Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Explosieve sprong  (gelezen 2018 keer)

Online Betonmol

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Explosieve sprong
« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 09:21:30 »
De manier waarop Michèle dat paintball geweer vasthield... Geen kandidaat die dat kon zien maar het moest wel in beeld komen. Ze lijkt wel heel opzettelijk ver naar boven te mikken.
Dat zie je nota bene ook aan het muurtje waarop quasi geen enkele verfspat te zien is.
Ze schiet er gewoon opzettelijk naast.

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: Gisteren om 14:13:28 »
Ik denk dat je als mol beter bij de paintballspringers zit dan de parachutisten.
Hier is waarom:

Bij de paintballspringers heb je invloed over alle kandidaten. Hoe meer vragen ze krijgen, hoe groter de kans op fouten bij meerdere kandidaten, waardoor de proef bijna sowieso mislukt.
Bij de parachutisten heeft de mol geen invloed op het aantal vragen dat hij en de andere kandidaten gaan voorgeschoteld krijgen. Voor hetzelfde geld schieten de kandidaten bij de paintballspringers telkens bij vraag 1 of 2 in de roos. In dit geval zouden de kandidaten dan alles juist hebben beantwoord, inclusief de mol. De eerste fout bij de parachutisten werd nu pas bij vraag 3 gemaakt (gewicht broer van Nimrod).
Wanneer alle kandidaten zeker zijn dat ze alles juist hebben, omdat de eerste vragen eenvoudig waren, dan wordt het wel heel moeilijk mollen voor de mol: je hebt als mol zelf geen fouten gemaakt, want je plande dit pas te doen bij vraag 3, maar na vraag 2 ging de parachute al open. Je kan niet zeggen tegen de groep dat je twijfelt, want dan laten ze je niet drukken. Alle kandidaten zijn immers zeker van hun twee vragen. Zeggen dat je zeker bent dat je alles juist hebt, drukken en dan toch twijfelen en een andere draad kiezen: megagigaverdacht. Dus je kan bijna niet anders dan de proef juist doen en 5000€ binnen te halen.
I was blind but now I can see

Online Betonmol

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: Gisteren om 14:31:04 »
Ik denk dat je als mol beter bij de paintballspringers zit dan de parachutisten.
Hier is waarom:

Bij de paintballspringers heb je invloed over alle kandidaten. Hoe meer vragen ze krijgen, hoe groter de kans op fouten bij meerdere kandidaten, waardoor de proef bijna sowieso mislukt.
Bij de parachutisten heeft de mol geen invloed op het aantal vragen dat hij en de andere kandidaten gaan voorgeschoteld krijgen. Voor hetzelfde geld schieten de kandidaten bij de paintballspringers telkens bij vraag 1 of 2 in de roos. In dit geval zouden de kandidaten dan alles juist hebben beantwoord, inclusief de mol. De eerste fout bij de parachutisten werd nu pas bij vraag 3 gemaakt (gewicht broer van Nimrod).
Wanneer alle kandidaten zeker zijn dat ze alles juist hebben, omdat de eerste vragen eenvoudig waren, dan wordt het wel heel moeilijk mollen voor de mol: je hebt als mol zelf geen fouten gemaakt, want je plande dit pas te doen bij vraag 3, maar na vraag 2 ging de parachute al open. Je kan niet zeggen tegen de groep dat je twijfelt, want dan laten ze je niet drukken. Alle kandidaten zijn immers zeker van hun twee vragen. Zeggen dat je zeker bent dat je alles juist hebt, drukken en dan toch twijfelen en een andere draad kiezen: megagigaverdacht. Dus je kan bijna niet anders dan de proef juist doen en 5000€ binnen te halen.
Alexy lijkt me wel de enige die doorduwt om te springen. Michèle krijgt uiteindelijk het 'springen' cadeau van Hilde.
Sarah en Nimrod staan als eersten het springen af.
Een mol met voorkennis zie ik niet echt doorduwen voor de één of de andere rol.
De opdracht leek me gewoon heel makkelijk saboteerbaar vanuit eender welke rol.

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: Gisteren om 15:47:42 »
Wat ik me zit af te vragen bij de paintball springers: Alexy houdt eerst de schietschijf omhoog, daar Michèle. Bij haar blijft die schijf niet zitten terwijl Alexy daar minder moeite mee had. Kan die stok gesaboteerd zijn (denk dan bijvoorbeeld aan stukje eraf breken of veertje kapotmaken)?.

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: Gisteren om 18:14:23 »
Hier had ik ook nog aan gedacht. Maar bij Alexy valt het ook wel (minstens 1 keer) naar beneden. En Alexy staat samen met Nimrod ver onderaan mijn verdachtenlijst.
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #25 Gepost op: Gisteren om 18:53:22 »
De stok had bovenaan een smal en een breed stuk, waar tussen je de schijf moet zetten. Als je de schijf erop zet en de stok iets naar voren laat leunen, dan is breed aan de voorkant richting de schutter stabieler, dan smal aan de voorkant.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: Gisteren om 18:53:56 »
Volgens mij zit de mol wel bij het schieten.
Je wil als productie toch niet riskeren dat hier twee tryhard kandidaten komen die de hele opdracht verpesten door heel snel raak te schieten. Waardoor de parachutes allemaal al open gaan tussen vraag 3 en 5. Je hebt geen leuke beelden meer en heel weinig spanning voor de bomproef.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: Gisteren om 18:59:09 »
Het is idd onmols dat Sarah alles juist heeft, maar het is mols dat ze dan Nimrod eerst laat gaan en Sarah niet.

