Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah  (gelezen 12774 keer)

Offline Luc

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah
« Reactie #160 Gepost op: Gisteren om 21:27:37 »
Wat ik vooral verdacht vind is dat Sarah zo dichtbij was alsof ze dat voordien heeft ingestudeerd.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: Gisteren om 21:45:52 »
Alsof een kandidaat in deze opdracht 150 wil verdienen terwijl ze langer naar de handschriften zou kunnen kijken.

Ondanks dat t handschrift misleiding zou kunnen zijn

Dit past totaal niet in het profiel van Sarah die altijd voor eigen gewin gaat. Die koopt zelfs een pasvraag even later voor 2000 euro

150 .. serieus.. elke kandidaat vlak voor de finale zou dat wegspelen

Dit is een goedkope afleidingsmanoeuvre van de mol en iedereen trapt erin.

“Want de mol zou alles wegspelen”

Juist niet! Elke kandidaat zou t juist wegspelen omdat het niks is 150.. niks. En je kan het handschrift zien van de mol op dat moment. Voor niks!

En ze zitten niet als wij voor de tv te beredeneren dat het handschrift waarschijnlijk niet te achterhalen is.

Je zit daar als kandidaat.. in the moment.. je moet daar een beslissing maken.. vlak voor de finale.

Dan kijk je voor 500.. hell ik zou kijken voor 2000

En dan de onschuld spelen achteraf en smoesjes verzinnen. Je wil als kandidaat toch juist verdacht worden?
Ze doet precies t tegenovergestelde

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: Gisteren om 21:55:43 »
Die proef van Senne was 800 op 6000. Dat is wel een nuanceverschil met deze proef, die maar om 500 ging en waar geen enkele kandidaat het raar zou vinden als Sarah deze allemaal had weggespeeld. Dit is echt geen moment meer om vertrouwen te winnen en 150 euro is ook niks uiteindelijk. Dit gaat zeker niet op vraag zijn van de productie. Kan natuurlijk haar eigen insteek zijn. Het zijn niet de soort molacties waar ik laaiend enthousiast van wordt.
Ik snap je wel en mijn Sarah-tunnel is vrij instabiel. 

Maar ik snap niet waarom je dan wel enthousiast zou worden van Michele als mol. Die zowel bij de fruitwandeling als de laatste opdracht in aflevering 6 vrij overdreven acteert. En ook ietwat geluk heeft dat anderen steeds voor het eigen voordeel gaan.

De leepste snor van het land

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: Gisteren om 22:04:29 »
Ik snap je wel en mijn Sarah-tunnel is vrij instabiel. 

Maar ik snap niet waarom je dan wel enthousiast zou worden van Michele als mol. Die zowel bij de fruitwandeling als de laatste opdracht in aflevering 6 vrij overdreven acteert. En ook ietwat geluk heeft dat anderen steeds voor het eigen voordeel gaan.

Ik hou wel van de brutaliteit. Daarnaast vind ik dat Michèle de enige is die nog geen al te grote kandidatenacties op de kerfstok heeft en voor mij de enige logische mol nog. Ik reken hierbij niet het feit dat je eens ergens niet bij bent, dat kan gebeuren. Puur qua daden als het erop aankomt. Ik zou er ook niet van versteld staan als het Sarah is hoor, maar dan gaan ze nog een heleboel moeten uitleggen in aflevering 9 en ga ik wellicht meer het gevoel hebben dat de productie de mol was dit jaar, en dat vind ik niet zo fijn. We zullen zien. De mannen zijn wel echt uitgesloten.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: Gisteren om 22:27:31 »
Wat ik vooral verdacht vind is dat Sarah zo dichtbij was alsof ze dat voordien heeft ingestudeerd.

