Ik denk ook niet dat het haar te doen was om per se verder te geraken. Maar als plan A is bij Gilles te geraken, wat ik niet goed snap, want daar val je enorm op, ook omdat je daarna de info niet deelt en geld weg speelt.
Maar bon, dat was plan A. Ze geeft 1 fout antwoord, ze had er echt geen 3 juiste geroepen als ze waren blijven steken op 8.
Maar je ziet Pedro en Rusiana vlotjes 10 juiste antwoorden geven, met 1 juist antwoord zit je ineens dichter bij plan A, en je maakt je onverdacht voor de anderen in de coupé.
Dat ze er 1000 euro mee in de pot brengt is veel, maar ze heeft ineens wel invloed op de verdeling van de koffers die al dan niet bij Gilles zouden geraken.
Stel dat Michèle 700 of 900 had, dan wil je die niet bij de 800 van Hilde.
Ik denk dat de mol hier voor de camera, ingegeven door de productie, zegt dat het Plan A is om tot bij Gilles te geraken, maar ik geloof daar weinig van. Kosten-baten is daar te negatief. Ja, je hebt de uitkomst dan volledig in de hand: je opent je koffer, klaar. En jouw koffer met laag bedrag komt dan zeker bij Gilles. Wat er trouwens niet toe doet als je toch je koffer opent. Maar de kans dat de koffer wordt geopend door een kandidaat is zodanig groot, en de kans dat er sowieso wel 1 of 2 koffers met een relatief laag bedrag (zelfs lager dan het bedrag dat jij als mol in je koffer kan steken om niet door de mand te vallen) bij Gilles toekomen is ook best groot, dat de verdenking die je op je neemt in aflevering 2 door zelf de koffer te openen het gewoon niet waard is.
En het is het al helemaal niet waard om daar dan ook nog eens geld voor te moeten verdienen.
Het hele plan A verhaal komt voor mij over als een dwaalspoor. Om de verdenking te schuiven op diegene die uiteindelijk de koffer opent. Niets meer, niets minder.
En waarom zou ze geen 3 antwoorden juist roepen? Of plan A is een reëel plan, en dan wil en kan je dat bereiken door juiste antwoorden door te geven. Of dat er nu 1, 2, 3 of 10 zijn. Of je wil het niet en dan zwijg je gewoon. En als je niet weet of Hilde, dan wel Rusiana door gaat naar Gilles, wat maakt het dan uit bij wie jouw koffer, of de koffer met 900€ terecht komt? Nogmaals, als de kandidaten er in een discussie niet uitkomen, dan kunnen ze altijd beroep doen op een kansspel als schaar-steen-papier. Dan kan Rusiana winnen en komt de koffer van Michèle met 900€ tóch bij Gilles. Vervolgens zou Rusiana óók de koffer openen (dat gaf ze toe in CDM) en blijft het resultaat hetzelfde. En als je denkt dat de kans dat Hilde de koffer wél opent, en Rusiana niet, dan wil je net dat de koffer van Michèle óók bij Hilde zit. En als je niet zeker weet of Hilde en Rusiana de koffer zouden openen, dan kan je toch best zelf doorstoten tot bij Gilles. Of ten minste de oberopdracht winnen, zorgen dat alle grote bedragen bij jou zitten en Pedro naar Gilles laten gaan met enkel kleine bedragen.