Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 3 - The Hunger Games  (gelezen 8583 keer)

Offline suuuus

• Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 3 - The Hunger Games
« Reactie #40 Gepost op: 7-03-2017, 21:27:36 »
 ::bravo:: geweldig

Jammer van Hans die het allemaal niet snapte.

Davey zakt op mijn lijstje en Eline stijgt. Annelies staat er ook nog op maar ik vind je laten afschieten niet mollig

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 7-03-2017, 21:58:43 »
Als Annelies de mol is, zal het vast niet haar bedoeling geweest zijn om zo snel afgeschoten te worden. Bij dit spel ben je als mol ook afhankelijk van anderen, en dat zat haar niet mee.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #42 Gepost op: 7-03-2017, 23:43:20 »
Wat wil een mol bij the hunger games?
Idealiter niet 1 man overleven, maar meerdere.
Vrijstelling is optioneel.
Liefst zelf die 5k in handen  krijgen, regie houden en door regel 1 komt dit niet in de pot
Zoveel mogelijk kandidaat spelen.

Annelies. Heeft niet de tijd gehad om taktiek te bedenken.
Hans , probeert even nog aan te zetten voor attack op davey, maar gaat verschuilen. Molactie.
Davey. Hij weet dat Hans nog ergens is, doet niks. Dus mingeld molactie, maar schiet wel zijn vriendin af mogelijk 500 euro in pot.en waarom robin afschieten die duidelijk niet op hem schiet. Enige mogelijkheid . Hij verdedigt hier zijn vrijstelling en vergroot kans op geld . Dus als mol rare actie.

Robin en eline beetje in zelfde situatie, weinig ammo. Niet aanvallen zou opvallend zijn. Ik denk dat de aanval van deze twee voor 1 persoon wordt gedaan uit wens voor vrijstelling die groter is dan wens op 5 k in pot. Voor de ander is deze tactisch: niet aanvallen is als kandudaat bijna niet vol te houden als juiste tactiek. Er komt dan namelijk nooit geld in de pot en je maakt geen kans op vrijstelling. Dus Moet de mol in actie komen, maar echter pas dan als er duidelijkheid is over de situatie rondom Hans. Zijn afwezigheid bij de last showdown, maakt dat de mol nog probeert om op t podium te komen bij davey. Als camouflage voor de identiteit als mol. Al was blijven zitten molser geweest.

Wie welke rol speelt? Ik twijfel.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #43 Gepost op: 8-03-2017, 01:39:10 »
Deze opdracht wil ik ook doen #jaloers

Hans deed een Foxface, brengt je ver, maar winnen doe je er niet mee ;).

Eline ging all in, risico maar wel goeie tactiek, ze kwam uiteindelijk het dichtste bij de vrijstlling naast Davey.

Davey speelt uiteraard het beste door bij de thuisbasis te blijven, altijd slim.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 8-03-2017, 04:33:33 »
Wat een gave opdracht.

Pas gisteravond laat kunnen zien. Ik durf niet zoals sommigen hier Davey helemaal af te schrijven. Controle over de 5000 lijkt hier essentieel. Met Hans heel mols maar niet de Mol in het bos is 5000 verloren. Zou hij zich hier met kans op vrijstelling en 5000 euro laten afschieten, dan was hij hoofdverdachte 1. Is dit een kwestie van 1500 winnen om vervolgens ook meteen 5000 te verliezen, een vrijstelling te pakken en low profile te blijven?

Aanvallen zonder ammo gaat ook geld kosten en lijkt ontzettend zinloos zolang Hans blijft zitten.

Ik heb werkelijk geen idee meer  ::rofl::

Offline hrvdg7

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 8-03-2017, 09:48:14 »
Prachtige opdracht ::bravo:: Alleen snapte Hans wel wat de bedoeling was? In de bosjes blijven wachten had totaal geen nut. Maar Davey vind ik ook best verdacht in deze opdracht door zo nadrukkelijk het geld en de vrijstelling te pakken. Hij had alle kaarten in handen zeg maar. Hoefde maar 1 te laten leven en het geld was al weg.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 8-03-2017, 23:17:37 »
Citaat
Davey vind ik ook best verdacht in deze opdracht door zo nadrukkelijk het geld en de vrijstelling te pakken.

