Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Schatjagen in Ayutthaya  (gelezen 3318 keer)

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Schatjagen in Ayutthaya
« Reactie #20 Gepost op: 14-04-2025, 08:43:34 »
Als ze de juiste kist kiezen, krijgen ze allebei 1 pasvraag…
Ja dat hoorde ik ook toen ze bij Pedro stonden. Was dat vooraf ook gezegd?
Want dan snapte ik niet waarom ze zo graag zelf naar Pedro wilde

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 14-04-2025, 09:02:36 »
Ik vond op zich de uitleg van Lieven wel interessant in Café De Mol: Pedro die als Mol de vrijstelling niet nodig heeft, en hem weggooit. In geen enkele kist zit een vrijstelling.
Ik zou het wel een erg leuke Molactie vinden, ik hoop bijna dat het waar is. ;D

Ik zou het dan eerder een zeer laffe molactie vinden. Op je dooie gemak saboteren zonder dat dat controleerbaar is.
Dan voelt het meer als dat de productie vindt dat er teveel geld verdiend wordt.
Dus ik hoop dat echt niet.

Ik vind zelf Hilde hier het meest verdacht doordat zij na de eerste ronde al aangaf dat ze al wilde prikken, waardoor het voor de anderen nog makkelijker werd om te prikken na de tweede ronde. En daar deed zij niks, wetende dat iemand dat ging doen. Bij toch niet kon ze alsnog zelf prikken

Maar na de trein opdracht heb ik haar afgeschreven.
Hoop niet dat dit net zoiets is als Comfort die heel veel geld binnenhaalde bij de leger oefening waar ze makkelijk net te laat binnen had kunnen komen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #22 Gepost op: 14-04-2025, 11:22:50 »
We hebben hem de vrijstelling uit de middelste kist zien halen, dus waar is het niet.
Maar dat zien we nu juist niet, dat was juist zo opvallend. Gilles doet de kist niet open om daar de vrijstelling te laten zien maar loopt heel bewust juist weg na zijn concluderende opmerkingen, de dames meenemend.... die zijn dan weg en dan pas zien we Pedro van zijn stoel opkomen en de kist openmaken. Het camerabeeld toont niet dat het ding er dan inzit. Het volgende shot is dat hij de vrijstelling pakt. Dat staat allemaal volkomen los van elkaar, er is dus geen bevestiging van de dames geweest wat je toch zou verwachten. Nou denk ik zelf niet dat Pedro de mol is maar opvallend was het wel.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #23 Gepost op: 14-04-2025, 12:36:25 »
Hilde:
Bij het ballonnenprikken zaaide ze wantrouwen in ronde 1, vlak voor de prik 10 seconden.
Op hetzelfde moment in ronde twee zegt ze dat Michèle haar voeten naast elkaar moet zetten.

Twee keer op het juiste moment wantrouwen zaaien.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #24 Gepost op: 14-04-2025, 22:07:40 »
Zitten ze in Ayutthaya, gaan ze met ballonnenhoeden prikken... Vond ik wat minder.

Dan was de opdracht met Het Blauwe Mannetje (WIDM 2007) een stuk legendarischer!

En de bijbehorende tekening van Vriendlief!

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #25 Gepost op: 14-04-2025, 23:20:05 »
Ik vond op zich de uitleg van Lieven wel interessant in Café De Mol: Pedro die als Mol de vrijstelling niet nodig heeft, en hem weggooit. In geen enkele kist zit een vrijstelling.
Ik zou het wel een erg leuke Molactie vinden, ik hoop bijna dat het waar is. ;D
Kom op zeg! Waar zitten we dan naar te kijken? Je moet de makers toch wat meer krediet geven.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #26 Gepost op: 15-04-2025, 10:45:38 »
Dan was de opdracht met Het Blauwe Mannetje (WIDM 2007) een stuk legendarischer!
Legendarisch ja "maar dat KAN helemaal niet", ik hoor het Inge nog roepen. En die hilarische meid die al afging voor ze ook maar het eerste paadje afging, terwijl notabene ervoor iemand zat die al door had gegeven dat dat niet kon hahaha.... hoe heet ze ook alweer?

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 15-04-2025, 11:05:18 »
Ik blijf vaak horen dat Pedro verdacht is door zich altijd in de beste posities te wringen. Wel hier komt hij dus in de allerslechtste positie als mol.
Afgezien van al dan niet liegen over de koffers heeft hij niets in de hand en statistisch gezien het nadeel. En afwezig in het eerste deel van de opdracht.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 15-04-2025, 11:16:55 »
Ja, Pedro is niet voor niets gekelderd in de poll hier.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #29 Gepost op: 15-04-2025, 11:33:54 »
Nadja! Die kwam toen in het Jubileumseizoen nog een keer terug. Lachen was dat.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #30 Gepost op: 16-04-2025, 01:04:50 »
Dat gezaag van Nimrod komt me de strot uit! Het is onnatuurlijk braaf! Niemand was ooit zo braaf in de mol. Wat een labrador is die Nimrod. Ideale schoonzoon volgens Hilde.

Als er nou iemand een dekmantel heeft dan is het Nimrod. Hilde speelt het spel beter, maar zij is wel behoorlijk slim. Nimrod is veel sneakiër, maar stuurt heel zachtjes de verkeerde kant op.

