Auteur Topic: Molduel Sarah- Michèle  (gelezen 1654 keer)

Re: Molduel Sarah- Michèle
« Reactie #20 Gepost op: 8-05-2025, 14:13:05 »
Maar wat is er zo cruciaal dat die koffer van Sarah bij Gilles geraakt is?
1. De geldsom verlagen.
2. Door de molkoffer in het laatste wagon (neven-effect noem ik het) , als de mol zelf niet in laatste wagon zit, de kandidaat op een verkeerd spoor kunnen zetten.

Is het niet ergens opvallend dat Hilde € 800 (dus 2de beste kandidaat op dat moment) heeft (en dus goed bezig) en 1 of 2 afleveringen later er uit ligt ? Die trein-opdracht heeft zeker invloed gehad.

3. Als de molkoffer gebruikt wordt, is het toch de bedoeling om de opdracht dus ook te laten slagen.

« Reactie #21 Gepost op: 8-05-2025, 14:19:32 »
Helemaal akkoord, Sarah zit bijna altijd op een cruciale plaats.
Voor mij is Michèle gewoon veel te mols overal en te weinig kandidaats, wanneer ik het wel zou verwachten van haar. Daarom kies ik haar. Ik heb ook mijn argumenten gegeven waarom Sarah voor mij een kandidate lijkt, neem het ook met een korreltje zout want je weet dat ik in mijn tunnel zit.

Ook helemaal akkoord dat die discussie heen en weer niet veel zin meer heeft, daarom ben ik er ook niet meer zo actief mee bezig. Mensen hebben hun eigen overtuigingen en ik ga nu niet meer switchen en ik verwacht ook niet dat een Sarah tunnelaar nu nog switcht.

We zullen het wel zien Zondag en dan in de laatste aflevering krijgen we de uitleg van alles. Enige wat mij van mijn stoel zou blazen is Alexy als mol.
Alexy heb ik als 2de mol. Al afleveringen  lang.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #22 Gepost op: 8-05-2025, 15:53:41 »
De bus vind ik een hele moeilijke, omdat je het vanuit de Sarah-kant ook helemaal anders kan bekijken. Ik heb nog geen definitieve tunnel gekozen, dus probeer het gewoon van beide molopties te zien.

De finale is al over 3 dagen he?  :)

Mee eens dat dit hartstikke leuk is om te lezen, en goed werk van iedereen die hier geschreven heeft, maar met uitzondering van echt een énkeling gaan we hier niemand meer mee uit zijn of haar tunnel slepen. Er is teveel subjectiviteit in het aanduiden wat nu wel of niet kandidaats of mols is. Of er is teveel nadruk op potentiële molacties zonder uitgesproken kandidatenacties mee te laten tellen. Een van deze twee prachtige dames gaat de NepMol zijn. En daar zit er vrijwel altijd wel eentje van bij, die zelf de finale haalt door zand in de ogen van kandidaten te strooien. Hoe vaak ben ik er zelf wel niet ingetuimd bij De Mol?

(Maar Michèle is de mol dit jaar)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 8-05-2025, 16:03:57 »
Alexy heb ik als 2de mol. Al afleveringen  lang.

Ik durf Alexy wel op 1 te zetten.  ;D Maar ja, dat doe ik al vanaf aflevering 3, wisselen ga ik nu echt niet meer doen.

Maar hij wordt wel op de hielen gezeten door Michèle, denk ik.  ;)
En ik zou ook niet van mijn stoel vallen als het dan toch Sarah is. Maar als dat zo is, blijf ik die 'fake' actie bij het dansen + het feit dat ze met zichzelf een dessert heeft een beetje vreemd vinden.

Dus altijd goed om alle inzichten te lezen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 9-05-2025, 12:05:29 »
Mee eens dat dit hartstikke leuk is om te lezen, en goed werk van iedereen die hier geschreven heeft, maar met uitzondering van echt een énkeling gaan we hier niemand meer mee uit zijn of haar tunnel slepen.

Hoeft toch niet? Tenminste, dat is niet per se waarom ik me hier meng in de discussies.

Standaardregel bij online discussies is dat je niet schrijft om de ander te overtuigen, maar om twijfelende meelezers te overtuigen.

Niet dat het echt mijn motivatie is, ik vind het gewoon leuk om wat te analyseren en filosoferen over De Mol. En ik heb graag gelijk ::tandpastasmiley::

Er is teveel subjectiviteit in het aanduiden wat nu wel of niet kandidaats of mols is. Of er is teveel nadruk op potentiële molacties zonder uitgesproken kandidatenacties mee te laten tellen.

