilles zei dat er 1 container leeg was, onmiddellijk vloekt Michele. (en hierna ook Pasquino) waardoor ze direct naar 7 gaan.

Dus waarom als mol vloeken? 1x aanraken was genoeg geweest

Denk eens verder. Wanneer dit gemonteerd wordt, weten ze al dat Michèle in de finale zit. Dit is een beeld dat ze makkelijk kunnen wegknippen als Michèle kandidaat is, omdat ze verdacht genoeg moet blijven. Nu wordt het echter getoond om haar iets minder verdacht te maken.

Direct daarna komt ze weer 3 keer aan haar neus. Ze voelde waarschijnlijk toen aan dat dit het moment was om te ontsnappen. (Helaas) te laat, of misschien niet, was er al genoeg tijd gerokken?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #630 Gepost op: Vandaag om 10:11:48 »
Ze is helemaal niet verdacht hierdoor.

En ze hoeft helemaal niks te weten.

Gewoon onverdacht alles goed beantwoorden (want Gilles gaat dat zeggen op t eind) vervolgens onzeker doen. Eerst anderen laten gaan..
Mocht puntje bij paaltje komen kan ze alsnog nog meer verwarring zaaien en n andere kleur doorknippen.

Totaal in controle hier. En onverdacht

Hoezo zou dat onverdacht zijn?
Stel ze heeft absoluut geen voorkennis. Ze weet niet wannéér de vorige parachute is open gegaan. Ze weet dus niet hoeveel vragen de vorige kandidaten voorgeschoteld kregen. Ze weet niet óf een kandidaat een fout heeft gemaakt.
En ze heeft ook geen glazen bol. Ze weet dus ook niet wanneer haar parachute zou opengaan. Misschien al na vraag 1, wie weet. Als je na vraag 4 kan raakschieten, dan ook na vraag 1 uiteindelijk. Dan kan ze dus landen, dan te weten komen dat iedereen alles juist heeft, inclusief zijzelf en dan moet zij aansturen om te mogen knippen, dan eens ze daar staat toch twijfelen (over één vraag dan nota bene) en dan toch veranderen van kleur? En dat zou volgens jouw volledig onverdacht zijn.
Het gaat er bij dit soort analyses niet enkel om wat er écht gebeurd is, maar ook wat kán gebeuren. En bij de zaken die kúnnen gebeuren als de mol springt én al haar vragen juist heeft zit je toch met enkele serieuze hiaten.
I was blind but now I can see

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #631 Gepost op: Vandaag om 10:24:10 »
Denk eens verder. Wanneer dit gemonteerd wordt, weten ze al dat Michèle in de finale zit. Dit is een beeld dat ze makkelijk kunnen wegknippen als Michèle kandidaat is, omdat ze verdacht genoeg moet blijven. Nu wordt het echter getoond om haar iets minder verdacht te maken.

Direct daarna komt ze weer 3 keer aan haar neus. Ze voelde waarschijnlijk toen aan dat dit het moment was om te ontsnappen. (Helaas) te laat, of misschien niet, was er al genoeg tijd gerokken?
Ik denk ook verder. Er werd door Gilles duidelijk gezegd dat één container open was en de tweede container ging ruim 4 minuten later open dan de eerste. Als de mol daadwerkelijk uit de container wilde komen moest die gewoon 1 of 2 keer de neus aanraken. In ieder geval vind ik Alexy en Michèle als mol hier ongeloofwaardig: ofwel niet uit de container willen geraken en hopen dat de andere kandidaten de klus wel zullen klaren of er niet in slagen 1 of 2 keer de neus aan te raken.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 10:26:06 door Luc »

Online NVR_95

• Forumlid
« Reactie #632 Gepost op: Vandaag om 10:27:40 »
De teller stond inderdaad op 9.

