Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Hole in wax  (gelezen 2331 keer)

Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Hole in wax
« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 10:40:34 »
Je moet niet bij de golfers zitten, maar je hebt dan geen controle over de handicaps. Als de golfers het goed doen, zijn er 3 handicaps en heb je als mol niets kunnen doen om dat te voorkomen, want ze consulteerden de lachers maar beperkt. Dus ik zou als mol liever daar zitten, zeker als ik de lachers al gesaboteerd had via de helm.
Welke handicap je ook inzet, de golfer wordt sowieso beperkt.

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: Gisteren om 10:42:56 »
Het zijn wel de golfers die de handicaps kunnen veroorzaken voor mr. Ho. De lachende waxers kunnen dat niet
Wit is ook een kleur!

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: Gisteren om 10:53:07 »
Euh Sarah had bij het dansen wel voor Hilde gekozen en niet haar zelf.

En voor Hilde kiezen was toen een dwaze keuze, want Hilde bakte niets van haar radslag tijdens de repetitie. Dus waarom zou je dan haar pak saboteren, wetende dat zij sowieso door de mand zou vallen? Hoeveel logischer zou het daar niet zijn om je eigen pak dan te saboteren, dan wel goed te dansen, maar door het label verraden worden. Hilde wordt dan hoogstwaarschijnlijk er toch uitgepikt: dan wordt er niets verdiend. Nu verdient Sarah, als mol, 1000€.

Bij deze opdracht zien we dan het omgekeerde: de logische keuze is gaan voor de helm van Alexy (wel, de écht logische keuze is gaan voor het golfen en niet het waxen, want je hebt meer invloed over het te verdienen geld bij de golfers dan bij de waxers). Als je gaat voor de helm van Alexy, en zelf ook voldoende 'niet-lacht', dan is het bij beide kandidaten in balans, maar wordt er wel minder verdiend.

Wat het helemaal raar maakt, en wat absoluut niet klopt bij Sarah als mol: Sarah lacht 8 keer niet, 3 meer dan Alexy. Dat maakt haar voor de groep verdacht. Wat je natuurlijk niet wil als mol (maar zeker wel als kandidaat). Maar dan praat ze met 'De Mol'. En De Mol (als Sarah De Mol is, is dat Gilles) zegt haar dat er gefoefeld is met haar helm. Sarah verzwijgt dit voor de groep. Als kandidaat is dit een logische keuze: laat de anderen maar denken dat jij het hebt verkloot, jij weet zelf wel hoe de vork in de steel zit.
Voor De Mol, die uiteindelijk onverdacht wil blijven, is die keuze om dit niet aan de groep te vertellen eerder raar. Sarah blijft dan in de ogen van de groep diegene die de opdracht met de helmen verkloot heeft. Vertelt ze dit wel aan de groep, dan valt er wat verdenking weg. Het is dan immers logisch dat Sarah iets meer lacht dan Alexy, want haar helm werd gesaboteerd. 
I was blind but now I can see

« Reactie #23 Gepost op: Gisteren om 10:55:27 »
Het zijn wel de golfers die de handicaps kunnen veroorzaken voor mr. Ho. De lachende waxers kunnen dat niet
Breng me niet in twijfel. :D
Ik heb eindelijk mijn mol gekozen.

Michéle is too obvious en Nimrod is te afwezig geweest bij 2-3 belangrijke opdrachten.
Mss hoeft in deze opdracht de mol niet veel te doen.

Ze konden wel aangeven welke er fout zijn, de waxers. Al doen beide dit wel goed.

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: Gisteren om 11:01:58 »
De waxers hebben wel iets invloed, omdat ze met het zingen foute antwoorden kunnen wegspoelen. Dat lijken ze echter vrij goed te doen.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: Gisteren om 11:12:00 »
Iets wat ik misschien wel kan zien voor Sarah als mol.

Ze zingt goed mee, omdat ze weet dat die helm dan toch geen lach detecteert als ze zingt door de Hard stand.
Ik zou als mol misschien wel liever gaan golfen, boogschieten en driften met het golfkarretje in plaats van 1 uur te lachen en op de pijnbank te liggen.