Ja, maar ho even, achteraf blijken er sommige mensen gewoon gelijk te hebben gehad en anderen niet. Dat is nou juist het leuke aan deze discussies. Uiteindelijk zaten er sommige mensen goed en sommige verkeerd. Er is geen onduidelijkheid over wie het goed heeft geanalyseerd, en wie er dit jaar naast zat.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 9-05-2025, 22:11:56 »
Ja, maar ho even, achteraf blijken er sommige mensen gewoon gelijk te hebben gehad en anderen niet. Dat is nou juist het leuke aan deze discussies. Uiteindelijk zaten er sommige mensen goed en sommige verkeerd. Er is geen onduidelijkheid over wie het goed heeft geanalyseerd, en wie er dit jaar naast zat.

Absoluut. Maar de crux met moldebatten (die superleuk zijn, ondanks dat deze nu pas helemaal aan het einde van de serie gevoerd wordt, waardoor de meeste tunnels al wel gevormd zijn) is dat er uiteindelijk gewoon een echte mol en een doelbewuste nepmol bij zitten. Soms is het ontzettend lastig om doelbewust nepmollen te onderscheiden van echt mollen. En heeft iedereen in feite gelijk over molacties. Vandaar het belang van kandidatenacties meenemen in een molduel.

Een van deze twee prachtige dames gaat de NepMol zijn. En daar zit er vrijwel altijd wel eentje van bij, die zelf de finale haalt door zand in de ogen van kandidaten te strooien. Hoe vaak ben ik er zelf wel niet ingetuimd bij De Mol?

(Maar Michèle is de mol dit jaar)
« Laatst bewerkt op: 9-05-2025, 22:18:55 door Nat007 »

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 9-05-2025, 23:39:45 »
Absoluut. Maar de crux met moldebatten (die superleuk zijn, ondanks dat deze nu pas helemaal aan het einde van de serie gevoerd wordt, waardoor de meeste tunnels al wel gevormd zijn) is dat er uiteindelijk gewoon een echte mol en een doelbewuste nepmol bij zitten. Soms is het ontzettend lastig om doelbewust nepmollen te onderscheiden van echt mollen. En heeft iedereen in feite gelijk over molacties. Vandaar het belang van kandidatenacties meenemen in een molduel.

Dat is wat ik ook probeer en ik vind veel meer bij Sarah dan bij Michèle, pure kandidatenacties. Dat gaf de doorslag voor mij. Beiden hebben genoeg (potentiële) molacties.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 9-05-2025, 23:51:40 »
Dat is wat ik ook probeer en ik vind veel meer bij Sarah dan bij Michèle, pure kandidatenacties. Dat gaf de doorslag voor mij. Beiden hebben genoeg (potentiële) molacties.

Helemaal mee eens. Zat er vaak naast bij De Mol, maar Michèle moet gewoon de mol zijn, want anders had ze meer molacties en minder kandidatenacties over het hele seizoen genomen dan de echte mol...

Offline Mollenjager-DT

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 10-05-2025, 11:12:05 »
1. De geldsom verlagen.
2. Door de molkoffer in het laatste wagon (neven-effect noem ik het) , als de mol zelf niet in laatste wagon zit, de kandidaat op een verkeerd spoor kunnen zetten.

Is het niet ergens opvallend dat Hilde € 800 (dus 2de beste kandidaat op dat moment) heeft (en dus goed bezig) en 1 of 2 afleveringen later er uit ligt ? Die trein-opdracht heeft zeker invloed gehad.

3. Als de molkoffer gebruikt wordt, is het toch de bedoeling om de opdracht dus ook te laten slagen.
Ze is zelfs 3 afleveringen verder geraakt, dus dat valt wel mee denk ik.

Offline Van Zwam

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: Gisteren om 04:25:26 »
Ik weet het ook niet meer, het is kiezen tussen een mol die te veel geld in de pot speelt of een mol die te vaak het einde van de opdracht niet haalt.

Ik heb ook geen zeeën van tijd meer zoals vroeger om alles kapot te analyseren, maar wel tijd genoeg gehad om alle afleveringen nog eens vluchtig te herbekijken.

