Poll

Wie is de Mol?

Alexy
8 (7%)
Michèle
62 (53.9%)
Nimrod
12 (10.4%)
Sarah
33 (28.7%)

Totaal aantal stemmen: 115

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 25501 keer)

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #440 Gepost op: 28-04-2025, 16:58:16 »
Omdat de echte mol altijd juist wél goed beschermd wordt door de edit. 
Bijna elk seizoen hebben we gezien dat er altijd wel één kandidaat is die extra verdacht gemaakt wordt door de makers. Juist die kandidaat komt dan ook erg ver, maar bleek gewoon een afleidmol te zijn.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik zou het raar vinden als dit seizoen de mol voor het eerst ineens in de spotlight gezet wordt.
Dan spreek je over Michéle. Die is het meest verdacht...

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #441 Gepost op: 28-04-2025, 17:35:30 »
En vind je dat juist niet ook raar? De mol heeft naast de taak om zo veel mogelijk geld uit te pot te halen, ook gewoon een taak om zo lang mogelijk onverdacht te blijven. Anders kan je jezelf als mol heel makkelijk buitenspel zetten.

Sarah haalt inderdaad onnodig geld binnen, daar zet ik zelf ook vraagtekens bij.

Ja, maar ik vind nu ook weer niet dat ze er zó de aandacht op vestigen. Zeker bij de eerste 3 afleveringen valt dit wel mee.
Senne werd in aflevering 2 al veel harder verdacht gemaakt door alleen in de toren te zitten én de doos van Pandora te openen bijvoorbeeld.
En zijn keuze bij de mama's was ook onomfloerst in beeld gebracht. Senne stond ook telkens 1 of 2 bij de verdenkingen. En toen had ik ook het idee: zoveel molacties in beeld, dat kan de mol niet zijn. En toch...

Bij Michèle vind ik dat we pas in de laatste afleveringen veel meer overduidelijke molacties zien. En die worden dan nog vaak overschaduwd door andere, nog meer verdachte zaken (Nimrod die een foute kleur doorgeeft bijvorbeeld). Maar ik ben het zeker eens dat het van mij allemaal wat subtieler mag. Op dat vlak zijn wij als kijker ook wel wat wispelturig: als een mol veel molt is het niet goed, want te overduidelijk. Molt de mol minder, maar subtieler, dan klagen we dat er niet genoeg werd gemold. Molt de mol veel, maar werd hij enorm geholpen door de montage, dan klagen we daar weer over.

Bij mij is het vooral: ik zie alleen in Sarah nog een alternatief, maar ik vind dat zij veel te veel geld binnenbrengt (maar hetzelfde kon ook gezegd worden over Comfort, die ik wél als mol had gekozen).

Nimrod: sorry, die jongen, los van de antimolacties en dat hij zichzelf vaak snel buitenspel zet (bij de olifanten en de trein bijvoorbeeld) is gewoon geen molmateriaal. Duidelijk sociaal onwennig, wou duidelijk ook echt niet parachutespringen, wat raar is, want als mol heb je daar wel een keuze.

Alexy: Hem zou ik de grootste verrassing van allemaal vinden. Bij de ballonnen kon hij zowat alle steden juist beantwoorden. Bij Barcelona kan je hem nog verwijten dat hij de kustlijn niet meer liet zien, wat het een pak moeilijker maakte voor de kandidaten, maar voor de rest...doet hij alles prima.
Koopt geen balletjes bij de pasvragenloterij (wat ik nog ergens wel verwacht van de mol, we zien dat wel vaker bij dit soort spelletjes in andere seizoenen), maar hij maakt dan ook nog eens onmiddelijk Nimrod verdacht, die inderdaad pasvragen had. Bij de olifanten lost hij alles juist op. Zijn molacties zouden dan wel hééééél goed afgeschermd zijn door de productie. Enkel bij de drakentoren doet hij verdachte dingen, maar dat komt zo goed in beeld. Ik vermoed dat Rusiana op Alexy (en Hilde) naar huis is gegaan op basis van die actie.

