Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 3 - The Hunger Games  (gelezen 8597 keer)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 3 -
« Reactie #20 Gepost op: 7-03-2017, 00:11:21 »
Amai zeg, maar dit is nu werkelijk een zalige opdracht  ::bravo::

Als hunger-games èn molfan is dit best of both worlds :D Enige wat mistte vond ik: moge de kansen immer in uw voordeel zijn op zijn Vlaams gebracht door Gilles. May the odds be ever in your favor is namelijk wat de kandidaten bij de hunger games te horen krijgen zodra zij gekozen zijn ;) Maar wat is nu wijsheid als mol? Gaan voor de vrijstelling kan, gaan voor geld sowieso niet. Dat er nu geen geld verdiend is komt door Hans en die is geen mol. Dus tja.. gemiste kans van Davey dit. Voor de rest vond ik Eline op zich tactisch slim bezig zijn, de eerste keer dat ik een politieagente haar schietskills goed zie gebruiken. Jammer dan die ammunitie cap van 15 kogels maar dat maakt het ook direct spannend. Ga je full out dan ben je snel out of ammo. Weinig kogels vergt meer doordachte tactiek.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline RoyL

• Forumlid
  • Spelletje? It's a way of life!
« Reactie #21 Gepost op: 7-03-2017, 00:24:47 »
Wat een briljante opdracht was dit  ::respect::

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 7-03-2017, 00:33:40 »
Werd niet echt slim gespeeld en iets te veel kogels verschoten waardoor het slotoffensief weinig kans op slagen had. Maar hoe de mol hier zijn rol moet spelen? ???

De Mol heeft zo min mogelijk kandidaten neer geschoten omdat die weet dat er op het einde enkel gerekend wordt hoeveel kandidaten er nog gaan zijn. Eline en Davey zijn hier dus ontzettend onverdacht.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #23 Gepost op: 7-03-2017, 00:39:57 »
De Mol heeft zo min mogelijk kandidaten neer geschoten omdat die weet dat er op het einde enkel gerekend wordt hoeveel kandidaten er nog gaan zijn. Eline en Davey zijn hier dus ontzettend onverdacht.
Eline zat wel zonder kogels en moest rekenen op een een drop, en die pakken en niet afgeschoten worden.
Dus volgens jouw theorie, niet verdacht.
Davey wel.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 7-03-2017, 00:42:01 »
Eline zat wel zonder kogels en moest rekenen op een een drop, en die pakken en niet afgeschoten worden.
Dus volgens jouw theorie, niet verdacht.

Inderdaad. Eline onverdacht hier.

Davey wel.

Davey schiet evenzeer 1,5 duo af en redt dus 1500 euro.

« Reactie #25 Gepost op: 7-03-2017, 00:56:22 »
Onbegrijpelijke actie van Hans op het eind, hij snapte het spel gewoon niet. In elk opzicht was het beter om naar het podium te gaan al was het maar om te hopen dat Davey geen kogels meer had en ernaast gaan zitten om de vrijstelling eruit te halen. Hans had zelfs nog een kogel dus hij had ook nog een kans om de vrijstelling te winnen.

Offline RoyL

• Forumlid
  • Spelletje? It's a way of life!
« Reactie #26 Gepost op: 7-03-2017, 01:00:54 »

Het was ook raar geweest als hij niemand afgeschoten had. Ik vond Davey juist heel Mols bij deze opdracht. Het geld pakken en er vervolgens voor zorgen dat er tenminste één iemand overblijft zodat het sowieso niet verdiend kon worden.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 7-03-2017, 01:02:03 »
Ja, in het uiterste geval had Davey kunnen 'vergeten' zijn vriendin uit te schakelen.

« Reactie #28 Gepost op: 7-03-2017, 01:02:30 »
Het was ook raar geweest als hij niemand afgeschoten had. Ik vond Davey juist heel Mols bij deze opdracht. Het geld pakken en er vervolgens voor zorgen dat er tenminste één iemand overblijft zodat het sowieso niet verdiend kon worden.

Zelfs als Davey had gewild had ie Hans nooit af kunnen schieten.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #29 Gepost op: 7-03-2017, 01:13:04 »

Aan de andere kant, doet hij dit niet, dan kan iemand anders de vrijstelling nemen. Davey maakte (als mol)  de 5000 eur al vrij onschadelijk (wist mss van Hans zijn positie + kon vriendin nog vergeten als het echt nodig zou zijn + schieten ze Davey af, dan is 5000 ook verloren).  Met de anderen nog af te knallen, verhinderde hij dat iemand anders de vrijstelling pakte.