Wat het meest bijblijft van Sarah:
  • Doet het verdacht goed in de allereerste opdracht (+), enkel Nimrod als juist antwoord kon ze niet doordrukken omdat er te veel weerstand was van Els en Pedro. Speelt zo veel geld in de pot (-) terwijl een mol allicht nog liever had gezorgd dat de heli niet werd gehaald. Gebruikt het geld dan wel heel handig als argument om de koffer door te laten (+).
  • Waarom ze verdacht wordt voor de treinopdracht begrijp ik nog altijd niet precies. Toegegeven, ik heb er mijn hersenen niet echt over gebroken maar voor mij ziet het eruit alsof ze nodeloos geld verdient (-).
  • Voor iemand die ballen heeft gekocht speelt ze het echt goed bij de loterij, weet de aandacht van zich af te houden en schade aan te richten (+).
  • Als je de hele tijd met Hilde oefent om te dansen weet je dat je jezelf moet saboteren of maak je een grotere fout, niemand zal u dat kwalijk nemen. En om eventuele verdenking door Hilde af te schudden is het ook geen handige manier (-).
  • Een paar opvallende cruciale posities met Pedro bij de schatkisten (+) of de knop (+) waar ze het telkens vakkundig verknoeit.
  • Doet dat half bord leegeten ook weer verdacht veel te goed (+). Laat dan € 150 door, en zou de mol niet liever echt dat gesprekje met een kandidaat doen? De interactie over of de mol nu al dan niet op haar kamer ligt is dan weer verdacht, rekening houdend met het geval dat Gilles daar zit.
  • Rugzakje vinden in de bus is ook een makkelijke en aannemelijke molactie die ze laat liggen (-) terwijl ze van dat jaartal dan weer een knoeiboel maakt en ook echt lang lijkt te zoeken (+).
  • Subjectief/montage maar ze heeft vaak van die veelzeggende blikken en reacties die we van Alexy en Michèle niet echt zien (+) vind ik.

En van Michèle:
  • Te traag en onschadelijk bij de eerste opdracht (-), past wel bij het briefje van de mol in de heli ("ik heb jullie onderschat" of zoiets), maar als mol zal ze meer invloed gewild hebben op de race om ook het geld uit de pot te houden.
  • Bij de floating market, dierenriem, radioquiz, golf voelt het enkele keren alsof ze bewust goede antwoorden zit te ontwijken, met wisselend succes wel. (+)
  • Bij de loterij koopt ze geen ballen, wat natuurlijk wel betekent dat ze ook geen beproevingen krijgt. Weet de verdenkingen goed te sturen en zelf ook ten onrechte weggestemd te worden. (+)
  • Bij de roeiers doet ze het te goed vind ik (-), weet wel met een van haar kenmerkende debiele argumenten een prima roeier uit de boot te houden, maar toch. Misschien om Els op een dwaalspoor te brengen?
  • Bij de schattenjacht zorgt zij er met haar, voor mij wat opzichtige, valse start voor dat er geen verdere ballonnen worden verzameld zonder dat zij zelf hoeft te prikken (+), loopt daardoor wel een beslissende plaats aan de kisten mis (-). Misschien wilde ze wel zelf gaan en mislukte het toch oprecht, ik weet het niet.
  • Bij de kwis in vrije val schiet ze denk ik halverwege raak, zegt dan letterlijk "kon slechter" (tja), vervolgens sukkelt ze enorm met de roos voor Alexy waardoor de tweede lichting alle vragen moet beantwoorden, en geeft ze Nimrod een laatste duw om voor het foute rood te gaan (+).
  • Bij het halve diner mislukt ze het niptst denk ik? Goeie manier om alvast geen geld te verdienen en je gesprekje met een kandidaat te krijgen. (+)
  • Na de parachutebomkwis had ze in het dagboekgesprek ook nog een uitleg klaar over hoe de mol zeker in het vliegtuig wil. Idem bij de jokers in aflevering 7: de mol wil volgens haar een aas om op het eind te wisselen. Ik vind dat haar theorieën weinig steek houden (wil de mol bijv. niet vooral zo weinig mogelijk azen in het spel?), en ook klinken als een manier om zichzelf onverdacht te maken bij de kijkers (de mol zou zéker niet op mijn positie willen zitten hoor) in plaats van een verdenking naar iemand anders te uiten (+).
  • Ik zit in het kamp dat totaal niet onder de indruk is van haar acteerwerk. Dat gedoe na de bevrijding van Pedro was voor mij even tenenkrommend als de fruitwandeling. Vreselijke actrice ofwel iemand die nogal theatraal en geaffecteerd is in het echte leven? Ik hoop het eerste. (+)