Is juist exact wat ik verwacht dat de kandidatengroep beslist. De persoon die 4 vragen heeft en toch een beetje twijfelt laten gaan in plaats van de één van de 2 die acht vragen heeft maar ook beiden zeggen dat er iets fout kan zijn.

Gaan ze tegen de mol zeggen, die die en die hebben een fout of gaan ze zeggen als het scherm rood is moet jij sturen dat ze toch dat rood doorgeven. Ik weet wel wat het eerlijkst is voor de kandidaten.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: Gisteren om 22:53:10 »
Volgens mij zit de mol wel bij het schieten.
Je wil als productie toch niet riskeren dat hier twee tryhard kandidaten komen die de hele opdracht verpesten door heel snel raak te schieten. Waardoor de parachutes allemaal al open gaan tussen vraag 3 en 5. Je hebt geen leuke beelden meer en heel weinig spanning voor de bomproef.

Ik heb wel eens begrepen dat dit soort dingen altijd getest worden van tevoren. Het kan best zijn dat ze tegen de mol gezegd hebben 'de kans dat je tot vraag 5/6 komt is groot, dus zorg dat je daarvoor een fout hebt (o.i.d.).
Als je als mol bij het schieten zit en de kandidaten die sprongen hebben alles goed kun je op geen enkele manier meer saboteren en wordt zeker het geld verdiend. Ik vind zelf het trampolinespringen en het alle vragen goed beantwoorden in de lucht beiden onmols.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: Vandaag om 11:05:37 »
Voor beide groepjes valt wel iets te zeggen voor een mol.

Wat misschien belangrijk is om mee te nemen.  Als je als mol al verdacht wordt in de groep, dan kan je beter niet bij het parachutespringen gaan. Want dan gaan mensen je liever toch niet laten gaan. Plus het valt erg op als je een foutje hebt gemaakt, zeker als je al verdacht wordt. Bij het paintballen ben je veel onverdachter.

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #30 Gepost op: Vandaag om 11:24:57 »
Afgezien van de opdracht, wat waren die 3-d geprinte poppetjes met ingebouwde telefoon ontzettend leuk  ;D

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: Vandaag om 11:26:22 »
Bij het paintballen heb je wel controle over het aantal vragen die juist moeten zijn, maar als iedereen alles juist heeft ben je er niks mee.
De enige manier om de bom laten af te gaan is of zelf een fout maken, of twijfelen aan je antwoorden zodat je aan de beurt komt. Je wacht best ook even af hoe de anderen hun resultaat inschatten.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: Vandaag om 11:26:51 »
Ik heb die beelden van Alexy en Michèle nog eens gezien en Michèle wist snel raak te schieten wat je niet mols kunt noemen. Alexy had nadien ook mogelijkheden genoeg om raak te schieten maar lukte dat niet. Het is inderdaad niet gemakkelijk om dat bord te houden en het feit dat zoveel nadruk wordt gelegd op die twee doet mij denken dat de mol bij de parachutespringers zat en liefst bij de laatste 2 (Sarah en Pedro).  Als de mol daar zit kan die te horen krijgen of één van de vorige springers al dan niet een fout heeft gemaakt. Heeft geen van beide een fout gemaakt, antwoord dan fout en zorgt dat je de draad mag laten doorknippen. Heeft er iemand een fout gemaakt, zorg er dan voor dat die kandidaat (Nimrod) de draad laat doorknippen.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 11:34:21 door Luc »

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: Vandaag om 11:29:40 »
Bij het paintballen heb je wel controle over het aantal vragen die juist moeten zijn, maar als iedereen alles juist heeft ben je er niks mee.
De enige manier om de bom laten af te gaan is of zelf een fout maken, of twijfelen aan je antwoorden zodat je aan de beurt komt. Je wacht best ook even af hoe de anderen hun resultaat inschatten.

Dat is toch goed, als alle kandidaten alles juist hebben verdienen ze toch die €5000 euro. De mol moet dat dan toch niet meer proberen afpakken.
De mol maakt het gewoon moeilijker doordat er meer vragen komen en door te sturen moest een kandidaat twijfelen.

Volgens jou gaat de mol opzettelijk een vraag fout hebben en dan als derde? Dan heeft de opdracht toch nooit kans op slagen.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: Vandaag om 11:33:07 »
Natuurlijk moest die bom afgaan (al dan niet met de hulp van de mol) anders kregen wij geen leuke TV. Bij zo'n proef is de bom altijd afgegaan (zie maar de vorige reeksen).

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: Vandaag om 11:35:46 »
Nee, dat moest niet.
Maar de kans is wel heel groot als er twee zijn die 8 vragen moeten beantwoorden doordat de mol bij het schieten zit.
Nimrod had zelfs al een fout bij 4 vragen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #36 Gepost op: Vandaag om 11:46:58 »
Ik heb die beelden van Alexy en Michèle nog eens gezien en Michèle wist snel raak te schieten wat je niet mols kunt noemen. Alexy had nadien ook mogelijkheden genoeg om raak te schieten maar lukte dat niet. Het is inderdaad niet gemakkelijk om dat bord te houden en het feit dat zoveel nadruk wordt gelegd op die twee doet mij denken dat de mol bij de parachutespringers zat en liefst bij de laatste 2 (Sarah en Pedro).  Als de mol daar zit kan die te horen krijgen of één van de vorige springers al dan niet een fout heeft gemaakt. Heeft geen van beide een fout gemaakt, antwoord dan fout en zorgt dat je de draad mag laten doorknippen. Heeft er iemand een fout gemaakt, zorg er dan voor dat die kandidaat (Nimrod) de draad laat doorknippen.
This makes sense.