Sarah fanatieke kandidaat. Of mol met zeer rare keuzes die ik niet kan plaatsen. Om haar nog als mol te zien moet ik ervan uitgaan dat bij de treinopdracht haar biljet van 1000€ nog niet was verwisseld. (dat ze het andere biljet wel al uit de molkoffer wist te halen, maar geen tijd had om het in haar eigen koffer te steken en dat ze dit dan moet doen bij het omkleden voor de proef in de derde coupé bijvoorbeeld). Met elk ander scenario kan ik geen genoegen nemen.
Bij de dansers wil ik nog wel best geloven dat haar slecht dansen overschaduwd werd door het nog slechtere (of duidelijker slechter) dansen van kandidaat 6.
Dan hebben we een mol die bij 2 opdrachten echt enorme pech heeft gehad. (maar dat kan natuurlijk).
Ze zit vaak in goede posities, maar zeker niet altijd. Soms zelfs de veruit slechtere. Ze zit bij het thaiboxen, terwijl je bij the floating market beter kan mollen.
Ze zit bij de waxers, wat een slechtere positie is dan de golfers: op zich is dit zelfs niet waar, als je de karaoke verbrodt, maar dat gebeurde niet. Hierdoor heeft ze positieve invloed op de uitkomst van de handicaps, want alles werd correct doorgegeven. Terwijl de golfers duidelijk een negatieve invloed hadden bij de lachers.
Bij de dansers zat ze ook op een slechte positie, want geen invloed op het roeien (terwijl omgekeerd er wel invloed was dmv de molkoffer)
I was blind but now I can see

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #442 Gepost op: 28-04-2025, 18:22:33 »
Sarah zat vaak in de beste positie voor een mol:

Aflevering 1: Molkoffer onderscheppen: zij kwam uit de container en had zo invloed op de €9000 en de molkoffer. Kwam als enige te laat aan in de lift.
Aflevering 2: Trein: geraakte het verst en haar koffer bereikte de laatste coupé.
Aflevering 3: Pasvragenloterij:  werd er niet uit gestemd en kocht 4 balletjes.
Aflevering 4: Schatjagen in Ayutthaya: geraakte tot bij Pedro.
Aflevering 5: Explosieve sprong: sprong als één van de laatsten, kon zo haar antwoorden afstemmen.
Aflevering 6: Half diner met de mol: de ideale plaats voor de mol. Bij Pedro bevrijden kwam ze ook aan bij Pedro.

In The Masked danser en Hole in wax zat Sarah op een minder gunstige molpositie maar door haar verstuikte duim kon ze wellicht moeilijk gaan roeien en golfen.

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 28-04-2025, 18:25:15 »
Sarah zat vaak in de beste positie voor een mol:

Aflevering 1: Molkoffer onderscheppen: zij kwam uit de container en had zo invloed op de €9000 en de molkoffer. Kwam als enige te laat aan in de lift.
Aflevering 2: Trein: geraakte het verst en haar koffer bereikte de laatste coupé.
Aflevering 3: Pasvragenloterij:  werd er niet uit gestemd en kocht 4 balletjes.
Aflevering 4: Schatjagen in Ayutthaya: geraakte tot bij Pedro.
Aflevering 5: Explosieve sprong: sprong als één van de laatsten, kon zo haar antwoorden afstemmen.
Aflevering 6: Half diner met de mol: de ideale plaats voor de mol. Bij Pedro bevrijden kwam ze ook aan bij Pedro.

In The Masked danser en Hole in wax zat Sarah op een minder gunstige molpositie maar door haar verstuikte duim kon ze wellicht moeilijk gaan roeien en golfen.

Haar verstuikte duim van 2 weken ervoor? Kom op. Ze heeft op cruciale momenten bij opdrachten met de molkoffer de verkeerde opdracht gekozen.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #444 Gepost op: 28-04-2025, 18:34:09 »
Dat er bij de floating market ook bijna geen noedels in die maatbeker terecht komen moesten daar 4 kandidaten zitten zou ik ook wel heel straf vinden.
Ze kregen echt een hele grote kom met noedels en die zijn dan op een of andere manier allemaal niet in die maatbeker geraakt? Op het einde is die grote kom bij Jan wel leeg, maar in die maatbeker zit amper iets.
Perfecte molpositie dus om veel geld uit de pot te halen door u bakje eens uit te kappen of niet te communiceren met die dat achter u zit dat je gaat kappen.
Er liggen in ieder geval heel veel noedels aan de voeten van Michèle en Els.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #445 Gepost op: 28-04-2025, 18:52:01 »
Zoveel geld werd er met die noedels niet uit de pot gehouden, ze brachten nog €250 op. Zowel Michele als Els gooiden noedels naast de bak maar dat werd nadrukkelijk in beeld gebracht.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 28-04-2025, 22:02:52 »
Tja, als je al op Michele zat dan ga je er nu zeker niet vanaf. Ze deed weer helemaal niks goed.

Had verwacht dat de poll haar nu wel op 90% zou zetten hier op het forum. Sarah zie ik echt totaal niet. Onnodige 1000 euro in de trein en 1000 euro bij het dansen wisten we al.