Ik gok op Michèle, maar dat is eigenlijk vooral omdat ik haar vroeger ben beginnen verdenken. En ook wel omdat ze in totaal gewoon minder goed lijkt te doen dan Sarah, maar daar staat tegenover dat ze ook wat vaker aan de zijlijn leek te staan op cruciale momenten.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: Gisteren om 09:30:39 »
Formidabel gezegd, Van Zwam!  ::bravo::
Jouw zienswijze komt zowat punt voor punt overeen met de mijne. Dezelfde plus- en minpunten zie ik bij beide dames. En ik denk dat ik uiteindelijk ook maar ga ‘gokken’ dat het Michèle is, maar ik ben totaal niet zeker.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #31 Gepost op: Gisteren om 13:13:56 »
Formidabel gezegd, Van Zwam!  ::bravo::
Jouw zienswijze komt zowat punt voor punt overeen met de mijne. Dezelfde plus- en minpunten zie ik bij beide dames. En ik denk dat ik uiteindelijk ook maar ga ‘gokken’ dat het Michèle is, maar ik ben totaal niet zeker.

... Of misschien dan toch voor de derde molkandidaat gaan?  ;)

Maar mooi overzicht inderdaad!  ::ok::

Van dit molduel komt voor mij dan toch Michèle als winnares. Vooral omdat ik er echt niet bij kan dat Sarah niet bij zichzelf het woord 'fake' heeft geplakt.
En na de heli-actie + loterij valt Sarah als mol ontzettend op. Wel heel verdacht: zeggen om zeker geen geld mee te nemen om Pedro te bevrijden.

Michèle is dan toch wat gelijkmatiger: geeft foute antwoorden, negeert juiste antwoorden. Eigenlijk wel wat je zou verwachten van een mol. Maar ook niet heel subtiel, vind ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online HanMic

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: Gisteren om 16:25:10 »
Als Sarah de mol is, denk ik dat ze bij het dansen Hilde wou ondermijnen (want die heeft ze niet onder controle, hoe slecht ze ook oefent), en dat ze het zelf wou verknallen. Ze maakte ook wel wat foutjes, maar die zesde danser nog meer. Ik vermoed dat ze zelf niet als te opzichtig in de fout wou gaan omdat Hilde, houterig terzijde, dat ook niet deed en ze dan heel erg zou opvallen. Alleen bleken de kleine fouten niet genoeg om de jury te laten stemmen.

Als dat het is, vergeef ik het haar wel, dan is het gewoon een goed vedachte, maar gefaalde molactie, wat kan gebeuren.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: Gisteren om 16:48:03 »
1.1 De Molkoffer

Sarah:
Ze komt in het eerste busje terecht. Dan zijn er voor de mol 2 tactieken om (bijna) zeker in de helikopter te geraken.

* Je gaat voor 3 juist antwoorden en kletst 9000€ in de pot.
* Je antwoordt de eerste fout. Dan heb je nog 2 kansen dat de anderen een fout maken. Moet je dan zelf nog een derde vraag beantwoorden, dan heb je die juist en verdien je 3000€.

Maar wat Sarah doet is nutteloos geld verdienen en dan hopen dat de anderen op het einde nog een foutje maken. 3000€ in de pot zonder tactiek.

Michèle:
Of ze de opdracht volledig wou saboteren door met zekerheid te laat te komen, dan weet ik niet. De kans dat ze zich verslikt heeft in het tijdrekken, is zeker een mogelijkheid.

1.2 Floating Market / Muay Thai

Beide verdacht.

1.3 De lift

Weinig geld te verdienen, valt niet veel te analyseren. Molactie is toch buiten beeld gebeurd.

2.1 Drakentoren

Het viel me op dat Michèle en Pedro tijdens hun laatste beurt nog een bord meebrengen. Sommige beelden zijn zelfs die van hun eerste beurt.

Waarom krijgen we daar niks over te zien? Bizar. Een finalist die een foute naam bijheeft of buiten tijd aankomt, dat komt toch in beeld? Wordt hier een molactie van Michèle verstopt?

Mogen we niet weten dat ze helemaal tot boven zijn geraakt en er toch in zijn geslaagd iets of wat van naam te vormen? Ik stel me ineens de vraag of het wel klopt dat Alexy net bij hun laatste beurt 3 keer op de rode knop heeft getitst. Misschien was dat wel bij Sarah en Nimrod (zodat zij eigenlijk een pak minder verdacht zijn dan wat men laat uitschijnen).

We zien in ieder geval dat de andere kandidaten kijken naar wat Pedro in zijn handen heeft.

Links eerste beurt, rechts tweede beurt:

2.2 De trein

Hier is genoeg over gezegd geweest.