Zoals ik al eerder opmerkte, kan je bij zo'n kom soep natuurlijk vooraf heel goed uitrekenen hoeveel volle eetlepels overeenkomt met 200 gram.
Dus hoefde ze alleen maar precies zoveel keer een lepel soep te nemen om te 'winnen'.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: Gisteren om 22:34:37 »
Velen die Michèle als mol hebben gaan af op de vele malen die ze verdacht in beeld kwam en dat begon al bij die noedels.
Het kan eens gebeuren dat openbaar gemold moet worden, maar meestal gaat het anders. Voorbeeldje: Michèle superverdacht omdat ze die schietschijf niet stabiel kon houden bij het trampolinespringen. Maar evengoed heeft mol Alexy er een stukje afgebroken zodat het ding niet kon blijven zitten. Resultaat: Michèle verdacht, Alexy deed het goed.

Bij de golf net zo, Michèle schiet slecht, roept foute antwoorden en kan net niet putten. Sarah kan de knop van porto niet ingedrukt houden, waardoor geen of minder info doorkomt.
Bij de olifanten net zo, Michèle wisselt bordjes van fout naar fout, er wordt nadruk gelegd op dat er veel tijd verloren ging tussen Els en Mich/Hilde, maar Sarah kan de tijd beheersen (Alexy ook trouwens) en zorgen dat ze nooit met alle meloenen op tijd bij de olifanten konden zijn.

Daarom verdenk ik eerder Sarah dan Michèle.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: Gisteren om 22:38:12 »
Dat is toch wel heel lomp als mol, je speelt je in de kijker bij de kandidaten en ook bij het publiek.
Je brengt sowieso €500 euro in de pot dus speel dat dan ten minste volledig weg.

Het feit dat je ook de kandidaten geen enkele kans geeft stoort me enorm. Zelfde als bij de parachutesprong, Sarah ging hier volgens velen sowieso de proef doen mislukken.
Toont geen enkel respect voor de kandidaten en de kijkers, het is een pure tijdsverspilling en we zitten dan te kijken naar een volledig gescript deel van het programma. Proeven met 0% slaagkans voor de kandidaten kunnen echt niet in mijn ogen.

Daarom kies ik voor de simpele optie, Sarah is gewoon kandidaat en iemand anders is de mol.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: Gisteren om 22:50:22 »
Dat rode scherm van Comfort twee jaar geleden was nog veel discutabeler.
De andere kandidaten hadden ook de kans gehad om het handschrift van de mol te zien.

Michèle wordt te verdacht neergezet of wil zich duidelijk verdacht maken zoals bij het golfen, de bal op 30cm misslaan. Sarah staat vaker op de juiste posities (maar niet altijd), te beginnen met de eerste opdracht in de containers en maakt zich niet verdacht tegenover de andere kandidaten, de zin "Steek het niet op mij" na de bevrijding van Pedro is veelzeggend. Terwijl gewone kandidaten juist verdacht willen zijn.

Offline mocemole

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: Gisteren om 22:53:46 »
Dat is toch wel heel lomp als mol, je speelt je in de kijker bij de kandidaten en ook bij het publiek.
Je brengt sowieso €500 euro in de pot dus speel dat dan ten minste volledig weg.

Het feit dat je ook de kandidaten geen enkele kans geeft stoort me enorm. Zelfde als bij de parachutesprong, Sarah ging hier volgens velen sowieso de proef doen mislukken.
Toont geen enkel respect voor de kandidaten en de kijkers, het is een pure tijdsverspilling en we zitten dan te kijken naar een volledig gescript deel van het programma. Proeven met 0% slaagkans voor de kandidaten kunnen echt niet in mijn ogen.

Daarom kies ik voor de simpele optie, Sarah is gewoon kandidaat en iemand anders is de mol.
Er is toch wel een kans op slagen voor de kandidaten? Als iedereen zijn vragen juist beantwoordt gaat die bom niet af.
Natuurlijk heeft de mol geoefend op het eten om zo dicht mogelijk bij de 200 te komen. Is dat gescript? Goed voorbeeld hier is in Arizona, waar de mol had geoefend met het zo dicht mogelijk schuiven met de glazen bij de schietopdracht. Maar pech had dat een kandidaat het beter deed.
Een aantal opdrachten worden getest, want het moet haalbaar zijn voor de kandidaten.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #169 Gepost op: Gisteren om 22:57:18 »
de zin "Steek het niet op mij" na de bevrijding van Pedro is veelzeggend. Terwijl gewone kandidaten juist verdacht willen zijn.

