Auteur Topic: [Kandidaat] Els  (gelezen 3157 keer)

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Els
« Reactie #40 Gepost op: 31-03-2025, 20:08:49 »
Els kan gewoon de mol niet meer zijn, zij nam een veel te groot risico met verwisselen van de kaartjes met molkoffer dan. Immers waren er toen 3 mensen 'vrij' dus die konden vlak achter haar aankomen. Alexy en Michèle hielpen de anderen vrijkomen daar. De grote verdachte hier is Michèle die net zo lang wachtte tot de file was opgelost. Echt de seconde nadat Alexy wegging ging zij erachteraan. Op dat moment weet zij dat de rest nog roestvast zit dus ze wel even een half minuutje heeft voor de ruil (minuut 24).
Eerlijk gezegd, ik heb nog niet de tijd gehad om de aflevering voor een 2de keer te bekijken.
De mol gaat hier een snel en berekend risico moeten nemen.
Allereerst zou ik niet bij de eersten willen gaan en een geschikt moment afwachten.
Volgens mij gaat Els als 5de, juist na Hilde en voor Michèle en Alexy, die beiden Jan aan het helpen waren.
Misschien leek dat juist het uitgelezen moment voor Els om koffer te switchen.
Ze kan ook als 1ste aan het tweede tafeltje gaan zitten in de 2de wagon.
Ik begrijp niet waarom dat Els zou uitsluiten als mol?
« Laatst bewerkt op: 31-03-2025, 22:31:15 door Fay111 »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #41 Gepost op: 1-04-2025, 00:46:50 »
Els kon op het moment dat zij door de deur liep nooit weten of alexy en michèle die vrij waren niet achter haar aan zouden komen.

Dus als de switch direct achter de deur ziu moeten gebeuren , is de positie waarop els door de deur gaat een risico.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 1-04-2025, 09:21:32 »
Els kan gewoon de mol niet meer zijn, zij nam een veel te groot risico met verwisselen van de kaartjes met molkoffer dan.

Alleen weten we nog niet of er wel kaartjes werden gewisseld.  Toch?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #43 Gepost op: 1-04-2025, 09:29:54 »
Ja dat is beschouwd door Gilles. De letters waren mislukt maar de kaartjes gelukt deze aflevering. Trouwens de enige die niet verwisseld zou hebben is Pas, de rest had allemaal access en alles stond klaar, dus waarom zou de mol zich dan bedenken? Het is hoofdzaak je in een gunstige positie te brengen om dat te doen.

Juist Els doet dat niet, zie ook
Els vertrok ook op een ongunstig moment, met Alexey en Michèle al vrijgekomen, en maande de anderen daarbij nog eens aan ook (“nog 4 plaatsen”). Zeer onmols.
Bepaald geen uitgelezen moment, zo ongeveer het allerslechtste moment denkbaar....
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: 1-04-2025, 10:54:03 »
Els kon op het moment dat zij door de deur liep nooit weten of alexy en michèle die vrij waren niet achter haar aan zouden komen.

Dus als de switch direct achter de deur ziu moeten gebeuren , is de positie waarop els door de deur gaat een risico.

Is de switch niet altijd een risico?
Welke positie ook, je bent nooit zeker hoe lang het duurt voor de volgende kandidaat komt, uitgezonderd Jan.
We zien ook niet alles, er kan geknipt tussen zijn.
Ik vind het persoonlijk heel gevaarlijk om voorbarige conclusies hieruit te nemen.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2025, 12:54:24 »
Elke molactie is een risico en dat het wel eens misgaat heb je kunnen zien in het jubileumseizoen van WIDM, toen Nikkie de Jager plotseling haar hoofd omdraaide. En dan nog, je denkt toch niet dat degene die de mol betrapt dit aan iedereen gaat doorvertellen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2025, 12:58:53 »
Okay okay ik ben om........ Els is de mol, who else?

