De teller stond inderdaad op 9.
Oh ik had idd iets van 7 in m'n hoofd. Dat maakt het wel opvallender ja. Het tijdrek-argument blijft echter gewoon relevant toch? Hoe later de eerste en ook de tweede container ontsnappen, hoe beter. Ik snap dan heel goed dat Michele misschien dacht dat ze er anders te vroeg uit zouden komen. Ze vloekt dus even een keertje zodat er weer wat ruimte is.
Ik vind het allemaal prima verklaarbaar voor een mol, zeker als je bedenkt dat het de allereerste opdracht is en de mol zeer waarschijnlijk onder hoogspanning staat om ontdekt te worden. Ik kan er best inkomen dat een andere molstrategie misschien logischer was geweest hoor, maar zou hier Michele echt nooit om afschrijven.
Ik kan mij niet voorstellen dat de mol die opdracht van de productie heeft gekregen.
Waarom niet? Een instructie als "Probeer niet als eerste te ontsnappen, en anders als tweede zo laat mogelijk" is toch perfect voorstelbaar?
Bekijk het eens uit het perspectief van de productie: die willen natuurlijk die molkoffer in het spel brengen. Daar is het seizoen omheen gebouwd. Als er alvast 1 container sowieso heel laat ontsnapt wordt die kans al veel groter. Waarom zou je dat zo raar vinden? Natuurlijk was er wel een plan B voor die molkoffer, maar idealiter komt hij hier al in het spel.
De productie heeft niet als doel om de pot zo laag mogelijk te houden he. Die willen gewoon goede TV maken. Dus ze geven de mol heus niet bij alle opdrachten perfecte voorkennis om alles maar te kunnen verpesten.