« Reactie #26 Gepost op: Gisteren om 11:13:34 »
En voor Hilde kiezen was toen een dwaze keuze, want Hilde bakte niets van haar radslag tijdens de repetitie. Dus waarom zou je dan haar pak saboteren, wetende dat zij sowieso door de mand zou vallen? Hoeveel logischer zou het daar niet zijn om je eigen pak dan te saboteren, dan wel goed te dansen, maar door het label verraden worden. Hilde wordt dan hoogstwaarschijnlijk er toch uitgepikt: dan wordt er niets verdiend. Nu verdient Sarah, als mol, 1000€.

Bij deze opdracht zien we dan het omgekeerde: de logische keuze is gaan voor de helm van Alexy (wel, de écht logische keuze is gaan voor het golfen en niet het waxen, want je hebt meer invloed over het te verdienen geld bij de golfers dan bij de waxers). Als je gaat voor de helm van Alexy, en zelf ook voldoende 'niet-lacht', dan is het bij beide kandidaten in balans, maar wordt er wel minder verdiend.

Wat het helemaal raar maakt, en wat absoluut niet klopt bij Sarah als mol: Sarah lacht 8 keer niet, 3 meer dan Alexy. Dat maakt haar voor de groep verdacht. Wat je natuurlijk niet wil als mol (maar zeker wel als kandidaat). Maar dan praat ze met 'De Mol'. En De Mol (als Sarah De Mol is, is dat Gilles) zegt haar dat er gefoefeld is met haar helm. Sarah verzwijgt dit voor de groep. Als kandidaat is dit een logische keuze: laat de anderen maar denken dat jij het hebt verkloot, jij weet zelf wel hoe de vork in de steel zit.
Voor De Mol, die uiteindelijk onverdacht wil blijven, is die keuze om dit niet aan de groep te vertellen eerder raar. Sarah blijft dan in de ogen van de groep diegene die de opdracht met de helmen verkloot heeft. Vertelt ze dit wel aan de groep, dan valt er wat verdenking weg. Het is dan immers logisch dat Sarah iets meer lacht dan Alexy, want haar helm werd gesaboteerd.
Om vertrouwen op te doen dat ze zelf eens een beetje geld bij brengt misschien ? Dat het te opvallend zou zijn moest de molkoffer-actie bij Sarah zelf zijn. € 1.000 is uiteindelijk niets bij het dansen. Als mol zijnde zou je ook eens de molkoffer op jezelf zetten als cover om dan te zeggen dat niet zij zelf, maar haarzelf beschermt met de molkoffer als cover.

Het zou mss te opvallend zijn moest er niet bij de mol zelf eens de molkoffer gebruikt worden. Als afleidingsmanoevrue misschien.

Je had wel een beetje invloed bij de waxers waar ze konden zeggen welk antwoord fout was, maar uiteindelijk deden Sarah en Alexy dat wel goed.
Dat je 3 keer meer lacht maakt je trouwens niet verdacht, vind ik. Steeds blijven lachen is moeilijk zo lang.

Je hebt daar wel een punt als mol zou je idd zeggen dat er gefoefeld is met de helm, maar wie zegt dat dit niet gezegd is ?

Ik heb nu wel eindelijk een mol gekozen, maar ik vrees dat ik mijn track record niet help dit jaar. Ik heb Sarah.
Nimrod is te afwezig geweest voor mij (trein, ballonen, olifanten), Michéle is dan weer too obvious geworden (en nr.1 van tv-kijkend Vlaanderen is nooit de mol geweest in alle seizoenen tot nu toe). En Alexy glipt overal door als een grijze muis voor mij. Als Sarah het niet is, ga ik voor Alexy. Alleen zit die ook bij de waxers. 

« Reactie #27 Gepost op: Gisteren om 11:15:22 »
De mol hoeft niet per se bij de golfers te zitten, maar als de mol wel bij de golfers zit zou ik proberen om hem eerst te laten gaan.

