Auteur Topic: [Kandidaat] Hilde  (gelezen 6043 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hilde
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2025, 00:22:01 »
In het opdrachten topic is hier al uitgebreid gediscussieerd. Er zijn risico's bij zowel een relatief hoog bedrag en een relatief laag bedrag dat een aantal kandidaten kan worden weggestreept als er toevallig alleen maar hoge of alleen maar lage bedragen de finish halen.
Ik zou daarom als mol voor de €400 of €500 zijn gegaan. De kans dat die in de pot komen is sowieso niet erg groot, want die koffer moet eerst maar de finale halen (minder dan 50%) en vervolgens moet de finalist de verleiding weerstaan om in zijn eigen koffer te kijken. Ook geen erg grote kans lijkt me.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2025, 00:22:22 »
Ook al elders beschreven, als de mol wisselt naar een hoog bedrag bv 800 euro moet de mol gokken dat die koffer nooit aankomt bij gilles of dat de koffer daar wel komt maar dan opengaat door er zelf jn te kijken.

Als de mol niet zelf in de laatste wagon komt is dat het een behoorlijk risico op een hoog bedrag in de pot, al denk ik wel dat de meeste kandidaten voor hun eigen koffer gaan om te testen goe goes ze zaten met de eerste test.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2025, 21:28:09 »
Meer L

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2025, 21:51:21 »
Geweldig!    ::bravo::

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2025, 22:46:59 »
Hoop dat ze snel afvalt. Zal wel aan mij liggen, want veel hier vinden haar geweldig. Ik heb het gezever in de trein met Russiana doorgespoeld.

De mol kiest ook echt geen 800 euro. Als het al lukt om te ruilen, dan toch naar 300, 400 of 500?

« Laatst bewerkt op: 2-04-2025, 08:59:05 door Brtdm, Reden: Belediging verwijderd »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2025, 23:50:44 »
Nou, als ik Russiana was en met Hilde zou overblijven in die trein, dan was het knetterende televisie geworden.  ;D Ik hoop dat Hilde niet de mol is. Dat lijkt mij ook wat vreemd met die 800 euro (of het moet een dwaalspoor zijn).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2025, 00:38:42 »
Ik kon toch heel hartelijk om Hilde haar reactie op Gilles lachen: 'OH die molkoffer, getverdemme..'  ::rofl:: ::rofl:: 

Ze doet tegenover Rusiana wel heel apart in de trein. Een mol zou zich denk ik veel meer inhouden.
De leepste snor van het land

Offline the_wizard

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 2-04-2025, 07:37:03 »
Stel dat Hilde de mol is. Dan kan je best een hoog bedrag in je koffer stoppen, want iedere kandidaat die tot bij Gilles geraakt gaat sowieso de koffer opendoen. Deze info is nog veel waardevoller dan een vrijstelling! Dus de mol hoeft niet bang te zijn dat de inhoud van zijn koffer in de pot beland. En de 800 euro die ze nu laat zien is een uitstekende dekmantel dat ze het heel ver gaat schoppen. Ze zit de mol op het goede spoor zullen de meeste kijkers dan denken en hebben haar meteen afgeschreven als mol vanwege dat hoge bedrag. Precies wat de redactie wil. Ook als mol wil je perse in de finale geraken, omdat de mol het niet leuk vindt dat een kandidaat aan extra info kan komen hoe goed of slecht men bezig is. De keus om met ober Russiana naar de finale te gaan duidt op voorkennis, en een beetje geluk dat de andere drie de landen hebben geraden want daar was haar inbreng 0,0. Wat ik wel een beetje dom vind is dat ze beiden geen deal hebben gemaakt dat degene die de koffer zou openmaken, dit zou delen met de ander. Of misschien hebben ze dit toch gedaan, buiten beeld. En heeft Hilde valse info aan Rusiana doorgespeeld met het resultaat dat Rusiana eruit vloog. Ja ja de goedheid zelfe, ik vertrouw haar voor geen cent.  >:D

