Michèle.
Slaagt erin de zwakste roeier in de drakenboot te krijgen ipv een ervaren mannelijke roeier waardoor Els 2x moet blazen en dan is het nog nipt. Met slechts 1 fout maximale impact.
Zaait twijfel bij “ik hou van roeiboten” -> “is dat dan een ja?”, maakt daar uiteindelijk verder afzwakkend “ik hou van boten” van en corrigeert de “nog nooit slecht geweest??”-twijfel van Els naar “ik heb het nog nooit slecht gedaan” bij het meisje.
Het valt op dat ze bij de keuze van de eerste 3 roeiers (“heel zeker deze twee” & “heel zeker de voorlaatste”) een goed voetje bij Els alsook een goede edit afdwingt en krijgt, om te kunnen toeslaan bij de vierde roeier, waar ze onmiddellijk het zaadje plant want we horen Els zeggen “je zou voor het meisje gaan?”.
De “reūx” uitspraak voor “roeien” gaat bij haar bij het meisje trouwens verloren, dat klinkt bij haar als het Engelse “lay” waar Google Translate dan “yæ” (slecht) van maakt. Els spreekt “reūx” wel goed uit bij de mannelijke roeier.
Meer fouten ligt ook niet zomaar voor de hand want telkens opzettelijke foute uitspraken zou allicht wel opvallen bij Els, en het leidt ook niet automatisch tot succes.
Om de gedachten te vestigen: bij een race van 750 meter is het verschil bij benadering (bron: chatGPT) tot 1,5 bootlengte (27 meter) met het frêle meisje in de boot, en ongeveer de helft als een normaal gespierde man gekozen zou worden.
Bij het samenkomen met de groep, gaat haar duim onmiddellijk mols omhoog “bij ons is het zo (als in: dik okee)”.
We zien haar ook luid en enthousiast tijdens de laatste meters van de wedstrijd.
Bij de ballonnen zorgt ze ervoor dat Sarah en Els slechts voor 150 euro spelen als er nog ongeveer 1:00 op de teller staat. Opnieuw mols om net dan wel het goede antwoord te geven.
Akkoord, ze haalt samen met Nimrod 7 ballonnen binnen. Maar ik denk niet dat je daar als mol met een gedreven speler als Nimrod heel veel kan tegenwerken zonder dat het opvalt.
Bij de tweede gouden ballon is het overduidelijk dat ze erop uit is om de anderen in beweging te krijgen door te vroeg te vertrekken (terwijl het de bedoeling was om zich te verstoppen achter Nimrod) om te prikken wat uiteraard ook lukt. Heel merkwaardig dat ze zo ver staat als het je tactiek is om de ballon te prikken, als kandidaat bekeken dan. De tactiek is nog voor de tweede ronde al besproken want je hoort haar zeggen “700 euro dus wij mogen (prikken) .. maar ik zou toch nog onze tactiek doen”. Ze was er dus altijd op uit om in de tweede ronde toe te slaan.
Andere molverdachten heb ik momenteel niet.