Waarom iedereen juist zit: 2 of 3 punten achterstand inhalen bij de test is haast onmogelijk als je beide fout zit. Pedro zal compleet fout gezeten hebben. De andere kandidaten zitten vol op de juiste mol of spreiden over 2 kandidaten waarvan 1 de mol is.

Als een driver te moeilijk is: Zou de club die Sarah vasthoudt dan een putter kunnen zijn?
Heb trouwens niet gezien welke clubs ze vasthadden.
Maar Nimrod had zeker geen putter vast, hij had nog iets van 70 meter te gaan ofzo.
Ik doe 70 meter met een 56° (makkelijk gezegd met een SW (sandwich))

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: Gisteren om 12:09:23 »
Om vertrouwen op te doen dat ze zelf eens een beetje geld bij brengt misschien ?

Deed ze dat dan al niet op de trein door 'Thailand' in de laatste 6 seconden te roepen? Een mol die op 2 opdrachten eigenhandig 2000€ binnenbrengt.
Deze aflevering bracht ze trouwens bij het diner weer 150€ binnen. Ze was de enige die geld binnenbracht. Allemaal om een chatsessie met De Mol en een kandidaat te vermijden? Zo openbarend was dat gesprek nu ook niet.

« Reactie #29 Gepost op: Gisteren om 12:16:06 »
Deed ze dat dan al niet op de trein door 'Thailand' in de laatste 6 seconden te roepen? Een mol die op 2 opdrachten eigenhandig 2000€ binnenbrengt.
Deze aflevering bracht ze trouwens bij het diner weer 150€ binnen. Ze was de enige die geld binnenbracht. Allemaal om een chatsessie met De Mol en een kandidaat te vermijden? Zo openbarend was dat gesprek nu ook niet.
Als mol wil je zo ver mogelijk raken natuurlijk. Als je in wagon 3 zit, wordt de kans groter dat de molkoffer bij de persoon komt dat jij wilt. Er zijn maar 2 koffers te nemen, die van Pedro en Sarah.

Eigenlijk wil je dus het landenopdracht wel succesvol laten slagen als mol. € 1.000 is trouwens ook niet veel. De mol helpt soms ook, hé. Bij kleine bedragen soms 'helpen' of als 'nood' (in geval van de treinopdracht) kan de mol dus iets bijbrengen. Als het maar € 2.000 is op de bijvoorbeeld € 18.000 is je rol niet groot. Nu omdat het bedrag nog maar op € 11.000 staat, is die rol natuurlijk iets groter.

Maar ik weet het er zitten nog gaten in mijn tunnel naar Sarah toe. Maar Nimrod, afwezig in enkele opdrachten, en Michéle, too obvious, zie ik niet meer als mol. Alexy is een grijze muis dit jaar bij mij.

En € 150 is al helemaal niets. Die chat duurde toch even, dat kan je toch een gevoel geven met wie je uiteindelijk aan het praten bent.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: Gisteren om 12:19:06 »
Euh Sarah had bij het dansen wel voor Hilde gekozen en niet haar zelf.

Het gaat erom dat ze daar weer de verkeerde opdracht koos. En als ze Hilde had zien dansen, wat dus zo is, had ze het heus wel bij haarzelf gehangen. Ze maakt gewoon zeer onlogische keuzes als mol.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: Gisteren om 12:25:00 »

Het zou mss te opvallend zijn moest er niet bij de mol zelf eens de molkoffer gebruikt worden. Als afleidingsmanoevrue misschien.

Maar de kandidaten weten niet eens dat er een molkoffer is gebruikt. Ze heeft dit voor de groep verzwegen. Dus welk afleidingsmanoeuvre? Ze maakt de meeste fouten en dat is verdacht, maar als ze dit kan counteren met "ja, maar de mol heeft mijn helm gesaboteerd", dan doet ze dit niet. Dat is heel kandidaats en eerder onmols.

