Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Floating market  (gelezen 3523 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Floating market
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2025, 12:18:34 »
Bij Sunny Beach is het transcript:

Michèle: Sun...Sun
Bart: Sunny Beach, maar dat is een plaats, het hotel heeft ze volgens mij niet gezegd
Els: Sunny Beach, gaan we dan voor Sunny Beach?

twee dingen:
-Onmols van Michèle om meteen Sun…sun  te zeggen
-voordat Els ‘gaan we voor’… zegt zit een knip en lijkt het of zij stuurt, maar ervoor kan een discussie zijn geweest waarin Michèle en Jan sturen op Sunny Beach

Nu ik de fragmenten nog eens goed terugluister, vind ik het juist onmols van Michèle om te blijven hangen bij ‘zwembad’ want zo wordt dat een veel opvallender detail dat onthouden zal worden. Rusiana roept geagiteerd ’sneller!’ dus Michèle zal al vanaf het begin erg langzaam aan het praten zijn om de details te benadrukken.

’t maakt Els voor mij niet minder verdacht, en Michèle niet verdachter
« Laatst bewerkt op: 25-03-2025, 12:39:16 door Mollem »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 25-03-2025, 13:23:25 »
Zou een typische mol-knip kunnen zijn van de productie, maar je ziet als ze dat zegt Jan nog echt twijfelen ("we weten het niet he") en ook Michele lijkt allesbehalve overtuigd. Els lijkt het wel echt door te drukken hier wat mij betreft.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 25-03-2025, 15:32:24 »
twee dingen:
-Onmols van Michèle om meteen Sun…sun  te zeggen
-voordat Els ‘gaan we voor’… zegt zit een knip en lijkt het of zij stuurt, maar ervoor kan een discussie zijn geweest waarin Michèle en Jan sturen op Sunny Beach

Nu ik de fragmenten nog eens goed terugluister, vind ik het juist onmols van Michèle om te blijven hangen bij ‘zwembad’ want zo wordt dat een veel opvallender detail dat onthouden zal worden. Rusiana roept geagiteerd ’sneller!’ dus Michèle zal al vanaf het begin erg langzaam aan het praten zijn om de details te benadrukken.

’t maakt Els voor mij niet minder verdacht, en Michèle niet verdachter

Michèle kwakt wel al haar noedels achteruit waardoor Els niets kan opvangen.
Michèle verliest molpunten bij mij, maar dan vooral door haar huilbui bij de eliminatiestoelen.
Els verliest bij mij heel veel molpunten bij deze opdracht. Het zwemmen was volkomen onnodig en Sunny Beach had ze op z'n minst een poging kunnen doen tot een ander antwoord.
I was blind but now I can see

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #23 Gepost op: 25-03-2025, 16:54:51 »
Geeft els die antwoorden of geeft ze het antwoord wat ze als groep gekozen hebben door. Er is in deze opdracht best wel geknipt.

Rusiana, is opvallend stil in de discussie over de antwoorden .
Els lijkt te sturen naar goede antwoorden
Michéle praat teveel over zwemmen
Jan is ook goed bezig met zijn via ferrata vraag, als hij wordt afgekapt

Sommige zaken zijn mols hier , maar tuch zeker ook argumenten genoeg om de mol toch niet hier te zoeken, voor mij

Maar moest ik hier een mol zoeken, was het michèle met haar noedels kappen en haar rare hapering bij het zwemmen .

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 25-03-2025, 17:13:18 »
Geeft els die antwoorden of geeft ze het antwoord wat ze als groep gekozen hebben door. Er is in deze opdracht best wel geknipt.

Rusiana, is opvallend stil in de discussie over de antwoorden .
Els lijkt te sturen naar goede antwoorden
Michéle praat teveel over zwemmen
Jan is ook goed bezig met zijn via ferrata vraag, als hij wordt afgekapt

Sommige zaken zijn mols hier , maar tuch zeker ook argumenten genoeg om de mol toch niet hier te zoeken, voor mij

Maar moest ik hier een mol zoeken, was het michèle met haar noedels kappen en haar rare hapering bij het zwemmen .

Het antwoord 'zwemmen' kwam zeker van Els.
Bij Sunny Beach kan er nog een discussie geknipt zijn.