Als voorzichtige mol hoef je niet te pushen zoals Hilde tot twee keer toe deed, je kan meepraten maar wachten op de derde ronde als het nodig is.
Nimrod is in de groep de onschuld zelve, maar bij het overleg met Michèle zei toch hele andere dingen. Zou hij te goed op de achtergrond blijven dat ze dit overleg met Michèle er in gestopt hebben.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2025, 13:22:47 door foxhunter »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #31 Gepost op: 16-04-2025, 15:16:06 »
Nee tuurlijk niet, en ik ken uit het verleden van DeMol ook wel andere zeer vrome spelers gelijkend aan Nimrod.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #32 Gepost op: 16-04-2025, 23:29:17 »
Ik blijf vaak horen dat Pedro verdacht is door zich altijd in de beste posities te wringen. Wel hier komt hij dus in de allerslechtste positie als mol.
Afgezien van al dan niet liegen over de koffers heeft hij niets in de hand en statistisch gezien het nadeel. En afwezig in het eerste deel van de opdracht.

Daphne opperde een interessant idee in Café de Mol toen ze samen met Lieven zat te filosoferen: dubbele bodem in de kistjes met de vrijstelling. De mol stopt de vrijstelling in een kistje en legt daar gewoon een kopie van de bodem overheen. Kopie (houten plankje of zo) past makkelijk in de molkoffer en dan liegt Gilles dus niet als hij zegt dat de vrijstelling in een van de kistjes zit. Welke kistje er ook door Sarah en Els ook opengemaakt zou worden: ze nemen alleen waar dat deze leeg. Als mol zou Pedro dit zo gedaan kunnen hebben, want hij had dan alle tijd om dit in afzondering van de de anderen te doen. Als je het shot bekijkt, nadat Els en Sarah teleurgesteld met hun rug naar de kistjes toe ervan weglopen, dan zie je in een uitgezoomd beeld Pedro naar het middelste kistje lopen. Vervolgens alleen een close-up dat de hand van Pedro de vrijstelling uit het kistje haalt. Maar wie zegt mij: 1) dat het 't middelste kistje is in de cluse-up en 2) dat Pedro niet eerst even die dubbele bodem eruit haalt, maar dat dat vanzelfsprekend niet in de montage zit.

Punt is wel dat we tot nu wel alle molkofferstrucs in beeld hebben gezien, maar volgens mij is dat nergens expliciet gezegd dat dat altijd zo zou zijn.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2025, 23:31:51 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 16-04-2025, 23:34:22 »
Werd er ergens in een vorige aflevering niet gezegd dat er maar 1x een molkoffertruc mocht zijn per aflevering? Dan zou het dus niet kunnen,  want er was al een truc bij de dansers.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #34 Gepost op: 17-04-2025, 00:01:52 »
Het enige wat vereist was volgens mij dat alle items in de molkoffer moesten passen, maar weet niet zeker of er inderdaad ook gesproken is over een limiet van max. 1 fake-item per aflevering.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2025, 00:04:04 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 17-04-2025, 00:37:03 »
Is gemeld 1x per aflevering. Zit niet in de uitzendingen, maar hebben ze vanuit de productie wel laten weten in een achter de schermen podcast.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #36 Gepost op: 17-04-2025, 08:41:51 »
Er waren èn extra letters voor in de drakentoren, èn wisselgeld in de trein, in 1 aflevering. Dus alle items zijn er per opdracht, maar kiest de mol er 1 per aflevering? Dat wist ik niet…

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 17-04-2025, 09:34:42 »
Er waren èn extra letters voor in de drakentoren, èn wisselgeld in de trein, in 1 aflevering. Dus alle items zijn er per opdracht, maar kiest de mol er 1 per aflevering? Dat wist ik niet…
Er gaan geen sabotages zijn die pas achteraf uitkomen. Het gebruik van de molkoffer is altijd getoond en is 1x per aflevering.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #38 Gepost op: 17-04-2025, 11:14:07 »
Als je het shot bekijkt, nadat Els en Sarah teleurgesteld met hun rug naar de kistjes toe ervan weglopen, dan zie je in een uitgezoomd beeld Pedro naar het middelste kistje lopen. Vervolgens alleen een close-up dat de hand van Pedro de vrijstelling uit het kistje haalt.
Klopt, dat zei ik ook al. Dit zou wel een makkelijke molactie geweest zijn want Pedro was afgezonderd. Maar je gaat toch denken, de mol moet elke opdracht afgezonderd zijn om even iets uit te halen. Dat gaat toch een keer opvallen.... zeker omdat de kandidaten er allemaal rekening mee gaan houden dus die zijn extra gefocused, juist op stille momenten. Zal me niks verbazen als op het einde blijkt dat een of andere kandidaat daardoor de mol in het vizier kreeg en zo het spel wint. Een beetje zoals Nikkie die achterom keek en Jeroen zag.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #39 Gepost op: 17-04-2025, 17:14:13 »
Stel er zijn 20 ballonnen. En de mol zit niet in het spel. En ze raden alle steden a 300 euro per stuk. Dan kon er zomaar even 20 x 300 euro is 6000 euro verdiend worden. Hier laat de mol zijn neus wel zien.