« Reactie #32 Gepost op: Gisteren om 12:26:29 »
Het gaat erom dat ze daar weer de verkeerde opdracht koos. En als ze Hilde had zien dansen, wat dus zo is, had ze het heus wel bij haarzelf gehangen. Ze maakt gewoon zeer onlogische keuzes als mol.
Voor vertrouwen verder te winnen om te tonen dat ze wel degelijk iets van geld binnen brengt. Ze is na Nimrod degene die het minst geld bijbrengt in totaliteit, een € 1.000'tje kan er wel vanaf.

Ja ik heb pas vandaag gekozen, dus ik moet mijn mol verdedigen natuurlijk.
Michéle is too obvious (nr. 1 hoofdverdachte tv-kijkend Vlaanderen is nog nooit de mol geweest), Nimrod iets te afwezig bij enkele opdrachten (olifanten, ballonen, trein).

Het is enkel Alexy die er wat tussen valt, hij zou mijn back-up mol zijn.

« Reactie #33 Gepost op: Gisteren om 12:29:12 »
Maar de kandidaten weten niet eens dat er een molkoffer is gebruikt. Ze heeft dit voor de groep verzwegen. Dus welk afleidingsmanoeuvre? Ze maakt de meeste fouten en dat is verdacht, maar als ze dit kan counteren met "ja, maar de mol heeft mijn helm gesaboteerd", dan doet ze dit niet. Dat is heel kandidaats en eerder onmols.
Het is niet duidelijk dat net dat verzwegen wordt. Dat ten eerste.
En met afleidingsmanoevrue bedoel ik bij het dansen, dat ze toch iets van geld bij brengt.
Ik weet het niet. Nimrod en Michéle kan ik niet geloven als mol. Alexy mss nog.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: Gisteren om 12:49:41 »
Ik heb nu wel eindelijk een mol gekozen, maar ik vrees dat ik mijn track record niet help dit jaar. Ik heb Sarah.
Nimrod is te afwezig geweest voor mij (trein, ballonen, olifanten), Michéle is dan weer too obvious geworden (en nr.1 van tv-kijkend Vlaanderen is nooit de mol geweest in alle seizoenen tot nu toe). En Alexy glipt overal door als een grijze muis voor mij. Als Sarah het niet is, ga ik voor Alexy. Alleen zit die ook bij de waxers.

Ik ben ook nog druk aan het puzzelen! Ik ben het eens met je idee over Michèle en vind het een goed punt dat we Alexy aan het vergeten zijn. Sarah vind ik zeker ook gevaarlijk. Nimrod ben ik nog niet over uit, zou je mij (in het topic over hem om de discussie hier zuiver te houden) uit kunnen leggen wat hij bij de ballonnen te weinig heeft gedaan naar jouw idee? Ik ben heel benieuwd!

« Reactie #35 Gepost op: Gisteren om 13:11:21 »
Ik ben ook nog druk aan het puzzelen! Ik ben het eens met je idee over Michèle en vind het een goed punt dat we Alexy aan het vergeten zijn. Sarah vind ik zeker ook gevaarlijk. Nimrod ben ik nog niet over uit, zou je mij (in het topic over hem om de discussie hier zuiver te houden) uit kunnen leggen wat hij bij de ballonnen te weinig heeft gedaan naar jouw idee? Ik ben heel benieuwd!
Nimrod zijn bijdrage was Egypte en 11 ballonen in recordtijd samen met Michéle. Ze spreken ook af samen om de ballon te prikken, maar komen te laat. Zijn rol is bepaald beperkt in die opdracht in het saboteren. Enkel Egypte, wat hetzelfde is als Hilde met Kensington Pallaton. 😂

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: Gisteren om 13:45:58 »
Als mol wil je zo ver mogelijk raken natuurlijk. Als je in wagon 3 zit, wordt de kans groter dat de molkoffer bij de persoon komt dat jij wilt. Er zijn maar 2 koffers te nemen, die van Pedro en Sarah.