Sarah: Verdient onnodig geld (weeral). Als ze ook voorbij de glazen moest geraken, dan had ze mogelijk nog 500€ extra moeten verdienen.

Michèle: Gaat mee met het plan van Alexy. Lijkt me niet verkeerd als mol, de andere groep 11/13 proberen te laten vinden.

3.1 Olifanten

Sarah:
Bo Yo: 2,50 ipv 2,32
Sai Yok: 2,15 ipv 2,11
Tang Mo: 3 op de kop juist

Michèle:
Bunmee: 1,95 ipv 2,25
Kai Na: 2.36 ipv 2,50
Cat: 2,16 ipv 2,36

De rest zien we niet:

Buetont: 1,90 -> moet < 2,11
Chompoo: 2,30 -> moet 2,11 < Chompoo < 2,25

En dan begint het geschuifel met de beelden, te bewijzen door de positie van het kettinkje van Michèle.

Els laat een bepaalde situatie achter aan bord.

Michèle en Hilde komen aan.

We zien dat de lengte bij Kai Na gecorrigeerd is van 2,36 naar 2,50. Hoe dat komt weten we niet. Eén van hun heeft dat veranderd. Ik vermoed dat Sarah en Alexy die opnieuw correct hebben opgemeten.
Dan volgt Michèle haar buikgevoel en wisselt ze Bo Yo en Kai Na. Ze kan ook niet anders, want ze kennen nu de lengte van Kai Na.
Dan begint Hilde als een bezetene te wisselen. Ze wisselt dan Bo Yo en Chompoo, waardoor ook Bo Yo juist komt te hangen. Enkel Bunmee, Cat en Chompoo hangen dan nog fout. Moest ze Bunmee en Cat ook nog gewisseld hebben, dan zou Bunmee ook juist hangen en zouden er nog maar 2 fout hangen.

Naar mijn gevoel trekt Michèle hier aan de noodrem.

Michèle neemt de leiding en ze beantwoorden hun vraag fout. Daarna maant ze Hilde aan om af te drukken en dat doet ze.
Alexy en Sarah staan dan bij Bunmee. Minstens één van hen is niet de mol. Maar toch heeft Michèle aan bord nog altijd 1,95 bij Bunmee staan. Zeer bizar.

Ze hangt de bordjes nog eens fout en ze valt af.

Dan komt Alexy aan het bord en krijgt ook een vraag.
We kunnen moeilijk inschatten hoe de 10 minuten tussen vraag Michèle/Hilde en vraag Alexy zijn ingevuld, en wie verantwoordelijk is voor het cruciale tijdverlies.

Michèle in deze opdracht toch een pak verdachter dan Sarah.

3.2 Radio mol

Beide verdacht.

3.3 Gokken met de balletjes

Sarah: in de laatste ronde geeft ze gewoon toe dat ze 4 balletjes heeft gekocht. Riskant, want als de anderen dit oppikken dan breng je 1000€ op of ben je je pasvragen kwijt. Ik zie de mol eerder dit risico nemen dan een kandidaat.
Langs de andere kant gaat ze mee met Nimrod om toch nog een poging te doen om geld te verdienen, wat weer onmols is.

Michèle: stuurt en gaat zelf af, laat Jan achter als backup. Dus ook verdacht.

4.1 Roeiers

Michèle: Ik zou hier als mol toch ook wat harder doorduwen. Twijfelmomentje voor mij voor Michèle als mol.

4.2 Masked dancer

Sarah gaat zelf in deze groep, terwijl ze vanuit de roeiers dit label ook had kunnen wisselen. Flauw. Zelf had ze hier ook wat meer moeite kunnen doen om zich zelf eruitt e laten pikken.
Maar toegegeven, ze lijkt wat teleurgesteld en ongemakkelijk op het einde.

4.3 Schattenjacht

Sarah: ze prikt heel bewust enkele ballonnen van Els, duidelijk te zien. Wanneer ze 2 ballonnen tegelijk proberen, staat ze daar ook onnodig heen en weer te wiegen. Kan natuurlijk ook nepmollen zijn.
Is Els er op Sarah uitgevlogen?

Michèle: matig verdacht, maar laat wel duidelijk merken dat ze zelf wil gaan prikken.

5.1 Red de bezoekers

Beide verdacht. Hoewel de positie van Sarah nogal zwak is moesten de anderen snel de roos raken en er weinig vragen te beantwoorden zijn.