Maar nu haar eigen helm saboteren? Flauw toch? En dan niemand vertellen over de sabotage? Als mol wil je toch juist dat mensen dit weten. Typisch kandidaats om die info voor je te houden.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #447 Gepost op: 28-04-2025, 23:18:51 »
Door de vraag in de test weten ze nu wel dat er een helm op een ander level stond.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 28-04-2025, 23:25:11 »
Sarah zie ik echt totaal niet. Onnodige 1000 euro in de trein en 1000 euro bij het dansen wisten we al.

Die 1000 euro bij het dansen kun je haar niet aanrekenen. Dat ligt vooral aan die juryleden die totaal geen verstand van dansen hadden.

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #449 Gepost op: 28-04-2025, 23:30:36 »

Die 1000 euro bij het dansen kun je haar niet aanrekenen. Dat ligt vooral aan die juryleden die totaal geen verstand van dansen hadden.

Je kan haar wel aanrekenen dat ze überhaupt in die positie komt.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #450 Gepost op: 28-04-2025, 23:30:43 »
Die €1000 in het dansen had Sarah inderdaad niet in de hand, het is de jury die beslist en danseres 6 had het blijkbaar nog iets slechter gedaan. Sarah leek mij ook niet erg tevreden dat ze niet was uitgepikt door de jury.
Die €1000 volledig aan Sarah in de trein toekennen is ook onzinnig. Als Pedro geen 7 landen had opgenoemd bracht haar enige antwoord niets op.

Als wij alle kandidaten in overweging nemen zit Sarah wel het vaakst (maar niet altijd) op de beste molpositie.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2025, 23:32:25 door Luc »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #451 Gepost op: 28-04-2025, 23:39:47 »
Tja, als je al op Michele zat dan ga je er nu zeker niet vanaf. Ze deed weer helemaal niks goed.

Had verwacht dat de poll haar nu wel op 90% zou zetten hier op het forum. Sarah zie ik echt totaal niet. Onnodige 1000 euro in de trein en 1000 euro bij het dansen wisten we al.

Maar nu haar eigen helm saboteren? Flauw toch? En dan niemand vertellen over de sabotage? Als mol wil je toch juist dat mensen dit weten. Typisch kandidaats om die info voor je te houden.

Eigenlijk wel mee eens. Michèle mega-verdacht. Gaf ook foute antwoorden bij het harsen.
En Sarah; ik vond haar deze aflevering best verdacht. Maar in de vorige afleveringen heeft ze toch een paar keer (onnodig) geld verdiend, volgens mij.

En die helm-sabotage... De enige die dat had kunnen weten is Sarah (omdat ze dat gesprek met de mol had). Eens dat het wat flauw is om ze dat bij haar eigen helm zou doen. Het zou wel een stunt zijn als Alexy hiervoor verantwoordelijk was.  >:D En wat mij betreft, kan het nog steeds.

Ondanks dat alles naar Michèle lijkt te wijzen en het mij totaal niet verbaast dat ze de mol is, denk ik toch dat de mol mogelijk iemand anders is. Het is niet logisch (want welke mol laat zich vrijwilig harsen?), maar voor nu blijf ik dan toch bij Alexy. Tot hij een rood scherm krijgt, denk ik.  ;) We hebben nog niet alles van hem gezien, vermoed ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 28-04-2025, 23:45:43 »
Dat is ook nog iets. Sarah laat zich dan vrijwillig in elkaar slaan en harsen. Hier ga je toch niet voor kiezen. Is ook nog eens in beide gevallen die inferieure molpositie.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #453 Gepost op: Gisteren om 07:57:27 »
Dat is ook nog iets. Sarah laat zich dan vrijwillig in elkaar slaan en harsen. Hier ga je toch niet voor kiezen. Is ook nog eens in beide gevallen die inferieure molpositie.
Last van tunnelvisie?
Het harsen was de beste positie., want je kan zelf fouten maken en direct het resultaat beïnvloeden. Bij het golven ben je met drie, sta je altijd 2-1 achter. Michèle sloeg bij het golven de laatste bal mis, maar compleet toeval dat zij de laatste bal sloeg. Cadeautje van Nimrod, die de een na laatste slag sloeg?
Na het binnenhalen van de molkoffer ook nog eens opzichtig met noedels knoeien? Nee, er is alles aan gedaan om Sarah weer zo onverdacht mogelijk te maken. Die molkoffer was genoeg voor aflevering 1 en geen geld in de lift.

