Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah  (gelezen 24929 keer)

Offline Luc

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah
« Reactie #80 Gepost op: 18-04-2025, 12:30:37 »
Het is te voorbarig te zeggen dat Sarah een slechte mol zou zijn, wij hebben lang niet alles gezien. Twee jaar geleden hebben velen (en ook ik) gezegd dat het een teleurstelling zou zijn als Comfort de mol is.  Zij had overigens nog veel meer anti-molacties dan Sarah nu.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2025, 12:47:51 door Luc »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 18-04-2025, 13:15:52 »
Zeer mooie opsomming Magura en als eerste uit de container komen is als mol inderdaad not done.
Ik was oprecht verrast dat ze op dit forum even de leiding had genomen na aflevering 4, maar dat is intussen al gekeerd.

Afgaande op hoe ze Michèle in de gaten hield bij de 2e gouden ballon en het feit dat ze ook bij de drakenboot graag bij Michéle zat (waar Els een stokje voor stak) lijkt ze vooral op haar te zitten.
Een volledig vrouwelijke finale met Hilde, Michėle en Sarah is niet denkbeeldig op dit moment.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2025, 13:17:38 door Molekule »

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 18-04-2025, 13:40:33 »
Zeer mooie opsomming Magura en als eerste uit de container komen is als mol inderdaad not done.
Ik was oprecht verrast dat ze op dit forum even de leiding had genomen na aflevering 4, maar dat is intussen al gekeerd.

Afgaande op hoe ze Michèle in de gaten hield bij de 2e gouden ballon en het feit dat ze ook bij de drakenboot graag bij Michéle zat (waar Els een stokje voor stak) lijkt ze vooral op haar te zitten.
Een volledig vrouwelijke finale met Hilde, Michėle en Sarah is niet denkbeeldig op dit moment.

De naam is Mogura (Japans voor mol  ;))
Zo'n finale zie ik zeker wel zitten. Indien ze mij niet teleurstellen en dan toch Sarah revealen als mol ::tandpastasmiley::

Ik blijf voor nu toch op Michèle, maar zal Sarah ook wat meer in de gaten moeten houden. In de poll van Gido Verheijen is ze nu ook veruit de meest verdachte.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: 18-04-2025, 15:18:39 »
Ik zou zeker niet blind starten op het feit dat Sarah 2x 1.000 euro binnenhaalt,

het is algemeen bekend dat de productie af en toe echt wel wil dat er geld wordt binnengehaald.(daarom saboteerden ze Lennart in de bomproef, omdat er anders weer niets verdiend was).

Daarbij zijn de dansers idd niet de beste groep voor de mol maar
a)Sarah zit met haar duim, waardoor roeien wss niet ideaal was
b) soms zit de mol niet op de beste positie, zo is vb. Pieter gaan worstelen terwijl de escaperoom de beste positie was.

Ik geloof echt wel dat de mol ontsnapt is en als ik dan nog kijk naar de 4 die over zijn, kom ik al snel uit op Sarah. Pedro verdacht ik tot deze aflevering, maar schatbewaarder wil de mol niet zijn én hier koos hij zelf voor
klaar voor de strijd

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 18-04-2025, 16:30:33 »
Ik zou zeker niet blind starten op het feit dat Sarah 2x 1.000 euro binnenhaalt,

het is algemeen bekend dat de productie af en toe echt wel wil dat er geld wordt binnengehaald.(daarom saboteerden ze Lennart in de bomproef, omdat er anders weer niets verdiend was).

b) soms zit de mol niet op de beste positie, zo is vb. Pieter gaan worstelen terwijl de escaperoom de beste positie was.

Ik geloof echt wel dat de mol ontsnapt is en als ik dan nog kijk naar de 4 die over zijn, kom ik al snel uit op Sarah. Pedro verdacht ik tot deze aflevering, maar schatbewaarder wil de mol niet zijn én hier koos hij zelf voor