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 2-04-2025, 12:07:19 »
Wat ik wel een beetje dom vind is dat ze beiden geen deal hebben gemaakt dat degene die de koffer zou openmaken, dit zou delen met de ander. Of misschien hebben ze dit toch gedaan, buiten beeld. En heeft Hilde valse info aan Rusiana doorgespeeld met het resultaat dat Rusiana eruit vloog. Ja ja de goedheid zelfe, ik vertrouw haar voor geen cent.  >:D

Of Hilde mol is of kandidaat; dat was behoorlijk manipulatief.
Als ze de mol is, dan blijft het wel een bijzondere actie. Als de anderen weten wat er precies is gebeurd (het lijkt mij wel dat Rusiana daar niet over zwijgt + Gilles liet Hilde opbiechten dat ze haar eigen koffer had geopend), dan val je als mol wel erg op. Lijkt mij. Dus ik streep Hilde voor nu toch even weg, het kan zijn dat ik daar later anders over denk.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 2-04-2025, 12:26:37 »
De keus om met ober Russiana naar de finale te gaan duidt op voorkennis
Akkoord, de mol weet vooraf dat ze voor ober moeten gaan spelen, maar ik betwijfel of Hilde er op voorhand voor kon zorgen dat zij met Rusiana in hetzelfde team zou zitten. Er is immers geloot om te bepalen wie met elkaar een team zou vormen voor de glazenopdracht. Je ziet immers een kort shot waarin ze een kaartje moeten trekken om te bepalen wie team 1 of 2 is: we zien Sarah bijvoorbeeld zeggen “ik zit in team 2”. Dat is dus eerder een loterij, dus is het volgens mij eerder toeval dat Hilde en Rusiana in team 1 zaten. Tenzij dat ze ook daar de loterij heeft gemanipuleerd, maar dan moest ze op voorhand weten welke de kaartjes met 1 of 2 waren en ervoor zorgen dat Rusiana als eerste kiest en dan zij. Maar dat lijkt me nogal veel (en te opvallend) werk voor een mol die ook al de wisseltruc heeft moeten uitvoeren.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2025, 14:06:59 »
Stel dat Hilde de mol is. Dan kan je best een hoog bedrag in je koffer stoppen, want iedere kandidaat die tot bij Gilles geraakt gaat sowieso de koffer opendoen. Deze info is nog veel waardevoller dan een vrijstelling! Dus de mol hoeft niet bang te zijn dat de inhoud van zijn koffer in de pot beland. En de 800 euro die ze nu laat zien is een uitstekende dekmantel dat ze het heel ver gaat schoppen. Ze zit de mol op het goede spoor zullen de meeste kijkers dan denken en hebben haar meteen afgeschreven als mol vanwege dat hoge bedrag. Precies wat de redactie wil.

Ha, nog iemand die het door heeft!  ::ok::

Ook dat stukje dat ze Nimrod Simrod noemde was duidelijk bedoeld om haar neer te zetten als een oude vrouw die het niet allemaal goed snapt en met geluk verder komt.
Ik denk echt dat ze deze keer de senior mol hebben gemaakt.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 2-04-2025, 16:08:08 »
Akkoord, de mol weet vooraf dat ze voor ober moeten gaan spelen, maar ik betwijfel of Hilde er op voorhand voor kon zorgen dat zij met Rusiana in hetzelfde team zou zitten. Er is immers geloot om te bepalen wie met elkaar een team zou vormen voor de glazenopdracht. Je ziet immers een kort shot waarin ze een kaartje moeten trekken om te bepalen wie team 1 of 2 is: we zien Sarah bijvoorbeeld zeggen “ik zit in team 2”. Dat is dus eerder een loterij, dus is het volgens mij eerder toeval dat Hilde en Rusiana in team 1 zaten. Tenzij dat ze ook daar de loterij heeft gemanipuleerd, maar dan moest ze op voorhand weten welke de kaartjes met 1 of 2 waren en ervoor zorgen dat Rusiana als eerste kiest en dan zij. Maar dat lijkt me nogal veel (en te opvallend) werk voor een mol die ook al de wisseltruc heeft moeten uitvoeren.