1 April ;D
« Laatst bewerkt op: 2-04-2025, 00:05:21 door Lo »

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #47 Gepost op: 2-04-2025, 00:14:27 »
Els herkent de tijger in de gevouwde handoek en zegt hardop "dat is een tijger". Dat levert 500 euro op. Zeer onmols.

Vorig seizoen heb ik een tunnel te laat verlaten, maar stap door het bovenstaande nu toch van Els af.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #48 Gepost op: 2-04-2025, 09:31:03 »
En ook nog altijd geen verklaring waarom ze de beschuldiging in de uitzending laten dat zij maar 1 dier van de dierenriem wist. Ze wordt megaverdacht gemaakt, is ook megaverdacht landelijk, blijkbaar ook megaverdacht onder de medekandidaten, en dat alles is nou precies niet de bedoeling helemaal aan het begin van de serie ::ohno::

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 2-04-2025, 11:04:17 »
Els herkent de tijger in de gevouwde handoek en zegt hardop "dat is een tijger". Dat levert 500 euro op. Zeer onmols.

Vorig seizoen heb ik een tunnel te laat verlaten, maar stap door het bovenstaande nu toch van Els af.

En ze zou dit nog kunnen doen mocht de datum niet kloppen, maar ook die klopte.
Niet alleen klopte de datum, maar ze heeft de datum zelf aangebracht "mijn mama is van *jaartal* en dat is ook een tijger". Dus daardoor brengt zij in haar eentje toch 500€ binnen. Toch wel zeker enkele kandidatenpuntjes.
I was blind but now I can see

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #50 Gepost op: 2-04-2025, 12:23:08 »
…maar een mol die in de trein €1000 mee helpt te verdienen is geen probleem?
Denk niet dat een mol daar verantwoordelijk voor wilde zijn.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 2-04-2025, 13:16:52 »
Waar zeg ik ergens dat ik dat geen probleem vind?

In een ander topic zeg ik zelfs: Sarah valt voor mij af als mol, want ze helpt eigenhandig 1000€ te verdienen door Thailand in de laatste seconden te roepen.
Pedro valt voor mij ook af omdat hij, nadat het opsommen van de landen stilviel, toch nog Nieuw-Zeeland aanbracht, alsook de iets minder evidente Letland en Estland.
Hilde valt daar nog niet af, want geeft geen enkel juist antwoord, geeft zelfs een fout antwoord, wat puur tijdverlies is en draagt dus ook niet bij aan de 1000€. Maar zij heeft dan weer 800€ in haar koffer.

Ik vind het dan ook waarschijnlijker dat de mol in de groep zit die het landenspel NIET heeft gespeeld.
Maar als we bij feiten blijven, dan is het juiste geboortejaar zeggen, en het juiste handdoekdier dat bij dat jaar past, wel heel onmols. Die 500€ staat op haar conto.
In de bootjes gaf zij ook al "zwemmen" door en wou afkloppen op Sunny Beach (bij dat laatste kan gemonteerd geweest zijn). Dat begint toch al wel op te tellen qua bedrag dat zij heeft verdiend.
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #52 Gepost op: Gisteren om 21:23:33 »
Els is in de groep het kleine meisje dat door iedereen overruled wordt.
In de nieuwe promo Sarah die druk anders druk ik roept.
De manier waarop ze Pedro tegemoet treed die naakt in bed ligt, de camera filmt ook naar beneden.
Ik denk dat ze er ook mee speelt en bewust een beetje in die rol kruipt.
Hilde die achteloos de net verkeerd vastgestelde leeftijd van Margriet Hermans goed zet.
En zelfs in de helicopter kon ze voorstellen om voor eigen voordeel te gaan, vanuit haar kinderlijke speelse houding; even mijn tenen laten zien.
Nimrod heeft het in de promo over een naïviteit waarmee het spel gespeeld wordt. Alexy die Pedro en Sarah noemde als verdachten in de helicopter.
Els wordt over het hoofd gezien. Voor een mens is dat niet prettig, maar voor een mol wel prettig in het spel.