Dan zou ik Hilde nog logischer vinden, ze ontsnapt snel uit de tweede container en geeft dan een fout antwoord door Els niet te vertrouwen over het trucje dat ze kan.
Er komt trouwens ook geen opmerking van Sarah tegen Els dat ze niet mag zeggen wat ze kan, ze laat Els gewoon de waarheid zeggen.
Ze geeft het dus totaal uit handen, want als Hilde kiest om Els te vertrouwen komt er 3000 euro binnen en dan komt de groep van Sarah ook niet in de helikopter.
Ze laat het andere busje Els volledig ondervragen over dat trucje zonder eens te suggereren aan Els om een beetje verdacht te doen zodat ze nog in de helikopter kunnen komen.
Zoals Gilles zegt "Het laatste antwoord is ook het belangrijkste.", ik kan niet geloven dat de mol hier Els niet wil overtuigen om een beetje verdacht te doen. Uiteindelijk beantwoordt Els alle vragen echt wel eerlijk en zonder verdacht te doen. De bal ligt dus echt wel in Hilde haar kamp bij die laatste cruciale vraag.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #85 Gepost op: 18-04-2025, 16:38:22 »
Het is te voorbarig te zeggen dat Sarah een slechte mol zou zijn, wij hebben lang niet alles gezien. Twee jaar geleden hebben velen (en ook ik) gezegd dat het een teleurstelling zou zijn als Comfort de mol is.  Zij had overigens nog veel meer anti-molacties dan Sarah nu.
Ik was destijds al op Comfort overgestapt omdat zij gewoon goed aan het mollen was. Die anti-molacties waren er niet. Die zijn er overduidelijk wel bij Sarah. Als er dan nog een speler als Michèle in het spel zit, die in het geheel geen enkele anti-molactie op haar naam heeft staan, dan snap ik niet waarom er nog mensen op Sarah zitten. We zagen het in feite al in de allereerste opdracht toen Sarah heel onmols vlot uit de container geraakte en Michèle juist perfect getimed......
De Blondine is de Mol :)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 18-04-2025, 18:19:13 »
Geen anti-molacties bij Comfort? In de bootkamp arriveerde ze net op tijd en ze schoot de laatste aardappel raak waardoor €4900 in de pot. In de voorlaatste aflevering maakte zij 2 van de 3 prentbriefkaarten goed, €3000 in de pot. Heel wat meer dan Sarah tot nu toe heeft gedaan. En ook in de dierentuin en het blind winkelen bracht zij wat geld binnen. Comfort werd na haar actie in de zipline de eerste aflevering al door 3 kandidaten verdacht waardoor ze het voorzichtig moest doen en de verdenkingen van zich afschudden. Uiteindelijk hadden de twee andere finalisten (Lancelot en Toos) meer uit de pot gehouden dan Comfort. Ja, dat met het rode scherm was wel een vette molactie maar ook een heel flauwe.

Lennart molde van in het begin flink maar kwam er goed mee weg omdat hij door niemand werd verdacht. Zelfs niet na het graaien van €10000 uit de pot, de grootste molactie ooit. Hierdoor kreeg hij van de productie - wat wouterv zegt - de opdracht om wat geld in de pot te brengen omdat die historisch laag was. Dat deed hij wel met die sprookjesopdracht maar de opdracht nadien (waar de kandidaten door het raam moesten kijken en vertellen wat een andere kandidaat heeft gedaan zonder 'eu' te zeggen) kon hij het niet laten.

Overigens staat de pot nu ook erg laag, amper 20% van het totaal te verdienen bedrag en dat heeft ook veel te maken met (het doorlaten van) de molkoffer. Ik geloof net als wouterv dat de mol uit de container is ontsnapt. Niet alleen omdat hij dan controle heeft over de €9000 én de molkoffer maar ik ben ervan overtuigd dat er zeker 2 containers moesten opengaan zodat er een spannende race zou komen tussen die 2 busjes. En de helikopter moet tijdig bereikt worden anders kregen wij die twist niet over het al dan niet doorlaten van de molkoffer die de opdracht een extra laag geeft.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2025, 18:57:10 door Luc »

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #87 Gepost op: 18-04-2025, 22:10:33 »

Michèle en Sarah zie ik ook in de finale staan. Maar ik denk niet naast Hilde, maar naast Nimrod. Naast dat ik Nimrod als speler inschat die het wel doorheeft allemaal, zie je bij Nimrod en Michèle dat ze elkaar terugverdenken, vaak een teken van een finalebruggetje.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 19-04-2025, 00:07:49 »

Het is niet alleen die 2x 1000 euro. Ook bij de olifanten doet ze eigenlijk niks verkeerd. Ze geeft bijvoorbeeld de lengte van de grootste olifant (3 meter) in het begin perfect door. Daar kan geen twijfel over bestaan en dat bordje hing gelijk goed. 

Dat zijn dus al 3 opdrachten waar ze zeer onmolse dingen doet. Dat begint wel op te tellen. 

In de loterij opdracht probeert ze geen enkele keer een kandidaat met pasvragen verdacht te maken. 4e opdracht. 

Ik streep Sarah nog niet af hoor, maar er zijn genoeg twijfelpunten.
De leepste snor van het land

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 19-04-2025, 08:49:18 »
Sarah wordt door de regie uit de wind gehouden en dat vind ik verdacht. Ook zat zij op de ideale positie in de schatkamer waar ze mogelijk een seintje van Gilles heeft gekregen.

