Poll

Wie is de Mol?

Alexy
8 (5.6%)
Michèle
81 (57%)
Sarah
53 (37.3%)

Totaal aantal stemmen: 142

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 33882 keer)

Online Barry21

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #660 Gepost op: Gisteren om 17:47:27 »
Als ik zie hoe hard Hilde werd verdacht bij de kijkers na de treinopdracht, ondanks haar 800€, kan ik me al inbeelden hoe hard Sarah dan wel niet verdacht zou worden als in haar koffer een bedrag tussen de 100 en de 400€ zou zitten. Ok, dan krijg je misschien een andere edit: dan horen we allicht de mol niet zeggen dat het plan A was om tot bij Gilles te geraken. En dan laten ze ons misschien niet zien hoeveel in de koffer van Sarah zat, maar dat laatste zou dan ook weer de speculatie aanwakkeren.
Dus eigenlijk geloof ik er niks van, dat het Plan A zou zijn om tot bij Gilles te geraken. En je weet toch zelf ook dat met een dubbele eliminatie in het verschiet élke kandidaat in zijn koffer gaat kijken? Als je niet in je koffer kijkt als kandidaat schrijft iedereen jou direct af als potentiële mol. Jij bent dan benadeeld. Kijk je wél in je koffer als kandidaat heb je én cruciale info én je wordt verdacht. win-win als je in de koffer kijkt, lose-lose als je niet in je koffer kijkt.

Volgens mij is dat van plan A er zelfs ingelaten/ingestoken omdat we anders maar 1 molkandidaat meer zouden overhouden in de finale als we en Alexy en Sarah afgeschreven hadden.

Online Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #661 Gepost op: Gisteren om 17:56:59 »
Volgens mij is dat van plan A er zelfs ingelaten/ingestoken omdat we anders maar 1 molkandidaat meer zouden overhouden in de finale als we en Alexy en Sarah afgeschreven hadden.

Alexy is toch samen met Michèle achtergebleven in de tweede wagon, zonder geld te verdienen?

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #662 Gepost op: Gisteren om 17:59:56 »
Alexy is toch samen met Michèle achtergebleven in de tweede wagon, zonder geld te verdienen?

Dus je schrijft kandidaten af op basis van het niet verdienen van geld?

Online Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #663 Gepost op: Gisteren om 18:06:23 »
Dus je schrijft kandidaten af op basis van het niet verdienen van geld?

Wat ik eigenlijk wil vragen is: waarom zou je zonder "dat van plan A" Alexy en Sarah afschrijven als mol terwijl Sarah geld heeft verdiend en is doorgegaan naar de derde wagon en Michèle en Alexy niet voorbij de tweede wagon zijn geraakt.  Dat begrijp ik niet goed.

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #664 Gepost op: Gisteren om 18:17:24 »
Wat ik eigenlijk wil vragen is: waarom zou je zonder "dat van plan A" Alexy en Sarah afschrijven als mol terwijl Sarah geld heeft verdiend en is doorgegaan naar de derde wagon en Michèle en Alexy niet voorbij de tweede wagon zijn geraakt.  Dat begrijp ik niet goed.

Alexy doet er even niet toe in deze opdracht. Die is afgeschreven op basis van andere acties.

Sarah brengt inderdaad 1000 euro binnen. Dat doe je toch niet als mol? Ze laten wel in de aflevering horen dat het plan A is om bij Gilles te komen. M.a.w. ze geven een verklaring om de kandidatenactie van Sarah als molactie te beschouwen. M.a.w. we kunnen ze daardoor niet afschrijven.

Hadden we dat wel gekund hadden we nu een zeer saaie finale gehad.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #665 Gepost op: Gisteren om 18:35:52 »
Ze laten wel in de aflevering horen dat het plan A is om bij Gilles te komen. M.a.w. ze geven een verklaring om de kandidatenactie van Sarah als molactie te beschouwen. M.a.w. we kunnen ze daardoor niet afschrijven.

Je hebt het de hele tijd over “we”

Voor mij heeft heel “plan A” helemaal 0 invloed. Dus niks “we”

Als plan A niet had bestaan had ik haar nu net zo veel verdacht als zonder plan A

Heel die 1000 zegt me helemaal niks.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #666 Gepost op: Gisteren om 18:42:11 »
Alexy doet er even niet toe in deze opdracht. Die is afgeschreven op basis van andere acties.

