Auteur Topic: Wie wordt de mol, winnaar en verliezend finalist ?  (gelezen 1087 keer)

Offline Laer

• Forumlid
Re: Wie wordt de mol, winnaar en verliezend finalist ?
« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 00:53:17 »
Mol: Sarah
Winnares: Michèle
Verliezend finalist: Alexy
+1

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: Gisteren om 14:15:35 »
Degene met de minst verdachte edit is meestal de winnaar

Voor mij dus:
- mol: Sarah
- winnaar: Alexy
- verliezend finalist: Michèle

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: Gisteren om 17:18:43 »
Vond jij dat Lancelot de minst verdachte edit had. Die man was elke opdracht de schuldige van alles.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: Gisteren om 17:24:50 »
Mol Sarah
Winnaar Alex
Verliezer Michèle

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: Gisteren om 19:27:58 »
Vond jij dat Lancelot de minst verdachte edit had. Die man was elke opdracht de schuldige van alles.
Nee, ook Cathy niet, wel Davey, Lloyd, Axel, Jolien, Annelotte, Sven (Canarische eilanden) en Bernard hadden een minder verdachte edit dan de verliezer.
Meestal, het is een gok natuurlijk.

« Reactie #25 Gepost op: Vandaag om 08:03:15 »
Al 20 ingezenden.
Als Alexy de mol is, is niemand juist. :p

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #26 Gepost op: Vandaag om 11:33:08 »
In De Mol krijgt de mol in het begin altijd een onverdachte en op het eind een verdachte edit. Steevast. Je kunt wel snappen waarom. Ik moest destijds ook capituleren toen de "Fluithint" van Uma kwam. Het was toen allemaal zeer duidelijk dat zij de mol was. En nu is het weer zo.

Sarah kreeg in het begin een zeer verdachte edit. Zo drukte ze Els in de helicopter haast plat met haar pressen toch vooral voor dat persoonlijk voordeel te gaan en de molkoffer mee te nemen. Michèle kreeg juist een onverdachte edit. Dat is nu wel anders. We zien haar vol in beeld als mol. We zien haar al de foute antwoorden voorstellen op het golfparcours. Dus zij is de mol.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Online HanMic

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: Vandaag om 12:34:45 »
Ik hoop dat Alexy wint, dat houdt de mol-reveal het allerspannendste.
Tenzij een van de dames wint en Alexy uit de schaduw stapt. Dan vallen er veel van hun stoel denk ik, inclusief ikzelf  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #28 Gepost op: Vandaag om 13:04:57 »
mol: Alexy
winnaar: Michele
andere finalist: Sarah
Wit is ook een kleur!

Online Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: Vandaag om 13:32:26 »
Bij De Mol is het gebruikelijk dat eerst de winnaar bekend wordt gemaakt en vervolgens de mol. Om het nog spannend te houden na de onthulling van de winnaar lijkt het me beter dat deze persoon in de getoonde biechten niet al te duidelijk is geweest over de medefinalist die door die winnaar als mol werd gezien.

• Alexy noemt Sarah al vanaf afl. 1 als een verdachte. Zo zegt hij dat Sarah als advocaat betaald wordt om te liegen. Sarah en Pedro leken hem qua persoonlijkheid ook goede mollen. Alexy had weliswaar verwacht dat Michèle en Nimrod beter zouden zijn in het herkennen van de stedelijke luchtfoto’s (afl. 4), maar zij brengen wel veel meer ballonnen binnen dan Sarah en Els, waardoor er bij dit laatste tweetal volgens hem wat fishy gebeurd lijkt te zijn. Volgens Alexy had Sarah bovendien een goede moltactiek bij de verfbom (om de rest toch eerst te laten knippen). Alexy biecht in afl. 6 dat Michèle een goede molpositie had achter een monitor (bij het bevrijden van Pedro) en te langzaam tot twaalf kon tellen, maar hij heeft ook gehoord dat Sarah gepusht had om de pasvragen van Pedro aan te nemen. Al met al heeft Alexy meer bedenkingen gehad bij Sarah.
  • Michèle is voor mijn gevoel in haar biechten minder duidelijk geweest over Alexy en Sarah. Ze noemt in afl. 3 echter wel dat Alexy bij de lottoballetjes-opdracht het gesprek stuurt in de richting van degenen die geen pasvragen krijgen.
  • Sarah vond Michèle bij de lottoballetjes-opdracht sturend, zo blijkt uit een biecht. Daarnaast ziet ze Michèles keuze voor pasvragen in het Batman House als een interessante move voor de mol, zeker omdat Michèle volgens Sarah zoveel krediet had opgebouwd. Sarah heeft echter ook meermalen verdacht gedrag van Alexy benoemd en vroeg zich in biechten af waarom Alexy slecht presteerde bij het thaiboksen, op de trampoline minder goed dan Michèle zou hebben geschoten op de roos en snel werd afgeschoten bij het bevrijden van Pedro.
Is Sarah de mol? Dan verwacht ik niet dat Alexy wint, want dan is de spanningsboog in de aanloop naar de onthulling van de mol eigenlijk grotendeels weg. Andere scenario’s, met Alexy of Michèle als mol, liggen wat meer open.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: Vandaag om 14:28:23 »
Toen Bernard vorig jaar de winnaar was wist ik dadelijk zeker dat Senne als mol onthuld zal worden want Bernard zat een hele tijd op hem.
Alexy heb ik onderschat maar blijkt iemand die de kandidaten observeert en zie ik winnaar worden. Hij heeft in het begin wellicht gespreid op meerdere kandidaten maar lijkt nu vooral Sarah in het vizier te hebben.

Alexy en Sarah lijken elkaar een tijd te verdenken en dat duidt aan dat één van hen de winnaar is de andere de mol.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 14:32:09 door Luc »

Online Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: Vandaag om 14:52:11 »
Toen Bernard vorig jaar de winnaar was wist ik dadelijk zeker dat Senne als mol onthuld zal worden want Bernard zat een hele tijd op hem.

Dat laatste klopt zeker! In de biechten noemde Bernard tegen het einde echter ook Michaël, waardoor de ‘stand’ weer wat gelijk werd getrokken (Senne 3, Michaël 2). Mijn argument is gebaseerd op storytelling, maar goed, misschien zit ik ernaast.