Oh ik had idd iets van 7 in m'n hoofd. Dat maakt het wel opvallender ja. Het tijdrek-argument blijft echter gewoon relevant toch? Hoe later de eerste en ook de tweede container ontsnappen, hoe beter. Ik snap dan heel goed dat Michele misschien dacht dat ze er anders te vroeg uit zouden komen. Ze vloekt dus even een keertje zodat er weer wat ruimte is.

Ik vind het allemaal prima verklaarbaar voor een mol, zeker als je bedenkt dat het de allereerste opdracht is en de mol zeer waarschijnlijk onder hoogspanning staat om ontdekt te worden. Ik kan er best inkomen dat een andere molstrategie misschien logischer was geweest hoor, maar zou hier Michele echt nooit om afschrijven.

Ik kan mij niet voorstellen dat de mol die opdracht van de productie heeft gekregen.

Waarom niet? Een instructie als "Probeer niet als eerste te ontsnappen, en anders als tweede zo laat mogelijk" is toch perfect voorstelbaar?

Bekijk het eens uit het perspectief van de productie: die willen natuurlijk die molkoffer in het spel brengen. Daar is het seizoen omheen gebouwd. Als er alvast 1 container sowieso heel laat ontsnapt wordt die kans al veel groter. Waarom zou je dat zo raar vinden? Natuurlijk was er wel een plan B voor die molkoffer, maar idealiter komt hij hier al in het spel.

De productie heeft niet als doel om de pot zo laag mogelijk te houden he. Die willen gewoon goede TV maken. Dus ze geven de mol heus niet bij alle opdrachten perfecte voorkennis om alles maar te kunnen verpesten.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #633 Gepost op: Vandaag om 10:33:45 »
Ik zou iedereen die opdracht 1 nu nog steeds niet snapt willen aanraden onderstaande post goed te lezen. En zo moeilijk is het allemaal niet. Dat Michèle de teller weer terug laat gaan naar 7 is natuurlijk puur gedaan omdat het nog ontijdig was al de container te openen. Dat zij hem weer opvoert naar 9 is omdat het tijdig aan het worden was om (een ander) de container te laten openen. Grote gemene deler: zij bestuurt het helemaal, om het vervolgens anderen (Pasquino, en verder de drie die de helicopter halen) te laten doen. Hoe meer mols wil je het hebben?
Eens.
Als de mol tot in de heli geraakt dan is de kans dat zij de enige van de finalisten is die dat doet 7/12 of 58%.

Als ze niet de heli geraakt is de kans dat minstens 1 van de finalisten wel tot de heli geraakt (en dus tot en met de finale verdacht gemaakt kunnen worden) ook 7/12.

Twee goede redenen om pas uit de container te komen als de helikopter met haar busje niet meer gehaald kan worden maar in het geval ze toch als tweede container vrijkomt aan 1 fout antwoord (96% kans) genoeg heeft om te voorkomen dat de eerste container op tijd binnenkomt.

En nog maar eens herhalen, Michèle beïnvloedt met haar actie wel degelijk de kans dat de helikopter tijdig wordt gehaald. Als die kans zonder molactie 1/2 is, wordt die met de molactie 1/4.
De mol maakt het de kandidaten dus wel degelijk twee keer zo moeilijk, maar als ze het toch halen mogen ze zelf beslissen over eigen voordeel of de molkoffer eruit. De mol laat hen die keuze bij goed spel. Niet toevallig dat Michèle geen gelegenheid laat voorbij gaan om de groep fijntjes te laten weten dat zij de molkoffer nooit hadden mogen laten passeren.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #634 Gepost op: Vandaag om 10:49:01 »
Ik denk ook verder. Er werd door Gilles duidelijk gezegd dat één container open was en de tweede container ging ruim 4 minuten later open dan de eerste. Als de mol daadwerkelijk uit de container wilde komen moest die gewoon 1 of 2 keer de neus aanraken. In ieder geval vind ik Alexy en Michèle als mol hier ongeloofwaardig: ofwel niet uit de container willen geraken en hopen dat de andere kandidaten de klus wel zullen klaren of er niet in slagen 1 of 2 keer de neus aan te raken.

