Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 2171 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 4
« Gepost op: 13-04-2025, 17:48:01 »
Bespreek hier alles van de vierde aflevering!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #1 Gepost op: 13-04-2025, 21:22:10 »
Eerste deel van de aflevering erg goed, tweede deel helaas wat minder. Voor mij persoonlijk de minste aflevering (maar zeker niet slecht hoor) van het seizoen, miste ook een echte derde opdracht. Helaas ook weer stukken korter dan aflevering 3.

De vooruitblik naar aflevering 5 ziet er wel weer spectaculair uit.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 10:49:46 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #2 Gepost op: 13-04-2025, 22:45:40 »
Ik vond het heerlijk. Hier en daar chaotisch, overal kon gemold worden, het zag er grappig. lachwekkend, klungelig uit, ik heb me prima vermaakt  ::tandpastasmiley::

Offline Poekie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 13-04-2025, 23:03:18 »
Ik vond het heerlijk. Hier en daar chaotisch, overal kon gemold worden, het zag er grappig. lachwekkend, klungelig uit, ik heb me prima vermaakt  ::tandpastasmiley::

Helemaal mee eens, veel deelopdrachen, erg vermakelijk en genoeg stof om over na te denken. Ook veel couleur locale, dat vind ik altijd wel leuk en leerzaam.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 13-04-2025, 23:45:39 »
Fijne aflevering weer.  ::ok:: 

Maar: had iemand deze week ook problemen met de site? De optie om te streamen naar de tv was ineens weg dus dat kon al niet, en de aflevering viel echt 4/5 keer weg waardoor ik moest refreshen.
De leepste snor van het land

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 14-04-2025, 00:30:17 »
Hier geen problemen. Ligt dan waarschijnlijk aan je provider.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #6 Gepost op: 14-04-2025, 01:09:16 »
Ik had ook problemen met de live online stream. Deze stopte meermaals met een foutmelding.

Verder zeer onderhoudende en vermakelijke aflevering. Vooral genoten van alle deelopdrachten, en hoe er overal gemold kon worden in principe. Leuke groep nog altijd en heerlijk land.

« Reactie #7 Gepost op: 14-04-2025, 02:26:32 »
Ik raak niet op de site. Ik zit al 2-3 weken in het buitenland, succesvol 2 keer kunnen kijken zonder probleem en nu vraagt hij wel over het buitenland en een code via sms.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: 14-04-2025, 10:02:59 »
Hier geen problemen met de stream gisteravond, net als voorgaande weken. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 14-04-2025, 11:39:35 »
Mooie en voor de speurtocht naar de Mol een verhelderende aflevering. Verhelderend omdat één van mijn verdachtentop-drie naar huis is! Blijven nog over van dat trio: Pedro en Michèle. Of zou het toch Sarah zijn en hebben de makers dus al in aflevering 2 de naam van de Mol in lettertjes op tafel gelegd, echt voor iedereen zichtbaar? Want om die te vinden moet je niet eens ‘speuren’; of onderschatten de makers schromelijk het intelligentieniveau van de molloten en steken ze er een hint “op kleuterniveau” in? Zou het hintsgewijs zo enorm zichtbaar zijn? (Mijn excuses aan alle pientere kleuters die zich door mijn opmerking hier lichtjes beledigd zouden voelen)
« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 11:43:25 door Klaartje76 »

« Reactie #10 Gepost op: 14-04-2025, 13:01:08 »
Mooie en voor de speurtocht naar de Mol een verhelderende aflevering. Verhelderend omdat één van mijn verdachtentop-drie naar huis is! Blijven nog over van dat trio: Pedro en Michèle. Of zou het toch Sarah zijn en hebben de makers dus al in aflevering 2 de naam van de Mol in lettertjes op tafel gelegd, echt voor iedereen zichtbaar? Want om die te vinden moet je niet eens ‘speuren’; of onderschatten de makers schromelijk het intelligentieniveau van de molloten en steken ze er een hint “op kleuterniveau” in? Zou het hintsgewijs zo enorm zichtbaar zijn? (Mijn excuses aan alle pientere kleuters die zich door mijn opmerking hier lichtjes beledigd zouden voelen)
Michéle deed veel goed deze aflevering. Geen molpunten hier.

Pedro zie ik als winnaar van dit spel.

Ik kom uit op Alexy en Sarah

« Reactie #11 Gepost op: 14-04-2025, 13:32:48 »
Eventjes simpel op deelnemen aan opdrachten, sommigen af te schrijven zonder echt af te schrijven.

De 2 key-opdrachten lijken me de busjes (afl. 1) en de trein te zijn (afl. 2).

Michele en Alexy zaten niet in de busjes.
Nimrod kwam niet verder dan wagon 1.

Blijven over:
Pedro, Sarah & Hilde.

Hilde zie ik niet als mol en Pedro zie ik als potentiële winnaar. Blijft over:
Sarah

Soms kan simpel kijken ook helpen. Wat denken jullie ?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 14-04-2025, 18:30:10 »
Mja. Ik vond het een heel lastige aflevering om iets nuttigs uit te halen.