De positie van Davey als mol was sowieso ideaal nadat ie de 5000 nam.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 01:33:20 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #30 Gepost op: 7-03-2017, 01:16:07 »
3e opdracht;
Heerlijk om te zien. Davey pakt het geld en hoeft zich (als mijn mol verdachte althans) dan geen zorgen meer te maken dat iemand anders die 5000 kan innen. Hij heeft een goede tactiek (iets wat hem in de eerste opdracht toch echt ontzegd moest worden, en in eerder opdrachten eveneens); heeft hij hier van tevoren over nagedacht?
Interessant detail: zelfs Daveys vriendin verdenkt hem openlijk  ;D
"Weet ge zeker dat gij de mol niet zijt?" ("Waarom?") "Nou omdat gij nu ook keiveel geld uit de pot laat gaan. Er zijn keiveel mensen die.." ("Die komen subiet toch naar hier gelopen?"). "Er lopen nog veel teveel mensen rond. Dan is er ook keiveel geld uit de pot weg". ("Jij gaat er sowieso aan"). En dan schiet fanatieke Davey zijn eigen vriendin uit het spel  ::rofl::  Al schiet hij ook Robin en Eline weg, wat toch indirect 1500 euro scheelt; hadden ze aan het einde nog in het spel gezeten, dan was dat bedrag ook uit de pot gegaan. Als mol wil Davey dat uiteraard, maar hij weet ook dat Hans en zijn vrouw nog niet geraakt zijn en er dus geen 5000 aan de pot toegevoegd wordt, én heeft Davey zijn vrijstelling.

Hans haalt 1000 euro uit de pot door met zijn vrouw in het bos verscholen te blijven zitten... Maar hij deed het goed tijdens de eerste opdracht en is jammer genoeg niet langer in het spel..

Ik blijf op Davey en Annelies zitten. Ontzettend jammer van Hans.... Je zou denken dat hij als enige Davey echt zag klungelen in de auto.. Dus dat hij misschien op hem heeft ingezet? Is niet duidelijk, hij zegt in de biecht wel dat zijn vrouw een andere mol heeft aangedragen dan waar hij zelf op zat. Kreeg niet de indruk dat hij gespreid heeft over meerdere verdachten.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 01:35:46 door Nat007 »

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 7-03-2017, 10:17:04 »
Zelfs als Davey had gewild had ie Hans nooit af kunnen schieten.
Denk ik ook.
Alles gebeurt in de laatste minuut en dan is Hans en partner nog nergens te bespeuren. Al had hij wel iets meer mogen schieten zodat hij bijvoorbeeld geen kogel over zou hebben om Margo af te schieten.

Offline martinbdv

• Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 5: opdracht 3 - The Hunger Games
« Reactie #32 Gepost op: 7-03-2017, 10:32:44 »
Maar als Davey niet de mol is, kan hij niet weten dat Hans zichzelf en zijn vrouw niet afschiet, om die 5000 euro te redden.
Ik vind dat jullie allemaal best diep in de Davey-tunnel zitten, terwijl hij al best wel wat geld heeft verdiend, in tegenstelling tot de 2 dames.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #33 Gepost op: 7-03-2017, 11:27:41 »
Maar als Davey niet de mol is, kan hij niet weten dat Hans zichzelf en zijn vrouw niet afschiet, om die 5000 euro te redden.
Ik vind dat jullie allemaal best diep in de Davey-tunnel zitten, terwijl hij al best wel wat geld heeft verdiend, in tegenstelling tot de 2 dames.
Davey pakt de 5000 eur.
Op dat moment kan die enkel verdiend worden als hij als enige blijft leven.
Als mol zijnde kan hij heel gemakkelijk een dubbelslag slaan met de vrijstelling te pakken. Schieten ze hem af, dan verliest de groep het geld.
Schieten ze hem niet af, dan kan niemand nog de vrijstelling nemen. Davey kan perfect doseren: hoeveel spelers t.o.v. hoeveel kogels nog. En zo 1 iemand niet meer kunnen afknallen, weer geen 5000 eur.

