Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Pedro bevrijden  (gelezen 1463 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 6] Opdracht 3 - Pedro bevrijden
« Gepost op: 27-04-2025, 19:46:54 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 6.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2025, 22:55:47 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 27-04-2025, 21:08:08 »
Mol als held bevrijder, maar geen geld.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 27-04-2025, 21:48:35 »
Ik was net blij dat er weer eens een spannende alles-of-niets opdracht kwam. Waar iedereen vol voor gaat en er na afloop blijdschap of teleurstelling is, omdat het net wel of net niet lukt.

Maar toen kwam gewoon weer het simpele pasvragen of (half)geld "dilemma".
Toch net jammer, want verder was het een top-opdracht.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 27-04-2025, 21:50:54 »
Sarah geeft hier weer de clue van de opdracht weg aan de rest door te zeggen over Pedro "We weten niet wat zijn opdracht is."

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #4 Gepost op: 27-04-2025, 22:00:39 »
Het leek erg op Senne in de Toren, ik kon niet geloven dat ze dat zouden herhalen, maar het was een uitermate goede plek geweest voor de mol. Zorgen dat de groep buiten tijd raakt, in de opdracht of al overleggend bij de gevangeniswagen… Senne zat niet in de wagen, kans groot dat de mol wel invloed wilde hebben op vijf pasvragen bevrijden of buiten de tijd raken. Sarah of Nimrod dus.
Of we moeten niet onderschatten wat 5 pasvragen met kandidaten doen...

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 27-04-2025, 22:08:32 »
Natuurlijk wil de mol bij Pedro komen om te beslissen over het geld en de pasvragen.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 27-04-2025, 22:25:14 »
Zeker! Ik heb wel het idee dat iedereen zo hard liep als ze konden, dus het kan evengoed dat de mol niet afgeschoten wílde worden, maar dat wel werd.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 27-04-2025, 22:28:08 »
Ik zou verwachten dat de mol in ieder geval niet op de ladder of het touw wilde staan, dan kun je toch sneller wegrennen en heb je een kleinere kans dat je geraakt wordt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Pedro bevrijden
« Reactie #8 Gepost op: 27-04-2025, 23:24:02 »
Tsja, of de bewakers hebben instructie gekregen om wat minder goed op de mol te richten...

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 00:23:25 »
Michele zegt als de opdracht bijna klaar is tegen Nimrod: Ga voor B! Wat een fout antwoord is. En ze terug moesten lopen.

Normaal zou ik zeggen mols, maar er was weinig tijd over. Hierdoor kon Michele niet meer bij Pedro raken, wat je toch net wel wil als mol?

De leepste snor van het land

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: Gisteren om 07:52:01 »
Michele zegt als de opdracht bijna klaar is tegen Nimrod: Ga voor B! Wat een fout antwoord is. En ze terug moesten lopen.

Normaal zou ik zeggen mols, maar er was weinig tijd over. Hierdoor kon Michele niet meer bij Pedro raken, wat je toch net wel wil als mol?

Dan was de opdracht sowieso mislukt, dus ook 0 euro in de pot. Nog meer zekerheid dan dat je moet gaan onderhandelen met Pedro. Toch een molactie dus.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: Gisteren om 08:25:56 »

Bij Pedro lag alsnog 2000 euro te wachten. Als mol was dus beter de tijd gewoon op.

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: Gisteren om 11:30:18 »
Als Michèle de mol is, dan is de enige van deze kandidaten die ze niet naar Pedro wil laten gaan Alexy.
Alexy kocht geen extra balletjes en is nooit voor eigen voordeel gegaan. Ook bij de gouden ballon was hij diegene die in eerste instantie bleef staan en pas reageerde wanneer Michèle, Els en Sarah naar de ballon gingen.

Van al de rest weet je als mol: daar gaat gegarandeerd gediscussieerd worden voor pasvragen. Sarah kocht balletjes, ging voor de gele ballon en koos voor eigen voordeel in de helicopter. Van Pedro weet ze op basis van de antwoorden die hij gaf dat hij voor pasvragen is gegaan. Nimrod kocht ook 3 balletjes en bedisselde samen met Michèle het plan om voor de gele ballon te gaan.

Als de groep bij de kooi bestaat uit Pedro, Nimrod en Sarah hoef je er dus niet per sé bij te zijn. Dat loopt sowieso fout af.
Pasvragen zijn in deze fase van het spel dan ook goud waard.
I was blind but now I can see

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #13 Gepost op: Gisteren om 13:53:37 »
Wat een merkwaardige keuze om 1 pasvraag te kiezen boven 2000 euro waarbij een andere kandidaat ook een pasvraag krijgt en een andere kandidaat 3 pasvragen. Naar mijn idee was deze deal voor Nimrod en Sarah erg onlogisch.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: Gisteren om 13:58:46 »
Wat een merkwaardige keuze om 1 pasvraag te kiezen boven 2000 euro waarbij een andere kandidaat ook een pasvraag krijgt en een andere kandidaat 3 pasvragen. Naar mijn idee was deze deal voor Nimrod en Sarah erg onlogisch.

Als je voor de 2000 kiest dan ben je niet meer verdacht voor de anderen.

Altijd doen dit als kandidaat. Bijna finale.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: Gisteren om 13:59:42 »

Als Sarah de Mol is en ze weet dat Pedro en Nimrod op Alexy en/of Michèle zitten, dan is dit een hele goede deal natuurlijk. >:D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: Gisteren om 14:03:47 »
Voor de mol was het zaak dat er sowieso twee (of meer) foute antwoorden werden gegeven. Eigenlijk was 2 nog het beste geweest, want dan hadden er 3 kandidaten gestaan en waren er 3 pasvragen geweest. In dat geval was iedereen zeker voor de pasvragen gegaan.

Zonder foute antwoorden of met maar 1 fout antwoord zou er zeker geld verdiend worden (want hoe ga je 1 pasvraag verdelen over 3 kandidaten?).
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #17 Gepost op: Gisteren om 14:05:56 »
Als je voor de 2000 kiest dan ben je niet meer verdacht voor de anderen.

Altijd doen dit als kandidaat. Bijna finale.
In de mol leek mij dit nooit zo zwart wit te zijn, juist omdat eerdere mollen vaak genoeg wel eens een aantal opdrachten heeft doen laten slagen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: Gisteren om 14:07:33 »
In de mol leek mij dit nooit zo zwart wit te zijn, juist omdat eerdere mollen vaak genoeg wel eens een aantal opdrachten heeft doen laten slagen.
Ik zou never ever nooit niet als kandidaat voor 2000 kiezen als er pasvragen zijn. De mol doet dat ook niet dus als kandidaat nooit doen.

Echt n kleinere winkans

Offline D*N

• Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #19 Gepost op: Gisteren om 14:09:51 »
Ik zou never ever nooit niet als kandidaat voor 2000 kiezen als er pasvragen zijn. De mol doet dat ook niet dus als kandidaat nooit doen.

Echt n kleinere winkans
Ik zou persoonlijk wel voor de 2000 euro gaan, is veel geld  ;D, zeker als ik een goed idee heb van wie de mol zou zijn.