Michèle is één van mijn drie hoofdverdachten, maar ik heb een probleem met het zo vaak in beeld brengen van het slecht doorgeven van de noodles.
Als ze de mol is, dan lijken mij dit beelden voor de laatste aflevering. Dan ga je één keer tonen dat ze slecht haar noedels doorgeeft, misschien 2 keer, want dan hebben ze het toch laten zien. Maar ga je dit elke keer laten zien? Natuurlijk, ondertussen is zij haar uitleg aan het doen, dus is het ook logisch dat je haar op dat moment ook vaker filmpt.
I was blind but now I can see

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 25-03-2025, 17:58:36 »
Michèle kwakt wel al haar noedels achteruit waardoor Els niets kan opvangen.
Michèle verliest molpunten bij mij, maar dan vooral door haar huilbui bij de eliminatiestoelen.
Els verliest bij mij heel veel molpunten bij deze opdracht. Het zwemmen was volkomen onnodig en Sunny Beach had ze op z'n minst een poging kunnen doen tot een ander antwoord.
Ik vond de huilbui juist nep overkomen, waardoor het voor mij juist molpunten zouden zijn.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 25-03-2025, 20:20:33 »
Dat maakt het programma en het hier erover praten zo tof, we zien dezelfde beelden maar de interpretatie is van iedereen anders  ::bravo::

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2025, 12:15:17 »
Inderdaad  ::ok::
Over beelden interpreteren, moet je de noedeltroep achterin de boot toch eens zien...

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 26-03-2025, 18:15:34 »
Voor hetzelfde geld heeft els heel veel noedels gewoon achter zich gesmeten .

Zo hebben we in nederland ook een mol gehad die gewoon buiten beeld, kledingstukken verloor .   

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 27-03-2025, 19:16:43 »
Michèle toch maar raar hier "Sun..  Sun"? heb ik toch vragen bij, hoe onthoud je dit deel maar kom je niet bij "Sunny beach"? Ze is docent anatomie, fysiologie en pathologie ze zou toch zeer goed moeten zijn in het onthouden van informatie. Hoe kom je dan uit bij Sun in plaats van Sunny beach, lijkt me toch redelijk simpel om te onthouden.

Jan heel kandidaats door haar te corrigeren en het juiste antwoord te zeggen "Nee het is Sunny Beach" ga je niet doen als mol denk ik.
Els ook redelijk kandidaats door te zeggen "Sunny Beach, pakken we Sunny Beach dan?" maar minder zeker hier dat ze met zen drie al niet besloten hadden om dit te zeggen.

Bij de hobbies van Els ook Michèle een beetje verdacht wanneer Els verder wil uitweiden het juiste antwoord "Via Ferrata". Wanneer Jan hier zegt dat het iets met klimmen is is ze snel om hem te onderbreken "Dat doet er niet toe ga maar door.". Jan Kan amper zijn zin afmaken...
Jan weer onmols door het langer over via ferrata te willen hebben en Michèle toch wat mols.
Komt ook met foute antwoord op de proppen het padellen en Rusiana volgt haar en ze geven dan dit als antwoord.

Bij het beschrijven van haar lief is Michèle toch redelijk robotisch bij het beschrijven van het deel dat telt?
"Ik heb hem in het zwembad... eerste keer one-on-one gesproken"? Rare manier om te zeggen dat je hem voor het eerst hebt leren kennen tijdens het zwemmen.
Jan en Els komen wel weer bij het juiste antwoord zwemmen uit en Rusiana gaat mee.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #30 Gepost op: 27-03-2025, 20:04:00 »
Een kandidaat zegt Sun, Sun en luistert wie de zin afmaakt in de hoop de mol te vinden. Als iemand dan Sunny Beach zegt zal dat minder waarschijnlijk de mol zijn, eerder een kandidaat.
Een mol geeft geen voorzetje Sun, Sun behalve als dat antwoord fout is.
Maar Sunny Beach was goed.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #31 Gepost op: 28-03-2025, 15:44:55 »
Het antwoord 'zwemmen' kwam zeker van Els.
Bij Sunny Beach kan er nog een discussie geknipt zijn.