In het slechtste geval verloor Davey de vrijstelling.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 7-03-2017, 12:54:26 »
Was zelfmoord eigenlijk toegelaten?
Want enkel zelfmoord had het plan van Davey(vanuit molperspectief) kunnen dwarsbomen.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 7-03-2017, 13:20:46 »

Hij kon zijn dekking natuurlijk verwaarlozen en zich kwetsbaar opstellen waardoor hij makkelijker geraakt kon worden. In deze situatie zit je echt met veel risico dat Hans met 1 seconde op de klok op zichzelf schiet. Dan sta je daar op het einde met +5000 op je conto als Mol.

Offline martinbdv

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 7-03-2017, 13:21:47 »
Ik snap jullie redenatie wel, maar volgens mij kan Davey na de omroep dat er 7 personen nog in de race zijn niet weten dat Hans zichzelf en zijn vrouw afschiet of dat Robin of Eline Hans nog afschiet.

Het is een groot risico wat hij neemt, door als enige over te blijven met 5000 euro. Hij had ook, als hij de mol is, 5000 euro voor de pot kunnen verdienen. Er gaat nu 1000 euro uit door Hans, maar Davey had daar ook meer van kunnen maken door Eline of Robin niet af te schieten. Als Davey de mol was kan hij zich toch laten afschieten? Dat zou er voor zorgen dat er sowieso geen geld in de pot komt.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #37 Gepost op: 7-03-2017, 14:09:17 »
Ik snap jullie redenatie wel, maar volgens mij kan Davey na de omroep dat er 7 personen nog in de race zijn niet weten dat Hans zichzelf en zijn vrouw afschiet of dat Robin of Eline Hans nog afschiet.

Het is een groot risico wat hij neemt, door als enige over te blijven met 5000 euro. Hij had ook, als hij de mol is, 5000 euro voor de pot kunnen verdienen. Er gaat nu 1000 euro uit door Hans, maar Davey had daar ook meer van kunnen maken door Eline of Robin niet af te schieten. Als Davey de mol was kan hij zich toch laten afschieten? Dat zou er voor zorgen dat er sowieso geen geld in de pot komt.

Ja, geloof dat dat wel klopt.. Het feit dat hij zelf die 5000 pakt en de vrijstelling kan betekenen dat hij de macht in handen wil houden. Maar alle risico's die er vervolgens op volgen, tsja.. heb je wel een punt. Had Hans het niet overleefd dan was dit een fiasco geworden voor Davey, mocht hij de mol zijn.

Ik zit trouwens ook op Annelies hier, maar in deze opdracht speelde ze niet echt een noemenswaardige rol. Misschien dat er daarom zoveel over D. gepraat wordt hier? Hij was wel een beetje de spin in het web deze afl

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #38 Gepost op: 7-03-2017, 14:44:31 »
Ja, er is vaak geen sluitende molactie, dat maakt het ook goed.
Dat Hans zichzelf en vrouw afmaakt is een mogelijke hiaat in de tactiek (alleen als zelfmoord al mag).

Maar dat kleine risico moet ie mss nemen.

Het is ook, als kandidaat in de laatste situatie, met geen of nauwelijks kogels, dat je jezelf laat afschieten door Davey, zodat er kans bestaat op die 5000 eur
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2017, 21:15:57 »
De € 5000 nemen en zich laten afschieten zou erg verdacht zijn (en Davey deed alles om zich goed te beschermen). Het beste wat de mol hier kan doen is Davey na het oprapen van de € 5000 afschieten wat ook kandidaats is opdat niemand de vrijstelling heeft (Hans heeft dat geprobeerd).
Er werden twee spelregels veranderd: iedere kandidaat in leven kost de groep € 500 en degene die alleen op het podium staat als het spel is afgelopen krijgt de vrijstelling. Robin en Eline lieten zich (al te gemakkelijk) door Davey afschieten: onmols. En ook de handeling van Davey op om het einde is onmols: de kandidaten die zich naar het podium begeven allemaal afschieten (inclusief zijn vriendin), minder geld uit de pot. Davey kon Hans onmogelijk raken want die zat verscholen in sector C (en het is dus enkel door Hans dat er geld uit de pot kwam).
« Laatst bewerkt op: 7-03-2017, 21:32:09 door Luc »