Dit. En dit doet ze bij alles.

Zij is de enige die onverdacht wil overkomen. Bij alles. En dat klopt niet als ze kandidaat zou zijn

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: Gisteren om 23:04:19 »
Pedro en Nimrod geven al een fout antwoord, dat weten we achteraf van Gilles. Dus de kans dat er 3 alles correct hebben en ook zeker zijn lijkt me heel laag.
Dat zijn echt van die 50/50 vragen denk ik, dus zeker over alles ga je nooit zijn.

In het geval dat ze effectief geoefend heeft om zo dicht mogelijk bij die 200 te zitten is het inderdaad volledig gescript. Het gesprek is dan gewoon op voorhand bepaald en ingestudeerd door Gilles en Mol Sarah.
Gilles zegt dat het eten belangrijk kan zijn in de kandidaten hun zoektocht naar de mol, maar als je dan u mol sowieso laat winnen lijkt het voor mij niet echt behulpzaam voor de kandidaten.

Offline mocemole

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: Gisteren om 23:40:59 »
Het is toch altijd zo dat de mol bepaalde zaken op voorhand kan oefenen? Bij Lennert het adem inhouden onder water, Eline ook onder water (maar die panikeerde en werd meer geholpen, wat ik ook te veel vond), Pieter met het baseball spelen, ...
Dat is toch het spel, de infiltrant die moet zorgen dat die zo onopvallend mogelijk geld wegspeelt, en soms wat geld binnen brengt. En dan is er montage, die verdachte zaken toont van zowel de mol als van de kandidaten.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: Vandaag om 06:42:21 »
Sarah maakt zich niet verdacht tegenover de andere kandidaten, de zin "Steek het niet op mij" na de bevrijding van Pedro is veelzeggend. Terwijl gewone kandidaten juist verdacht willen zijn.
Dat was dan wel heel naïef want Alexy kreeg nadien (uiteraard) te horen dat het vooral Sarah was die doorduwde. En kandidaten Pedro en Nimrod staan erop te kijken.
“Niks zeggen hoor, dat ik hier zo verdacht doordrukte”.
Als kandidaat bereikt ze hier wel haar doel. Ze komt heel verdacht over.

Online NVR_95

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: Vandaag om 10:00:03 »
Zij is de enige die onverdacht wil overkomen. Bij alles. En dat klopt niet als ze kandidaat zou zijn

Als je 10 molloten dit spel laat doen dan zit hier wat in, maar er is ook nog zoiets als groepsdynamiek en algemene sfeer in de groep. In Vlaanderen is het (gelukkig!) veel minder het geval dat kandidaten zichzelf expres verdacht willen maken. Ik vind het vrij normaal gedrag voor een kandidaat, en al helemaal geen reden om daardoor iemand als mol te verdenken.

Je andere argument is dat een mol hier juist wel geld zou verdienen en een kandidaat niet. Alles kan, maar dat klinkt wel heel erg als een tunnelredenatie. Normaal gesproken verdienen de kandidaten wel geld, en de mol niet.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: Vandaag om 10:03:34 »
Veel geld is er niet verdiend (noch door de mol, noch door de kandidaten), de pot staat erg laag (wat Gilles zegt) en als die trend zich verder zet krijgen wij mogelijk een historisch lage pot. Hoe lager de pot, hoe minder wij kunnen afleiden uit follow-the-money.
In de mol 2021 bracht mol Lennart terug wat in de pot na €10000 eruit gehaald te hebben.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 10:05:41 door Luc »

Online NVR_95

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: Vandaag om 10:06:39 »
Zeker. Mijn punt is meer dat als je moet gaan beginnen argumenteren dat de mol juist geld zou verdienen en een kandidaat niet, dit wel erg wijst op een tunnel met een groot instortingsgevaar.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: Vandaag om 10:19:45 »
De mol is nooit de grootverdiener in die zin dat hij ruim bovenaan staat in follow-the-money. Alle kandidaten hebben wel geld binnengebracht maar niet veel.