Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 2452 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2025, 14:43:03 »
Ik vond trouwens de dubbele eliminatie allesbehalve superspannend of extraverschrikkelijk mindblowing erg, was weleens anders, toen werd er stevig naar toegewerkt; dat miste ik wel. Het was misschien beter geweest als het in verband stond met de treinopdracht. Nu kwam dat ‘toevallig’ ook zo uit voor een deel (Pasquino)...

Offline Mollenjager-DT

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2025, 16:22:18 »
Ik vond trouwens de dubbele eliminatie allesbehalve superspannend of extraverschrikkelijk mindblowing erg, was weleens anders, toen werd er stevig naar toegewerkt; dat miste ik wel. Het was misschien beter geweest als het in verband stond met de treinopdracht. Nu kwam dat ‘toevallig’ ook zo uit voor een deel (Pasquino)...
Het feit dat ze wisten dat er een dubbele eliminatie aankwam, kon natuurlijk wel nog een extra motivatie zijn om tot in de laatste wagon bij GDC te geraken en daar in de koffer te kijken, aangezien je daar wel iets van informatie over je vorige test kan uithalen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2025, 20:13:50 »
Ja, en toch miste ik een steviger opbouw. Aangezien de aflevering korter was dan gewoonlijk (?) ging het misschien niet allemaal zoals van tevoren gehoopt..? Wat was de motivatie voor de dubbele elimintatie meteen in aflevering 2?

Offline Foemp

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2025, 21:10:44 »
Wat was de motivatie voor de dubbele elimintatie meteen in aflevering 2?
Omdat er in aflevering 1 niemand naar huis moest?

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2025, 00:49:46 »
Haha, die koffer is een heel ander beest om te tackelen. (Hierover dus later een klein stukje)

De aflevering was wel weer heel tof gedaan. De eerste opdracht is een klassieke "De Mol"-opdracht, waarin alles en iedereen invloed heeft op het spel.

De trein-opdracht, was op voorhand al gedoemd te mislukken. het persoonlijk voordeel stond hier tegenover het geld, iets waar die andere mol nog dikwijls op bekritiseerd wordt...
Zonde van de locatie, want de opbouw was echt heel goed gedaan.

En dan de Koffer, Oh boy,
Ik zei het de vorige aflevering al, en ik zeg het nogmaals... Alle items die er tot dusver inzitten zijn door de productie aangestuurd...
Iets waar ook bij die andere mol meermaals de vergelijking Mol = productieassistent wordt geroepen.
-Die lettertjes hadden ze toevallig nog over, want je denkt toch wel aan meer dan 1 BV om je jaartallen op te baseren. :-X
- En het geldkaartje moest er wel in, anders zou je heel makkelijk mensen kunnen gaan strepen... <-Dit was de reden waarom ik op het moment dat ze het bedrag lieten zien al een enorme frons had 1,2,3 tellen later... "Oh Molkoffer...::)"

Het enige pluspunt wat ik wel aan die Koffer wil meegeven... De mol moet daadwerkelijk zelf wel de voorwerpen eruit halen. En dat gaat leuke beelden opleveren.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2025, 08:26:11 »
Als de productie het erg zou vinden dat je makkelijk kandidaten kunt afstrepen, hadden ze geen openingsopdrachten bedacht waarbij je gelijk al de helft van de kandidaten kunt afstrepen. Maar dat hebben ze gedaan. Minstens twee keer zelfs (series 4 en 9). Dat argument gaat dus niet op.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2025, 17:28:11 »
Anders is er kans op 9000 euro in de pot?

Er is alleen kans op 9000 in de pot als beide teams gaan voor het geld en niet voor het voordeel. Er werd toen ook nog niet gezegd dat aan dit voordeel ook een nadeel gekoppeld was (de molkoffer in het spel)
Beide teams, ook zonder mol, willen elkaar dus toch de loef afsteken en als eerste bij de helicopter geraken. Zou het eindresultaat met of zonder mol dan zoveel schelen?
Ik snap dat je als mol misschien enige controle wil en zelfs dat je in de helicopter wil geraken, maar als je in de helicopter wil raken moet je sowieso 1x3000€ winnen.
En stel: Els/Pedro/Sarah is de mol. bij de laatste vraag vertelt Els de waarheid, maar verkoopt het als een leugen. Goed gedaan. Maar uiteindelijk valt de beslissing bij de andere bus. Doorprikken ze haar bluf wordt er ook 6000€ verdiend.
Stel Nimrod/Hilde/Jan is de mol. Bij de tweede vraag: geloven ze Nimrod, wordt er 6000€ verdiend. Heeft de mol dan echt zoveel invloed over de beslissingen als groep?
I was blind but now I can see

Offline Mollenjager-DT

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 2-04-2025, 18:51:48 »
Er is alleen kans op 9000 in de pot als beide teams gaan voor het geld en niet voor het voordeel. Er werd toen ook nog niet gezegd dat aan dit voordeel ook een nadeel gekoppeld was (de molkoffer in het spel)
Los van dat dit in het verkeerde topic besproken wordt, klopt het ook niet helemaal wat je schrijft. Het kiezen voor het voordeel in de helikopter heeft niets te maken met het geld, dit wordt sowieso verdiend als de kandidaten voor de molkoffer in de helikopter geraken.

Ik geloof dat de mol pech kan gehad hebben en niet in een busje is geraakt, maar het zou toch wel heel passief zijn van een mol om dit bewust te doen en zich compleet afzijdig te houden tijdens de openingsopdracht. Dan laat je wel heel veel aan het toeval over. Als je als mol in één van de busjes geraakt, kan je op zijn minst zorgen dat er zo weinig mogelijk geld gewonnen wordt. Het in de helikopter geraken is hier voor de mol volgens mij ondergeschikt aan het zo weinig mogelijk geld verdienen.

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #28 Gepost op: 3-04-2025, 09:52:22 »
Als de productie het erg zou vinden dat je makkelijk kandidaten kunt afstrepen, hadden ze geen openingsopdrachten bedacht waarbij je gelijk al de helft van de kandidaten kunt afstrepen. Maar dat hebben ze gedaan. Minstens twee keer zelfs (series 4 en 9). Dat argument gaat dus niet op.

Let wel dat 1 van die 2 keer (heb voor de revival nooit gezien...) dit voor de kandidaten zelf niet of nou ja heel lastig te zien zou zijn.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #29 Gepost op: 3-04-2025, 23:28:56 »
Conclusie: te veel verdachten.  :)
Daarom kijk ik vooral naar: wie zie ik kandidaats doen.

En dan denk ik bijvoorbeeld aan Rusiana bij het handdoek-vouwen. Alexy ontmoedigen de rode knop te raken, vind ik zeer onmols.

Edit: oh, iets met eliminatie. Nevermind :P
« Laatst bewerkt op: 3-04-2025, 23:32:17 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #30 Gepost op: 4-04-2025, 14:01:15 »
Omdat er in aflevering 1 niemand naar huis moest?
Dat hoeft niet perse een dubbele eliminatie in de volgende aflevering te betekenen...

Offline Mollenjager-DT

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 4-04-2025, 17:47:30 »
Dat hoeft niet perse een dubbele eliminatie in de volgende aflevering te betekenen...
Het zou het anders praktisch wel heel moeilijk maken voor de makers van het programma dat ze dan voor alle opdrachten in de volgende afleveringen nog eens extra scenario's moeten bedenken met telkens een extra kandidaat erbij. Het is veel logischer dat ze dit slechts voor 1 aflevering moeten doen, wat maker Wouter Verstichel trouwens ook zelf bevestigd heeft in 'De Tafel van Gert' vorige week.