Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Pasvragenloterij  (gelezen 3403 keer)

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Pasvragenloterij
« Reactie #40 Gepost op: 10-04-2025, 17:50:13 »
Wat wel vreemd is is het aantal stemmen op Jan. Hij heeft er 3 gekregen, 2 gingen naar iemand anders en 1 nog naar iemand anders. Hij ging niet op zichzelf gestemd hebben, de 3 met pasvragen zouden eerder wel Jan gestemd hebben om zichzelf veilig te stellen.
Ik zou van de mol verwachten dat die meegaat met de flow zo lang niet iemand met pasvragen wordt geviseerd. Alexy zat ook op Jan, wilde die tot het laatste houden. Vreemd stemgedrag.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #41 Gepost op: 10-04-2025, 18:34:58 »
Vreemd of slim!

Online mocemole

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 10-04-2025, 21:14:05 »
Vreemd of slim!

Slim van wie? Van de mol? Die wil toch iemand wegstemmen die geen pasvragen heeft, al is het desnoods zichzelf laten wegstemmen. Bij Michèle kan ik het nog begrijpen, 4 mensen stemmen Michèle, 3 anderen, waaronder Michèle zelf hebben waarschijnlijk Jan gestemd. Die lag al onder vuur.

Bij Hilde idem, Hilde stemt niet op zichzelf maar bvb op Michèle, die haar viseerde. Een ander koos Jan.

Maar bij Jan zijn er 2 kandidaten die een andere stem uitbrengen, buiten Jan zelf.
Als ik als kandidaat of mol pasvragen heb, stem ik Jan. Als ik als mol geen pasvragen heb stem ik Jan. Als ik, Alexy zijnde, Jan al onder de bus gooide, stem ik Jan. Het zou maar eens zijn dat ik mijn pasvragen verspeel omdat ik niet meega met de groep. Voor de mol idem, met of zonder pasvragen, Jan heeft er geen, waarom zou je dan iets anders doen?

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 10-04-2025, 21:19:37 »
Terechte vraag. Kan betekenen dat de mol al weggestemd was of dat de mol bij de personen met pasvragen zit.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #44 Gepost op: 10-04-2025, 22:07:34 »
Slim van wie? Van de mol? Die wil toch iemand wegstemmen die geen pasvragen heeft, al is het desnoods zichzelf laten wegstemmen. Bij Michèle kan ik het nog begrijpen, 4 mensen stemmen Michèle, 3 anderen, waaronder Michèle zelf hebben waarschijnlijk Jan gestemd. Die lag al onder vuur.

Bij Hilde idem, Hilde stemt niet op zichzelf maar bvb op Michèle, die haar viseerde. Een ander koos Jan.

Maar bij Jan zijn er 2 kandidaten die een andere stem uitbrengen, buiten Jan zelf.
Als ik als kandidaat of mol pasvragen heb, stem ik Jan. Als ik als mol geen pasvragen heb stem ik Jan. Als ik, Alexy zijnde, Jan al onder de bus gooide, stem ik Jan. Het zou maar eens zijn dat ik mijn pasvragen verspeel omdat ik niet meega met de groep. Voor de mol idem, met of zonder pasvragen, Jan heeft er geen, waarom zou je dan iets anders doen?
Omdat je op een gegeven moment de stemmen na kan tellen en weet wie de vierde is? De drie met kans op pasvragen zullen Jan stemmen, voor hen is het logisch, ook als daar een mol tussen zit. Als je op een gegeven moment kan bedenken dat 3 stemmen een meerderheid kan vormen, hoef je als mol zonder kans op pasvragen niet jezelf te verraden door ook op Jan te stemmen, maar op iemand die weinig stemmen zal krijgen. 3-2-1. Dan is 3 altijd een meerderheid. Reteslim om dat zo snel te bedenken.

De mol wil voorkomen dat de kandidaten kunnen berekenen wie nummer 4 was.

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 10-04-2025, 22:32:59 »
Nou je het zegt hoor ik er nu ook n hond in  ::rofl::

Klonk een beetje als “ik ben de mol” of iets wat daar op lijkt 🙈
Inderdaad de zin ik ben de mol.

Mannenstem die ervoor zegt er is hier iemand die nog iets wil zeggen. Deze stem klinkt volgens mij niet als de partner van Sarah. Maar ja, heeft de mol pasvragen gekregen en zichzelf gehoord of is dit alleen voor ons te horen nu?
« Laatst bewerkt op: 10-04-2025, 22:50:23 door Vonne1968 »

Online mocemole

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 10-04-2025, 23:07:57 »
Inderdaad de zin ik ben de mol.

Mannenstem die ervoor zegt er is hier iemand die nog iets wil zeggen. Deze stem klinkt volgens mij niet als de partner van Sarah. Maar ja, heeft de mol pasvragen gekregen en zichzelf gehoord of is dit alleen voor ons te horen nu?

Ja, het klinkt wel zo he. Wel grappig. Misschien "1 hond en 2 kippen" Nimrod?
De kindjes waren van Sarah, heeft Pedro trouwens kinderen?

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 10-04-2025, 23:11:05 »
Pedro is gehuwd en heeft 2 zoontjes wordt gemeld

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 10-04-2025, 23:11:17 »
Dat kan toch gewoon de vader van Nimrod zijn? Het is een West-Vlaming, want dat hoor je duidelijk aan het accent. En hij heeft een hond, want je hoort wel degelijk een hond blaffen. Dus ik denk dat dit het thuisfront van Nimrod is die je in dat fragment hoort.
I was blind but now I can see

Online mocemole

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 10-04-2025, 23:15:29 »
Dat kan toch gewoon de vader van Nimrod zijn? Het is een West-Vlaming, want dat hoor je duidelijk aan het accent. En hij heeft een hond, want je hoort wel degelijk een hond blaffen. Dus ik denk dat dit het thuisfront van Nimrod is die je in dat fragment hoort.

Ja, natuurlijk, wel grappig dat je er "ik ben de mol" kunt in horen.