Eigenlijk wil je dus het landenopdracht wel succesvol laten slagen als mol. € 1.000 is trouwens ook niet veel. De mol helpt soms ook, hé. Bij kleine bedragen soms 'helpen' of als 'nood' (in geval van de treinopdracht) kan de mol dus iets bijbrengen. Als het maar € 2.000 is op de bijvoorbeeld € 18.000 is je rol niet groot. Nu omdat het bedrag nog maar op € 11.000 staat, is die rol natuurlijk iets groter.

Maar ik weet het er zitten nog gaten in mijn tunnel naar Sarah toe. Maar Nimrod, afwezig in enkele opdrachten, en Michéle, too obvious, zie ik niet meer als mol. Alexy is een grijze muis dit jaar bij mij.

Haar koffer gaat sowieso door.
Daarom zou ik, als mol, wel in coupé 2 willen terecht komen. Met de info die wij hebben gekregen zou de switch dan al gebeurd moeten zijn. En ik zou ook willen dat de persoon met de laagste koffer zeker mee is. Dat vergroot je kansen dat er minstens 1 lage koffer bij Gilles terecht komt.
1000€ winnen, om jouw koffer met een laag bedrag per sé bij Gilles te krijgen levert toch altijd geld op? Het maximumbedrag was 1000€ en dat zat oorspronkelijk in de koffer van De Mol. Die heeft ondertussen al de koffer geswitcht naar een lager bedrag. Dus waarom zou je 1000€ winnen om een koffer van 300€ bij Gilles te brengen? Netto levert dat toch net geld op? En zelfs als het de bedoeling is om als Mol bij Gilles te geraken, om zo zeker te zijn dat de koffer geopend wordt, dan is 1000€ die zeker verdiend wordt vs (in het voorbeeld van de aflevering) 1700€ die hééél misschien verdiend wordt mocht een kandidaat bij Gilles terecht komen toch te klein? Je wint zéker 1000€ door het laatste land te noemen, maar er is een kleine waterkans dat de koffer niet geopend wordt door een andere kandidaat. Hier zou ik als mol dus toch durven gokken en het aan de kandidaten over laten. Er is een dubbele eliminatie. Dat speelt allemaal een grote rol in de eindbeslissing van de kandidaten. Welke kandidaat zou de koffer niet openen, wetende dat dit jou zeer veel informatie kan opleveren om de dubbele eliminatie te overleven? Uit het verleden bleek dat in zo'n situatie de mol toch besluit om uit de spotlights te blijven. Zeker als die spotlight dan ook nog eens 1000€ oplevert.

Voor mij is het simpel: mocht Sarah niet verantwoordelijk zijn voor 1000€ op de trein én 1000€ bij de dansopdracht, dan zat ik nu waarschijnlijk in een Sarah-tunnel.
Voor de trein kan ik nog een kleine bedenking maken: de switch was nog niet gebeurd. Ze heeft al het kaartje uit de molkoffer kunnen halen, maar ze hoorde de deur openen en heeft de omwisseling nog niet kunnen doorvoeren. Die switch MOET gebeuren, anders kan ze door de mand vallen bij Gilles. Het bedrag bij Gilles kan dan zo hoog zijn dat de kandidaten (en kijkers) kunnen concluderen dat de Mol bij de laatste 4 koffers zit. In dat geval, en naar mijn gevoel énkel in dat geval, kan ze besluiten dat ze door moet naar de andere ronde, omdat ze dan nog ergens haar kaartjes kan verwisselen. Dan MOET ze echt door. Naar mijn gevoel is de molactie dan mislukt, maar dat kan gebeuren.
Bij de dansers kan het zijn dat ze het bedrag bij Hilde wou plakken en zelf toch ook wel wat fouten wou maken, dat ook gedaan heeft, maar dat die fouten niet werden opgemerkt door de jury en dat kandidaat nr 6 gewoon één keer een grote fout heeft gemaakt.
Dan heeft Sarah 2 keer pech gehad. Kan.