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik moet denk ik op mijn eigen woorden terugkomen. Hij kan niet weten wat Hans doet. Alle kandidaten uitschakelen op die ene onzichtbare Hans na is onverstandig. Als die zichzelf neerschiet of toch komt opdagen of wat dan ook, dan zou hij opeens 5000 hebben verdiend. Tel daar het bedrag bij op dat hij nu al last minute verdiende en hij had opeens 6500 in de plus gestaan, zonder dat hij daar iets tegen kon doen.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 9-03-2017, 00:13:01 »

Volledig mee eens . dat wat davey in de laatste minuut doet is een groot risico voor een mol. Vier mensen elimineren scheelt 2 000 . Wat Hans deed is geheel buiten de invloed van davey en had
Zomaar 5000 euro kunnen opleveren. Berekend gokje van mol davey of een prima tactisch uitgevoerd plan van kandidaat davey? Voorlopig houd ik t op t laatste.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #48 Gepost op: 9-03-2017, 00:22:26 »
Volledig mee eens . dat wat davey in de laatste minuut doet is een groot risico voor een mol. Vier mensen elimineren scheelt 2 000 . Wat Hans deed is geheel buiten de invloed van davey en had
Zomaar 5000 euro kunnen opleveren. Berekend gokje van mol davey of een prima tactisch uitgevoerd plan van kandidaat davey? Voorlopig houd ik t op t laatste.

Klopt. Al kan het voorlaatste evengoed.
Door het afknallen van de andere kandidaten word je even superonverdacht door het redden van de 2000 eur. Tov van de 5000 die hij eruit houdt, is dit een mooie opzet om je minder verdacht te maken. + hij houdt de vrijstelling eruit.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 9-03-2017, 00:54:14 »
Mijn vraag is de volgende. Hoeveel is t mol davey waard om die vrijstelling te krijgen.
Klaarblijkelijk 2000 euro met t risico op veel meer.
En wat Moet een mol met een vrijstelling? Enkel niet verdacht worden.

Voor kandidaat davey vind ik the last minute showdown volledig begrijpelijk, voor mol davey stukje minder. Maar ja onverdacht is ook verdacht soms en Monet is geen Manet  ::rofl::( die smiley is omdat autocorrectie op mn iPad er Janet van Maakt ::jaja::)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #50 Gepost op: 9-03-2017, 10:43:11 »
Aanhakend op Davey en zijn vriendin: bij het afscheid fluistert Davey een bedankje voor haar hulp in haar oor. Ze heeft kandidaat Davey prima geholpen met het verdienen van zijn vrijstelling. Maar wie heeft een verklaring voor eventueel hulp aan de Mol?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #51 Gepost op: 9-03-2017, 11:59:11 »
Wat als etc, maar het eindverhaal is toch gewoon dat er geen 5000 is verdiend omdat davey die bewaakte, en er 1000 euro UIT de groepspot gaat? Prima werk van de mol lijkt me. Mocht Davey het zijn, dan kon hij zien wie er nog in het spel zaten. Mensen zie zichzelf afschieten in suicide pacts.. ik heb het nog niet gezien, misschien nam de mol er een gokje mee.  8)

Mocht mijn andere mol Annelies het zijn, dan was dit wederom een spel waarbij ze geen enkele invloed had. Dat ze er niks aan kan doen dan dat zij en partner meteen al afgeschoten werden, soit, maar als mol zou ze toch zeker wel een tactiek hebben gehad? Weinig van gezien. Ze stuntelen als laatste team met de rugzakken, terwijl vrijwel alle teams hun spullen pakken en zich meteen uit de voeten maken uit het open veld, naar de bomen, om daar verdekt zich goed op te tuigen. Annelies' haar man vergeet ook nog de kaart en moet een stukje terugrennen. Ze lopen als laatste in het open stuk en haar man wordt dan ook meteen afgeschoten, zij snel daarna. Zie daar geen tactiek in, of een slechte  ;)

NB. én hij kan Hans de schuld geven van die 5000 die niet in de pot ging ("Ik vind het jammer dit ik gewoon niet.. de 5000 erbij was goed geweest he, maar dan had hans in z'n eigen voet moeten schieten denk ik").
« Laatst bewerkt op: 9-03-2017, 13:00:39 door Nat007 »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #52 Gepost op: 12-03-2017, 19:22:44 »
Wat een super opdracht! Komt zeker in aanmerking om een van de beste opdrachten aller tijden te worden! (okay, ik ben ook fan van The Hunger Games...) Die start'muziek' erbij en de veranderingen van de spelregels maakten het af!

Hans deed een Foxface, brengt je ver, maar winnen doe je er niet mee ;).
Haha, inderdaad! Alleen Foxface leefde aan het einde niet meer...
Ich bin ein Bärliner!