Poll

Wie is de Mol?

Alexy
7 (6.5%)
Hilde
13 (12%)
Michèle
37 (34.3%)
Nimrod
3 (2.8%)
Pedro
18 (16.7%)
Sarah
30 (27.8%)

Totaal aantal stemmen: 108

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 15312 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #240 Gepost op: Gisteren om 23:30:16 »
Voor nu ga ik voor Sarah nu mijn wensmol Els eruit is :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #241 Gepost op: Vandaag om 00:31:41 »
Het is Hilde.
Ze hebben het met haar aangedurft. Top!

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: Vandaag om 08:35:27 »
Ik ga maar voor mijn wensmol: Hilde. Zou geweldig zijn!
Maar eerlijk is eerlijk: Sterke argumenten heb ik nog niet..

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: Vandaag om 10:13:23 »
Michèle.
Slaagt erin de zwakste roeier in de drakenboot te krijgen ipv een ervaren mannelijke roeier waardoor Els 2x moet blazen en dan is het nog nipt. Met slechts 1 fout maximale impact.
Zaait twijfel bij “ik hou van roeiboten” -> “is dat dan een ja?”, maakt daar uiteindelijk verder afzwakkend “ik hou van boten” van en corrigeert de “nog nooit slecht geweest??”-twijfel van Els naar “ik heb het nog nooit slecht gedaan” bij het meisje.
Het valt op dat ze bij de keuze van de eerste 3 roeiers (“heel zeker deze twee” & “heel zeker de voorlaatste”) een goed voetje bij Els alsook een goede edit afdwingt en krijgt, om te kunnen toeslaan bij de vierde roeier, waar ze onmiddellijk het zaadje plant want we horen Els zeggen “je zou voor het meisje gaan?”.
De “reūx” uitspraak voor “roeien” gaat bij haar bij het meisje trouwens verloren, dat klinkt bij haar als het Engelse “lay” waar Google Translate dan “yæ” (slecht) van maakt. Els spreekt “reūx” wel goed uit bij de mannelijke roeier.
Meer fouten ligt ook niet zomaar voor de hand want telkens opzettelijke foute uitspraken zou allicht wel opvallen bij Els, en het leidt ook niet automatisch tot succes.
Om de gedachten te vestigen: bij een race van 750 meter is het verschil bij benadering (bron: chatGPT) tot 1,5 bootlengte (27 meter) met het frêle meisje in de boot, en ongeveer de helft als een normaal gespierde man gekozen zou worden.
Bij het samenkomen met de groep, gaat haar duim onmiddellijk mols omhoog “bij ons is het zo (als in: dik okee)”.
We zien haar ook luid en enthousiast tijdens de laatste meters van de wedstrijd.

Bij de ballonnen zorgt ze ervoor dat Sarah en Els slechts voor 150 euro spelen als er nog ongeveer 1:00 op de teller staat. Opnieuw mols om net dan wel het goede antwoord te geven.
Akkoord, ze haalt samen met Nimrod 7 ballonnen binnen. Maar ik denk niet dat je daar als mol met een gedreven speler als Nimrod heel veel kan tegenwerken zonder dat het opvalt.
Bij de tweede gouden ballon is het overduidelijk dat ze erop uit is om de anderen in beweging te krijgen door te vroeg te vertrekken (terwijl het de bedoeling was om zich te verstoppen achter Nimrod) om te prikken wat uiteraard ook lukt. Heel merkwaardig dat ze zo ver staat als het je tactiek is om de ballon te prikken, als kandidaat bekeken dan. De tactiek is nog voor de tweede ronde al besproken want je hoort haar zeggen “700 euro dus wij mogen (prikken) .. maar ik zou toch nog onze tactiek doen”. Ze was er dus altijd op uit om in de tweede ronde toe te slaan.

Andere molverdachten heb ik momenteel niet.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #244 Gepost op: Vandaag om 13:26:01 »
“700 euro dus wij mogen (prikken) .. maar ik zou toch nog onze tactiek doen”. Ze was er dus altijd op uit om in de tweede ronde toe te slaan.

Andere molverdachten heb ik momenteel niet.
Dat was een hele sterke ja. Beetje geld verdienen en daarmee verkopen dat je de rest van de opdracht om zeep helpt; een hele ronde geld verdienen weg.

Andere molverdachten heb ik ook niet. Maar da's eigenlijk al zo van voor de serie begon ::rofl::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #245 Gepost op: Vandaag om 16:18:26 »
Pedro en Michèle blijven mijn hoofdverdachten maar bij beiden zit iets me niet lekker. Bij Pedro is dat de veelbesproken onlogische molpositie als schatbewaarder en Michèle voelt als een te voor de hand liggende keuze die ook nog af en toe extra verdacht wordt gemaakt.

Ik doe nog een rondje Pedro maar gerust ben ik er niet op. ;)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #246 Gepost op: Vandaag om 16:54:41 »
Ik blijf bij Alexy, maar ik heb grote vraagtekens. Waarom de wellness als je als mol in de drakentoren wil saboteren? Waarom op Nimrod willen gokken (wat klopte) met risico op geld in de pot? Aan de andere kant: uiteindelijk zijn dit soort opdrachten niet echt gelukt. Dat moet een reden hebben.  ;D

Voor Hilde heb ik een blinde vlek, maar zou het dan toch? Ik ga wat beter op haar letten in afl. 5.  ;D

Pedro en Michèle zouden voor mij ook nog kunnen, maar bij hen zie ik - naast de verdachte zaken - ook dingen die ik onlogisch vind voor een mol. Ze zakken daarom bij mij een beetje weg.

Sarah en Nimrod heb ik afgestreept.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)