Maar ze haalt 8/8 bij de parachutes: zij weet absoluut niet of de paintballers het goed gaan doen of niet. Doen zij het extreem goed (2 keer raak schieten bij vraag 2 bijvoorbeeld), dan kan je 3 kandidaten hebben die het allemaal zeer goed deden, die ook wéten dat ze het allemaal zeer goed deden, en dan moet jij als mol, om de proef te doen mislukken, switchen van kleur. Je kan zeggen: dit spel is getest geweest en de mol weet dat het gemiddeld minimum 4 vragen kost vooraleer er raak wordt geschoten, maar die zekerheid heb je niet. Dan neemt ze hier een leap of faith, waar ze dat niet deed in de treinopdracht, namelijk: ervan uitgaan dat kandidaten de koffer altijd zouden openen.
Dan reikt ze ook weer de oplossing van de puzzel aan in het tankstation. Een mol zie ik dit niet zo snel doen. Want daardoor kwamen Nimrod en Hilde ook tot de oplossing. En ja, ze kan dan nog wel wat tijd rekken met op de foute moment te toeteren, maar uiteindelijk zorgt ze er wel voor dat er een deftige som wordt verdiend.
Bij het traplopen is zij diegene die de twee andere kandidaten erop wijst dat ze op verdieping 36 zitten ipv 37. Ja, ze komen nét te laat aan, maar het is niet dat Sarah in de traphal met drie kandidaten heeft kunnen staan wachten. Ze had ook geen horloge of iets dergelijks, dus om zo accuraat de tijd in te schatten dat je nipt te laat komt (ze kwamen toen op verdieping 37 met nog enkele seconden over, maar kwamen net te laat toe bij het paneel.) dat zou ik een knap staaltje tijdsbesef vinden. Misrekent ze zich hier enkele seconden, dan wordt er hier 600€ extra verdiend.
Ik zie in haar een fanatieke kandidaat, die vooral verdacht is omdat ze vaak op goede posities terecht komt (bij de kistjes, bij de kooi van Pedro, in de helicopter) [/unquote]

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: Gisteren om 13:59:25 »
Voor vertrouwen verder te winnen om te tonen dat ze wel degelijk iets van geld binnen brengt. Ze is na Nimrod degene die het minst geld bijbrengt in totaliteit, een € 1.000'tje kan er wel vanaf.

Ja ik heb pas vandaag gekozen, dus ik moet mijn mol verdedigen natuurlijk.
Michéle is too obvious (nr. 1 hoofdverdachte tv-kijkend Vlaanderen is nog nooit de mol geweest), Nimrod iets te afwezig bij enkele opdrachten (olifanten, ballonen, trein).

Het is enkel Alexy die er wat tussen valt, hij zou mijn back-up mol zijn.

Bwoah, Senne was in aflevering 2 vorig seizoen ook hoofdverdachte van tv-kijkend Vlaanderen. Nadien wisselde het geregeld tussen plek 1 en 2.
Ik geloof dat Eline destijds rond deze tijd ook op nummer 1 stond. Dus er zijn wel degelijk precedenten. Maar ik geef grif toe dat zeker bij de laatste afleveringen Michèle wel vaak in the picture komt. In de eerste afleveringen viel het wel mee. De noedels waren opvallend (trouwens de enige die nog over is van de kandidaten op de bootjes. Nochtans de betere molpositie van de twee opdrachten), in aflevering 2 werd er niet zozeer op haar gefocust, aflevering 3 ook niet.

En Alexy is het 100% zeker niet naar mijn gevoel. Bij de pasvragenloterij zou de mol nooit zomaar Nimrod voor de bus smijten vanaf seconde 1. Dat deed Alexy wel.

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: Gisteren om 14:01:56 »
En met afleidingsmanoevrue bedoel ik bij het dansen, dat ze toch iets van geld bij brengt.

Het kan natuurlijk zijn dat ze bij het dansen best wat fouten gemaakt heeft om het te laten mislukken, maar dat niet te obvious wou doen. Doordat danser 6 enkele kemels sloeg, werd ze niet ontdekt, waardoor de molactie niet geslaagd is.

Online wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #39 Gepost op: Gisteren om 14:36:19 »

Dit was toch een testvraag? Op welke moeilijkheid stond de helm van de mol?
klaar voor de strijd