Els weer met stip gestegen in mijn verdachtenlijstje. Vorige week vond ik haar low profile en zelfs een paar keer kandidaats, maar in aflevering 3 scoorde ze wat mij betreft in alle opdrachten molpunten.
Bij de olifanten stond ze een tijdje alleen aan het bord en had ze de kans om ongezien te klooien, wat ze volgens mij ook heeft gedaan: ze kreeg de juiste afmeting van Bo Yo (2,32m), die kleiner is dan Kai Na (2,36m, kon Els lezen) die een positie ervoor hing en toch wisselt ze die twee niet om. Ze lijkt olifanten te wisselen van plaats maar toch laat ze Bo Yo hangen op de voorlaatste positie. Ze verlaat het bord met slechts drie juiste en vijf fouten. Après moi, le déluge!
In de Radio Mol quiz zwijgt ze strategisch bij de vragen voor 500 en 700. Ze weet het zogezegd niet, ze laat de anderen foute antwoorden geven. Geen geld in de pot en haar auto (met haar slaapmaatje Sarah erbij) krijgt de info hoe de mol de olifantenproef heeft gesaboteerd niet te horen. Strategisch zwijgen: Alina en Uma deden het haar voor.
In de Thaise loterij vond ik haar erg sturend (samen met Michèle) richting de mensen die geen kans maakten op pasvragen en die bij wegstemming dus geen 1000 euro konden opleveren. Els deed het bij Hilde en bij Jan. Twee keer met succes. En in de derde ronde was ze voorstander om toch maar te willen weten wie er balletjes had bijgekocht en hoeveel (maar dat ging niet door).
Els voegt zich na drie afleveringen bij Pedro en Michèle als mijn top-3 verdachten.
Als Els die lijn doortrekt en ze blijft steeds in het spel de komende week/weken, tja, wat dan Klaar?