Ik twijfel eraan of er bij Els niet toch wat geknipt is, want als Jan de vraag 'Tijdens welke activiteit leerde Michèle haar partner kennen?' opleest zegt Rusiana eerst niet begrijpend 'Hoe??' en zegt Els 'Ik heb niets gehoord'. Rusiana zegt dan 'Dat weet ik echt niet meer' en dan Els: 'Was dat niet met een feestje?'.

Dus, ja Els geeft uiteindelijk wel 'zwemmen' door maar zegt dus initieel niks gehoord te hebben en stuurt eerst nog foutief richting feestje.

Verdacht rare tegenstrijdigheid, maar goed als je onopgemerkt voldoende noedels naast de pot gooit kan je als mol best aan de haal gaan met een goed antwoord. Het was maar klein bedrag van 250 euro aan noedels.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2025, 00:04:31 »
Michèle toch maar raar hier "Sun..  Sun"? heb ik toch vragen bij, hoe onthoud je dit deel maar kom je niet bij "Sunny beach"? Ze is docent anatomie, fysiologie en pathologie ze zou toch zeer goed moeten zijn in het onthouden van informatie. Hoe kom je dan uit bij Sun in plaats van Sunny beach, lijkt me toch redelijk simpel om te onthouden.
Dat vond ik ook raar. Als de anderen op Sunny Beach ingaan en daarvoor kiezen, is ze nog steeds aan het twijfelen en lijkt ze aan te geven het niet precies meer te weten. Dus ook als anderen het voor haar invullen, doet dat blijkbaar geen belletje rinkelen.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2025, 00:06:32 door Molekule »

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2025, 22:44:35 »
Het was veel informatie en ondertussen moesten ze zich ook focussen op hun opdracht. Ik geloof wel dat je dan niet alle informatie volledig opslaat.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 30-03-2025, 06:46:32 »
Zowel Jan als Els herhalen het nog eens (Els luid en duidelijk) en het valt op dat Michèle op dat moment enkel oog heeft voor de pindanoot en niet reageert op Sunny Beach. Dat doet ze wel als Rusiana zegt dat ze twee broers heeft terwijl ze opnieuw een pindanoot aanneemt.
Het “Sun sun ..” lijkt eerder op een halfslachtige poging om nog wat twijfel te proberen zaaien, want ze weet dat de anderen het gecapteerd hebben.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 06:49:53 door Molekule »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 30-03-2025, 10:40:33 »
Ik vind het verdacht dat Michèle in de groep floaters terecht is gekomen. En dus niet (spontaan) kiest voor “iets actiefs”. Michèle lijkt me zeer sportief, het schijnt dat ze ook een soort van fitnessinstructeur is in haar vrije tijd. Vroeger in haar studententijd zwom ze blijkbaar en redelijk goed want sneller dan haar lief Laurens. Wellicht zwemt ze nu nog regelmatig.  Ze oogt ook heel fit en slank, ze is 35 maar op het eerste gezicht schatte ik haar 10 jaar jonger.
Waarom kiest zo’n fitte sportieve meid niet voor het actieve (thaiboksen, zo bleek nadien)? Ik heb het in elk geval vetjes genoteerd in mijn schriftje.

Offline Jcw

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2025, 15:58:40 »
Idem Els die zelfs aan kickboksen of zo doet toch?

Offline Niesie

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2025, 10:00:26 »
Het is mij opgevallen dat de Mol logo op de 1 van papieren zakjes anders is. Bij alle vragen zie dit 'andere' logo en Jan kiest bij de laatste vraag voor de papieren zak met dit logo. Daarnaast wisselt de positie van het logo.
Bij vraag 1 zie je in een shot dat het 'andere' logo op positie 3 (van links naar rechts) staat. Maar wanneer ze een papieren zak uitkiezen staat de logo op positie 2.
Misschien een aanwijzing richting de Mol? Ik weet niet hoe de Mol met aanwijzingen omgaat, maar ik moest dit delen ::hyper::

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2025, 10:21:38 »
Knap opgemerkt!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2025, 16:14:00 »
De linkerzak wordt als eerste gekozen toch? dan schuift de hele volgorde toch 1 op naar links en wordt pos.3 pos.2 ? Dan hebben ze bij de eerste een verkeerd shot gebruikt..?
Mooi gevonden, goed bekeken  ::ok::