5.2 Anne

Beide verdacht

5.3 Fruitwandeling

Sarah: doet niet echt iets verdacht

Michèle: Wanneer de begeleider het blad van Alexy en Nimrod afkeurt, gaan haar mondhoeken omhoog.
Het lijkt echt of ze bij het fruit alle antwoorden al kent, hoe ze hier met Hilde speelt valt op. Wanneer ze terug bij de groep komen, heb ik het gevoel dat ze echt expres slecht acteert.

6.1 Golf

Sarah: Weer kiest ze voor de groep waar de molkoffer van buitenaf invloed op heeft. De eigen helm saboteren heeft totaal geen zin. Dus waarom dat risico nemen? Voor de beelden? Ja het is tv, maar dat is het niet waard.

Michèle: veel foute antwoorden, en vooral de twee bijna laterale golfslagen vallen op.

6.2 Halve diner

Sarah: verdient 500€ voor de pot, totaal onnodig. Het argument dat die er achteraf weer uit gaan, gaat volgens mij niet op. Als er niemand geld had verdiend, dan zou het geld wel gewoon uit de pot zijn gegaan.

En dan nog een flauw chatgesprek met zichzelf, om daarna de sabotage met de lachhelm te verzwijgen. Als mol wil je de mindere lachprestatie daar toch achter verstoppen? Als dit nodig was om de sabotage aan de auto te verbergen, dan had ze dat gewoon niet moeten doen.

Michèle: verdient geen geld, goed zo.

6.3 Pedro bevrijden

Beide met fouten en tijdverlies, beide verdacht.
Sarah komt op een beslissende positie terecht, maar dat is ook maar met gelukje. Als Michèle en Nimrod de laatste vraag wel juist beantwoorden, dan gaan zij.

Eliminatie:

En hier kraakt het. De nek van Michèle staat op ontploffen.
Het kan zijn dat ze stress heeft omdat ze moet gaan acteren, maar toch... nog nooit gezien bij een mol.

7.1 Op de bus

Beide verdacht, en ook beide niet mols genoeg.
Kwa molkoffer-tool dacht ik in eerste instantie aan een afstandsbediening zodat Sarah zichzelf op de foto kon zetten moest Michèle de trap leeg krijgen, maar dan is de tool alleen te gebruiken bij de camera beneden.

Sarah komt sturend over, maar uiteindelijk vat ze gewoon samen wat ze buiten beeld hebben besproken.

7.2 Batman House

Sarah: het feit dat ze haar lach niet kan inhouden spreekt tegen haar als mol. Nimrod gaat mogelijk toch voor geld, dus die wil je er zeker uit.

Michèle: acteert (bewust?) slecht, en probeert Alexy uit te schakelen. Helaas mislukt, maar toch verdachter dan Sarah.

Het verdict:

Ik zou het bij god niet weten.

Ik vind Sarah een logischere keuze voor de makers, en ik heb wel een mol-vibe bij haar buiten de opdrachten. Hoe ze bij Jan en Pedro aankomt bij de meloenen, hoe ze doet wanneer ze Thailand op het nippertje vindt,... heel goed geacteerd, maar het voelt voor mij net over the top, waardoor het verdacht wordt.

Ik had ze eigenlijk snel afgeschreven omwille van het onnodig geld verdienen. Maar beetje bij beetje is toch de twijfel gekomen.

En Michèle doet heel vaak wat een mol moet doen, maar echt elke actie wordt 5 keer in beeld getoond. En een flashback, en een andere kandidaat moet er nog eens over vertellen in de biecht,.. elke keer opnieuw.

Ik heb kwa mol een Griekenland en vooral een USA-gevoel/vrees bij dit seizoen. En we weten hoe dat is afgelopen.

Ik ga het houden op: ik hoop dat het Michèle is, en dat we voortaan het argument van "te nadrukkelijk in beeld" niet meer gaan kunnen gebruiken.
Maar als ik me baseer op de geschiedenis, dan vrees ik dat het Sarah gaat zijn.

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #34 Gepost op: Gisteren om 17:41:34 »
Mooi overzicht, Molshoop. Paar dingetjes die ik heb opgemerkt:

Opdracht 1.3 is wel degelijk te analyseren en er is wat vreemds aan de hand met de timer, maar dat is heel moeilijk te vinden. In het topic over die opdracht heb ik het in detail uitgelegd en dat is echt alleen maar te herleiden tot een molactie van Sarah die vakkundig is weggepoetst.