Bij opdracht 1: logischerwijs zit de mol bij de roeiers, want daar is het meeste geld te saboteren, de mol kan hier ook nog stokken in de wielen steken bij de dansers dmv de molkoffer. Alleen...de roeiers deden het eigenlijk best goed. Ze winnen ook zeer nipt, waarbij ik dan denk: kan de mol dan niet net dat tikkeltje meer mollen opdat ze verliezen? Of was de mol al alles aan het doen om het tegen te houden zonder het te laten opvallen, maar lukte het toch net niet?

Ok, dan zit de mol misschien toch niet bij de roeiers, maar bij de dansers. Maar...dat is een slechte positie, want zonder mol bij de roeiers zouden ze daar 4000€ kunnen verdienen. De dansers hebben 0 invloed op de roeiers. Niet ideaal. En als de mol dan bij de dansers zit, dan zijn de keuzes van de mol toch zeer bedenkelijk. De mol zit dan bij de repetitie. De mol weet dan dat Sarah de beste is van hun twee. Waarom dan het label van FAKE bij Hilde hangen? Is Hilde een luie mol die kiest voor de gemakkelijke oplossing? Dan vind ik het een slechte molactie, want zij heeft volledige controle over haar danskunsten en kan zich laten afvallen door slecht te dansen.
Is de mol Sarah, dan haalt ze zelf 1000€ binnen, en kiest er dan voor om het label te hangen bij iemand die toch waarschijnlijk door de mand zou vallen. Ook daar, qua molactie maar mager. De beste theorie die ik kan bedenken om de mol bij de dansers te plaatsen is: Sarah hing het label bij Hilde, danste naar eigen bevinden slecht, maar haar fouten werden niet opgemerkt door de jury en zij vonden nr 6 toch slechter dansen.
Maar dan blijft: ze heeft dan geen invloed op de roeiers, waar veruit het meeste geld kon verdiend worden.

Terug naar de roeiers: bij de mannen is het verdacht dat geen van hen blijkbaar de juiste maat kon houden. Het probleem is: ik heb geen idee hoe moeilijk dit was. Wat ik wel weet is dat het toch vrij moeilijk moet zijn voor gewone kandidaten, want als de mol bij de mannen zit, dan was er één keer een duo zonder mol, en dat mislukte ook.
Bij de vrouwen: enkel Michèle (mijn mol) blijft over en eigenlijk vond ik dat ze het wel echt goed deed. Ze drukte op het einde toch nog de vrouw door, op een manier die we ondertussen wel al gewoon zijn van haar (ze deed het bij Via Ferrata, ze deed het bij de loterij, bij de olifanten), maar 3 op 4 is sowieso niet slecht.

Dus ik loop vast bij de eerste opdracht.

Bij de ballonnen vond ik Michèle wel verdacht: als eerste aanstalten maken om de gouden ballon te doorprikken, (wederom) 2 x aansturen op een foute stad (Rome bij Barcelona, Panemakanaal bij New York)
Sarah was dacht ik verdacht bij de keuze van de koffers, maar bij het herbekijken blijkt dat niet echt zo te zijn. Bij de laatste 2 koffers laat ze Els beslissen welke koffer ze gaan openen. Dat is wel veel controle afstaan bij een 50/50 keuze. Toegegeven, ze zei iets daarvoor wel "ik zou voor rechts gaan, dan zijn we hem gewoon gevolgd". Dat kan Els zeker beïnvloed hebben. Maar Els vraagt daarna nog, wijzend op de middelste koffer: "en wat zit er in deze kist...ik heb toch het gevoel dat daar en vrijstelling inzit Pé". Dus voor Sarah als mol zou het dan toch gewaagd zijn om dan de keuze in de handen van Els te laten.
I was blind but now I can see

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 14-04-2025, 19:50:43 »
Hilde liet blijken heel graag te willen dansen, misschien heeft ze daarmee de indruk gewekt dat ze dat heel goed kon.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #14 Gepost op: 14-04-2025, 22:01:44 »
Aflevering vier is wel vaker de komkommertijd-aflevering. Nimrod kan zijn Sinterklaascadeautjes uitpakken en Alexy paaseieren gaan zoeken.
Dat Hilde (geen roeipostuur) en Sarah (duim) gaan dansen is prima.
Het trommelen was moeilijk.
Op naar aflevering 5, die volgens de verhalen veelbelovend wordt.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15 Gepost op: 15-04-2025, 02:03:21 »
Eventjes simpel op deelnemen aan opdrachten, sommigen af te schrijven zonder echt af te schrijven.

De 2 key-opdrachten lijken me de busjes (afl. 1) en de trein te zijn (afl. 2).

Michele en Alexy zaten niet in de busjes.
Nimrod kwam niet verder dan wagon 1.

Blijven over:
Pedro, Sarah & Hilde.

Hilde zie ik niet als mol en Pedro zie ik als potentiële winnaar. Blijft over:
Sarah

Soms kan simpel kijken ook helpen. Wat denken jullie ?
Ik schrijf zelf nooit iemand af omdat ik het geen mol vind. De productie kijkt naar andere dingen. En Hilde is volgens mij heel slim, dus daar zouden ze zo maar voor kunnen kiezen.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #16 Gepost op: 15-04-2025, 16:26:12 »
Mijn overzicht is weer bijgewerkt: https://scratch.mit.edu/projects/1143119717/