Sarah brengt inderdaad 1000 euro binnen. Dat doe je toch niet als mol? Ze laten wel in de aflevering horen dat het plan A is om bij Gilles te komen. M.a.w. ze geven een verklaring om de kandidatenactie van Sarah als molactie te beschouwen. M.a.w. we kunnen ze daardoor niet afschrijven.

Deze redenatie klopt niet helemaal, omdat voor de reis plan A al vaststond. Toen wisten ze nog niet wat er in de trein ging gebeuren. Het is dus i.i.g. geen 'verklaring'.
De leepste snor van het land

Offline Speurder123

• Forumlid
« Reactie #667 Gepost op: Gisteren om 19:23:58 »
Ik heb hier al veel gelezen over de 1000 EUR van Sarah in de treinwagons. Maar voor de Sarah tunnelaars wat vinden jullie van de 1000  EUR die ze individueel verdiende met de Thaise dans? Lijkt mij toch behoorlijk onmols. Ik snap dat je het kan rechtvaardigen omdat je al 1000 EUR hebt weggespeeld door Hilde te saboteren maar toch...

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #668 Gepost op: Gisteren om 19:44:06 »
Ik heb hier al veel gelezen over de 1000 EUR van Sarah in de treinwagons. Maar voor de Sarah tunnelaars wat vinden jullie van de 1000  EUR die ze individueel verdiende met de Thaise dans? Lijkt mij toch behoorlijk onmols. Ik snap dat je het kan rechtvaardigen omdat je al 1000 EUR hebt weggespeeld door Hilde te saboteren maar toch...

Ik ben geen Sarah tunnelaar, maar die opdracht heeft ze wat minder zelf in de hand, door die vage juryleden. Ik vind het ook absoluut een kandidatenactie (hoe moeilijk kan het zijn om dit te verpesten), maar het is minder duidelijk puur haar verdienste dan bij die 1000 euro in de trein.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #669 Gepost op: Gisteren om 19:45:29 »
Voor mij heeft heel “plan A” helemaal 0 invloed. Dus niks “we”

Als plan A niet had bestaan had ik haar nu net zo veel verdacht als zonder plan A

Heel die 1000 zegt me helemaal niks.

Maar…waar kijk je dan wel naar?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #670 Gepost op: Gisteren om 19:47:42 »
voor de reis plan A al vaststond. Toen wisten ze nog niet wat er in de trein ging gebeuren.
Precies. Dus natuurlijk is het Plan A. De mol zal proberen Gilles te bereiken, want dat is toch ook gewoon leuk?! En je weet zeker dat je al het geld wegspeelt. Maar de mol zal er geen halve euro voor in de pot willen gooien, dan gaat ie over op Plan B.

Dus we zien de mol alvast voorbij de eerste wagon komen. Alle drie de finalisten doen dat. En we zien de mol dan een praktisch onmogelijke opdracht geven aan het vijandige team: 11 landen. Dat doet Michèle, niet Alexy. Het staat mathematisch vast dat 11 een zeer lastige kluif is die vast niet gehaald zou worden. Alleen werd ie dat wel door het verdienen van de 1000 door Sarah en helaas, de mol viel dus af.

Inderdaad verklooit Sarah het daarna nog eens grandioos door niet 4 glazen in de hand te nemen dus ze doet er zelf niets aan om plan A uit te voeren. Michèle deed er alvast meer aan.

Dus ja, het is plan A. Is dat plan harder dan boter? Nee. De mol gaat net zo makkelijk door naar plan B. Precies zoals elke mol dsat al tientallen jaren doet. Heb altijd je alternatieven achter de hand. Soms zit het plan mee, soms zit het plan tegen. Het plan A in de containers kwam ook niet tot uitvoering. Maar ook daar zien we dat er maar 1 sturend is in het geheel. En dat is Michèle.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #671 Gepost op: Gisteren om 19:51:53 »
Ik ben geen Sarah tunnelaar, maar die opdracht heeft ze wat minder zelf in de hand, door die vage juryleden. Ik vind het ook absoluut een kandidatenactie (hoe moeilijk kan het zijn om dit te verpesten), maar het is minder duidelijk puur haar verdienste dan bij die 1000 euro in de trein.