Die €1000 in de trein volledig aan Sarah toewijzen slaat ook nergens op. Zij gaf enkel het laatste antwoord, de meeste antwoorden werden voordien door Pedro gegeven. Zonder Pedro werd die €1000 nooit gehaald. Wat ik niet onmols van beide vind, de mol wil zover mogelijk geraken.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2025, 08:57:20 door Luc »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #90 Gepost op: 19-04-2025, 10:00:03 »
Ze wordt juist nogal verdacht in beeld neergezet. Al helemaal toen in de belangrijkste opdracht tot nu toe: in de helicopter. Ze hadden dat makkelijk weg kunnen knippen maar je ziet haar zeer pressen op het toch aannemen van de koffer.

Trouwens, 1000 euro willen spenderen omdat je verder wilt geraken omdat de mol dat zou willen is nogal een aanname. De mol wil zeker voorbij de slotjes komen, bij de laatste 8, dus een kans van 8 op 10. Om de molkoffer meteen te gebruiken (ONGEZIEN, dus niet zoals Sarah dat deed). Daarna is het maar een kans van 1 op 8 dat je bij Gilles terecht komt. Verwaarloosbaar klein, zeker omdat we zien dat ze nergens voor geoefend heeft, wat we zien bijv. bij de glazen dragen. De molactie is al geweest met het kaartjes verwisselen, dan moet de mol enkel en alleen nog zorgen dat die 1000 euro uit de pot brengt, en DAT is nu juist hetgeen Sarah de pot IN brengt.....

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #91 Gepost op: 19-04-2025, 10:14:55 »

Trouwens, 1000 euro willen spenderen omdat je verder wilt geraken omdat de mol dat zou willen is nogal een aanname.

Dat is geen aanname. Dat zien we letterlijk in het gesprek wat de mol heeft met Gilles. Plan A was bij Gilles te geraken

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #92 Gepost op: 19-04-2025, 11:25:44 »
Onbetwist is dat de ultieme uitgangspositie voor de mol maar dat is een kans van 1 op 8! Eerste plan is natuurlijk bij kans van 8 op 10 dat je door de slotjes komt en ongezien de kaartjes verwisselt, en dan moet je eens uitleggen waarom Sarah dan op zo'n slecht moment ervan tussen gaat, met enorme kans dat er vlak achter haar iemand opdoemt?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 19-04-2025, 12:18:52 »
De productie laat ons uitschijnen dat de koffer tussen de twee coupés is verwisseld maar het kan ook op een ander moment zijn gedaan, alleen weten wij het niet.
Niets is wat het lijkt.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 19-04-2025, 12:31:12 »
Onbetwist is dat de ultieme uitgangspositie voor de mol maar dat is een kans van 1 op 8!

De kans was precies 0 toch voor Sarah daar te geraken bij Gilles als ze Thailand niet geroepen had. In de laatste seconden… denk dat ze uiteraard liever had gehad dat iemand anders t riep maar dat gebeurde niet.
Dit maakt haar extra verdacht

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #95 Gepost op: 19-04-2025, 14:22:37 »
Ik twijfel ook wel hoor. De twee momenten waarop ze €1000 verdient zijn uit te leggen (al weet ik niet of ik het zelf zo zou hebben aangepakt) maar het molgevoel ontbreekt toch op de een of andere manier.

Wel zie ik in haar een mogelijke Mol die pas in aflevering 9 haar volledige persoonlijkheid laat zien en zich in het spel wat gedeisd houdt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 19-04-2025, 14:30:44 »
Kennelijk was plan A bij Gilles geraken.
Dat betekent automatisch dat de mol door de 1000 euro vragenronde moest komen.

En dat is geen aanname.. dat is wat we letterlijk gehoord en gezien hebben dat dat het plan was.

Waarom de mol (en mss Gilles) dat wilde is een vraag voor afl 9
Lijkt mij om te voorkomen dat een kandidaat 1700 (of meer) binnen kan harken
(Alhoewel dat als kandidaat zijnde de domste actie ever zou zijn.. niemand zal je meer verdenken)

Mol: Maar het plan is om bij jou te geraken toch?

Gilles: ja dat is plan A

Feiten zijn feiten

Plan A was 1000 euro te verdienen om bij Gilles te geraken.

Extra verdacht dus dat Sarah daarvoor zorgt in the very last seconds.
En sterker nog.. Sarah is de ENIGE die ervoor zorgt dat plan A nog een optie was.

