Auteur Topic: Woonplaats en beroep van de mol  (gelezen 377 keer)

Offline MarcH

• Forumlid
Woonplaats en beroep van de mol
« Gepost op: 30-03-2025, 04:44:48 »
Quasi alle mollen wonen binnen een straal van ca 60km van Vivoorde.
Voornamelijk in de regio Brussel-Antwerpen.
Hiermee zouden dan de 2 kandidaten van West-Vlaanderen en de 2 van Limburg kunnen wegvallen

Na Gilles van Bouwel, werkte geen enkele mol in de privé-economie
Het waren leraren, studenten, politie, opvoeder, enz..Spoedarts Elisabet werd reservemol na het terugtrekken van mol Philippe.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 05:14:34 door MarcH »

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Woonplaats en beroep van de mol
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2025, 09:07:13 »
Dat was uma.

Elisabeth werd ter plaatse gekozen
klaar voor de strijd

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2025, 10:57:36 »
Ah neen, da’s niet eerlijk hé! Ik protesteer! Als dat een criterium is kan ik nooit de Mol worden. ::rofl::  Ik woon ook niet in een straal van 60 km rond Vilvoorde.

Maar ik snap wel wat de topicstarter wil aantonen. Het is wel een wankele basis om op die manier mensen (de Limburgers en West-Vlamingen) als potentiële Mol uit te sluiten, maar dat is mijn visie.

Offline MarcH

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2025, 13:37:00 »
Wat de afstand betreft, vermoed ik dat bij de voorbereiding veel gependeld moet worden. Financiële en praktische redeen dus + het netwerk van Play 4 dat wellicht binnen die straal kan liggen.
Wat beroep betreft: voor carrière in privésector zou ik dit niet graag op mijn CV hebben staan. Evenmin als zelfstandige. Ambtenaren hoeven zich hier allicht minder zorgen over te maken. Deze laatsten+studenten kunnen misschien ook makkelijker tijd hiervoor vrij maken.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2025, 14:01:11 »
Ze spelen ook wel een beetje met de beroepen om het wat interessanter te maken of duidelijker onderscheid te maken tussen de kandidaten. Uma werd neergezet als leerkracht Godsdienst, terwijl ze voornamelijk een ander vak gaf en was nog lerende voor godsdienst wat ze erbij zou doen. Al zal de sector vaak wel aardig kloppen.

Ik denk in ieder geval niet de mol bewust gekozen word op basis van beroep. Er werken nou eenmaal ook heel veel mensen in de publieke sector, dus niet gek dat dit bij de mollen ook veel naar voren komt. Misschien bovengemiddeld, maar ik denk niet dat het een bewuste keuze is.

Qua afstand beetje hetzelfde verhaal, maar Vilvoorde ligt ook lekker centraal in Vlaanderen en met een straal van 60km heb je een behoorlijk deel gedekt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Frans de Basserode

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2025, 14:59:46 »
Ik denk dat relatie ook belangrijk is. Veel mollen waren single en konden daardoor makkelijk naar Vilvoorde om voor te bereiden.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2025, 18:34:42 »
Wat hebben de makers het bij WIDM dan makkelijk. Het gros van hun kandidaten komt uit Amsterdam.

Een grotere vijver om uit te vissen.....:)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2025, 20:01:13 »
Als je thuis kunt werken anno 2025 kun je je ongetwijfeld ook voorbereiden op De Mol zonder daar grote afstanden voor af te hoeven leggen. Ik neem aan dat de meeste voorbereidingen mondeling zijn.