Ik til ook veel zwaarder aan de trein- dan aan de dansopdracht.
Bij die laatste kan je gewoon pech hebben en ze doet het lang niet perfect daar. De treinopdracht is haar eigen schuld.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #672 Gepost op: Gisteren om 19:52:01 »
Maar…waar kijk je dan wel naar?

Lichaamstaal. Als je t eenmaal ziet kan je t niet meer niet zien
Zag t in afl 4 pas hoor met Els bij de kistjes. En hoe meer ik terugkijk hoe meer ik zie.

Verder posities .

Heeft ook veel geld daarmee uit de pot gespeeld. De mol verdient altijd ook geld hier en daar hè

Ik ben niet zo van de eindeloze herhalingen van mn posts verder. Heb overal alles al gezegd.

If im wrong im wrong 🤷🏼‍♀️

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #673 Gepost op: Gisteren om 19:55:05 »
Fair enough, ieder z’n manier. Ik had een zelfde reactie na het acteerwerk van Michele toen Pedro afviel.

Ik heb trouwens niks tegen mollen die soms geld verdienen. Maar ik neem het wel mee in m’n overwegingen.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #674 Gepost op: Gisteren om 20:46:05 »
Misschien denken we te moeilijk. Van de 3 finalisten zien we van Michele en Sarah hun beelden in de tussenwagon met de molkoffer, bij Alexy is dat eruit geknipt. Toeval?  ::hypocriet::

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #675 Gepost op: Gisteren om 20:54:26 »
Ik ben het eens met FS, ik baseer mij vooral op de posities en daar staat Sarah ruim bovenaan en haar actie in de schatkamer gaf mij ook de doorslag. Ik ben veel voorzichtiger geworden met antimolacties zoals Comfort twee jaar geleden toen zij in haar eentje die bootcamp deed slagen wat meer dan €4000 in de pot leverde. En Gilles met zijn gans in 2016 vlak voor de finale (ook ruim €4000) waardoor ik hem ten onrechte schrapte. Daar is die €1000 van Sarah (ten onrechte helemaal aan haar toegeschreven) maar een peulschilletje en kwam ze verder in de trein.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #676 Gepost op: Gisteren om 20:58:25 »
kwam ze verder in de trein.
...om verder dus geen moeite meer te doen om verder te geraken dus want met de makkelijke glazen lag ze er meteen uit..... maar wel intussen 1000 de pot in terwijl maximaal 700 euro bespaard kon worden (maar eerder 0).
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #677 Gepost op: Gisteren om 21:00:10 »
Sarah wist ook dat ze er bij de bingo weer 800 kon uithalen.

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #678 Gepost op: Gisteren om 21:10:05 »
Stel Sarah is de mol. Plan A is doorgaan bij de quiz zonder geld te verdienen, dat mislukt doordat ze 11 landen moeten opnoemen. Plan B gaat in werking en ze verdient geld om door te kunnen gaan.
De opdracht bij de glazen mislukt. Plan C gaat in werking, het verdelen van de koffers. Lage bedragen naar de persoon die de grootste kans heeft om bij Gilles te komen. Gekeken wordt er waarschijnlijk altijd, maar hoge bedragen bij Gilles maakt het voor 3 kandidaten duidelijk dat ze op het goede spoor zitten. €1000 om dat te voorkomen lijkt mij nog niet zo gek.

Stel Michèle is de mol. Wat is dan haar plan B in de trein? Hoe heeft zij nog invloed op de opdracht?

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #679 Gepost op: Gisteren om 21:15:03 »
Ik kan nog steeds niet overtuigend een tunnel instappen, dat voorop.

Maar een mol zal waarschijnlijk voor deze opdracht al zaadjes planten. Bij de 1e aflevering zijn er al een aantal voor eigen voordeel gegaan. Dan kun je daar natuurlijk mooi op voortborduren om de kans te vergroten dat er nu ook weer een kandidaat voor voordeel zal gaan.