Ze hebben de proef toch ook niet gewonnen op basis van de oberskills van Rusiana, maar door de glazen die Hilde vasthield. Iets wat het andere team niet deed.
Ook gek dat dit mocht, want de spelregel zoals uitgelegd op tv was: "De kandidaten mogen de plateau en hun kostuum gebruiken om de glazen te vervoeren." Dus glazen met de handen pakken is niet echt de plateau of je kostuum gebruiken. Gek trouwens dat ze de zakken in hun jas niet hebben gebruikt om extra glazen mee te nemen.
I was blind but now I can see

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 2-04-2025, 16:57:53 »
Ze hebben de proef toch ook niet gewonnen op basis van de oberskills van Rusiana, maar door de glazen die Hilde vasthield. Iets wat het andere team niet deed.
Mja, dat kan je ook anders zien/uitleggen. Het is een beetje ‘scorebordjournalistiek’: win je de wedstrijd op basis van wat jij zelf goed deed of op basis van de fouten van de ander? Bij Sarah en Pedro sneuvelden meer glazen, onder meer die op het hoofddeksel van Sarah (en zeker nog eentje uit de plateau). Terwijl de glazen op het hoofd van Rusiana wel de finish haalden. Dat is dan toch te danken aan Rusiana’s skills.

Maar soit, het is inderdaad raar dat ze ook gewoon glazen in hun hand mochten houden. Daar hadden de bedenkers van de opdracht blijkbaar niet aan gedacht, dat iemand daar op zou komen. Of ze hebben het vooraf niet duidelijk tegen de kandidaten gezegd dat dat niet mocht. Hilde maakte handig en dankbaar gebruik van een lacune of een achterpoortje in de spelregels, zullen we maar zeggen.  :)

Offline the_wizard

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 2-04-2025, 18:25:30 »
Klopt Klaartje, was me idd even ontschoten dat er geloot werd wie met wie de glazenproef deed. Molpuntje eraf voor Hilde, was dus puur geluk dat ze zover was gekomen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 9-04-2025, 20:02:22 »
Het Hilde-topic is verzeild geraakt op pagina 2 van dit forum! Daar moet ik gauw wat aan doen, met een liedje bijvoorbeeld. Een muzikale ode aan Hilde, jawel, het bestaat echt! :)

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: 9-04-2025, 20:11:01 »
Ik weet het niet zo goed bij Hilde. Ze doet zowel molse als onmolse dingen...En ik denk elk seizoen ook: misschien is deze keer de oudere persoon in de groep een keer de mol...Tot nu toe zijn de (Vlaamse) mollen steeds tussen de 20 en de 30 (35?).
Het zou dus best een keer kunnen, maar misschien hoop ik het gewoon een beetje.  ;) Ik denk dat ik haar wel wat sympathieker vind als haar soms vreemde gedrag gespeeld blijkt te zijn. :P

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 9-04-2025, 22:32:23 »
Ja, ik zie haar de finale wel halen.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #37 Gepost op: 11-04-2025, 08:17:14 »
Hilde is arts van opleiding. Ik kan me niet voorstellen dat ze stress krijgt van wat modder en niet bekwaam is om een olifant op te meten.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #38 Gepost op: 11-04-2025, 10:02:33 »
Als je hardop tegen een andere kandidaat roept 7x30= 190 of 195 ben je niet de mol maar ben je een kandidaat die wil dat ze verdacht wordt als mol

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 11-04-2025, 11:36:45 »
Ze gaat in het spel voor de overwinning, maar als dat niet lukt schakelt ze over op plan B, ‘foeteren’ (sic). Ze bedoelt wellicht ‘foefelen’, vals spelen dus of zou ze ‘mollen’ bedoelen? :)

Als ze 'foeteren' zegt zal ze wel 'foeteren' bedoelen.  Dat is dialect voor vals spelen.  ;)