Je hebt een hyperfocus op opdracht 1. Probeer daar eens van los te komen & het seizoen als een geheel te beschouwen.

Michèle had duidelijk de touwtjes in handen in de container die niet open ging. Het was duidelijk zij die bepaalde wanneer ze zouden ontsnappen. Dat de productie laat zien dat Michèle de teller van 9 naar 7 brengt is een val, waar een gros aan Sarah verdenkers helaas intrappen. Wel, het is niet per se een val, maar gewoon het zoveelste tijdrek manoeuvre van mol Michèle.

Zij is echt zeer consequent in haar molstreken. Vertrouwen winnen door niet voor de persoonlijke voordelen te gaan & altijd maar tijdrekken. Goede antwoorden geven als het geen geld oplevert, foute antwoorden geven op le moment suprême. Als er pasvragen aan te pas komen, zorgen dat de grijpgrage kandidaten ter plaatse zijn en zelf je handen ervan afhouden. Ze heeft het echt geniaal gespeeld dit seizoen. En als ze het niet blijkt te zijn, een van de tofste kandidaten ooit, love her.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #635 Gepost op: Vandaag om 11:24:32 »
Ja het is prachtig te zien hoe zij volledige controle heeft en de anderen steeds de fouten laat maken. De hele serie lang al. Daar zit niets van geluk of willekeur bij, het is DE perfect uitgekiende strategie. Waardoor ze toch ook best onverdacht is gebleven tot op vorige week toe.

Haar enige smetje is dat ze zich soms verspreekt, soms blijk geeft van voorkennis. Zoals in de sloep waar het overduidelijk is dat ze kortsluiting in haar hoofd heeft omdat ze een zin begonnen is die ze per se anders wil afmaken dan ze had gedacht, want het is de letterlijke oplossing die geld oplevert. En dan zegt ze een 'one on one' met haar vriend, lol. Hoe anders is zo'n kromme zin te verklaren dan dat ze gewoon de mol is?
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Didier

• Forumlid
  • 😁😁
« Reactie #636 Gepost op: Vandaag om 11:58:48 »
Ik denk, net als de meerderheid hier, dat Michèle de mol is. En gezien de reputatie van dit forum, is die kans heel groot.
#1 Renée hater

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #637 Gepost op: Vandaag om 13:43:21 »
Nu wordt het echter getoond om haar iets minder verdacht te maken.

Sorry, maar Michele wordt echt niet onverdacht neergezet hier. Het wordt zéér nadrukkelijk getoond dat ze haar neus aanraakt nadat de eerste container weg is. Echt meerdere keren vol in beeld.

Het is misschien wel té toevallig dat ze haar neus zo vaak aanraakt net wanneer het moet, maar het is niet zo dat de montage ook maar een poging doet om dit te verbergen.
De leepste snor van het land

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #638 Gepost op: Vandaag om 13:57:57 »
Sorry, maar Michele wordt echt niet onverdacht neergezet hier. Het wordt zéér nadrukkelijk getoond dat ze haar neus aanraakt nadat de eerste container weg is. Echt meerdere keren vol in beeld.

Het is misschien wel té toevallig dat ze haar neus zo vaak aanraakt net wanneer het moet, maar het is niet zo dat de montage ook maar een poging doet om dit te verbergen.

Haar gevloek wordt ook getoond, daarover had ik het ook, waardoor de teller weer van 9 naar 7 ging.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #639 Gepost op: Vandaag om 14:20:02 »
Sarah is verdacht omdat ze opvallend vaak in de juiste positie zat waar dat Michèle steeds voortijdig uit het spel lag zoals afl. 1 Molkoffer onderscheppen, afl. 2 De trein, afl. 3 Olifanten voeren en Pasvragenloterij, afl. 4 Schatjagen in Ayutthaya, afl. 6 Pedro bevrijden. Michèle is verdacht omdat ze zichzelf of de montage haar verdacht maakt.