Toen Els eruit vloog bekende ze tegen Gilles dat ze last had van tunnelvisie. Dat lijkt me niet in aflevering 4 ineens ontstaan te zijn, dat moet al langer gespeeld hebben. In aflevering 1 zat ze in het bootje achter Michèle die 5-6 keer die noedels veel te wild naar achter gooide, Els schrok er ook duidelijk van. Haar koffer in de trein zal ook niet een al te hoog bedrag gehad hebben. De koffers van haar, Jan en Sarah waren bij elkaar maar €900.
Dit in contrast met Hilde die €800 had (en dit ook wist) en uiteindelijk op Pedro eruit gegaan lijkt te zijn. Grote kans dat ze hierdoor Pedro al vanaf het begin in het vizier had en op hem is blijven doortunnelen. In afl. 1 heb je dan heel veel bijvangst op Sarah (zelfde container, helikopter, boksen, volgens mij ook evenveel verdiend bij het boksen).

Verder ben ik het met je eens dat Sarah inderdaad erg veel gelijkenis toont met Comfort. Iemand die hier en daar wel stevig uithaalt, maar ook meermaals onnodig geld binnenbrengt. Alina kan ik me eerlijk gezegd niet zo goed meer herinneren.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: Gisteren om 18:16:43 »
1.3 Is gewoon een gedaalde mol actie van Michèle door met fitte Alexy uit te stappen op het hoogste verdiep. Ze kon onmogelijk weten dat Alexy het antwoord zou kennen, ze had wel een goede smoesje klaar voor de trompetlift. KISS

Offline Speurder123

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: Gisteren om 19:27:42 »

4.2 Masked dancer

Sarah gaat zelf in deze groep, terwijl ze vanuit de roeiers dit label ook had kunnen wisselen. Flauw. Zelf had ze hier ook wat meer moeite kunnen doen om zich zelf eruitt e laten pikken.
Maar toegegeven, ze lijkt wat teleurgesteld en ongemakkelijk op het einde.

Ik zou hier nog bij willen aanvullen dat Sarah, Hilde heeft zien dansen bij de voorbereiding en weet dat zij het waarschijnlijjk niet zo goed zal doen. (Ze kan bijvoorbeeld geen rad maken). Bovendien op het rek waar de kostuums hangen als de roeiers op bezoek komen, dan hangt de vest van Hilde het verst van de kandidaten. Wat mij doet geloven dat de saboteur bij de roeiers zit (Michèle of Alexy). Zij hebben die voorbereiding niet gezien dus ze hebben geen iedee hoe goed het iemand zal doen. Maar ook die vest hangt het verst op het rek dus is de sabotage iets minder riskant in wat toch een behoorlijke riskante missie was. Maar goed dit is allemaal niet zeker Sarah kan het nog steeds zijn.  ;D

5.1 Red de bezoekers

Beide verdacht. Hoewel de positie van Sarah nogal zwak is moesten de anderen snel de roos raken en er weinig vragen te beantwoorden zijn.

Ja maar doordat Michèle haar roos niet stabiel kan houden, moet de 2de groep kandidaten het maximale aantal vragen (8) beantwoorden. Lijkt me toch een streepje voor van Michèle.

5.2 Anne

Beide verdacht

Akoord maar wil hier wel nog aangeven dat de auto van Sarah en Alexy, de mensen in het tankstation (Pedro & Michèle) duidellijk maken dat de mensen in de auto's moeten drukken op noen. Iets wat me doet twijfelen aan Sarah als mol.

5.3 Fruitwandeling

Sarah: doet niet echt iets verdacht

Michèle: Wanneer de begeleider het blad van Alexy en Nimrod afkeurt, gaan haar mondhoeken omhoog.
Het lijkt echt of ze bij het fruit alle antwoorden al kent, hoe ze hier met Hilde speelt valt op. Wanneer ze terug bij de groep komen, heb ik het gevoel dat ze echt expres slecht acteert.

Michèle heeft er geen problemen mee om bij de opdracht rijpe geesten 1500 EUR aan doerians kwijt te spelen. Het is Hilde haar voorstel, maar het is weer niet raar dat Michèle de mogelijkse mol hier gretig in meegaat. Ik vind het dan wel raar dat Michèle dan liegt dat het veel te moeilijk was en ze er geen één juist hadden. Een mol zou toch moeten geweten hebben dat de kandidaten zou beschikken welke namen Hilde & Michèle moesten raden en inschatten hoeveel ze zouden weten..

6.1 Golf

Sarah: Weer kiest ze voor de groep waar de molkoffer van buitenaf invloed op heeft. De eigen helm saboteren heeft totaal geen zin. Dus waarom dat risico nemen? Voor de beelden? Ja het is tv, maar dat is het niet waard.