Pedro noemde mega veel landen maar niet die laatste. Plan A was mislukt als het aan Pedro lag. Hilde zelfde verhaal

Het andere groepje liet de mogelijkheid om bij Gilles te geraken ook lopen. 0 invloed op wat n ander groepje doet.
(Zelfde als niet uit de container komen.. 0 invloed)

Alleen Sarah heeft gezorgd dat plan A een optie bleef (die glazen waren niet 100% te sturen aangezien je aan een ander vastzit)

Het enige wat wij kunnen doen is kijken wie zich inzet voor plan A.
Er is maar 1 persoon

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 19-04-2025, 14:52:28 »
Kennelijk was plan A bij Gilles geraken.
Dat betekent automatisch dat de mol door de 1000 euro vragenronde moest komen.

En dat is geen aanname.. dat is wat we letterlijk gehoord en gezien hebben dat dat het plan was.

Waarom de mol (en mss Gilles) dat wilde is een vraag voor afl 9
Lijkt mij om te voorkomen dat een kandidaat 1700 (of meer) binnen kan harken
(Alhoewel dat als kandidaat zijnde de domste actie ever zou zijn.. niemand zal je meer verdenken)

Mol: Maar het plan is om bij jou te geraken toch?

Gilles: ja dat is plan A

Feiten zijn feiten

Plan A was 1000 euro te verdienen om bij Gilles te geraken.

Extra verdacht dus dat Sarah daarvoor zorgt in the very last seconds.
En sterker nog.. Sarah is de ENIGE die ervoor zorgt dat plan A nog een optie was.

Pedro noemde mega veel landen maar niet die laatste. Plan A was mislukt als het aan Pedro lag. Hilde zelfde verhaal

Het andere groepje liet de mogelijkheid om bij Gilles te geraken ook lopen. 0 invloed op wat n ander groepje doet.
(Zelfde als niet uit de container komen.. 0 invloed)

Alleen Sarah heeft gezorgd dat plan A een optie bleef (die glazen waren niet 100% te sturen aangezien je aan een ander vastzit)

Het enige wat wij kunnen doen is kijken wie zich inzet voor plan A.
Er is maar 1 persoon

Helemaal mee eens, daarbij krijg je de kans om de koffers te herverdelen indien nodig zodat niet alle hoge bedragen bij Gilles geraken.
Als je achterblijft in wagon 2 geef je je koffer mee. Bedrag 800, 700, 600 en 900 zouden dan wel eens samen kunnen komen te zitten. Met 3000 in de koffers is de kans groter om voor het geld te gaan als je een beetje rekent. 

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 19-04-2025, 15:05:47 »
En daarbij en los van deze opdracht.. waarom plakt Sarah de “fake sticker” niet op haar eigen rug?

Omdat dat super SUPER verdacht zou zijn.

En daarbij.. zij greep 2x mis naar een zwaard of stick (of wat t ook was) tijdens haar dans .. ze heeft zeker wel n poging gedaan ontmaskerd te worden. Het moet natuurlijk niet teveel opvallen.

Wij doen hier net alsof alles moet lukken. Maar dat is niet zo

En kijk gewoon goed naar de kistjesopdracht. Je ziet toch wat ze doet daar. Het is zo obvious als je t eenmaal ziet.

Wat ook extra verdacht is..
We zien het gesprekje Nimrod/Michèle.
Ik noem dit een verdachte edit.

Want laten we eerlijk zijn.. ronde 2 .. vrijstelling.. iedereen heeft dit gesprekje gehad in het duo voor t doorprikken ballon.

Waarom zien we het Sarah/Els gesprekje niet?

Waarom alleen het Nimrod/Michèle gesprekje voor dit ballon doorprik plan?

Ik weet het antwoord wel.

Verdachte edit voor Nimrod/Michèle.. finalisten?

Hilde en Alexy nog afvallers

Sarah is de mol

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 19-04-2025, 15:57:34 »
De reden dat Sarah überhaupt bij de kistjes komt is toch echt wel vooral te danken aan Els die heel rap de ballon kan doorprikken als reactie op Michèle.
Sarah en Michèle hebben die prikstok ook op een hele rare manier vast waardoor ze eigenlijk de helft van de lengte van die stok niet gebruiken, vind ik toch ook wel raar hier. Ook van Michèle trouwens, als mol toch niet zo goed gedaan. Ze lijkt wel direct te vloeken dat ze niet eerst is.

Wie er nu juist eerst zou zijn tussen Michèle, Sarah of Alexy weet ik niet. Ze komen alle drie redelijk gelijktijdig aan. Moest Sarah de mol zijn was ze toch ook direct op die ballon gevlogen in plaats van te wachten en te reageren op iemand anders. Enkel zo kan je er zeker van zijn dat je tot bij de kistjes geraakt. Sarah zegt het zelf dat ze te laat is en dat ze reageerde op Michèle.

De reactie van Hilde op Michèle haar mislukte molactie vind ik wel hilarisch. Ge ziet haar denken "Ocharme, meiske dat was niet goed hé."