De juiste vraag is niet “wie heeft er niks verdient”, maar wie had invloed op het resultaat en speelde het geld weg. Bij Pedro in de gevangenis, speelt Sarah de laatste 2000 euro weg, want Nimrod twijfelde nog. Daar was nog een zetje nodig. Michèle was weer op het essentiële moment afwezig. Welkom in de mol is Sarah club.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: Gisteren om 09:43:34 »
Dus de perfecte molactie die Sarah hier doet is volgens jou:
1. Risico nemen om eigen helm te sabboteren bij de tussenstop
2. Van zodra ze mogen zingen elke keer 2 correcte foute antwoorden doorseinen.
3. Ondanks de hard stand van de lach-helm heeft ze maar €300 euro meer uit de pot gehouden dan Alexy, 8 keer niet lachen tegenover 5 keer.

Wie de laatste slag mag doen valt perfect uit te rekenen, ze moesten sowieso binnen 9 slagen.
Als je als derde slaagt zoals Michèle slaag je toch altijd slag 3, 6 en 9. Dat de bal zo dicht bij de hole ligt is puur toeval door de goede slagen van Nimrod en Pedro.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #455 Gepost op: Gisteren om 10:44:24 »
Het is Sarah!

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #456 Gepost op: Gisteren om 10:47:24 »
Als er een helm kon gesaboteerd worden moest het wel die van Sarah zijn, Alexy had zijn helm mee. Hier zou ze geen keuze hebben, misschien was het wel de bedoeling die van Alexy te saboteren.

1x is te zien dat ze de knop van de portofoon pas indrukt als ze d zegt. " a en ' d is een fout antwoord'". Nimrod herhaalt " d is een fout antwoord".

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #457 Gepost op: Gisteren om 10:50:08 »
Door de vraag in de test weten ze nu wel dat er een helm op een ander level stond.

Zonder info over de sabotage weet je met die vraag toch juist niks. De enige die hier iets aan had was Sarah. Zij krijgt door de info achter te houden een light-pasvraag.

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #458 Gepost op: Gisteren om 11:24:42 »

Die €1000 volledig aan Sarah in de trein toekennen is ook onzinnig. Als Pedro geen 7 landen had opgenoemd bracht haar enige antwoord niets op.

Maar Pedro mag hier nog 10 landen opsommen. Zolang ze het laatste land niet vinden wordt er niets verdiend. Dus natuurlijk kan je die 1000€ wel aan haar toeschrijven. Als mol moet ze gewoon nog 6 seconden haar mond houden. Dan wordt er niets verdiend.
Zeggen dat ze het juiste antwoord geeft om haar koffer bij Gilles te krijgen is al helemaal absurd, want het blijft een 50/50 kans als ze niet voorbij de oberopdracht geraakt. En haar molkoffer levert nog altijd minder op dan een juist antwoord bij de landenopdracht.

Bij de dansers doet ze een perfecte radslag. Die zien we. Die ziet de jury ook. Tsja, als je dan hier en daar een klein danspasje fout doet, dan kan je moeilijk zeggen dat het de fout was van de jury. Maar goed, misschien speelde ze het hier iets te subtiel en had ze pech dat kandidaat 6 één heel grote fout maakte die opgepikt werd door de jury.
Kan.

Ik zie vooral een fanatieke kandidaat. Balletjes bijkopen: iedereen die het principe van het prisoners dilemma kent koopt hier balletjes.
Bij de koffers in Ayutthaya was op de beelden duidelijk te zien dat Michèle als eerste haar move maakte om de ballon te doorprikken. Sarah heeft hier geluk dat Els gewoon bliksemsnel was. Want tussen Michèle en Sarah had het zeer nipt geweest. Sarah komt daar dus in een goede positie door Els én ze laat de eindkeuze ook aan Els. Els die al aangaf dat ze dacht dat de vrijstelling in de middelste koffer lag.

Bij de parachutesprong haalt ze 8/8. Zelfs als ze gebriefd werd dat er al één iemand een fout maakte kan ze niet weten dat Pedro óók nog een fout zou maken.
Dan heeft ze hier heel veel geluk dat Pedro een fout maakt en dat Nimrod heel zelfzeker was over zijn vragen. En dat de paintballers op de trampoline niet na vraag 2 al in de roos schoten.
En bij De Mol laat de mol wel vaker dit soort belevingen over aan de kandidaten.

Dat ze danst en niet roeit omdat ze haar duim heeft verstuikt: kom op! Bij een radslag ga je net je duim veel meer belasten dan bij roeien. Bij een radslag steun je op je hand en komt er meer ballast op je hand, dan bij roeien, waar je vooral op schouders, monnikskapspier en biceps werkt. Het is niet dat ze bij andere opdrachten geen zaken kan vasthouden. Waarom zou ze dan problemen hebben bij het vasthouden van een roeispaan?
Hetzelfde geldt voor het golfen trouwens.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: Gisteren om 11:43:55 »
Sarah gedraagt zich als een fanatieke kandidaat maar dat deden sommige mollen in WIDM nog meer.