Michèle: veel foute antwoorden, en vooral de twee bijna laterale golfslagen vallen op.

Sarah & Alexy doen de karaoke perfectloos waardoor de andere groep foute antwoorden kan weglaten. Ik vond in de montage vooral Alexy overkomen als een hele sterke opdracht uit te voeren. Namelijk ondanks geeuwen, ondanks waxpijn, ondanks karoake, blijven lachen. Maar dan horen we op het einde dat hij 500 EUR verloos door 5x niet te lachen, wat een goeie prestatie is. Alleen het verschil met de gesaboteerde helm is amper 3x meer niet gelachen. Sarah lachde 8x niet een verlies van 800 EUR en de indruk van Sarah was , dat zij in de montage het iets minder goed deed vooral bij de pijnprikkel. Het lijkt mij dat Sarah het met een gesaboteerde helm, het nog zo slecht niet heeft gedaan.

7.1 Op de bus

Beide verdacht, en ook beide niet mols genoeg.
Kwa molkoffer-tool dacht ik in eerste instantie aan een afstandsbediening zodat Sarah zichzelf op de foto kon zetten moest Michèle de trap leeg krijgen, maar dan is de tool alleen te gebruiken bij de camera beneden.

Sarah komt sturend over, maar uiteindelijk vat ze gewoon samen wat ze buiten beeld hebben besproken.

De mol zegt ik heb de tool gebruikt maar ze mollen vooral zichzelf. Zegt Sarah dit over Michèle die bij de foto een toerist in beeld houdt? Bovendien een tool om de camera te mollen heb je al mol niet nodig. Je kan zo veel foto's nemen als je wil. En je bent niet verplicht van geslaagde foto te nemen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mooi overzicht trouwens.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #37 Gepost op: Gisteren om 19:29:24 »
Bij Sarah verdwijnt het geld.
Michèle komt bijna nooit in positie en bij het roeien deed ze het hartstikke goed.
Het is geen keuze; het is 20-3 of zo voor Sarah. Michèle mocht zich in de laatste afleveringen nog een beetje verdacht maken, maar het gaat natuurlijk om de eerste twee afleveringen, daar moet de mol in positie zijn. Sarah leverde. Is zelfs afgeremd door de productie op de trein; kan niet anders. En wij op het verkeerde been gezet. Zonder dit geen mol.

En kijk ook naar haar doen en laten, de aanscherping als de opdracht begint; schijnbewegingen maakt en in positie komt. Bij de gevangenis was zij wel aan de beurt voor een aparte opdracht, maar nee ze ging niet, een pruillip was voldoende. Enzovoort.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: Gisteren om 19:35:51 »
Dat is wel een hele stevige overdrijving. Ik snap dat sommige mensen nog twijfelen tussen Michèle en Sarah en ook dat beide dames hele stevige verdenkingen op zich hebben van mensen die het vlak voor de finale zeker (denken te) weten. Het ligt niet zo dicht bij elkaar omdat het verschil zo duidelijk is als 20-3. Ik denk dat Michèle de mol is, maar sla zeker niet steil achterover van verbazing als het Sarah blijkt te zijn. Ik gok dat dat andersom ook geldt voor de meeste Sarah-verdenkers.

Online hamsterdam

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: Gisteren om 19:41:52 »
Dat is wel een hele stevige overdrijving. Ik snap dat sommige mensen nog twijfelen tussen Michèle en Sarah en ook dat beide dames hele stevige verdenkingen op zich hebben van mensen die het vlak voor de finale zeker (denken te) weten. Het ligt niet zo dicht bij elkaar omdat het verschil zo duidelijk is als 20-3. Ik denk dat Michèle de mol is, maar sla zeker niet steil achterover van verbazing als het Sarah blijkt te zijn. Ik gok dat dat andersom ook geldt voor de meeste Sarah-verdenkers.

Hier geldt dat zeker ja! Was ik maar zo zeker van m’n zaak. Ik denk dat het Sarah is maar met name de treinopdracht doet me sterk twijfelen. En Michèle - ja, ook daar vind ik haar echt wel soms erg twijfelachtig als mol (roeiers selecteren, niet vaak genoeg op sleutelposities), maar als zij t is dan schrik ik niet.

Er is geen 100% molse mol en ook bijna nooit een 100% kandidaatse kandidaat (al is het maar omdat je oprecht iets doms kan doen).

Succes vanavond, in welke tunnel je ook zit!